Najbolje ulje za Citroen je...

Najbolje ulje je

  • Castrol

    Votes: 13 10,6%
  • Elf

    Votes: 3 2,4%
  • Ina

    Votes: 6 4,9%
  • Mobil

    Votes: 3 2,4%
  • Shell

    Votes: 7 5,7%
  • Total

    Votes: 86 69,9%
  • Valvoline

    Votes: 5 4,1%

  • Total voters
    123

Doomsday

U prolazu...
Ma da, no dobro... :grin:

Možda može 30-tak t km sa nekim long life uljem, bez izmjene... :thinking:

Ali, čim izliješ ulje, pa-pa Ceratec... :whistling:

Pa logično, jel... :cool:

Valjda... :weeabooface:

:D
 

Cutac

Prèkaroš
Ali, čim izliješ ulje, pa-pa Ceratec...

Pa logično, jel...
Pa-pa Ceratec je i kad ga VTi popije :D
Možda može 30-tak t km sa nekim long life uljem, bez izmjene...
Postoje aditivi s kojima se "može" i po 100 tisuća bez izmjene ulja.
Ali to je već, jel... :D

A možda uzmem Aral, nisam siguran.


Aral ima "bolje" viskoznosti, nižu viskoznost na -30°C, niži pour point, ali niži flash point i, koliko sam našao, niži HTHS.
 

Doomsday

U prolazu...
Hmmm...

Nema PSA certifikat...

Ma uzmi Shell, povoljniji je...

Ionako ćeš odlučit uz svaku izmjenu ubacit i Ceratec...

Vidit ćeš da je ipak bolje s njim...

Valjda...

:D
 

Doomsday

U prolazu...
E da, Aral ima LL-01 certifikat.
Pih... Ima i Shell... A Shell je ipak... ULTRA... :grin:

Èekaj, čekaj... Ubaciš Shell... Skontaš da bi moglo bit i tiše...

Ubaciš i Ceratec...A ono, tiše... I ne troši skoro ništa...

I samo mrvu skuplje oba nego sami Mobil 1...

Di ćeš bolje...

Valjda...

:D
 

Cutac

Prèkaroš
Skontaš da bi moglo bit i tiše
Nemože!

Ovaj motor ima notu koju dragi bog nemere utišat :D

I samo mrvu skuplje oba nego sami Mobil 1...
Ma Mobil1 ostaje za VTS-a. Je da bi bilo isplativije da u oba točim isto ulje jer od VTS-a ostane 7 deci, a VTi to popije. Ovako od VTS-a imam dvije otvorene kantice Quartza 9000 i otvorenu kanticu Mobil1 FS-a. :D
 

Spawn

Well-known member
Ja sam 10000km vozio na gulf formula cini mi se gvx serija 5w30 . Autokuca gdje je auto kupljen je sipala to ulje prije prodaje. Ima acea c2 certifikat ali sam kasnije presao na ineo ecs radi c3 certifikata. S gulfom je auto dosta tisi u radu moram reci pogotovo kad je hladan. Popio je mozda dcl na 10000km. Poceo sam stavljati ecs iz cistog razloga jer je preporučen ali dodje mi da opet probam gulf da vidim jel to psiha ili je stvarno tolika razlika :)
 

toma

Active member
a koja je preporuka ulja za c5 2.2 hdi 2004 (nije redizajn) xD
od samog početka unutra ide 5w40 9000 quartz, mijenjam ga svakih 10 000 km
 

DS9

Active member
Molim stručnjake za ulja za savjet:


Radi se o motoru 1.6 THP (EP6CDT, 115 kW, 2012)

Do sada je uvijek u njega (i u ovlaštenom i po volji prethodnog vlasnika) sipano Total Quartz Ineo ECS 5W30. Ovako se ponašao:

- 5000 km nakon zamjene ulja prvi put prikaže poruku da je prenizak nivo
- dospem 0.5 l, ugasi se poruka
- 7500 km nakon zamjene ponovo prikaže poruku za prenizak nivo
- ponovo dospem 0.5 l, ugasi se poruka
- tako (bez trećeg prikaza poruke) dočekam novu zamjenu ulja na pređenih 10000 km


Poslednji put, u ovlaštenom su usuli Total Quartz Ineo First 0W30. Ovako se ponaša:

- 2500 km nakon zamjene prvi put prikazao poruku da je prenizak nivo
- dosuo 0.5 l, ugasila se poruka
- 5200 km nakon zamjene ponovo prikazao poruku za prenizak nivo
- ponovo dosuo 0.5 l, ugasila se poruka
- 7800 km nakon zamjene po treći put prikazao poruku
- dosuo 0.5 l, ugasila se poruka


Inače, po sintezi održavanja za njega je preporučeno samo 0W30 koje zadovoljava normu B71 2312, a to je samo First 0W30, koliko ja vidim.

Gledao sam rezulate koje nudi nekoliko online selektora maziva i svi preporučuju 0W30 gradaciju.

Èak i dokument ''Preporučena sredstva - Motorna ulja'' od PSA koji je neko od vas velikodušno stavio na forumu za naše podneblje za taj motor preporučuje isključivo B71 2312 normu i First 0W30, dok za B71 2290 normu koju zadovoljava Ineo ECS ne piše da je preporučena.

Očigledno je da ovo 0W30 troši puno brže nego 5W30. Ja lično mislim da on može normalno raditi sa 5W30 kao što je i do sada radio, ali to je samo moj osjećaj, ja inače nemam pojma o tome. Èak se je i radnik u drugom ovlaštenom prilikom kupovine First 0W30 ulja za dosipanje čudio i komentarisao ''Šta će ti to, to će on popiti za tren oka''...


Moje pitanje za vas je koje ulje mi možete preporučiti da isprobam za ovaj motor? Imajući u vidu (ako se slažete) da bih volio da se vratim na 5W30 gradaciju, ali isto tako da možda probam nešto mimo Total-a, nešto što je malo gušće ali što u najvećoj mjeri odgovara ovim traženim normama.

Hvala unaprijed.
Hvala ti ovome, to daje dosta dobar uvid u to kako nešto (ne previše) niži viskozitet ume da se odrazi na potrošnju ulja.

Neko bi mogao da kaže (tj. to bi verovatno činili u PSA ako bi se žalilo na tako nešto) da je još uvek sve normalno i sa Ineo First, tj. da potrošnja ulja nije alarmantna nego je samo posledica nekakve eksploatacije.

E sad, stvar je sasvim diskutabilna, jer po PSA jedino su odgovarajuća ulja po normi PSA B71 2312 kao što je Ineo First, a vidimo da su u ovom slučaju pretanka. Osim toga, izgleda da je iz nekog razloga kod cele serije tog motora povećana potrošnja ulja.

Šta činiti?

Pa, čini mi se da bi bilo zgodnije i nešto deblje ulje od Ineo ECS. Ja bih probao neku 5W-30icu po ACEA C3 ili npr. Ineo Efficiency 0W-30 koja je među debljim trideseticama.

Pošto se već ionako odstupa od striktne preporuke kombinacija ima puno.

Verujem da su u PSA ovo ulje namenili toj seriji motora sa idejom da su mu tolerancije niske pa da mu je sasvim odgovarajuće tako tanko ulje (dakle ne zbog toga što ono još ima i vrlo nizak sadržaj SAPS). Jedino što praksa pokazuje da to nije tako, ili da eventualno možda to ima veze sa turbinom.

Mislim, ne znam tj. nisam sasvim siguran - ali definitivno motoru treba ulje koje je deblje na radnoj t.

***

a koja je preporuka ulja za c5 2.2 hdi 2004 (nije redizajn) xD
od samog početka unutra ide 5w40 9000 quartz, mijenjam ga svakih 10 000 km
Pa ako baš hoćeš zvanično, zavisi da li ćeš da čitaš servisnu dokumentaciju za c5 iz 2004. ili ćeš da preko VIN tvog konkretnog vozila da pogledaš Plan Održavanja na servisnom sajtu. Ako ostaviš ovde VIN možemo to da pogledamo svi mi koji imamo tu pristup.

Strana 33, polja koja se odnose na Yugoslavia.

http://public.servicebox-parts.com/dtt/AC/CDP/code/en_US/C5/index_2004.html


Inače, već sam pisao da su preporuke koje su tu pisane diskutabilne, uostalom kao i većina preporuka jer ostavljaju prostor za mnoga dodatna pitanja.

Sad, na osnovu servisnog dokumenta iz 2016, a obzirom da je u toj c5ici 2,2 hdi, tj. motor kodne oznake 4HX - odgovarajuća su sva ulja po normi PSA B71 2290, 2296 i 2300, odnosno preporučena su totalova Ineo ECS, 9000 5W-40, 7000 10W-40, respektivno, i ulja drugih proizvođača koja imaju odobrenja po navedenim normama.

Gotovo je sigurno da Plan Održavanja sa servisnog sajta pominje isto ono što i dokument iz 2016.

***

@Cutac

Pa, ti voliš da eksperimentišeš, tako da mu dođe sve jedno. Oba ulja, i mobilovo i shellovo su odlična. Lično bih pre išao na shell.

Na američkom BTOG forumu neki umeju da istaknu za tu mobilovu 0W-40cu da ume da siđe u nižu gradaciju, ali se opet postavlja i pitanje razređenja ulja gorivom tj. onoga što je Dalibor pomenuo.

Mislim da kod tebe nije toliko bitno koje ulje koristiš kada su sve alternative manje/više sasvim odgovarajuće nego to koliko ti je interval zamene jer ti lično prilično forsiraš mašinu.

Definitivno je zgodnije da ranije menjaš ulje nego većina nas normalnijih.
:D :palac-gore:

E` da, taj Aral ima odlične osobine na papiru, pa mislim da je jedan od boljih izbora. Sad, to mu dođe Castrol sa obzirom da je BP vlasnik arala.
 
Posljednje uređivanje:

Cutac

Prèkaroš
VTi je svakih 10 tisuca, VTS svakih 6-7 tisuca km(iako bi matematicki prosjek bio cca. 5500km). Danas smo se penjali na Sljeme, au kako urliče :whistling:

Budemo vidjeli kako ce se ponasati sa Shellom, pa cemo onda dalje razmisljati :)
Aral ima nizi HTHS od Shella, to me ne privlači baš. No, sada smo mirni narednih 10 tisuca, tj. Oko 6 mjeseci.
 

Memphis

Active member
a koja je preporuka ulja za c5 2.2 hdi 2004 (nije redizajn) xD
od samog početka unutra ide 5w40 9000 quartz, mijenjam ga svakih 10 000 km
Nešto sa jačim TBN-om ...
INA Millenium, Mobil 1 ili nešto drugo ...

Iako bi on trebao imat DPF
 

DS9

Active member
Da, to bi bio klasičan pristup (naravno ako nema DPF) - jer bi viši TBN trebalo da omogući duži interval.

Međutim, pad TBN-a (i porast TAN-a) je teško pretpostaviti za konkretnu kombinaciju motora i ulja.

Dok nije bio dostupan eurodizel (koji dakle ima vrlo nizak sadržaj sumpora, po EN 590) ulja su obavezno morala imati izraženiji TBN. Doduše danas je takav slučaj i sa uljima namenjenim težim dizel mažinama koje takođe koriste eurodizel, ali je njihova dinamika izmene drugačija.

Ipak, kada se koristi ulje sa nižim sadržajem sumpora (dakle mid/low SAPS, recimo po ACEA C2 ili ACEA C3, kakva su npr. Ineo ECS ili Ineo Efficiency respektivno), najverovatnije je da će pad TBN-a biti manje oštar nego ukoliko se koriste full SAPS ulja kojima je naglašeniji TBN.

Ovim želim da kažem da bih ta ulja koja si pomenuo birao najpre zbog njihovog većeg opšteg kvaliteta (recimo oksidacione i termalne stabilnosti), a razlike u TBN-u bi mi uglavnom bile nebitne - kada se već koristi eurodizel.

Nekome oko cele te stvari u vezi TBN-a može dati naznaku to što npr. ulja po VW normi koja je namenjena primarno za njihove dizele sa DPF, dakle po 504/507, imaju vrlo nizak TBN koji ne ide više od nekih 6.5 mgKOH/g (a i pored toga su takva ulja namenjna relativno dužim intervalima).

Ipak, sve ovo što sam napisao ne znači da nisi u pravu, tj. da bi za taj konkretni auto Full SAPS ulja kao što su Milenium mogla biti idealna. :palac-gore:

Moja lična preferenca oko ulja za HDi daje (malu) prednost mid SAPS uljima, jer mislim da se time dobijaju veći benefiti u smislu da je generalno manje zaostataka nesagorelog krša, a sa obzirom da se sa tim mašinama uglavnom ne divlja, onda mislim da su i takva ulja adekvatna za njih (između ostalog i jer u vreme kada su projektovani takva ulja nisu bila dostupna tj. nisu bila ni razmatrana niti obuhvaćena preporukama - a da jesu možda bi bila primaran izbor).

Takav smisao praktično, favorizujući upotrebu ulja kao što je Ineo ECS, podržava i aktuelna dokumentacija za većinu HDi ako se vozaju na teritoriji Evrope (tj. upotrebljavaju eurodizel).

Ipak, za konkretni auto je zaista pitanje da li mu je zbog potrošenosti motora, tj. tolerancija više odgovarajuće neko ulje iz 5W-40 gradacije /kao što je Milenium) ili bitno tanje kakvo je Ineo ECS iz 5W-30 gradacije.

Zbog takvih dilema, a pogotovo jer na našim teritorijama umeju leta u nekim danima da budu sasvim tropska, skloniji sam upotrebi debljih (od Ineo ECS, koje je poprilično tanko) ulja pa često pominjem zlatni kompromis kao što je Ineo Efficency, mada je prilično ranije pre njega Mobil već nudio slično koncipirano ulje tj. ESP Formula 5W-30.

Ako se eventualno neko ko upadne u temu pita kako to da da lično preporučujem ulja koja su namenjena dizelima sa DPF upravo onima koji i nemaju DPF - odgovor je u gornoj rečenici da mislim da je tako zgodnije i za dizele bez DPF.

Èak šta više - iako je to donekle blesavo, neke laboratorijske analize (na koje su ukazali po neki iz zapadne evrope radeći ih na rabljenim uljima iz svojih HDi) pokazuju da je upotreba tanjih ulja, kako je npr. Ineo ECS problematičnija kod onih kojima se dešava učestala regeneracija DPF-a, usled neprihvatljivog razređenja ulja gorivom.

Obaška što ja u svoj 1,4 HDi iz 2006. koji nema DPF već nekih šest izmena koristim ulje po ACEA C2 (dakle kruševačko FAM Fenix Energy PSA 5W-30) koje je još tanje od Ineo ECS i koje je gotovo identično INA-inom Ultra PC 5W-30. Sad, moj motor se ne forsira, i najviše koristi se u gradu na kraćim relacijama pa mislim da mu je takvo ulje blisko idealnom (kompromisu). Kada zatreba sa takvim uljem se naravno ide i na letovanja po koju hiljadu km.

Nekome ko bi veću marginu zaštite motora, ili ukoliko je pogodnost pomerena prema većoj viskoznoj gradaciji, osim svih ovde pomenutih ulja, dobro bih se razmislio i oko upotrebe npr. INA Star FE 5W-40. Èini mi se (po istaknutim specifikacijama) da bi i ono moglo bi da se uspostavi vrlo finim za 2,2 HDi.

***

@Toma

Ako ostaje nejasno iz cele ove priče, ukoliko bi npr. slušao mene - recimo da bi izvan zvaničnih preporuka probao Ina Star 5W-40, Ineo Efficiency 0W-30 ili Mobil1 ESP Formula 5W-30 (kažem probao, ne kažem da bi bilo najbolje, pa ukoliko se uspostavi adekvatno onda nastavio sa nekim od njih).

Sa druge strane, klasičnim pristupom, naravno ukoliko nema DPF - sa INA Milenium možeš takođe da smatraš da si završio oko izbora odličnog ulja za 2,2 HDi.

Jer, ponavljam, svaki izbor maziva je kompromis suprotstavljenih zahteva, a takođe kod izbora maziva ima više adekvatniih rešenja (jer dve istovetne mašine ne moraju da budu izložene istim uslovima eksploatacije, tj. najčešće nisu).

To je na kraju krajeva i suština onog što piše u servisnim preporukama za upotrebu ulja i tog motora.
 
Posljednje uređivanje:

Memphis

Active member
To je na kraju krajeva i suština onog što piše u servisnim preporukama za upotrebu ulja i tog motora.
U preporukama je Quartz 9000 niti tragova o normama DPF-a. Tako da to opet može otvorit neke nove rasprave.
Bez obzira na Eurodiesel kod diesela je TBN i dalje bitna stvar. Po nekim izračunima TBN bi trebao biti oko 10 za eurodiesel.

Na njemu je kako će to balansirat. Hoće ić na kartu DPF-a pa koristi low/mid saps ulja sa manjim TBNom ili će ić na kartu bolje zaštite motora.

Što se tiče cx ulja ja ih izbjegavam koliko je moguće.
 

DS9

Active member
TBN je veoma varijabilan pa između ostalog zavisi i od količine osvežavanja tj dolivanja potrošenog ulja. Ta računica od kojih 10 mgKOH/g se najverovatnije odnosi na slučaj kada se ulje zanemarivo troši a ne osvežava dolivanjem.

U mom motoru je njegov pad sa inicijalnih 7,5 mgKOH/g (koliko je tipično za ACEA C2 ulja tj. po PSA B71 2290) nakon 8000 km gradske vožnje (odnosno 300 sati rada motora) i potrošenih 0,5 L bez dolivanja bio 4,7 mgKOH/g uz TAN 1.1, dok je nakon sledećih 7000 km (dakle ukupno blizu 600 sati) i dolivanja 1 L ulja TBN bio 4,5 mgKOH/g a TAN 4,4. Tu se već vidi da je ulje sasvim izrabljeno jer su se TBN i TAN izjednačili. Sa drugačijim uljem bi parametri TBN i TAN bili drugačiji (a pitanje je i kakva bi bila dinamika potrošnje odnosno dolivanja potrošenog ulja)

U vezi aktuelne preporuke, ponoviću (jer sam ga već davao u ovoj temi) link uz ponovnu zahvalnost Guletu iz Viteza koji je ovaj dokument stavio na uvid CFS-u, a takođe je član i CFH.

https://www.dropbox.com/s/a3dvmn604e8w0m8/17_10_2016 - Preporučena sredstva _ Motorna ulja.pdf?dl=0

Dakle strana 20. pa se vidi da je tom 2,2 HDi motoru kodne oznake 4HX sa FAP (koji bi morao biti u C5ici iz 2004.) osim full SAPS ulja po PSA B71 2296 i 2300 (dakle ACEA A3/B4) preporučeno i ulje po 2290 tj. ACEA C2

Inače, na samom početku odnosno strani 3. jasno stoji da se u Evropi favorizuje (po mogućstvu, tj. može se tumačiti ukoliko su ona jedna od preporuka) upotreba Ineo ECS i Ineo First.

U vezi 2,2 HDi, bilo imao ili nemao FAP - u tabeli se vidi da je za sve motore serije DW12 (dakle 2,2 HDi) preporučeno između ostalog i ulje po PSA B71 2290 tj. Ineo ECS.


U vezi poverenja full SAPS ulje vs. mid/low SAPS ulje - donja lubrizolova alatka možda nekome da naznaku o čemu ovde (takođe) može da se radi.

https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html

Zbog toga u svom motoru koristim ulje koncipirano na osnovu PSA B71 2290 odnosno po ACEA C2-12 (a identično je i INA Ultra PC) - iako su mu osim takvog preporučena i robusnija ulja (u smislu da su full SAPS, i da im je HTHS veći).

Naravno, to je moja lična priča, odnosno mog C3 1,4 HDi 2006. sa nekakvim konkretnim uslovima eksploatacije (pretežno gradske vožnje, i prosečne brzine u raznim intervalima 23-25 km/h) - koja ne znači nužno da bi identičan pristup bio tako adekvatan za neko drugo vozilo drugačijih uslova eksploatacije.
 
Posljednje uređivanje:

Memphis

Active member
N je veoma varijabilan pa između ostalog zavisi i od količine osvežavanja tj dolivanja potrošenog ulja. Ta računica od kojih 10 mgKOH/g se najverovatnije odnosi na slučaj kada se ulje zanemarivo troši a ne osvežava dolivanjem.

U mom motoru je njegov pad sa inicijalnih 7,5 mgKOH/g (koliko je tipično za ACEA C2 ulja tj. po PSA B71 2290) nakon 8000 km gradske vožnje (odnosno 300 sati rada motora) i potrošenih 0,5 L bez dolivanja bio 4,7 mgKOH/g uz TAN 1.1, dok je nakon sledećih 7000 km (dakle ukupno blizu 600 sati) i dolivanja 1 L ulja TBN bio 4,5 mgKOH/g a TAN 4,4. Tu se već vidi da je ulje sasvim izrabljeno jer su se TBN i TAN izjednačili. Sa drugačijim uljem bi parametri TBN i TAN bili drugačiji (a pitanje je i kakva bi bila dinamika potrošnje odnosno dolivanja potrošenog ulja)
Ja koristim INA Millenium u benzincu koji ima TBN 11. Potroši 0,5 l na 10000 km i ne dosipavam ništa od izmjene do izmjene.
U vezi 2,2 HDi, bilo imao ili nemao FAP - u tabeli se vidi da je za sve motore serije DW12 (dakle 2,2 HDi) preporučeno između ostalog i ulje po PSA B71 2290 tj. Ineo ECS.
Ovo je iz uputstva ...

 

DS9

Active member
Hvala ti za te informacije, sve što mogu da lažem je da je tvoje iskustvo dobar vodič za one koji imaju 2,2 HDi, osim toga više puta je istaknuto i sa moje strane da je INA Milenium jedno od najboljih izbora za motore kojima su preporučena i full SAPS ulja.

Kao što rekoh, ne mora samo jedan izbor biti adekvatan. Sa drugačijim uljem možda bi potrošnja goriva bila manja, ali potrošnja ulja veća i eventualna manja margina u zaštiti motora koja bi eveentualno mogla biti i dostignuta (ili prestignuta).

U vezi servisnog uputstva (iz 2004) čiji si screenshot dao - jasno je da tada nije bilo pomena o PSA normama koje su kasnije formirane (oko 2007.), a takođe je činjenica da se ACEA C2 norma prvi put pominje tek u ACEA sekvenci iz 2004. (a pošto je uputstvo pisano pre toga verovatno je da tada prve/najnovije ACEA C norme nisu uzete u obzir)

Hint: Pogledaj šta piše za isti motor na strani 24. servisnog uputstva iz 2008.

http://public.servicebox-parts.com/dtt/AC/CDP/code/fr_FR/C5/index_2008.html


Svi ti različiti navodi, u različitim godištima, a za isti motor - i jesu razlog što pišem sve ovo (i ovoliko).

Da li neko sa velikom sigurnošću može da tvrdi da su za pravo više imali oni koji su pisali preporuke iz 2004. ili oni iz 2008. ili 2016.?

Ja mislim da je tu svako imao za pravo. S` tim što svako ne eksploatiše istu mašinu na isti način.
 
Na vrh