C4, 1.4 VTi, by Cutac

Cutac

Prèkaroš
Nahebo sam se ko francuska sobarica i dobio hipotermiju, ali GRIJE!

Nači, prvo sam otpojio akumulator, zatim ispustio antifriz na odušnik za kabinu, onda skinuo crijevo sa dna hladnjaka("kilera"), tada sam krenuo unutra.
Prvo se skine filc iznad papučica, zatim se iščupa plastični panel desno od papučice gasa. Dođemo do cijevi za grijanje, skinemo osigurače(najlakše je sa zakrivljenim kombinirkama) sa cijevi, stavimo (veliki) ručnik ispod cijevi i iščupamo donju iz kilera.
Dok se to cijedi, psujemo francuze i odvrćemo šarafe sa papučice gasa. Kad odvrnemo šarafe, deremo se dok susjed ne pita šta je, a kada susjed ode, nastavljamo čupati konektor sa papučice, što nam otežava osovina/šipka volana.
Kad ga iščupamo, naguramo ga negdje da se ne smoči. Onda skidamo dva vijka sa plastičnog nosača cijevi kabine. Donji vijak ide lagano, gornjem hebemo majku. Kad to skinemo, iščupamo gornju cijev iz kilera. Izvučemo kiler, jedva i bacimo ga nekud da ga ne vidimo.
Vrijeme je za novi kiler. Gurnemo ga do pola, zatim zapne, pa ga udaramo dok ne sjedne.
Zavrnemo 4 vijka koja smo odvrnuli prije vađenja kilera. Dok ih zavrćemo, psujemo.
Kad montiramo kiler, skinemo kamene gumice sa cijevi i stavimo nove. Cijevi nabijemo u kiler i učvrstimo novim osiguračima, koji su došli sa kilerom.
Vratimo papučicu, vratimo plastični nosač cijevi, psujemo, po mogućnosti grob isusov jer ste taman udarili glavom o hebenu papučicu od kočnice, u koju ste udarili već 10 puta.
Onda idemo u motorni prostor, vraćamo crijevo na dno kilera(zapravo, to napravimo čim iscuri sve iz njega, ali ne da nam se prepravljati tekst), odvrnemo odušak za kabinu i sipamo litru antifriza, litru i pol vode. Prolijevamo okolo.
Onda antifriza do vrha ekspanzione. Rashladna je već krenula curiti na odušak kabine, zavrnemo ga. Odvrnemo odušak termostata(koji je smeće, hebemo talijansko francusku kombinaciju), stavimo krpu na čep ekspanzione, puhnemo. To napravimo još jednom i tada palimo auto. Ostavljamo ekspanzionu i odušak odvrnute i čekamo. Nakon 10 minuta nam dopizdi pa sve zavrnemo i malo gazimo auto po kvartu.
Vratimo se, opet odvrnemo. Sada previše odvrnemo odušak pa iscuri antifriza dosta. Skužimo da je sve dobro, zavrnemo odušak. U procesu nam preskoči šarafciger i ne znamo jel oglodan vijak ili navoj. Zategnemo ravnim šarafcigerom i boga molimo da nije preskočio vijak.
Zavrnemo ekspanzionu i gotovi smo.
Plastike u unutrašnjosti ostavljamo skinute dan, dva da se osiguramo da cijevi na kileru brtve.
Narednih 7 dana redovno gledamo odušak na termostatu da provjerimo da ne gubi rashladnu na njemu.

Imam i nekih slika, ali nije mi se dalo drkati po mobitelu na -2, pa nema neki foto vodič.
 

Cutac

Prèkaroš
Ovde kod mene 4-5 stupnjeva, ali bura dere tako da je ka -10...
Ma mene je hebalo šta sam klečao kraj auta pa mi je koljena oduzelo od zime.

Pa i nije neki poso, ko zna 'sovat!
:D

Općenito je bio dosta jednostavan posao, oko sat i pol, ali najveći je problem što sve svemu smeta.
Gore šaraf naguran dobro da nije pod brisačima i još je dugačak 25 centi, imaš ga šta odvrtat pola sata. I ne drži hebene kotače nego komad plastike koji služi valjda da cijevi grijanja ne klepeću u vožnji.
Vala su mogli staviti ili neki kratki ili neki koji se odvrće i zavrće za 90 stupnjeva ili tako nešto.

Od slika imam samo ovu, to je smeće koje sam isprao.


Imam i zvuk auta bez rezonatora usisa. Lako ga se skida pa ga budem sutra skinuo i tako provozao pa onda snimim :)
 

dinko1981

Well-known member
Ok naje..o si se, al sat i pol. Ja sam na thaliji, koja je relativno jednostavan auto, taj posao rastegnuo na dva dana jer sam morao doslovno sve rastavljat i onda sve to slozit nazad i da sve sljaka. Da se nesta zakompliciralo nakon popravka, tj da sam morao ponovit postupak, ritualno bi ga spalio i zaboravio.
 

dinko1981

Well-known member
Na thaliji/cliu je kiler na istom mjestu kao na c4 i postupak vadjenja bi bio slican da ga nisu zakenjali sa fiksnim plasticnim izvodima koji sa kilera idu pod kutom od 45 stupnjeva u motorni prostor. Sad kad promislim bolje bi bilo izrezat lim oko tih izvoda da se kiler moze izvuc nego sve rastavljat...
 

Cutac

Prèkaroš
Neki dan mi izbacilo gresku ESP, ABS i Hill holder.
Sada diagbox kaze
P0565
P0575
U1308

Sve tri su istovremeno zabiljezene.
Pomoc?

P. S. Akumulator na ugasenom autu je na 12.25V, 20.minuts nakon voznje. Na leru 14.4V
 

Doomsday

U prolazu...
Hmmm...

Ako accu ima cca. 4-5 godina, to je to, da je svoje...

Ako ima dosta manje, možda ga ne puni OK, što nije dobro...

Možda najbolje otić kod dobrog električarada premjeri accu i možda pogleda alternator itd...

Najjednostavnije je ako je accu da svoje, uzmeš novi...

Za dobar accu koji ide na tvoj auto, moj izbor, redosljed je i preferenca...

Varta Blue Dynamic 552 400 047 - 52Ah/470A...

https://www.hr.varta-automotive.com/hr-hr/proizvodi/varta-blue-dynamic/552-400-047

Ili

Exide Excell EB500 - 50Ah/450A...

http://exide.info/spec/eb500.html

Ili odličan accu za tvoj auto...

Exide Excell EA530 - 53Ah/540A...

http://exide.info/spec/ea530.html

Ili

Varta Silver Dynamic 554 400 053 - 54Ah/530A...

https://www.hr.varta-automotive.com/hr-hr/proizvodi/varta-silver-dynamic/554-400-053

Valjda...

:D
 
Na vrh