Citroen C6 2.2 HDi

Jovan Avramovic

Well-known member
gambler072 gambler072 Apsolutno se, zaista, slazem sa svim napisanim. Jedino sto bih ja jos jednom uporedio, tj. pokusao jeste C5 Mk1 ristajling model, a neko ga zove i drugom generacijom C5-ice sa ovom C6-icom. Moju C5-icu sam poslednji put vozio pre nekih 9 dana, a pre 3 dana prvi put seo u C6. C6 jeste osetno kruci, cvrsci i tvrdji auto, u globalu onako, ali istovremeno bolje "pegla" rupe, neravnine, a posebno lezece, tj. udobnije predjem preko lezeceg recimo u odnosu na moj prethodni C5. Sto zvuci paradoksalno, znam- "kruci/tvrdji, a opet udobniji".
Da li sam, mozda, sada lepo objasnio...ne znam...nadam se da jesam, pokusavam nekako da pronadjem prave reci i prava poredjenja, ali izgleda da se ne moze sve to lepo objasniti preko poruka
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Mislim da je!
Kako si ga samo iskopao?
Svaka čast
Taj je bio od punca.

S szahtila, S Brruno, gambler072 gambler072 o Hydractive na webu ima puno informacija pa koga zanima detaljnije neka traži. Ukratko Hydractive je hidropneumatika koja ovisno u načinu vožnje (kut volna, brzina pritiskanja gasa, brzina vozila, itd.) mijenja ovjes iz tvrđeg u mekši. Na svakom kotaču je po jedna kugla/bomba/sfera koja je istovremeno feder i amortizer. Ona cijev koja izgleda kao amortizer na običnom autu je samo cilindar koji tjera ulje prema kugli na vrhu. Sve se događa u kugli. Hydractive na svakoj osovini ima dodatnu kuglu koja je visokotlačnim crijevima povezana sa kuglama na kotačima. Kompjuter određuje kada će se ta srednja kugla uključiti/isključiti iz jednadžbe. Tako se mijenja tvrdoća ovjesa. Hydractive 1 i 2 je bio, ajmo reći analogni, jer je pumpu preko remenice pokretao motor a postojao je poseban kompjuter koji je upravljao srednjim kuglama. Senzor visine je također mehanički.
Hydractive 3 je digitalni jer je sve uključeno u CANbus auta. Senzori visine su elektronički, i pumpa je električna tako da može raditi neovisno o motoru. Hydractive 3 ima 4 kugle i nema SPORT tipku, tj. ne može varirati tvrdoću ovjesa.
Hydractive 3+ ima 4 kugle na kotaču i po jednu srednju kuglu na C5 I i II odnosno po jednu srednju naprijed i po dvije srednje kugle straga na X7 i C6.
Ima SPORT tipku. Pritiskom na SPORT tipku se rjeđe uključuju srednje kugle (srednje doprinose mekoći).

Hydractive 1 i 2: Citroen Xantia i XM, 6 kugli, analogni
Hydractive 3: Citroen C5 I i II, 4 kugle, digitalni elektronički
Hydractive 3+: Citroen C II 6 kugli, Citroen C5 X7 i C6 sa 2.2hdi, 7 kugli, SPORT tipka
Hydractive 3+ AMVAR: Citroen C6 sa V6 motorima, SPORT tipka

Citroen C6 V6 je kraj razvoja hidropenumatskog ovjesa. :(
 

Jovan Avramovic

Well-known member
ExOduS442xb ExOduS442xb Nemam pojma koje su case, tj. za sta, malo su manje nego one za vino, ali tog oblika. Dimenzije casa su mozda malo krace nego za sampanjac, a u frizider staju komotno one za pomenuti sampanjac + neko manje pice.
Tacne dimenzije frizidera ne znam. Custom made je svakako, ali je lepo leglo.
 

Jovan Avramovic

Well-known member
Pozdrav ljudi, evo mene posle nekog kraceg vremena, auto je odlican za sada. Hteo sam da pitam nesto vezano za gume. Imam fabricke felne i dimenzija tocka uopste (sa letnjim gumama) 245/45/R18, a moje pitanje je da li ja mogu da na takvu felnu stavim potpuno iste te dimenzije, samo da profil gume bude 50, a ne 45 kao sto je trenutno.
Na njemu su sada zimske gume 225/55/R17 i felne koje ste mogli da vidite na slikama, a to bih sve rasprodao, pa bih na pomenute fabricke felne voleo da stavim 245/50/R18, i letnje i zimske.
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Neće moći ove noći.
Auto je podešen za taj opseg kotača i ako ga promijeniš sve će se blesirati.
Ja sam to jednom napravio na C5, stavio sam 215-60-16 umjesto 215-55-16. Na autoputu je auto sam kočio svakih par desetaka sekundi. Jer je ABS/ESP kompjuter dobivao krive podatke o brzini.
Na kraju su mi to riješili tako da su u dijagnostici upisali tu dimenziju. Koliko sam shvatio kod Citroen dijagnostike se ne može upisati bilo koja dimenzija već ima padajući izbornik. Tako da može biti samo dimenzija koju koristi neko drugo Citroen vozilo. Na sreću 215-60-16 koristi Citroen C8 pa se moglo upisati. Iako je razlika u opsegu oko 3%.
Dimenziju 245-50-18 ti nema niti jedan Citroen i mislim da ćeš si napraviti problem.

Ne smiješ značajno mijenjati opseg kotača.

A zašto bi išao na 245-50-18?
 

Profiler07

Well-known member
To nema veze sa kocenjem auta jer se sve moze preko dignostike podesiti.Znam jer sam na proslom c5 imao gume 205/55 16,a trebalo je 215 55 16 i nije nikad stvaralo probleme tak to nema veze sa kocenjem sto si ti imao
 

Jovan Avramovic

Well-known member
Ps Na prodaju su felne koje ste videli na autu,na slikama do sada.
Neke Rial, dimenzije tockova su mi 225/55/17.
Kojy cenu mi predlazete za sve 4.
Ono sto mogu da vidim deluju da su u super stanju
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
To nema veze sa kocenjem auta jer se sve moze preko dignostike podesiti.Znam jer sam na proslom c5 imao gume 205/55 16,a trebalo je 215 55 16 i nije nikad stvaralo probleme tak to nema veze sa kocenjem sto si ti imao
Mislim da nije problem kada su manje gume. U tom slučaju opseg je manji za skoro 2%. I to kompjuter ignorira. Jer očekuje da se kod X broja okretaja motora kotač treba vrtiti Y a vrti se 1,6% sporije. Znači nema teoretske šanse da proklizava.

2022-02-12 (1).png

Kada sam kupio taj sivi C5 i on je isto došao sa 205/55/15 jer je razlika u cijeni guma skoro duplo i veći je izbor, tak da sam i ja jedno vrijeme vozio tu dimenziju dok ih nisam podrapao.

Problem nastaje ako kompjuter kod X broja okretaja motora očekuje Y okretaja kotača a senzor na kotaču javlja da se vrti skoro 4% brže. Onda kompjuter to shvati kao proklizavanje. I da naredbu da se lagano prikoči.

2022-02-12.png

Vjerojatno snagu motora skida tek kada se kotač vrti npr. 6% brže. Zato nije skidao snagu motoru a uključivao je kočnice.

To mi je bila logika. E sada, ako netko zna drugačije neka objasni.
 

Jovan Avramovic

Well-known member
Profiler07 Profiler07 Jel mozes da mi pojasnis podatke na drugoj slici..? Na istom sajtu sam video istu tabelu i u apsolutno svim poljima stoji 225/55/16, ja imam takve manje tockove sa zimskim gumama i generalno previse su mu nekako mali, "uvuceni u auto".
A dobio sam i letnje gume sa fabrickim felnama 245/45/18, koji mu staju savrseno, barem ono sto sam video na slikama, ali ako 2.2 HDi nije dolazio sa tolikim tockom, kao sto si rekao, ne bih mu onda stavljao te vece.
EDIT posle 30-ak minuta 😂
Pade mi na pamet, zasto ne bih pogledao u fabrickoj knjizi, tj. uputstvima, umesto sto lutam internetom u nedogled.
Sve u svemu, u fabrickom uputstvu pise da su za svakog C6, bez obzira na motor, dolazile sledece dimenzije tockova: 225/55/R17 i 245/45/R18.
 

Prilozi

Posljednje uređivanje:
Na vrh