Najbolje ulje za Citroen je...

Najbolje ulje je

  • Castrol

    Votes: 13 10,6%
  • Elf

    Votes: 3 2,4%
  • Ina

    Votes: 6 4,9%
  • Mobil

    Votes: 3 2,4%
  • Shell

    Votes: 7 5,7%
  • Total

    Votes: 86 69,9%
  • Valvoline

    Votes: 5 4,1%

  • Total voters
    123

Dalibor

Dado Tornado
dakle Q9000 5W-40 vs. 0W-40
0w je kvalitetnije ulje između njih, ima za 10% veći index viskoziteta, ali to 0w je vjerojatno neka od "fuel saving" varijacija. za agresivnu vožnju nije ni jedno. kvalitetno ulje 0/5w40 za športsku vožnju počinje iznad 15 € za litru
 

Cutac

Prèkaroš
kvalitetno ulje 0/5w40 za športsku vožnju počinje iznad 15 € za litru
Kao na primjer?


DS9, hvala lijepa na objašnjenju :)
Dakle zaključak je da je za VTS bolje ostati na 5W-40, a za VTi mogu komotno prijeći za ECS na Ineo Efficiency?
 

DS9

Active member
Pa, Dalibor je sasvim u pravu, a ja sam prethodno razmišljao samo u okviru izbora navedenih totalovih 40ica.

Dakle, jedna je stvar povremena sklonost ka sportskoj vožnji u civilnim uslovima, a druga namera da se izađe na nekakvo takmičenje. Za ovo drugo su ulja robusnije koncipirana, ukratko imaju veću količinu antiwear aditiva ali smanjenu količinu detergenta, a visoka im je cena jer bazno ulje ima veći udeo PAO (IV grupa), estra V (grupa) ili njihove kombinacije. Sa druge strane - nisu rentabilna za svakodnevnu upotrebu jer moraju da se menjaju na kraćoj kilometraži. Najjednostavnije rečeno - to je vrlo skup sport.

Recimo, tipičan primer je motulova serija 300 V i npr. ovo njihovo ulje Trophy, za kratske staze https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/61166/300V_Trophy_0W-40__28GB_29.pdf?1492017489

Lično, kada bih imao takve namere veoma bih razmislio o sledećem ravenolovom ulju, koje je doduše malo dugotrajnije koncipirano.
https://www.ravenol.de/uploads/tx_ravenol/pdf-print/RAVENOL_Super_Synthetik_Ol_SSL_SAE_0W40_1.pdf

Moj favorit tu je inače Yacco, doduše čisto iz tradicionalnih razloga, sporstka serija Galaxie
https://en.yacco.com/product/55-galaxy-rs-0w40/



Kad već pominjem ovakva ulja za sportske namene - mislim da njihova upotrebu mora da prate detaljnija merenja performansi motora. Ako se to ne uradi, u najmanju ruku se bace poprilične pare.

***

Dakle zaključak je da je za VTS bolje ostati na 5W-40, a za VTi mogu komotno prijeći za ECS na Ineo Efficiency?
U vezi VTS da, a u vezi VTi očigledno taj motor ima vrlo niske tolerancije pa zahteva tanko ulje koje isključuje debblje gradacije - zbog čega mu PSA propisuje jedino Ineo ECS i Ineo First.

Međutim, BMW za isti motor propisuje 30ice po normi LL-04, tako da mislim da je to sasvim u redu, osim ako želiš da se držiš isključive PSA preporuke.

Za ovaj slučaj kažem da se može zamisliti kako se vozi MINI, pa je onda Ineo Efficiency - sasvim by the book.
 
Posljednje uređivanje:

Dalibor

Dado Tornado
motulov 300v je preskup u rh. iako je znao biti na akciji u jednom osječkom dućanu, što se može provjeriti na njuškalu. odlično je što ima velik spektar gradacija, i svako može izabarati prema namjeni, ali nije za duge intervale izmjene. treba spomenuti i da se radi o možda zadnjem esterskom ulju za osobne automobile, barem koliko je meni poznato. prije je bilo sličnog fuchsa, što znaju vozači lancera evolutiona.

tko hoće izvrsno ulje za svoj sportski auto, u velikoj gorici je dučan koji drži eneos sustina 0w50. za sportske aute možda i najbolje ulje na tržištu, ako to ne, onda sigurno best buy
 

DS9

Active member
E` da

0w je kvalitetnije ulje između njih, ima za 10% veći index viskoziteta
stav da je ulje sa većim indeksom viskoznosti i kvalitetnije jeste tačno u smislu definicije tog indeksa (da je promena viskoziteta manja sa većim indeksom) - s tim što istom baznom ulju dodavanjem polimera tj. VI poboljšivača/impruvera može taj indeks povećati na do različitih nivoa. To sa svoje strane znači da je uslovno rečeno "izdržljivost" tog ulja zavisna i od količine tih polimera- a koji su podložni (mehaničkom) rabljenju - tj. ulje koje u startu ima visok VI može nakon ekstenzivnog rabljenja značajnije promeniti osobine. Rekoh može, ali i ne mora.

Htedoh reći, da sa obzirom na ostale istaknute osobine u priloženim specifikacijama, biće da se ta dva ulja ne razlikuju previše u nekakvom kvalitetu.

Međutim... skorašnja nezavisna analiza Quartz 9000 Energy 0W-40 (sa ruskog tržišta) pokazuje nešto sasvim drugo

Umesto tačke stinjavanja na -39 C (pour point) koliko je to istaknuto u specifikaciji i za Quartz 9000 5W-40 (a što je uobičajena vrednost za ulja koja su baziranja na III baznoj grupi) - analiza je pokazala -55 C. Dakle vrhunsko ulje koje se sastoji gotovo isključivo od PAO.

http://www.oil-club.ru/forum/topic/32184-total-quartz-9000-energy-0w-40-svezhee/

Objašnjenje za ovako nešto leži u tome da je Total kao i ostali grandiozni mejdžorsi među proizvođačima maziva, slobodan da toliko menja sastav ulja u zavisnosti od tržišta. Nisam našao šta oni navode istaknuto za rusko tržište, ali je logično da se rusima ponudi takva 0W-40ica kojoj će hladnji start da bude efikasan i na ispod - 30 C. Ipak, reško da takvo ulje može da ima cenu standardnih ulja osim ako Total ima neku posebnu nameru za Rusiju

***

Sad, kakve su analize totalovih ulja koja stižu kod nas voleo bih da znam, ali za po neka domaća ulja mi je to poznato pa njih i biram.

Btw, za neupućene dole je kratko objašnjenje u vezi IV poboljšivača, a ja nisam našao bolju analogiju od te tu koja kaže da je zamislite špagetu u ulju koja se rabbljenjem isecka na manje delove pa se viskozitet ulja na različitim temperaturama promeni, od početnog.

https://www.machinerylubrication.com/Read/29842/viscosity-index-improvers

Ovo je inače, uz zasićenje produktima sagorevanja, i najbitniji razlog zašto treba da menjamo ulje, i da dolivamo potrošeno ukoliko nije istekao interval zamene.

***

U vezi eneosove Sustine - definitivno je ta serija egzemplarna sa neverovatnim IV preko 200, posebno tako koncipirano ulje kao što je 0W-50.

Ovako nešto je odlično između ostalog i što obara cenu drugim uljima kojima je ona uslovno rečeno naduvana.
 
Posljednje uređivanje:

Memphis

Active member
Ako želite kvaliteno ulje onda gledajte samo PAO bazu sa velikim udjelom estra (INA Millenium, Ravenol, Motul itd.)
Naravno cijena prati ova ulja i ona su skuplja od raznih totalovih polusintetika. Ne možete očekivat da ćete za 150 kn dobit 5l prave sintetike.

Trenutno koristim INA M. plaćam 200 kn kanistar 4l u tvoničkom dućanu to je najpovoljnije što sam našao. Ulje je odlično i po meni vrijedi svake kn.
 

Memphis

Active member
Gdje to ima po toj cijeni?
Ina na radničkoj tamo di sad rade nadvožnjak. Malo je teže se probit do njih ali sa strane imaš reklamu diskont. Tam ti je neki mali dućančić sa INInim proizvodima. Polat ću ti broj na PP.
forum.hr je za taj inin milenium napravio veću reklamu nego cijeli inin marketing kroz 18 godina
nažalost da.
 

DS9

Active member
Pa što ne bi?

Na ovim (i hrvatskim) prostorima - odavno postoji znanje i iskustvo kako se radi dobro ulje.

Kao i što se zna da se napravi dobro/odlično vino, rakija, pršut, sir, usoljena srdela, kis`o kupus, itd. Naravno da to ima svoju cenu i da to ne radi niti zna svako.

Skoro sam na CFSu napisao sledeći post, kada se povela slična priča o uljima iz modričine rafinerije/blendare (a za ono što izlazi iz srpskih imam i laboratorijske informacije kao i praktično iskustvo, između ostalih i sopstveno). Dole je italik taj post.

Već sam pisao da su ratovi 90ih kasnije modifikovali stav prema domaćim proizvođačima maziva. Sa jedne strane su iz tih rafinerija za vreme ratova verovatno i izlazile problematična maziva ili su njihove ambalaže korišćene za ulja nepoznatog porekla (i sastava), sa druge strane neko ko je npr. do nekog vremena vozio npr. juga za koji je servisnom dokumentacijom bilo preporučeno neko domaće ulje, lako bi (pogrešnim premisama) izveo pogrešan zaključak po sistemu "u loš auto - ide loše ulje" pa bi onda smatrao da za auto novije generacije nikako ne bi smeo da koristi domaće ulje, čak i kada je ono eksplicitno odgovarajućih normi odnosno kada konkretno ulje poseduje i odobrenje proizvođača motora".

Na jednom forumu sam npr. imao prilike da odgovaram na nebulozni komentar kojim je pisac hteo da istakne nekvalitet domaćih ulja, pa reče "domaće ulje je jedino za traktore" - ni ne shvatajući koliko je tupavo to što je izrekao sa obzirom da je odabir maziva za poljoprivrednu mehanizaciju vrlo kritična odnosno zahtevna stvar.

Osim toga tako nešto (negiranje kvaliteta nekakve konkurencije) ide u prilog uvoznicima/trgovcima, a tome ide u prilog i brendovsko favorizovanje tipa PSA-Total, Renault-Elf, Fiat-Selenia, VW-Castrol i sl.

U slučaju Modriče/Optime, posebna je priča to što su oni među malobrojnim evropskim proizvođačima (sopstvenih) baznih ulja, i to što su u npr. 2017. proizveli 45,000 tona baznih ulja III grupe (koja predstavljaju osnovnu bazu za većinu ulja prisutnih na tržištu koja se nazivaju sintetikama).

Ako su tačne informacije koje sam pročitao na mestima gde se daju ekonomski izveštaji - Optima će u ovoj dakle 2018. godini uložiti oko 600 miliona evra radi unapređenja proizvodnje baznih ulja i gotovih maziva.


Ono što gore nisam pomenuo je i da u to vreme (dakle posle 2000.) počinje (sa razvojem naprednijih/modernijih motora) masovnija upotreba/propisivanje sintetskih ulja, pa bi neko njihov (uvozni) kvalitet dizao na kvadrat u odnosu na uobičajena (široko korišćena) domaća mineralna ulja koja i nisu bila uporediva.

U vezi INA, nisam neposredno upoznat, ali imam nekakve informacije - a one mi kažu da to što piše u njihovim specifikacijama ne odstupa bitno. Mene to i ne čudi, između ostalog i što koriste (tj. koristili su, za sadašnji trenutak nemam informacije) bazna ulja od MOL-a.

Lično, ne vidim razlog da više cenim tj. imam poverenje u npr. Total, Mobil, Shell....(odnosno njihove uvoznike) nego da isto činim sa npr. uljima koja proizvode INA, FAM, Optima... - u okviru istaknutih/uporedivih specifikacija i (eventualnih) odobrenja.

Btw, svojevremeno su pojedina inina maziva bila fabrička preporuka citroenima, u vreme CIMOS-a, tj. proizvođača citroenovih vozila po licenci, u SFRJ.

Ako grandiozni svetski proizvođači naftnih derivata i maziva imaju takve resurse da (između ostalog) mogu uticati i na kreiranje ratova ili strukturu nečijih vlada - proizvođači iz npr. Hrvatske, Srpske/BiH ili Srbije, kada su već preživeli procese problematičnih privatizacija i unapređenja proizvodnih kapaciteta stranim kapitalom, nemaju slobodu da jajare. Mogu jedino nekakvim/propisanim kvalitetom da prežive, a to kako stoje stvari i čine.

Je l` ima neko ko tvrdi da INA ne radi dobra ulja, - eksploatacionu analizu iz bilo kog motora koja to potvrđuje, ili analizu svežeg ininog ulja koja na to ukazuje?

Možda da kažem jednostavnije - da li su sasvim blesavi ovi iz INA ili npr. FAM što skuplje prodaju npr. ulje komparabilno specifikaciji B71 2290 (Ineo ECS) odnosno ACEA C2, ili što inin Milenium košta više od većine uobičajenih 5W-40ica po ACEA A3/B4.

Doduše, i Total je početkom novog milenijuma svoje tada tek kreirano ulje pod imenom Quartz 9000 5W-40 bazirao većinom na PAO, ali odavno nije tako, kao i što više ni Mobil 1 serija nije simbol ulja iskljućivo na bazi PAO.

Sasvim je druga priča koliki je nekakav benefit među uljima koja zadovoljavaju iste norme, a relativno su različitog sastava.
 
Posljednje uređivanje:

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ja sam išao logikom ako im je gorivo loše, ulje ne želim niti probati. Al evo, čak ste me zainteresirali... ne za C3, on ostaje na Totalu pošto je cijeli život na njemu, ali možda bi probao na jtdm-u umjesto Shell HU. Počelo se pisat da ni taj SHU nije što je nekad bio...
 

DS9

Active member
Ja u Srbiji slušam s vremena na vreme o generalno lošem gorivu iz NIS-a (Naftna Industrija Srbije, bivši Jugopetrol), i osim pojedinačnih slučajeva - mnogo veći broj korisnika prijavljuje da na njihovim pumpama sipa godinama/decenija i da nisu imali problema.

U vezi Shell, teško da će on ponuditi ulje koje je ispod propisane/svoje specifikacije - ali jeste činjenica da je npr. u 2016. godini moskovska policija zatvorila divlju/falsifikatorsku blendaru zatekavši hiljade falsifikovanih ulja u falsifikovanoj ambalaži shella, mobila, total/elfa...

Informacije ljudi često prenose po principu stare dečije igre "pokvareni telefon" pa onda ispadne da neko dobije prilično različitu informaciju od prvobitne.

To što neka ulja nisu kao nekada jer je njihov proizvođač tako odlučio (jer su to i ostali odlučili da bi bili konkurentniji) je posebna priča. Sad, koliko kvalitet proizvoda za zapadno tržište odstupa od onog za ova naša -na kraju krajeva može da zahvalimo i ljudima iz Hrvatske što su tu javnu tajnu pokrenuli i digli na viši nivo.
 
Posljednje uređivanje:

Memphis

Active member
Hoćete reći da Ina stvarno radi dobro ulje?
A po čemu bi bilo loše? INIna ulja su pristojne kvalitete ali fali promocije i investicije u taj segment koji je INA potpuno zapostavila. Razlog toga je nažalost politika koja iza svega stoji.

Kao što DS9 je rekao u poljoprivrednom sektoru su narašireniji i najjači na našem području. 90% traktora i radnih strojeva pa čak i nekih starih drlja koristi Inino ulje. Jer su cijenovno prihvatljiva i opravdane kvalitete.

Isto tako kako možeš znat da ne neki Total koji dolazi iz Rumunjske iste kvalitete kao onaj iz Francuske? Pa DS9 je upozorio da sintetika više nije sintetika a razlog tom je misija kompanija a to je masovno osvajanje tržišta. Zašto su ulja velikih brandova odjednom postala cjenovno dostupna i povoljnija? Pa politika je bila osvojit tržište a kako ćeš to napraviti nego cijenom! Ali da bi mogao postići povoljnu cijenu pogotovo u zemljama slabe kupovne moći moraš negdje nešto i uzet. Tako da kvaliteta sigurno nije za sva tržišta ista. Kupovna moć određuje kakvo ulje dolazi na tržište. Ako malo pratiš tržišta možeš vidjet da se Shell koji se kod nas prodaje kao full sintetika u Njemačkoj se prodaje kao polusintetičko ulje. Imaš masu takvih primjera. Jedan od razloga zašto sam u potpunosti prešao na INIna ulja je taj što sam siguran da ću u kanti dobit ono kaj piše. Dok kod velikih kompanija koje imaju rafinerije po cijelom svjetu ne možeš biti siguran da li je to ulje onakve kvalitete kako piše u specifikaciji koje su šture za razliku od pojedinih proizvođača. A o mogućim krivotvorinama da ni ne govorim.

Isto tako razlog tome je i pitanje koje ljudi pitaju zašto je Shell ili Total jeftiniji od INE, Selenije i ostalih sličnih manjih rafinerija? Pa oni ne mogu konkurirat svjetskim kompanijama koje imaju rafinerije po cijelom svijetu i uz jeftiniju radnu snagu i "slabiju" kvalitetu plasirat ulje na pojedinim tržištima. Brand je jako važan i on je 90% prodaje same robe.

INIna ulja ćeš naći na raznim odobrenim popisima ulja velikih proizvođača automobila kao što su Mercedes i BMW. I sigurno nisu neki reciklirani bučkuriši. Po meni INA je u rangu Selenije samo što ne potpisuje ni za jednog proizvođača automobila.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
A po čemu bi bilo loše?
Nemam pojma. Izvrsnost kao pojam u Hr izumire, iznenađenje je ako netko zna odraditi dobar posao.

Ako malo pratiš tržišta možeš vidjet da se Shell koji se kod nas prodaje kao full sintetika u Njemačkoj se prodaje kao polusintetičko ulje. Imaš masu takvih primjera. Jedan od razloga zašto sam u potpunosti prešao na INIna ulja je taj što sam siguran da ću u kanti dobit ono kaj piše
Upravo zato i planiram odustati od Shella ;)
Seleniu nisam nikad ni tankao jer je uvijek bila neka komplikacija oko nabave, a i cijene su sumnjivo varirale. Možda se što promjenilo, al iskreno idem se upoznati sa asortimanom INE. Njih nema tko i zašto falsificirati, nemaju razloga proizvoditi za istok/zapad...

:palac-gore:
 

Memphis

Active member
Kod INE bi se mogao razočarat u jako lošoj distribuciji vlastitih proizvoda. Osim benzinske (na kojoj imaju cijeli svoj asoritman uz 30% veće cijene od neke uobičajene maloprodaje) možeš ih naći u pojedinim webshopovima ili tvorničkom dućanu u radničkoj. Pogotovo za ova novija-modernija ulja.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
A po čemu bi bilo loše? INIna ulja su pristojne kvalitete ali fali promocije i investicije u taj segment koji je INA potpuno zapostavila. Razlog toga je nažalost politika koja iza svega stoji.
Opće nepovjerenje u firmu kojom upravlja država je razlog zbog kojeg ne vjerujem njezinim derivatima. :)
Ne vjerujem da se posebno prilagođavaju zahtjevima tržišta kad će svaki gubitak i/ili propust biti saniran našim novcem iz proračuna. Pogotovo ne vjerujem tekućinama koje izlaze iz njihove riječke ili sisačke rafinerije.

Dojam pojačava BC koji kaže da s (premium) dieselom utočenim na Lukoulu ili Croduxu (ne znam za Tifon i Petrol), prelazim stotinjak km više u odnosu na onaj (premium diesel) utočen na INI. :confused: Kako onda da vjerujem njihovim uljima? ;)
 

Memphis

Active member
Opće nepovjerenje u firmu kojom upravlja država je razlog zbog kojeg ne vjerujem njezinim derivatima.
Ne vjerujem da se posebno prilagođavaju zahtjevima tržišta kad će svaki gubitak i/ili propust biti saniran našim novcem iz proračuna. Pogotovo ne vjerujem tekućinama koje izlaze iz njihove riječke ili sisačke rafinerije.

Dojam pojačava BC koji kaže da s (premium) dieselom utočenim na Lukoulu ili Croduxu (ne znam za Tifon i Petrol), prelazim stotinjak km više u odnosu na onaj (premium diesel) utočen na INI. Kako onda da vjerujem njihovim uljima?
Kao što rekoh dobar brand je 90% prodaje. Da INA prodaje ulja pod Shellom bilo bi najprodavanije ulje nitko ne bi razbijao brigu o državnom proračunu.

Što se tiče politike i same kompanije tu možemo satima raspravljat ali da je INIno gorivo loše s time se baš ne slažem. Pogotov nakon preuređenja i privatizacije benzinskih pumpi di su malverzacije svedene na minimum. Ja imam drugačija iskustva sa pumpama koje ti hvališ i smatram ih jednim od lošijih. Èak i u svojem krugu sam čuo ista mišljenja. Al to je opet rasprava koja može ići u nedogled. Nije prevaljena kilometraža glavno mjerilo kvalitete i ta mjerenja su relativna jer ovisi o masu faktora.

Primarno točim na Petrolu jer ga smatram najboljim dok mi je druga opcija INA.

btw. Tifon je INIn.
 

Mirage

Well-known member
Memphis istog sam mišljenja ne samo ja ne idem na Inu zbog osoblja bar ovdje u Požegi a problema sam uvijek imao sa navikanim pumpama.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Kao što rekoh dobar brand je 90% prodaje. Da INA prodaje ulja pod Shellom bilo bi najprodavanije ulje nitko ne bi razbijao brigu o državnom proračunu.
Vjerojatno si u pravu, da.

Ja imam drugačija iskustva sa pumpama koje ti hvališ i smatram ih jednim od lošijih.
Opet, moguće da ovisi i od pumpe do pumpe. Možda je ova Inina gdje sam točio jendostavno loša pumpa.

Primarno točim na Petrolu jer ga smatram najboljim dok mi je druga opcija INA.
Zbog nečeg konkretno biraš Petrol ili se samo radi o osjećaju? :thinking:
 
Na vrh