Evo jedan video gdje mehaničar rastavlja automatski mjenjač, u dva videa je to pokazivao, a u ovom dijelu (od 6:21) objašnjava zašto može biti loše da se mijenja ulje ukoliko odavno ili nikad nije mijenjano.
The Basic Parts of an Automatic Transmission (Part 2)
Evo o tome i u nekim člancima:
Sometimes there's no fluid like old fluid
If i don’t change my automatic transmission fluid for a long time, will the transmission fail when i do?
Do You Really Need to Change the Transmission Fluid?
Što se tiče EAT6 koji se ugrađuje i u Citroen koliko znam Citroen drži stav da je "sealed for life" i ne vrše promjenu ulja, ali je neko negdje rekao da proizvođač Aisin kaže da se ulje mijenja, međutim na Wikipedia stranici za taj mjenjač (tehnički naziv je valjda ovaj AWTF-80 SC) isto stoji da je "sealed for life".
U jednom lokalnom servisu za automatske mjenjače kažu da bi ulje trebalo mijenjati i kod onih kod kojih se kaže da nikakav servis nije potreban (to možda kažu čistog srca i iz mehaničkih razloga, a možda samo iz ličnih finansijskih ). Meni ne bi bio problem mijenjati ulje na tek nabavljenom polovnom C4 za koji piše da je prešao 150.000 km (uz veliki servis i drugo) ali me brine ta priča da promjena ulja na toliko kilometara ako ranije nije rađena može napraviti više štete nego koristi. U ovom gore prvom članku na kraju možete vidjeti da neki serviseri upozore mušteriju na rizike takve promjene ulja, i traže da im mušterija potpiše da ih neće smatrati odgovornim ako nakon tog servisa mjenjač radi lošije nego prije
Pričao sam sa majstorom u neovlaštenom servisu gdje je održavan i moj prethodni C4 pa sam ga pitao za iskustva sa ovim novijim automatskim mjenjačima i rekao je da su dobri, i sam je imao neki C5 sa njim a i neka rođaka ima C4 sa njim. Kaže da ulje nije mijenjao, da su i njemu kad je pitao u zvaničnom Citroen servisu rekli da se ulje ne mijenja pa ni on nije čačkao, a kaže da je imao preko 200.000 km na tom C5, bez nekih problema. Rekao je da mu mogu dovesti auto koje je kandidat za kupovinu da ga pregleda, a za kilometražu je rekao da djelimično može da je pogleda, i na moje pitanje je rekao da nije problem da ga provoza jer je imao automatik pa zna kako (ne)treba da se ponaša. Ja to nisam vozio nikad pa ne bih to znao osjetiti, bar finese koje bi on mogao uočiti.
Ima li ovde neko iskustva sa ovim?
Da li je najbolje ništa ne dirati na polovnom autu od oko 150.000 km?
Mogu li mehaničari nekako da urade dobru dijagnostiku stanja takvog mjenjača?
Na šta obratiti pažnju kad je mjenjač u pitanju kod kupovine polovnog C4 II sa EAT6 mjenjačem?
The Basic Parts of an Automatic Transmission (Part 2)
Evo o tome i u nekim člancima:
Sometimes there's no fluid like old fluid
If i don’t change my automatic transmission fluid for a long time, will the transmission fail when i do?
Do You Really Need to Change the Transmission Fluid?
Što se tiče EAT6 koji se ugrađuje i u Citroen koliko znam Citroen drži stav da je "sealed for life" i ne vrše promjenu ulja, ali je neko negdje rekao da proizvođač Aisin kaže da se ulje mijenja, međutim na Wikipedia stranici za taj mjenjač (tehnički naziv je valjda ovaj AWTF-80 SC) isto stoji da je "sealed for life".
U jednom lokalnom servisu za automatske mjenjače kažu da bi ulje trebalo mijenjati i kod onih kod kojih se kaže da nikakav servis nije potreban (to možda kažu čistog srca i iz mehaničkih razloga, a možda samo iz ličnih finansijskih ). Meni ne bi bio problem mijenjati ulje na tek nabavljenom polovnom C4 za koji piše da je prešao 150.000 km (uz veliki servis i drugo) ali me brine ta priča da promjena ulja na toliko kilometara ako ranije nije rađena može napraviti više štete nego koristi. U ovom gore prvom članku na kraju možete vidjeti da neki serviseri upozore mušteriju na rizike takve promjene ulja, i traže da im mušterija potpiše da ih neće smatrati odgovornim ako nakon tog servisa mjenjač radi lošije nego prije
Pričao sam sa majstorom u neovlaštenom servisu gdje je održavan i moj prethodni C4 pa sam ga pitao za iskustva sa ovim novijim automatskim mjenjačima i rekao je da su dobri, i sam je imao neki C5 sa njim a i neka rođaka ima C4 sa njim. Kaže da ulje nije mijenjao, da su i njemu kad je pitao u zvaničnom Citroen servisu rekli da se ulje ne mijenja pa ni on nije čačkao, a kaže da je imao preko 200.000 km na tom C5, bez nekih problema. Rekao je da mu mogu dovesti auto koje je kandidat za kupovinu da ga pregleda, a za kilometražu je rekao da djelimično može da je pogleda, i na moje pitanje je rekao da nije problem da ga provoza jer je imao automatik pa zna kako (ne)treba da se ponaša. Ja to nisam vozio nikad pa ne bih to znao osjetiti, bar finese koje bi on mogao uočiti.
Ima li ovde neko iskustva sa ovim?
Da li je najbolje ništa ne dirati na polovnom autu od oko 150.000 km?
Mogu li mehaničari nekako da urade dobru dijagnostiku stanja takvog mjenjača?
Na šta obratiti pažnju kad je mjenjač u pitanju kod kupovine polovnog C4 II sa EAT6 mjenjačem?