Ljetne gume - iskustva i preporuke

Spawn

Well-known member
Nisam rekao da ne postoji,nego da ja nisam osjetio razliku jer ne vozim ekstremno. Osjetio sam razliku u buci,mekoći,povratnoj informaciji na volanu (koliko se može osjetiti na hidraulici,i slično). 99% nesreća je uzrokovano nepažnjom,pa lošim stanjem auta,bilo to gume ili kočnice ili slaba vidljivost itd itd. Koliko je u postotku lijevi prozvođač uzrok nesreća ako je normalna,tj ima mesa,nije stara i tvrda i slično? Pa eto la marche ti je napisao svoja iskustva s lijevim gumama, i na tom autu se i desne i lijeve troše normalno jer je težak. I drže bolje nego na lakšem autu. Nedavno sam zakočio naglo sa michelinkama, upalio se ESP. Nijednom u 4 godine mi se nije upalio ESP a kočio sam naglo par puta. Ja bih sada po tebi trebao reći da su Michelinke smeće jer eto upalio se ESP samo s njima.
BTW,sa hifly gumama sam završio na Svetom roku po ekstremnom nevremenu prije 3 godine, prošao sam normalno dok su neki šetali lijevo desno. Kad sam stao sa strane svako toliko izašao čistiti staklo od leda, ti auti se se vozili s ljetnim gumama i neki su čak vikali na njih jer su radili zastoj. Ako si bio kad na svetom roku znači kakav je tunel gore na vrhu kad je zatrpan snijegom i vjetrom. Da su imali bilo kakve smeće čang šlang gume,bolje bi prošli. To je isključivo greška vozača kao i 99% uzroka nesreća.

Ali da ne spamamo temu, ovo su preporuke i ISKUSTVA. Ako ćemo kupovati 3 modela guma i isključivo te modele, onda nam tema ni ne treba.
NHF ,rasprava se ponekad mora "začiniti" ;)
Ove Landsail gume...
Latest Tyre Test Results
2021 ViBilagare Summer Tyre Test - 7th of 8 tyres
  • Positive - Very good dry braking, low noise.
  • Negative - Poor handling in the dry, understeer in the wet, low aquaplaning resistance.
Meni bi to bilo dovoljno da ih zaobiđem, i tu pričamo o testu skroz novih guma...
E ovo nisam vidio. Ništa,idemo dalje,hvala na ovome,nekako sam preskočio taj test.
 
Posljednje uređivanje:

Cutac

Prèkaroš
99% nesreća je uzrokovano nepažnjom,pa lošim stanjem auta,bilo to gume ili kočnice ili slaba vidljivost itd itd.
Pa da, to sam i rekao. Zato ako ne možeš utjecati na nepažnju i vrijeme reakcije, a možeš na gume, kočnice i ovjes, zašto to ne bi bilo što je moguće bolje?

Ja bih sada po tebi trebao reći da su Michelinke smeće jer eto upalio se ESP samo s njima.
To nisam nigdje pisao, ti si spominjao ESP.


Uspoređivati preformanse zimskih, pretpostavljam M+S, i ljetnih guma na snijegu i ledu je beskorisno. Tako ja mogu napisati da sam po snježini u Gorskom Kotaru u 4. mjesecu bez greške vozio na novom ljetnom Dunlopu.

Meni se ne prepire, napisao sam svoje i stavio videe u kojima se vidi da bi 4 metra dulji zaustavni put značio sudar. Da uzmemo da premium i low end jednako gube performanse i dalje bi tih par metara moglo biti presudno.
A gume su daleko više opterećenje kod naglog kočenja, nego ubrzanja. Pogotovo ako se koči i izbjegava nešto.

I opet, ja ne zagovaram isključivo premium, ja komentiram ove lijeve kineze.
 

Spawn

Well-known member
Ali ako pogledamo točnu usporedbu na tom linku, taj landsail je slabiji POLA metra od Michelina u kočenju. A Goodyear i Pirelli su slabiji od Landsaila :D. A 0.8sekundi sporiji u handlingu od Pirellija. Jel ja ne znam čitati te testove ili je meni to mala razlika u odnosu na premium. Na stranu ostale karakteristike koje su možda lošije (ne piše baš konkretno,povratna informacija, sigurno udobnost i slično)),ali pričamo o 2 velika brenda.

I na kraju testa ,prvi je maxxis :D . naravno dugotrajnost je upitna ,sigurno će brže ići u smeće ali eto, nisam ja napravio test performansi.
 
Posljednje uređivanje:

Cutac

Prèkaroš
1617662068671.png


A kad sam tražio link sam vidio da si editirao postove.
To što ja posjedujem C segment ne znači da nikada nisam vozio, posjedovao ili slušao o autima D i viših segmenata i njihovim gumama.
E, a da dodam, baš jedan kupuje 245/45/18. Prije 2 mjeseca gume za ****c, strašno, smeće, uzet će nove. Prije mjesec dana odlučio da će Savu(a bivši vlasnik vozio GY), a neki dan, kad je došlo vrijeme da razriješi kesu, ajd da proba još te stare GY, možda budu dobre.
A mogao je kupiti C segment i imati za gume. Tj. ima on i ovako i više nego dovoljno i to puta 10, ali kako će dati tolike novce za gume, ta radi 10 tisuća godišnje.

Što sam već napisao, to mi nikad neće biti jasno. 185-ice za Punta koštaju 350-400 kuna komad...
 

Pavel

Lepi™
Ja više ne kupujem premium gume. Zakon me obvezuje da ih imam bez obzira na meteorološke uvjete. Zime su nam pretople i zimske gume ne skidam dok zakon to ne propiše (jer me u suprotnom jebu ko zeca). Imao sam premium zimske i nakon druge sezone (ni 10.000km) sam ih bacio jer je vulkanizer rekao da su neuporabljive.. Ljeto još i nekako.

S druge strane ne kupujem ni Xiangkang gume. Na C5 sam imao zimske Hankook i ljetne Pirelli, obje placene 1200kn/kom. Hankook su za smeće, Pirelli će izdurati još jednu sezonu (ukupno 2 sezone).. Na Kamiqu sam uzeo Minerva AllSeason za 670kn. Kolega ih ima na Insigniji, prezadovoljan, ja uzeo i guram. Zasada su mi se pokazale kao odlične. Imam i ljetne Goodyear no furat ću ove. Manje trpe od klasičnih zimskih na ovo divlje vrijeme.

Ne bi kupovao baš nekakve, divlje gume..Ali ne bacam više ni novac na premium..Možda bi uzeo premium AllSeason, ali više dva seta ne bi sigurno.

Testove ne čitam, pogledam samo jesu gume adekvatne i jesu dobile prolaz ili ne. Nisam neki primjer ali slažem se da gume su poprilično bitne jer na njih možemo utjecati.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Zakon me obvezuje da ih imam bez obzira na meteorološke uvjete. Zime su nam pretople i zimske gume ne skidam dok zakon to ne propiše (jer me u suprotnom jebu ko zeca
Zakon ti ne uvjetuje zimske gume. Moš komotno 365 na ljetnima. Ubaciš lance s njuške u gepek i nitko ti nemože ništa-
 

Pavel

Lepi™
Znam za to ali nemam hrabrosti za tak što. Lanci su za snijeg, no ako malo smrzne i dalje imam ljetne s lancima u gepeku.. Tako da radije biram AllSeason za zimu jer ipak ima nesto bolje performanse a i svojstva su izdrzljivija.
 

Spawn

Well-known member
Ovaj zakon o ljetnim i lancima u gepeku bi trebalo ukinuti jer nema nikakvog smisla. Zna se da ljetne ne drze ispod cca 7 stupnjeva,tj puno su slabije u svemu po zimi od zimskih,ali po zakonu mozes na zaleđenu površinu na -5 stupnja ako imaš lance u gepeku što nema nikakvog smisla.

Pavel Pavel
Minerva spada u Xiangkang gume i nisu ni srednji brand. U srednju klasu spadaju Uniroyal,Kumho,Vredestein i slične. Sve drugo je Xianklang.

Pogledajte privitak 3225


A kad sam tražio link sam vidio da si editirao postove.
To što ja posjedujem C segment ne znači da nikada nisam vozio, posjedovao ili slušao o autima D i viših segmenata i njihovim gumama.
E, a da dodam, baš jedan kupuje 245/45/18. Prije 2 mjeseca gume za ****c, strašno, smeće, uzet će nove. Prije mjesec dana odlučio da će Savu(a bivši vlasnik vozio GY), a neki dan, kad je došlo vrijeme da razriješi kesu, ajd da proba još te stare GY, možda budu dobre.
A mogao je kupiti C segment i imati za gume. Tj. ima on i ovako i više nego dovoljno i to puta 10, ali kako će dati tolike novce za gume, ta radi 10 tisuća godišnje.

Što sam već napisao, to mi nikad neće biti jasno. 185-ice za Punta koštaju 350-400 kuna komad...
Segment auta se kupuje zbog želje i potrebe, kakve veze ima segment s gumama. Meni treba veliki auto,ali ipak ću kupiti c4 jer ne dam 5000kn za gume? A na c4 17-ice koštaju isto kao za c5 17" Ista veličina jelte. Smisao - 0 bodova.
A o GY sam govorio prije,prije će biti nesreća jer ljudi voze ćelave i plastične gume ali GY, nego nove čangšlang koje si malo pročačkao i vidio po testovima da nisu toliko loše. BTW u 18 izvedbi imaš 2 mogućnosti,ili ćeš kupiti manje poznat brand,ili ćeš kupiti poznat brand. Npr, michelin i kumho u 18" razlika u cijeni je 200kn komad. Kad već dajem 1000kn po gumi,onda ču dati 1200 i uzet premium. A ove low end su 500-700, tu je već razlika u cijeni.

A ovaj ispod review nisi uplodao hehe. Ja bih te stavio za premijera, političar si od glave do pete.

qirin.jpg
 

Pavel

Lepi™
Onda vozim jako skup xanglang jer u toj dimenziji je GY samo 100kn skuplji od Minerve dok su ostale marke jeftinije do 300kn. Cjenovno su ga ugurali u visu srednju klasu. Recenzije su bile dobre, DOT je novi, ocito sam nasjeo.

Zimske gume vise ne planiram kupovat, za tu potrebu cu koristiti AllSeason. Ljetne ostaju koje GY Eagle F1. S obzirom da sam dobio odluku o trajnom remote radu, ne dira me puno. Auto stoji u garazi, radit cu 5000km godisnje kako stvari stoje.
 

Spawn

Well-known member
probaj pogledat 245/45/18 i u 18 je šugava (čitaj skupa) :D
Probat ću ove landsail čangšlang 90%, čim prođe snijeg u Istri??. Ako se ne prijavim na forum do 01.09.2021.,negdje sam izletio i gume ne valjaju :D
 
Posljednje uređivanje:

gudelj

Member
probaj pogledat 245/45/18 i u 18 je šugava (čitaj skupa) :D
Probat ću ove landsail čangšlang 90%, čim prođe snijeg u Istri??. Ako se ne prijavim na forum do 01.09.2021.,negdje sam izletio i gume ne valjaju :D
I kod mene na 508 ista dimenzija... Sva sreća da su gore nove Pirelli ljetne (danas sam ipak išao s C4 na posao :D) .. Ali ugl već gledam koje ću kupiti najesen za zimu i cijene su stvarno ludilo
 

Cutac

Prèkaroš
Ovaj zakon o ljetnim i lancima u gepeku bi trebalo ukinuti jer nema nikakvog smisla. Zna se da ljetne ne drze ispod cca 7 stupnjeva,tj puno su slabije u svemu po zimi od zimskih,ali po zakonu mozes na zaleđenu površinu na -5 stupnja ako imaš lance u gepeku što nema nikakvog smisla.
Ja danas baš provocirao T005 od lani. Mokra cesta, 1°C, teško se daju isprovocirati, praktički iste performanse kao po suhom proljetnom danu.

Segment auta se kupuje zbog želje i potrebe, kakve veze ima segment s gumama.
Pokri se ruga za one izračune, ali realno se tako kupuje auto ako ga se uzima za A-B.
Ok, želja je voziti D segment, ali ako se nema love za održavati ga, pa valjda ga se neće kupiti. Isto za potrebu. "Treba" udoban auto radi puno kilometara(a opet, radiš 5000 godišnje 🤔), ali ako ga se ne može isfinancirati, što onda?

Ja sasvim uredno sa C4 II dođem iz Siska do Zadra bez da me nešto boli ili da me auto izmori, a premiumi mi koštaju 500 kuna u 205/55/16 dimenziji.
Isto kao da ja sad kupim rabljeni Q7 sa V8 benzincem i ugradim plin i vozim na Aplusu jer mi je ostalo preskupo. A mogu voziti 1.4 Grande Punta na benzin i premiumima, sa i više nego redovnim servisima za desetinu para koje bi trebale za Q7.
To nisu ništa ekstra skupe gume, to su auti od 35-40 tisuća eura, a od ljudi koji to mogu platiti se očekuje da mogu svake 3-4 godine dati 1000€ za gume.
Recimo da se takav auto uzme na 5 godina. To je 580-670€ mjesečno za auto. Recimo da je auto potreba, da se puno vozi, da se pola plaće daje na njega. To znači 8700-10050 kuna mjesečne plaće. Ako je plaća, uzmimo sredinu, 9375, zaokružimo na 9300 kuna, a očekuje se 6000 kuna svake 4 godine za gume, to bi značilo da se mjesečno daje 1.3% plaće za gume.
To nije neka cifra, 125 kuna mjesečno. Dva seta, 250 kuna mjesečno, ajde da zaokružimo na 3%.
Što bi značilo da se sa 10 tisuća kuna plaćom set ljetnih guma lako isfinancira, ako je to neka očekivana plaća vlasnika vozila D segmenta koji je potreba.

A 250 kuna mjesečno je 5% mjesečnog troška novonabavne cijene vozila. Tako da, opet, kako su te gume neopravdano skupe?
 

bbozak

Active member
Ne znam, meni na onim videima izgleda kao da prebzro voziš u svim situacijama, malo lakše na gasu :)

Što se tiče guma i svega, isto sam pobornik novih guma, jer sve to postane plastika nakon nekog vremena, bez obzira radi se o premiumu ili žnj gumama. Nisam neki lovator, ali te no-name nisam nikada uzimao, nažalost svi smo pogođeni ili nepogođeni dimenzijama koje moramo staviti, u mene je 215/55/16 i tu oću neću moram minimalno 500kn za gumu izdvojiti, a nije premium, Sava zimska je 520kn, ljetni Michelin Primacy koji je došao s vozilom je tada bio 900.

Na cesti čovjek nije sam, u izleti životinja - kočiš, skrećeš, ok. U gradu netko izleti, ti se zakopaš sa friškim diskovima i premium gumom, a jaran iza sa Golf 4 ti uđe u gepek jer ne može stati na vrijeme... Često vlastita vožnja diktira i tuđu, pogotovo kad ljudi krenu pratit ovog ispred sebe, pa makar i na zelenom valu, kad A6 zakoči u tri metra, a ova trojica iza ne mogu...

Kao i u životu, možeš napraviti sve ispravno, pa opet biti u krivu.

Ubijte me, vozio sam na Mazdi Tigar ljetne i zimske i prvu/drugu godinu su oba seta bila sasma adekvatna za tih 25 000 godišnje što sam pravio. A imao sam i Fuldu prije, duplo skuplji, postala plastika nakon 2 godine ko i Tigar.

Auti su nam luksuz jer smo balkanska sirotinja, nije to sramota, to je samo realnost, pa se snalazimo kako znamo i umijemo, jer treba kupit jogurt sutra i kiflu nakon promjene guma ili servisa. Nek digne ruku ko ide serviseru i nosi svoje ulje, a ko dođe u ovlašteni i ode na kavu dok mu navuku najlon na sjedalo i volan.... Sve je to za ljude i ne treba osuđivati nikoga.
 

NightSTALKER93

Well-known member
Donator foruma
Ima netko prijedlog nekih ljetnih guma: 185/65 R15 - za Opel Corsu D, 2012. 1,3 CDTI? Ili da uzmem nešto kaj mi se dopada i peglaj...to mi treba za gospođu majku :)
Gledam budžet do cca. 400kn. Jel to premalo po gumi?
 
Na vrh