Najbolje ulje za Citroen je...

Najbolje ulje je

  • Castrol

    Votes: 13 10,6%
  • Elf

    Votes: 3 2,4%
  • Ina

    Votes: 6 4,9%
  • Mobil

    Votes: 3 2,4%
  • Shell

    Votes: 7 5,7%
  • Total

    Votes: 86 69,9%
  • Valvoline

    Votes: 5 4,1%

  • Total voters
    123

bikerbj

Member
evo sljedećih dana će u moj C5 INA milenium pa ćemo vidjeti kako će se ponašati....Totala kako sam nalio tako sam i ispustio...znači nije bilo potrebe za dolijevanjem a interval mi je 12tkm.....
 

DS9

Active member
Ako na ova tri mjesta ne dobiješ info, traži drugo ulje
...koje ima odobrenje kao i ineo efficiency tj. PSA B71 2312

Npr. takvo je Champion 0W30 MS-BHDI koga za champion proizvodi Wolf. Dole je odobrenje.


[ame]https://www.championlubes.com/Approvals/psa%20-%2065615%20-%20champion%20oem%20specific%200w30%20ms-bhdi%20-%2017-10-2017.pdf[/ame]

Ili npr. motulova varijanta http://mass.rs/citroen-i-peugeot-odobrili-motul-za-nove-motore/

ili mobilova https://www.mobil.com/English-AT/Passenger-Vehicle-Lube/pds/GLXXMobil-Super-3000-Formula-P-0W30
 
Posljednje uređivanje:

Cutac

Prèkaroš
Budući da nigdje ne pronalazim Efficiency, jel može netko(DS9 :D) baciti komentar na [ame="http://ina-maziva.hr/UserDocsImages/proizvodi/ina_ultra_star_fe_5w-30_151911.pdf"]OVO[/ame] kao zamjenu za Ineo ECS 5W-30 za 1.4 VTi sa 115 tisuća km i potrošnjom od cca. jedne litre na 6000 km? Auto se zagrijava, pazi i sve, ali često se pričepi.
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

DS9

Active member
U vezi poslednja dva posta,
dakle prvo upotrebe INA Star 5W-40 po ACEA C3 u mašinu kojoj se dozvoljava i Full SAPS ulje (razmišljalo se i o INA MIlenium), a kojoj bi odgovarala i 5W-40ica mid SAPS po ACEA C3 - odličan izbor. Pogledati specifikaciju, pa je uporediti sa ostallim 5W-40icama po ACEA C3. Osim toga, to ulje ima odobrenja i od MB i VW za njihove odgovarajuće norme (što se može tumačiti kao dodatna garancija kvaliteta).

U vezi upotrebe INA Ultra Star FE, dakle ulja 5W-30 gradacije po ACEA C3 u 1,4 VTi - dovoljno je samo reći da je to motor koji je razvijen u saradnji sa BMW, i da BMW za njega propisuje ulja xW-30 gradacije po svojoj normi LL-04 - a pomenuto inino ulje ima to odobrenje. PSA sa druge strane za njega propisuje tanja ulja kao što je Ineo ECS ili Ineo First koje je još tanje - i to je ono što sam više puta pominjao da preporuke za ulja nisu baš takve da neko može da kaže kako jedino fabrika zna šta je najbolje za neki motor. PSA i BMW inženjeri su vrhunski, i imaju vrhunsku opremu koja im daje dovoljno podataka da znaju šta je najpogodnije za neki motor - pa opet iz nekih svojih razloga imaju nešto drugačije koncepcije u vezi preporuke za ulje.

Sve u svemu, može se računati da je to inino ulje by the book za 1,4 VTi - ako zamislimo da vozimo Mini. A ukoliko zamislimo da vozamo Citroen - pa teško da je promašeno ulje koje ima za 1,4 mm2/s veći viskotitet na 100 C, za motor koji se voza po jugoistoku Evrope gde maksimalne ambijentalne temperature tokom leta umeju da pređu 40 C i ponekad i 45 C.

Mislim, odličan izbor - ultra xtra.
 

Memphis

Active member
INA radnička tvornički dućan
01/3328-841

ja sam kupovao INA Star 5W40 na INI je bila litra 80 kn u radničkoj nekih 40tak kn.

samo jedna opaska .. ti citroenin motori i suradnja sa BMW djeluje jako zvučno i moćno. Iako je BMW u svemu tome samo dao pravo na VVT tehnologiju sve ostalo je radio PSA ... a tako zvučni motori su ispali teški promašaj :)
 

Cutac

Prèkaroš
DS9, sutra moram uzeti ulje.
A CASTROL EDGE 5W-30 C3 ?

https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/9C5C643574D1C278802582D200646CFF/$File/BPXE-B2WPH3.pdf
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

DS9

Active member
Umesto Ineo Efficiency? Može. Nema toga ko bi mogao reći da je loš izbor za mašine kojima odgovara po ACEA C3, a pogotovo po normama za koje ima odobrenje. Doduše nema citroensko, ali neće smetati. Jedina ograda od kastrola (i ostale etablirane brendove) može biti sumnja u poreklo, izvan toga nema greške.
 

Cutac

Prèkaroš
Da, umjesto Ineo-a.
Malo viša viskoznost na radnoj temperaturi od INA Ultra Star FE, viši indeks viskoznosti, niža viskoznost na -30°C, ali i viša viskoznost na 40°C.

Važem, važem. Najviše mi je bitna viskoznost na radnoj temperaturi jer mi je dva puta na cca. 140 km/h javio nizak tlak ulja.

Jel "pošteno" da između Ina-e i Castrola odvagne cijena?
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

mengela

Well-known member
Donator foruma
Pitanje za uljnog boga: treba mi ulje za rucni mjenjac sest brzina za C5x7 2.0 hdi! Vasa preporuka po mogucnosti jedno da se ne mislim izmedju par.. ako treba VIN recite
Hvala! Lp
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

DS9

Active member
Kažeš ručni menjać, verovatno misliš na manuelni (a ne automatski).

Svim manuelnim PSA menjačima u poslednjih dvadesetak godina je preporučeno ulje po normi PSA B71 2330, odnosno Total Transmission Gear 8 75W-80 (to mu je naziv u poslednjih par godina, inače se pre zvalo Transmission BV 75W-80).
https://catalog.lubricants.total.com/en/products/dem/TRANSMISSION-GEAR-8-75W-80

Takva ulja su po pravilu polisintetike i uglavnom su korektne za nekih do oko 100000 km. Može se reći da imaju niži viskozitet na radnoj temperaturi (8-10 mm2/s na 100 C) i da zbog toga doprinose uštedi goriva.

Alternativa drugih brendova nema previše, a jedna od njih koju sam ja koristio je MotylGear 75W-80 https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/143/Motylgear_2075W-80_20_28GB_29.pdf?1492016030

kao i Liqui Moly tj ovo

https://products.liqui-moly.com/gear-oil-gl5-75w-80-1.html

Motulova varijanta je jedna od najdebljih u toj gradaciji pa verujem da je pogodna za one koji su žustriji, inače se ta razlika u viskozitetu u odnosu na tanji total i ne oseća ni na npr. -15 C, a što bi neko eventualno očekivao.

Bilo koje od tih ulja će biti dobro - a ako procuri neki od semeringa nakon zamene, znači i da je bio za menjanje.

Pošto sam više puta menjao ulje u menjaču za nekih oko 60000 km na svojoj c3ojsci, sve što mogu da kažem je da na novim semerinzima nema uticaja izmena (drugačijih) ulja. Ipak, kada se odradi izmena ulja na menjaču koji je star desetak godina i koji je prešao npr. 200000 km, osim zift crnog ulja koje će se ispustiti, u kome se i ne mogu videti eventualni metalni opiljci - ne može se predvideti ni da će neki od semeringa procureti.

Srećno

***

Jel "pošteno" da između Ina-e i Castrola odvagne cijena?
Eh, ko bi ga znao - cene se formiraju ko zna kako, nisam baš upoznat sa time.

Ovo sa niskim pritiskom na 140 km/h tj na nekih ako se ne varam oko 4000 RPM je nešto čemu se mora naći rešenje i uzrok. Definitivno će biti zgodnije viskoznije odnosno deblje ulje na radnoj temperaturi. Sa kojim uljem je to javio? Ineo ECS? Tako nešto može značiti i npr. razređenje ulja gorivom, eventualno (zbog forsiranja motora). Da bi čovek bio siguran, mora da se u servisu izmeri pritisak ulja sa referentnim uljem, i verovatno uz dijagnostiku pratiti parametre kada recimo voziš 140 km/j, tj. da se vidi temperatura motora, ulja i sl.

Kad je sve korektno ne bi trebalo uopšte da se pritisak ulja opadne toliko da upozorava.

***

Sad, da je moje, ja se ne bih dvoumio, odmah bih uzeo ina ultra star. Ako bih hteo neki etablitani brend verovatno bih pre Castrola potražio Fuchs, Ravenol ili npr. Addinol (i još pun konac drugih). Al` to je moja lična preferenca, inače ovako na papiru - sa tim castrolom nema greške.
 

Cutac

Prèkaroš
To mi se dogodilo dva puta, oba puta na ogromnoj vrucini s punim autom. Priprisao sam neadekvatnom ulju. Od toga sam napravio 60000 km i ako se nista nije dogodilo, sumnjam da i hoce.
Vidjet cemo kako ce se ponasati sa debljim uljem.

Ovo za cijenu sam mislio, jesu Castrol i INA dovoljno dobri da je dovoljno da cijena bude presudni faktor?
 

DS9

Active member
Pa, rekao bih da je presudna u smislu da ne sme biti ispod neke referentne cene, a koliko je veća na gore.... normalno da bi castrol slične klase bio skuplji, ali u tom udelu koliko je skuplji verujem da ima mnogo više marketinga, nego boljeg ulja.

Inače, ok, sa obzirom na uslove pod kojima se desio pad pritiska - definitivno viskoznije ulje.
 

Cutac

Prèkaroš
Trgovina nije stigla nabaviti Inu pa uzimam na benzinskoj. 80 kn litra. Ako je Castrol jeftiniji, necu nista izgubiti ako uzmem njega?
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9
Na vrh