Najbolje ulje za Citroen je...

Najbolje ulje je

  • Castrol

    Votes: 13 10,6%
  • Elf

    Votes: 3 2,4%
  • Ina

    Votes: 6 4,9%
  • Mobil

    Votes: 3 2,4%
  • Shell

    Votes: 7 5,7%
  • Total

    Votes: 86 69,9%
  • Valvoline

    Votes: 5 4,1%

  • Total voters
    123

Doomsday

U prolazu...
Momci, još malo i ide mjenjanje. Šta najviše preporučujete za 1.6HDi 2012 68Kw

1 - Total motorno ulje Quartz Ineo ECS 5W-30 5L DPF

2 - Total motorno ulje Quartz INEO MC3 5W-30, 5l

3 - Shell ulje Helix HX7 Professional AV, 5W30, 4 L

4 - Castrol ulje Edge FST Titanium C3 5W30, 4 l

5 - 5W30 Shell Helix Ultra ECT (4lit)

6 - 5W30 TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 5/1

Dali su sva ulja više/manje tu negdje ili ima velike prednosti kod jednoga?

Odgovor je bolno jednostavan, Ineo ECS 5W30, jedini ima PSA certifikat, i između ostalog jedini ima ACEA C2 certifikat od navedenih...

Većina ih ima ACEA C3, u principu malo gušći od C2, a Shell ECT nema niti C2 niti C3...

Ne virujem da bi ima problema sa bilo kojim od ovih ulja, ali čemu komplicirat, experimentirat kad znaš što je proizvođač preporučio...?

Valjda...

:D
 

Doomsday

U prolazu...
Ne kužim zašto ti misliš da nije...? :thinking:

Pa oni valjda znaju šta su i kako napravili, i šta mu treba... :confused:

Valjda...

:D
 

Memphis

Active member
Postoji specifikacija koju proizvođač navodi ali i to je dosta diskutabilno. A to da ti moraš sipat Total jer je on kao najbolji i "baš razvijen" za Citreoen (moš mislit) je čisti marketing. Svaki proizvođač ima svojeg dobavljača ulja? Zašto, zato jer se prvenstveno radi o velikoj lovi.

Po meni total je prosječno ulje ništa posebno niti ništa loše. Postoje bolja ulja ali onda je cijena je drugačija.

Što se tiče gradacije ista stvar. Zašto bi ja sipao npr. 10W40 ili 5w40 zato jer meni to proizvođač preporuča? Zato kaj piše u knjizi? Pa to je pisalo tada kad je auto proizved trenutno je to ulje bilo optimalno i komercijalno dostupno. Zašto ne bi sipao 5W40 umjesto 10w40 ili 0W40 umjesto 5W40 za koje znam da je kvalitetnije ulje i da puno bolje djeluje kod hladnog starta i općenito bolje podmazuje motor?
 

Doomsday

U prolazu...
OK, ali to je sad hipotetična akademska rasprava...

Èovik je lipo napisa listu ulja i postavija pitanje...

Ja san lipo napisa odgovor i reka zašto ja mislim da je baš tako...

Ne vidim da si mu ti odgovorio na pitanje...

A šta je bolje od dobroga, najmnogodobro itd. nemam pojma, i nije me briga...

Kad proizvođač navede standard (specifikaciju), ja unutar toga sebi pronađem ulje koje mi odgovara, a recimo unutar specifikacije VW 502.00 ima goomila ulja, ja sam sveo na 5W40 gradaciju, i tu još uvijek ima masu izbora, izaberem što mi se čini kao najbolji omjer za novac i moju vožnju te interval izmjene, i nema greške...

Razlike su ponekad minorne, a za motor značajne, tko nije magistrirao kemiju moja je preporuka da se drži uputa proizvođača po pitanju potrebnog standarda... Dodatna svojstva mimo standarda koja pomažu motoru su samo plus...

Onda sama gradacija je manje bitna, nju potražiš prema uvjetima vožnje i klimi... Ukoliko je potrebni standard zadovoljen, gradacija može varirat, prema željama i potrebama...

Novija ulja će imat i novije standarde, ali onda se potrudiš pa pogledaš ako je 'downward compatibile' tj. ako zamjenjuje prošle standarde koji su tebi navedni za auto, ili ne...

Toliko o hipotetičkoj akademskoj raspravi... Moj odgovor na konkretno pitanje je još uvijek isti, i barem za mene ispravan...

Valjda...

:D
 

thunder11

Member
Kolega Doomsday, hvala na brzom odgovoru :)

A sada vezano za pitanje od @Memphis-a...
Kada netko pita za savjet ( u ovom slučaju ja ) vezano za najbolju varijantu nekog od proizvođača ulja prvenstveno zato jer ili nisam siguran koje su razlike ili uopće nisam upoznat sa točnim specifikacijama ulja i njihovih svojstva. U ovom slučaju je kolega doomsday naveo njihove certifikate od kojih neka imaju one potrebne dok druge nemaju uopće,to meni kao "laiku" već nešto pomogne da suzim sami izbor od toliko vrsta, marka, svojstva itd...

S druge strane ako netko kaže ta to pak nije dobro ili je prosječno onda bi bilo i uredi da se kaže po čemu točno su druga ulja bolja i žašto. Jer meni osobno a predpostavljam i ostalima ne znači apsolutno ništa ako mi netko kaže ovo je bolje i bolje djeluje jer ja odnosno ti/on zna...JA neznam i zato pitam.

Ulazim polako u svijet automobila i događanja ispod haube, s vremenom se nauči štošta novih i korisnih stvari, ali ne sve odjednom. :D
 

Memphis

Active member
Da, svatko neka sip što misli da je najbolje za njegov motor niti ću ja kome davat savjete, samo pokrećem jednostavno pitanje ....

Al te tvoje fore da moraš biit kemičar da bi znao da postoji bolje ulje za tvoj motor? Ili kakvo je ulje i kako aditivi djeluju .... daj molim te ...

Većinom sve te specifikacije su vezane za eko norme odnosno DPF filtre i kazalizatore i to je danas jedino bitno. Što se tiče samog motora on će radit sa bilo kojom specifikacijom. Danas su ulja napucana sa svim mogućim aditivma kako bi pokrila što veći raspon specifikacija iako na kantama ne pišu sve niti mogu pisat sve. Al to ne znači da to ulje nije pogodno za tvoj motor ili da mora biti kompatibilno sa nekom starom specifikacijom to je samo dio još jednog marketinga.

I u krivu su da je gradacija manje bitna. Gradacija je najbitnija čak se striktno veže uz neke specifikacije.
 

Doomsday

U prolazu...
@Memphis - ti znaš čitat, ali nisam baš siguran da čitaš sa razumijevanjem... :D

Kako ti možeš biti SIGURAN da je neko ulje BOLJE za tvoj motor, ako nema preporuku tj. specifikaciju koju proizvođač traži...? Tvoja kristalna kugla će ti to reći...?

Dok ako recimo ima noviju specifikaciju, 'Google' i pogledaš mijenja li onu stariju, navedenu od proizvođača za tvoj motor, ili ne...

I za Gospu i Boga miloga, di sam ja napisa da je gradacija MANJE bitna...? Lipo san napisa da se sa IDENTIÈNOM potrebnom specifikacijom navedenom od proizvođača može ponekad nać VIŠE različitih gradacija, i da onda odabereš prema onome što tvom motoru, korištenju, vrsti baze ulja, godišnjem dobu i klimi više odgovara, ako znaš što radiš...

A ako ne znaš, pitaš...

Valjda...

:D
 

Memphis

Active member
Mogu biti siguran jer imam znanje i volju za proučavanje sastava ulja. I meni za to ne treba specifikacija proizvođača niti titula kemičara. Svako ulje ima specifikaciju sastava i karakteristika.

Kao što rekoh to što na nekom ulju ne piše specifikacija tvog proizvođača automobila ne znači da to ulje nije pogodno za tvoj auto. Jer ne mogu sva ulja nosit sve specifikacije niti su svi proizvođači ulja zatražili specifikacije od svih proizvođača automobila. U tom slučaju bitan je sastav ulja i namjena.

Evo tu ...
sama gradacija je manje bitna
 

Doomsday

U prolazu...
...
Dodatna svojstva mimo standarda koja pomažu motoru su samo plus...

Onda sama gradacija je manje bitna, nju potražiš prema uvjetima vožnje i klimi...
...
Ajde sad pročitaj obe rečenice, jednu za drugom... Nemoj secirat i tražit isječke koji bi poduprli ono što si ti zamislio, nego lijepo realno percipiraj što je rečeno...

Znači, standard, specifikacija mora bit tu ona koja je nužna, prema proizvođaču, onda razni drugi dodaci koji mogu i ne moraju bit u ulju, i na kraju, kad je to sve ispoštovano, ONDA je gradacija manje bitna, jer će sigurno odgovarat, obzirom na sve drugo navedeno, i od raznih ponuđenih, ako ih ima više, izabereš, ako znaš kako, po želji...

Kao što rekoh to što na nekom ulju ne piše specifikacija tvog proizvođača automobila ne znači da to ulje nije pogodno za tvoj auto.
Nego čime se ti vodiš...? Svojim dubokim uvidom u to što je sve u nekom ulju, ali nije definirano specifikacijama, a ti znaš da je dobro jer isto tako imaš dubok uvid u to kako je i sa kojim zahtjevima za održavanjem raznih komponenti određenog motora sve to spojeno, i što mu i kako treba...? Koga briga za specifikacije, malo interesiranja online, i nema greške, specifikacije su za naivce...?

Znaš šta, ne da mi se više, sve je rečeno, na ovu temu, od mene EOD...

Valjda...

:D
 

Memphis

Active member
Znači, standard, specifikacija mora bit tu ona koja je nužna, prema proizvođaču, onda razni drugi dodaci koji mogu i ne moraju bit u ulju, i na kraju, kad je to sve ispoštovano, ONDA je gradacija manje bitna, jer će sigurno odgovarat, obzirom na sve drugo navedeno, i od raznih ponuđenih, ako ih ima više, izabereš, ako znaš kako, po želji...
Mora tebi. Šta ako imaš istoi ulje u različitim kantama? Na jednoj piše da odgovara za tvoj auto a na drugoj te specifikacije nema već samo iste za druge marke automobila? Onda ovo drugo ne smije u tvoj auto jer nema specifikacije i to ne valja?
Nego čime se ti vodiš...? Svojim dubokim uvidom u to što je sve u nekom ulju, ali nije definirano specifikacijama, a ti znaš da je dobro jer isto tako imaš dubok uvid u to kako je i sa kojim zahtjevima za održavanjem raznih komponenti određenog motora sve to spojeno, i što mu i kako treba...? Koga briga za specifikacije, malo interesiranja online, i nema greške, specifikacije su za naivce...?

Znaš šta, ne da mi se više, sve je rečeno, na ovu temu, od mene EOD...
da,

Ako ti se ne da ne znam zašto pišeš ionako nisi materijal za raspravu ~moderirani sadržaj~. "Ako tvonica je rekla tako onda je to tako a tko se vi svi ostali da pričate nešto protiv toga i nešto o uljima?"

Kad promijeniš pristup možda ti rasprava postane zanimljiva.

Poruka Moderatora:
Dio teksta objave je moderiran, jer nije u skladu s uvriježenim, prijateljskim CFhr standardom pristoje komunikacije
 

DS9

Active member
Šteta, rasprava se razvila malo preoštro, a u ovoj bezglasnoj komunikaciji ponekad napisano ume da bude protumačeno i drugačije od namere pisca ili da po nešto ostane izgubljeno ''u prevodu''.

***

Sasvim je jasno da je od svih prethodno navedenih ulja, od PSA servisnom dokumentacijom preporučeno odnosno autorizovano jedino Ineo ECS, s tim što jeste i sasvim legitimno pitanje (pogotovo na ovakvom forumu) i to - da li za konkretni motor konkretnog načina eksploatacije najbolje ulje ono koje je proizvođač preporučio.

Ovo poslednje je u slučaju PSA odavno prilično diskutabilno - sa obzirom na navode tejničke odnosno servisne dokumentacije, koji su na momente (bili) kontradiktorni i/ili nedorečeni.

Kada tome dodamo raznolikost odnosno brojnu ponudu različitih ulja među kojima su fine razlike - čovek može zaista da se pita da li je ulje koje preporučuje PSA zaista i najbolji/najzgodniji izbor.

Navešću samo jednu kontradiktornost u kojoj može da se vidi da i oni koji najbolje poznaju motore, tj. inženjeri koji su ga projektovali umeju da lome koplja.

Na primer, sasvim istom motoru benzinskom koji je bmw razvio a koji se osim u seriju MINI ugrađuju i u PSA vozila - BMW i PSA preporučuju nešto drugačije koncipirana ulja, a svako od njih insistira na svojim sertifikatima koji donekle potiru sertifikat drugog.

Najjednostavnije rečeno - PSA kaže da u taj motor ide tanje ulje sa PSA sertifikatom, dok BMW insistira na nešto debljem ulju malo drugačijih karakteristika, sa naravno BMW sertifikatom tj. zahtevima

Obe kompanije imaju vrhunske inženjere, obe rade ekstenzivne testove na vrhunskoj opremi pa odlično znaju kako različito koncipirana ulja daju efekte u tim motorima. A ipak za isti motor insistiraju na nešto drugačijem ulju.

Razlog tome je sasvim jasan i može se reći očigledan ako shvatimo/razumemo jednu od najosnovnijih premisa u tribologiji, tj nauci o mašinskom podmazivanju - da je izbor maziva kompromis suprotstavljenih zahteva.

Ajmo sad konkretnije:

Dakle Thunder11 je doslovce pitao "Momci šta najviše preporučujete za 1.6HDi 2012 68Kw", zatim je dao spisak nekakvih ulja, a zatim je na kraju pitao pitanje "Da li su sva ulja više/manje tu negdje ili ima velike prednosti kod jednoga?"

Upravo odgovor na to poslednje pitanje - je nešto što se ne može baš lako definisati. Verovatno bi najtačniji odgovor bio - Može da bude, ali ne mora da znači (da su ta ulja manje/više tu negde, i da ima predosti kod jednog).

Jer, za svako od tih ulja bi moglo da se donekle navodi zašto ono ima pod određenim uslovima prednosti u odnosu na ostala pobrajana.

Ali, thunder11 verovatno nije imao nameru da traži odgovore koji zahtevaju akademsku raspravu, već da mu neko suzi izbor njemu najdostupnijih ulja, a najadekvatnijih za pomenuti motor.

Doomsday mu je vrlo jasno i sasvim tačno odgovorio na tu njegovu najverovatniju nameru, a memphis je svojim (sasvim legitimnim) pitanjem odnosno komentarom u tu rapravu uneo nešto što zahteva dodatno objašnjenje.

Kasnije u raspravi thunder11 je i objasnio da je susštisnki najpre tražio odgovor na pitanje koja od tih ulja imaju odgovarajući PSA sertifikat za taj motor.

Posle toga je još po nešto izrečeno a ja ću u svoj toj priči pokušati da ono što je nedorečeno malo i razjasnim, koliko je to moguće i koliko to moj uvid (namerno ne kažem znanje) u celu stvar dozvoljava.

Ajmo još konkretnije - specifikacije navedenih ulja (po mogućstvu najaktuelnije)

Ineo ECS http://catalog.lubricants.total.com/gallery/ORIGINALS/visuels/23000/23437


Ineo MC3 5W-30
http://catalog.lubricants.total.com/gallery/ORIGINALS/visuels/23000/23447

Ineo Long Life http://catalog.lubricants.total.com/gallery/ORIGINALS/visuels/23000/23446

Shell Helix HX7 Professional AV 5W-30
https://www.smithandallan.com/documents/Shell_Helix_HX7_Professional_AV_5W-30_(C3_VW_505.01)_(en-)_TDS.pdf

Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30
http://tdc.ge/wp-content/uploads/2014/03/HELIX_ULTRA_ECT_C3_5W-30.pdf

Castrol EDGE 5W-30 C3
with titanium FST https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/49A27B23B84980EB80257FF5004F0325/$File/BPXE-AC8CQX.pdf

Baš lep i krasan spisak, mogao bi i da se urami :D Dakle ulja najvećih svetskih proizvođača, od kojih Ineo ECS poseduje odobrenje od PSA po normi/homologaciji B71 2290 (a koja se oslanja na ACEA C2 normu), dok ostala ulja imaju neka druga odobrenja, ali im je zajedničko što sva zadovoljavaju ACEA C3, i što su u 5W-30 gradaciji (to je bitno naglasiti jer ACEA C2 normu mogu da zadovolje jedino ulja u xW-30 gradaciji, dok ACEA C3 normu mogu da zadovolje kako ulja u xW-30 tako i ulja u xW-40 gradaciji).

Za taj 1,6 HDi motor kome je za isbor ulja ključno to što ima FAP/DPF - PSA svojom tehničkom dokumentacijom preporučuje tj. favorizuje upotrebu ulja po normi PSA B71 2290 (čije odobrenje ima pomenuto Ineo ECS) kao i ulje po normi PSA B71 2312, odnosno nenavedeno totalovo ulje Ineo First, a koje zadovoljava ACEA C1 i ACEA C2. Total inače naglašava da im je to praktično najbolje ulje za PSA, a ultimativno se zahteva za e-HDi.

Ok, ovo oko Ineo First je sekundarna stvar (i tek posebna priča), pa bi za konkretnu raspravu najbolje bilo da se ograničimo na eventualno pitanje Ineo ECS vs. sva ostala pobrojana, kao i na pitanje kakve su međusobne razlike tih ulja imajući u vidu eventualnu njihovu upotrebu u dotičnom 1,6 HDI+FAP.

***

Sve ovo gore sam napisao sa namerom da to bude uvod u priču, a evo i zašto:

Više puta sam nglašavao da može biti različit odgovor ukoliko je pitanje "Koje ulje je fabrika motora predvidela/preporučila za motor mog vozila", a donekle različit ukoliko je pitanje "Koje je najpogodnije ulje za moju eksploataciju mog motora/vozila"

Ekstreman, a očigledan slučaj tako nečeg možemo videti u tome što se u sportskim namenama најчешће ne koriste preporučena ulja za tzv. civilnu upotrebu, čak i kada motor nije modifikovan delovima veće izdržljvosti.

Dakle odgovor na prvo pitanje je jasan - Ineo ECS (među pobrojanim) kao i svako ulje bilo kog proizvođača ulja, a koje ima odobrenje od PSA po normi/homologaciji PSA B71 2290, dakle u slučaju ovog motora, za koji doduše ne znamo tačnu kodnu oznaku.

(U vezi poslednjeg - trebalo bi da taj motor pripada generaciji DV6C - međutim u okviru toga postoji jedna varijanta kod koje je donekle različita preporuka za mazivo, odnosno DV6C M, tj. 9HG [što se vidi iz VIN tj. broja šasije] - a koja poslednjom servisnom dokumentacijom isključuje upotrebu Ineo ECS ulja, nego je preporuka po normi B71 2312 ili po normi B71 2296 - a što je sa svoje strane ekstremno diskutabilno.)

Međutim, da li je isti odgovor i na drugo pitanje?

Zavisi koliko smo striktni u tumačenju onoga što piše u npr. servisnoj knjižici koja između ostalog navodi i da se za dolivanje mogu koristiti ulja po ACEA C3 normi.

I zavisi od toga koliko shvatamo razlike između ACEA C2 ulja normirana od strane PSA i ACEA C3 ulja normirana od nekih drugih proizvođača motora.

Sasvim konkretno!

Su[tinska razlika između ACEA C2 i ACEA C3 ulja je u viskozitetu tako da su prva tanja tj. imaju kinematički viskozitet nekih 10-11 mm2/s na 100 C, dok ACEA C3 ulja u 5W-30 gradaciji imaju viskozitet nekih 11,5-12 mm2/s. Primera radi sve 5W-40ice su 13,5-14 mm2/s.

Dakle ACEA C2 ulja (a koje je kao norma osnova za PSA B71 2290 koje zadovoljava Ineo ECS), su smanjenog viskoziteta, tj tanja su - pa zbog toga mogu između ostalog da zadovolje i zahtev za značajnijiom (tj. neki procenat više) uštedom goriva nego što to mogu ACEA C3 ulja - u odnosu na standardno ulje koje služi za upoređivanje tj. određivanje uštede goriva.

Međutim, pošto ACEA C2 ulja (u odnosu na ACEA C3 ulja) imaju manji kinematički viskozitet (da bi mogla više da štede gorivo) - ona po pravilu imaju i manji HTHS, odnosno (najjednostavnije rečeno) meru koju pokazuje marginu zaštite motora pod većim opterećenjem (HTHS se meri na 150 C).

Da bih kasnije stvari sveo na najjednostavniji naćin - bitno je i sledeće. Klimatska/temperaturna tabela dozvoljava upotrebu xW-30 ulja do ambijentalne temperature od 45 C , a na višim temperaturama bi trebalo upotrebiti deblja ulja, tj xW-40ice. Sa druge strane vidimo i sa sva 5W-30 ulja nisu sasvim iste debljine, nego su ACEA C2 tanja, a ACEA C3 deblja - pa bi neko mogao da sasvim logično da zaključi sledeće:

Ako ja na Balkanu forsiram 1,6 HDi npr. početkom avgusta kada ambijentalna temperatura ponekad može da bude i 50 C - možda mi je donekle sigurnije da koristim ACEA C3 ulje nego ACEA C2. (jer će na 50 C ACEA C3 imatii kimentački viskozitet koliko i ACEA C2 ulje na npr. 45 C).

I šta sad posle sve ove priče da koristim?
Pa, PSA je rekla svoje - Ineo ECS.

Možda bi PSA inženjeri rekli nešto malo drugačije - ali kad inženjer nešto ovako složi, to mora neko i da odobri, a puno je stvari u opticaju. U slučaju PSA - njihov dudgofodišnji partner u poslu tj. Total. Ja bih voleo da znam ko kome diktira stvari - da li PSA Totalu, ili je možda obratno.

Većina drugih proizvođača motora verujem da pravi motore sa sličnim tolerancijama - ali oni više insistiraju na malo debljim uljima tj. ACEA C3, tj. na nešto većoj margini u zaštiti motora.

Pored sve ove priče, imamo gornji spisak specifikacija navedenih ulja, pa možemo da pogledamo razlike. Svašta bi moglo tu da se navodi u sitna crevca, ali se odmah može uočiti da npr. totalovo Ineo Long Life i shellov Ultra ECT odskaču nekim svojim osobinama- recimo naglašeni flash point (tačka paljenje) i pour point (tačka stinjavanja - može se shvatiti i kao tačka pumpabilnosti), što bi neko eventualno tumačio kao kvalitetnije.

Šta bi se desilo ako bi se neko od tih ostalih ulja sipalo umesto Ineo ECS - odnosno da li bi bilo bolje ili gore?

Ne zna se! - jer bi trebalo uraditi uporedne testove. Odnosno, neko u razvojnim timovima i zna, ali to što znaš kakvu aromu i sastav treba da ima neko vino ili rakija, ne znači nužno i da ćeš takvo da ponudiš tržištu.

Takođe, može da se pretpostavi, a recimo da ja imam neke informacije od ljudi koji su tako nešto činili, pa su u taj motor umesto Ineo ECS sipali ulja slična ostalima sa spiska. Ne prijavljuju negativne efekte (što ne znači da ih nema, ali ne znači i da nema pozitivnih), sasvim su zadovoljni.

Ovo poslednje je logično jer između pobrojanih ulja nema ekstremno značajne razlike u viskozitetu.

Tek je posebna priča to što neko može sa pravom da kaže da ako je novom 1.6 HDi na 0 km pa u sledećih 200,000 km bilo sasvim pogodno ulje koje ima 10,1 mm2/s na 100 C - da će mu onda u sledećih npr. 150,000 km možda biti pogodnije ulje koje ima 12 mm2/s.

Pogotovo ako to ulje ima na primer manju isparljivost (po Noack-u, a što nije dato u specifikacijama), ili što ima naglašeniji HTHS.

Ajd` sad - pokušao sam da ukratko sublimiram toliko puno stvari koje su u opticaju jer ovako nešto nije crno ili belo. PSA je ipak morala da ih takvima načini upravo da ljudi kojima treba preporuka (čitaj-serviseri) za određeni motor ne bi morali da budu hemičari, tribolozi, i/ili slično stručni inženjeri. I pri tome su morali da uzimaju i druge stvari u obzir.

Kao što rekoh - izbor maziva je kompromis suprotstavljenih zahteva.

`оćeš veću usštedu goriva - onda ćeš da imaš manju marginu u zaštiti motora. Oćeš manje habanja pri hladnosm stratu, onda će da imaš veće habanje ako uteraš motor u crveno. Oćeš jeftinije ulje - onda ćeš možda ranije trebati da ga menjaš... itd., mnogo toga.

Baš te briga za sve to - nazovi ovlašćeni servis, izdiktiraj VIN, pitaj koje ulje treba da se sipa u taj motor i zaboravi na izrečeno ovde. Ionako se svašta lupa po internetu.

***

Za one koji budu svo ovo moje pisanije shvatili u smislu da sam ipak na strani debljeg ulja u odnosu na tanje - samo ću napomenuti da za svoj auto tj. C3 1,4 HDi (bez FAP) iz 2006. sa nepoznatom kilometražom - koristim ulje je koncipirano na isti način kao Ineo ECS, naravno ne totalovo (tj. koristim kruševačko FAM Fenix PSA Energy), a to činim jer smatram da imam više benefita sa tanjim uljem nego sa (za nijansu) debljim, prvenstveno zbog načina eksploatacije tog vozila (tipičan gradski auto koji se voza dnevno na kraćim relacijama od oko 7 km, uz par izleta i letovanje u godini) - i tako činim na tom autu već petu izmenu tj. oko 70000 km.

Èisto lično, onima kojima u Hrvatskoj traže ulje po ACEA C2, a koje je pandan INEO ECS-u, tj. da lično imam preferencu prema INA uljima - za ovakav slučaj (tj. DV6C) bih sa velikim merakom dao novac za sledeće ulje http://www.ina-maziva.hr/UserDocsImages/proizvodi/ina_ultra_pc_5w-30_103535.pdf

A inače, Ineo ECS je by the book.

Mada, kada bih među totalovim uljima birao ulje za taj motor. a sa naglaskom na izrečeni kompromis suprotstavljenih zahteva - najpre bih uzeo sledeće ulje i skoro da bih bio srećan kao i kada sebi uzmem kruševačko ulje, ili kada mi neko iz Hrvatske javi da ne zna zašto i ranije nije koristio pomenuto inino ulje.

http://catalog.lubricants.total.com/gallery/ORIGINALS/visuels/23000/23438
 
Posljednje uređivanje:

Cutac

Prèkaroš
Što bi preporučio za 1.4 VTi kojeg se voli stisnuti? 111000 kilometara, svakih 15 tisuća ide INEO ECS 5W-30.
Bio sam pitao i preporuka je bila INA Millenial, a to je malo preskupo :hm:

Tj. ne treba, našao sam postove od prije.
 

DS9

Active member
Hvala ti na pitanju, ne mogu da se setim detalja, ali ako sam tada pominjao Milenium, to u praksi znači da bi mu odgovaralo i neka druga slično koncipirana Full SAPS 40ica. Verujem da onda završavaš posao sa totalovim Quartz 9000 5W-40. Eventualno možeš da izabereš i 40icu po ACEA C3 na primer Ineo MC3 5W-40 mislim da je i ono vrlo povoljno. Btw, osim ininog mileniuma slično je koncipiran i modričin Magnum 5W-40, ali verujem da je on možda i skuplji od milenijuma.

Mislim, ne znam kako stoje cene u Hrvatskoj, možda je neki od uvoznih brendova vrlo povoljan a manje raširen na tržištu pa bi moglo sa njim da se prođe odlično. Recimo da mislim na npr. Yacco, Addinol, Ravenol.... Dakle tražiš 5W-40 po ACEA A3/B4 ili po ACEA C3, šta god povoljno ima od tog.

***

Hm - nešto tu ne valja. Kako to da sam za 1,4 VTi pominjao Milenium 5W-40 kad je za njega po servisnim knjižicama isključivo preporuka po PSA B71-2290 i 2312 tj. Ineo ECS i First? dakle traže se vrlo tanka ulja i pri tome low SAPS. Sad. ako imaš nameru da ga baš stisneš - onda će 40ica da bude taman., ali nije zgodno za svakodnevnu upotrebu

Mislim, ne mogu da se setim kako smo od takve striktne preporuke došli do full SAPS 40ice. Ili si ti možda pogrešno protumačio neki moj navod u vezi 1,4 VTi, ili sam ja bio potpuno omašio preporuku jer sam gledao tabelu sa 1,2 Pure Tech - gde se dozvoljava upotreba i debljih Full SAPS ulja.

Ako je ovo poslednje u pitanju izvinjavam se. Za pure tech samo po ACEA C1 i ACEA C2. Eventualno, bi za forsiranje moglo da se razmisli o Ineo Eddiciency 0W-30 i slično koncipiranim uljima, kao što je npr. Mobil1 ESP Formula
 
Posljednje uređivanje:

thunder11

Member
Baš lep i krasan spisak, mogao bi i da se urami
Jeste, super napisano!
Na kraju krajeva ....doslovce u svakom aspektu održavanja auta i popratnih tema ima hreptina malih,velikih, bitnih i nebitnih detalja koje eto...dobro znati/naučiti...kreneš se informirati o jednome, zapneš na drugome a pitaš za treće. Ali kako sam već ranije rekao sve sa vremenom.

Ovako sada imam pojam o uljima, znam šta gledati točnije pa samim time i usporedbu :)

Hvala!
 

Doomsday

U prolazu...
Evala DS9... :)

Svaka čast na volji za objašnjavanjem... Ja stvarno ponekad imam nešto volje, ali moram priznat, ama baš nikad ovoliko, skidam kapu... :stovanje:

Imam pitanjce za tebe, čisto me zanima tvoje viđenje stvari... ;)

Mobil je oduvijek bio među poznatijim i cjenjenijim firmama... Zaintrigiralo me jedno njihovo motorno ulje, MOBIL 1 ESP FORMULA 5W-30... :thinking:

https://www.mobil.com/English-HU/Passenger-Vehicle-Lube/pds/GLXXMobil-1-ESP-Formula-5W30

Èitam samo dobre stvari o njemu, ali što ne mogu baš shvatit je kako su uspjeli ispoštovat i ACEA C2 i ACEA C3 u jednom ulju, a to navode za ovo ulje... :wtf:

Što misliš o tom ulju, i o količini te prirodi specifikacija koje se navode za njega... :confused:

Unaprijed hvala i pozdrav... :cool:

P.S. sad sam vidio da i Ineo Efficiency 0W30 također ispunjava i ACEA C2 i ACEA C3... :shock:

I opet isto pitanje, kako im polazi za rukom da budu i gušći i rjeđi u isto vrijeme...? :grin:

Ili ja tu nešto krivo kontam... :(

Valjda...

:angel:
 
Posljednje uređivanje:

Cutac

Prèkaroš
P.S. sad sam vidio da i Ineo Efficiency 0W30 također ispunjava i ACEA C2 i ACEA C3...

I opet isto pitanje, kako im polazi za rukom da budu i gušći i rjeđi u isto vrijeme...?
Vidjet ćemo kako će se c4 ponašati, mislim da je servis za 3500 km(ili 8500).

Ja stvarno ponekad imam nešto volje, ali moram priznat, ama baš nikad ovoliko, skidam kapu...
Ako si stručan u nečemu(a DS9 se čini da svakako je), riječi same idu, nema tu nekog truda :)
 

mengela

Well-known member
Donator foruma
5000 gore dole isti kufac :D
Vidjet ćemo kako će se c4 ponašati, mislim da je servis za 3500 km(ili 8500).



Ako si stručan u nečemu(a DS9 se čini da svakako je), riječi same idu, nema tu nekog truda :)
 

DS9

Active member
Huh, gomilo toga sam bio napisao kao odgovor na tri poslednja komentara ali samo jedan klik na link u okviru foruma pa izgubih sve to.

Ajd` ukratko

@Cutac
Hvala ti na pitanju, dakle Q9000 5W-40 vs. 0W-40.
Prvo je deblje na radnoj temperaturi, drugo je u okviruz gradacije prilično tanje (tj prvo je među najdebljim, a drugo među najtanjim 40icama). Drugo je zgodnije za gradske vožnje i hladni start zbog nižeg viskoziteta na hladno. Bazno ulje im je isto što se i vidi iz specifikacije pa se radi o tome je u 0W-40 više modifikatora viskoznosti.
dakle, kako hoćeš, a pošto znam da si skloniji da forsiraš motor mislim da ti je ipak zgodniji običan Q9000 5W-40.

Inače, lično mislim da je većini ostalih ipak zgodnija 0W-40ica. Sad, posebna je priča što su tzv razvučene gradacije, kao što je ta 0W-40 - sklonija da pod istim uslovima za kraće vreme izgubi prvobitne osobine. Ipak sve zavisi šta se međusobno upoređuje ali pošto mu ovde dođe u najvećoj meri identičan sastav ulja, verujem da to važi za ovaj slučaj.

Mada, možeš sve to da i zanemariš jer ne dovodiš ulje do samih granica izrabljenosti, već te primarno interesuje viskozitet na vruće.

***

@thunder
hvala ti na komentaru, sve što te bude interesovalo pitaj, pa ako budem nešto od toga i znao, nadam se da će odgovor biti koristan.

***
@doomsday

Hvala ti na pitanju, drago mi je da odgovorim na to - jer o tim uljima koje si pomenuo odavno trubim (od kako su se pojavila) kada se pominju naizgled nepomirljivi kompromisi.

Dakle - kako to da isto ulje može zadovoljiti i ACEA C2 i ACEA C3. Naravno, ne može svako ali ova mogu i zbog toga ih onima kojima jeste primarna preporuka PSA B71 2290, a koji bi želeli i (najpre psihičku) sigurnost u zaštiti motora zbog visokih ambijentalnih temepartura u kombinaciji sa značajnim opterećenjem motora.

http://www.chemcorp.co.uk/creo_files/upload/related-items/mobil-1-esp-formula-5w-30.pdf
http://www.fuel-economy.lubricants.total.com/documents/pdf/cars/nl/total_quartz_ineo_efficiency_0w30_012014_en.pdf

Odgovor se krije u sekvenci tj ACEA dokumentu koji daje detalje tih normi. Potrebno je znati da se to revidira na nekoliko godina (uglavnom na dve ili četiri) a kada proizvođač ulja ne napiše na koju se godinu odnosi pomenuta ACEA norma da to popravilu znači ACEA 2008. Ipak, zgodnije je kada su zadovoljene kasnije norme, jer ima razlike u detaljima, tj. uglavnom u upotrebljenim testnim motorima. za pojedine testove.

Dakle da vidimo šta piše u ACEA 2008 http://www.lubtech.jp/20090105_081211_ACEA_Oil_Sequences_Final.pdf

Nakon uvida u tabele, a u pokušajima da nađemo bitne razlike između ACEA C2 i ACEA C3 zahteva - shvatićemo da je suštinska razlika u sledeće dve stvari.

1. Najniži propisan tj. minimalni HTHS, kod ACEA C2 je to 2,9 mPa.s dok je kod ACEA C3 3,5 mPa.s

2. Fuel economy tj. ušteda goriva, kod ACEA C2 najmanje 2,5 % u odnosu na standardno 15W-40, dok je kod ACEA C3 to najmanje 1 %.

Ove dve tačke su i povezane - jer deblje/viskoznije ulje po pravilu ima veći HTHS, ali zato i manju uštedu goriva.

Naravno da će Ineo ECS sa svojih oko 10 mm2/s na 100 C imati manji HTHS, ali i veću uštedu goriva od nekog ulja koje na istoj temperaturi ima oko 12 mm2/s. Jer, Ineo ECS je tanji, a ovo drugo je deblje tj. viskoznije.

Međutim, ako uspeš da sa uljem koje ima nekih 12 mm2/s (ili u slučaju Ineo Efficiency 11,6 mm2/s) dobiješ tih 2,5 uštede goriva, onda možeš da tvrdiš i da tvoje ulje osim ACEA C3 zadovoljava i ACEA C2 Naravno da će takvo ulje imati HTHS od 3,5 mPa.s ili nešto veći.

Dakle to i jesu uspeli sa navedenim mobilovim i totalovim uljem - ali da bi se to postiglo bazno ulje je malo kvalitetnije tj. skuplje. Odnosno - sadrži više PAO tj. iV grupu baznih ulja i vrlo kvalitetan paket aditiva.

Taj udeo PAO je kod tih ulja uglavnom na nivou nekih 30-40 %, za razliku od najčešće korišćenih ulja iz 5W-30 gradacije koje po pravilu imaju možda do desetak provenata PAO ili ga uopšte nemaju nego im je bazno ulje od III frupe ili miksa III i II (što je slučaj kod većine 40ica).

Suština priče je da se za skuplje ulje dobija malo veća mogućnost u zaštiti motora (pod određenim uslovima) a isto relativno niska mogućnost zapušivanja DPF-a tj. ostavljanja nesagorelog ostatka.

Koliko su pomenute mogućnosti realnost predmet je svakodnevnih istraživanja, a dešavanja jednom konkretnom slučaju ne znači da će se istovetno dešavati u drugom slučaju.

Nekome je bitno da za pet godina vožnje za ulje da npr. maksimalno 100 evra, jer pretpostavlja da će za 5 godina da promeni auto pa ga i ne interesuje koliko će da mu bude zapušen DPF ili to da mu bregasta pored tih pet godina radi besprekorno i sledećih 19 godina, nego ga interesuje da se za višak para od kvalitetnijeg ulja najede npr. jagnjetine. Nekom drugom je bitno upravo suprotno pa će za ulje dati npr. 250 evra.

Neko treći ode da mu repariraju turbinu, neko muči muku sa antipolution fault, a nekoga podmuklo prevari problematična uljna pumpa,....

Neko četvrti ič nema problema sa autom, ali doživi infarkt, il` mu je dete ponavljalo razred, ili se možda nervira što uopšte nema decu i što je puk`o ogromne pare za neuspešnu veštačku oplodnju.-

Zavisi - kakvi su kome prioriteti, pa se prema tome biraju tj. čine kompromisi ;)
 
Na vrh