Motorna ulja - općenita tema

Cutac

Prèkaroš
0W-30 nema što tražiti u THP motoru. Ja bih koristio Motul X-Cess 5W-40 ili Shell Helix Ultra 5W-40. Motul je bolji, ali i skuplji.

A ako se auto ganja, Motul Sport 5W-50.
 

DS9

Active member
Colnago, poslušaj Cutaca, on odlično zna zašto to navodi.

Sad, da sam iz Hrvatske ja lično bih za taj thp koristio INA Milenium 5W-40, al` to je više priča o mojoj odbojnosti prema velikim imenima naftne industrije ukoliko su nam već dostupna odgovarajuća domaća maziva.

Btw, kad smo već izašli iz teme, za potrebu ulja po PSA B71 2290 koristio bih INA Ultra PC 5W-30.

Cutac je npr. skeptičan prema takvom stavu (upotrebi ulja relativno standardnog kvaliteta), ali je to razumljivo (i odgovarajuće) sa obzirom da on svojom oštrijom vožnjom značajnije napreže motor, pa želi da se u motoru nalazi ulje koje je vrhunski koncipirano.
 
Posljednje uređivanje:

Colnago

Active member
Donator foruma
Colnago, poslušaj Cutaca, on odlično zna zašto to navodi.

Sad, da sam iz Hrvatske ja lično bih za taj thp koristio INA Milenium 5W-40, al` to je više priča o mojoj odbojnosti prema velikim imenima naftne industrije ukoliko su nam već dostupna odgovarajuća domaća maziva.

Btw, kad smo već izašli iz teme, za potrebu ulja po PSA B71 2290 koristio bih INA Ultra PC 5W-30.

Cutac je npr. skeptičan prema takvom stavu (upotrebi ulja relativno standardnog kvaliteta), ali je to razumljivo (i odgovarajuće) sa obzirom da on svojom oštrijom vožnjom značajnije napreže motor, pa želi da se u motoru nalazi ulje koje je vrhunski koncipirano.
Previše sam konzervativan za te promjene :cry:
0W-30 nema što tražiti u THP motoru. Ja bih koristio Motul X-Cess 5W-40 ili Shell Helix Ultra 5W-40. Motul je bolji, ali i skuplji.

A ako se auto ganja, Motul Sport 5W-50.
Službena preporuka (user manual) je upotreba 0W-30 u posljednjih par godina do tada preporuka bila 5W-30.
Budem stavio Motul 5W-40 pa za godinu dana napišem razlike , 5W-40 koristim puuunooo godina na TU5JP4S , manje od
5 puta sam dosada dodavao ulje između godišnjih servisa za razliku od THP gdje je to postalo standardno.
 

DS9

Active member
Odlično.

Btw, ja zato što sam konzervativan bih koristio inina ulja, kao i što koristim ona koja se blendiraju u Srbiji.:)
 

Cutac

Prèkaroš
Službena preporuka (user manual) je upotreba 0W-30 u posljednjih par godina do tada preporuka bila 5W-30.
Misliš da su smanjili tolerancije? Ili su odlučili smanjiti emisije i potrošnju na taj način? :)

Moj Princ već 180 tisuća ide na 5W-40, prvo Q9000, pa zatim SHU.

Taj motor troši ulje iz više razloga.
Prvi je jer ga puno ostane na stjenkama cilindara zbog toga što je tolerancija između uljnih karika i stjenki cilindara velika. A to je tako radi efikasnosti. Jel, manje trenje.
Drugo vrijedi i za kompresijske karike, maksimalna zračnost uz koju se može ostvariti željena kompresija i zato ima dosta blow-by, pa preko PCV ide u usis i na poklopac ventila. To je razlog prljanja ventila.

Znači bez kvalitetnog OCC-a je prljanje ventila i stvaranje naslaga po usisu neizbježno. To se može smanjiti korištenjem ulja što manjeg NOACK-a, ali i dalje će biti problemi sa naslagama.

To je takav motor, jednostavno je imao nesreću da bude konstruiran u ovo doba. Eko norme, downsizing, ušteda love na svim frontama i način korištenja.
Ti Prinčevi su da se nemilo gaze i tako će uz redovnu kontrolu i izmjenu kvalitetnog ulja dugo trajati. Ako ih se davi svakodnevnom vožnjom, i sam znaš za probleme.

Ako ne može OCC, a rekao si da ne može, ja bih stavio ili X-Cess ili Sport i gazio ga. Imaš 208 GTi, i bolje da ti zadaje posla, nisu ti auti samo za vožnju, nego i za prčkanje :) :cool:
 

Colnago

Active member
Donator foruma
Misliš da su smanjili tolerancije? Ili su odlučili smanjiti emisije i potrošnju na taj način? :)

Moj Princ već 180 tisuća ide na 5W-40, prvo Q9000, pa zatim SHU.

Taj motor troši ulje iz više razloga.
Prvi je jer ga puno ostane na stjenkama cilindara zbog toga što je tolerancija između uljnih karika i stjenki cilindara velika. A to je tako radi efikasnosti. Jel, manje trenje.
Drugo vrijedi i za kompresijske karike, maksimalna zračnost uz koju se može ostvariti željena kompresija i zato ima dosta blow-by, pa preko PCV ide u usis i na poklopac ventila. To je razlog prljanja ventila.

Znači bez kvalitetnog OCC-a je prljanje ventila i stvaranje naslaga po usisu neizbježno. To se može smanjiti korištenjem ulja što manjeg NOACK-a, ali i dalje će biti problemi sa naslagama.

To je takav motor, jednostavno je imao nesreću da bude konstruiran u ovo doba. Eko norme, downsizing, ušteda love na svim frontama i način korištenja.
Ti Prinčevi su da se nemilo gaze i tako će uz redovnu kontrolu i izmjenu kvalitetnog ulja dugo trajati. Ako ih se davi svakodnevnom vožnjom, i sam znaš za probleme.

Ako ne može OCC, a rekao si da ne može, ja bih stavio ili X-Cess ili Sport i gazio ga. Imaš 208 GTi, i bolje da ti zadaje posla, nisu ti auti samo za vožnju, nego i za prčkanje :) :cool:
Taj auto sam kupio videći da u budućnosti ne bude normalnih 4 cilindričnih motora a za više cilinada nemam novaca.
Iskreno dan danas mislim da je C2 VTS bio što se motorizacije tiče pogodak :).
I danas uživam biti na 7K okretaja, plus imam povjerenje da me neće ostaviti na cesti.
GTI je više limuzinska motorizacija bez rezonantnog zvuka i buke motora ali trudim se ga zadržati što duže O.K , jer na kraju se vozim u kolicima.
Za 0w-30 promjenu pretpostavljam da je čisto zbog potrošnje, Euro6 norme i svima poznate karbonizacije ulaznih ventila (kao sada bude bolje:))
 

Cutac

Prèkaroš
Taj auto sam kupio videći da u budućnosti ne bude normalnih 4 cilindričnih motora
Trebao si onda Clio 197 uzeti :)

GTI je više limuzinska motorizacija bez rezonantnog zvuka i buke motora
Koja je onda svrha takvog hot hatcha? :D

svima poznate karbonizacije ulaznih ventila (kao sada bude bolje
Ne može nikakvo ulje to srediti, jednostavno je takav motor. Ili OCC ili dodatne dizne ispred ventila.
 

Colnago

Active member
Donator foruma
Trebao si onda Clio 197 uzeti :)

Nisam kupio auto 2013 , a 2015 je Clio imao automatiku .
Koja je onda svrha takvog hot hatcha? :D
Nostalgija za 205GTI


Ne može nikakvo ulje to srediti, jednostavno je takav motor. Ili OCC ili dodatne dizne ispred ventila.
Kako se na THP mjenja zatezač , lanac .... svakih 70K , vjerojatno će dekarbonizacija orahovim ljuskama biti svakih 100K .
 

Memphis

Active member
Colnago, poslušaj Cutaca, on odlično zna zašto to navodi.

Sad, da sam iz Hrvatske ja lično bih za taj thp koristio INA Milenium 5W-40, al` to je više priča o mojoj odbojnosti prema velikim imenima naftne industrije ukoliko su nam već dostupna odgovarajuća domaća maziva.
Inače vrhunsko ulje. Koristio sam ga redovito do nedavno ali poskupljenje (još prije svega ovog sa recesijom i ratom) i ono najgore sama dostupnost INA ulja koje je sve lošija i lošija me primorala da se prebacim na SHU. Nije kao INA ali je optimalno za uloženo/dobiveno iako bi i tu moglo doći do poremećaja jer se radi o GTL-u koji je dobrim dijelom ovisan o ruskom plinu.
 

Colnago

Active member
Donator foruma
Baš ovako kad pročitam skužim koliko je šugav motor :ROFLMAO:
Meni je zagonetka zašto se prilikom modifikacija iz XXXX na EP6CDTX te na EP6FDTX odnosno (N14, N16, N18) nisu riješili problemi tipa: zatezač, lanac, HPFP a koji se vuku još od početka 1.6 VTI (Prince) motora ??

Većina ostalih motora u tom rangu isto ima problem karbonizacije ali je lanac pouzdan kao što su bili u prošlosti.

Treba kompromis za taj motor jer treba redovno održavanje (max 10K) te poznavati što koristiti od goriva, ulja, zamjenskih dijelova ...... tada se može ipak biti opušteniji :)
plus imati dobrog servisera
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Meni je zagonetka zašto se prilikom modifikacija iz XXXX na EP6CDTX te na EP6FDTX odnosno (N14, N16, N18) nisu riješili problemi tipa: zatezač, lanac, HPFP a koji se vuku još od početka 1.6 VTI (Prince) motora ??
Garancija je dvije godine... toliko će odradit. Dalje nije njihov problem
 

Cutac

Prèkaroš
Lanac je ok, nisam čuo da je kome puknuo. Španer je teško sranje, to stoji. Njega bi trebalo mijenjati jednom godišnje valjda...
 

VedranTHP

New member
Tek sada vidim ovu temu. Nisam ni ja čuo da THP ima toliko problema s lancem. Zapravo uopće to nisam čuo. Zato ima neke druge o kojima pišete. Pošto zamjenu ulja radim u ovlaštenom servisu, meni su u GTi-ja stavljali Ineo 5W30, ali mi je bilo dosta toga. Ne toliko zbog potrošnje jer mi nije lijeno dignuti haubu i dosuti, već iz razloga što sam nekoliko puta godišnje na stazi, plus ostala gaženja i mislim da takvo ulje (koje je btw tu vjerojatno samo radi ekologije i propisa) nema nikakvog smisla u mom slučaju. Dok ga na stazi ganjam tri sata i dok ulje 'boravi' na pretpostavljam 120 ili 130 stupnjeva (jer nemam pokazivač za temp ulja pa ne mogu biti siguran), to 5W30 vjerojatno postaje obična vodica bez ikakvih svojstava. U servisu sam rekao da mi stave 5W40, pa su mi stavili Total Quartz 9000. Iako svi moji kolege što idu na stazu u svoje THP-ove, TypeR-ove i razno razne druge vozilice toče isključivo 5W50. Inače sam baš bio duboko u tim deklaracijama, odobrenjima i 'samo ono što tvornica kaže', ali totalno sam promijenio mišljenje. Meni treba viskozno ulje i odsad ću ga mijenjati poslije svakog track daya, ili svakog drugog, nakon nekih 5000 km. Bitno da ga ima i da je novo, a sad da li ima ovu ili onu deklaraciju, ni meni ni motoru vjerujem da to ništa ne znači. Jer i kada sam gledao brošuru tog ECS 5W30, neke od tih značajki meni uopće nisu bile bitne, poput 2,5% posto niže potrošnje zabilježene na 1.6 HDI motoru i boljeg utjecaja na DPF filter. Niti mi je bitno je li troši 7.5 ili 7.8 litara, a ni DPF nemam pa je to totalno irelevantno. I naravno, treba paziti da je što bolje ulje. Pogledat ću i za te NOACK testove pa ću baš vidjeti što se sve nudi. Ako može netko objasniti ovo OCC, nisam skužio o čemu pričate? :)
 

Colnago

Active member
Donator foruma
Tek sada vidim ovu temu. Nisam ni ja čuo da THP ima toliko problema s lancem. Zapravo uopće to nisam čuo. Zato ima neke druge o kojima pišete. Pošto zamjenu ulja radim u ovlaštenom servisu, meni su u GTi-ja stavljali Ineo 5W30, ali mi je bilo dosta toga. Ne toliko zbog potrošnje jer mi nije lijeno dignuti haubu i dosuti, već iz razloga što sam nekoliko puta godišnje na stazi, plus ostala gaženja i mislim da takvo ulje (koje je btw tu vjerojatno samo radi ekologije i propisa) nema nikakvog smisla u mom slučaju. Dok ga na stazi ganjam tri sata i dok ulje 'boravi' na pretpostavljam 120 ili 130 stupnjeva (jer nemam pokazivač za temp ulja pa ne mogu biti siguran), to 5W30 vjerojatno postaje obična vodica bez ikakvih svojstava. U servisu sam rekao da mi stave 5W40, pa su mi stavili Total Quartz 9000. Iako svi moji kolege što idu na stazu u svoje THP-ove, TypeR-ove i razno razne druge vozilice toče isključivo 5W50. Inače sam baš bio duboko u tim deklaracijama, odobrenjima i 'samo ono što tvornica kaže', ali totalno sam promijenio mišljenje. Meni treba viskozno ulje i odsad ću ga mijenjati poslije svakog track daya, ili svakog drugog, nakon nekih 5000 km. Bitno da ga ima i da je novo, a sad da li ima ovu ili onu deklaraciju, ni meni ni motoru vjerujem da to ništa ne znači. Jer i kada sam gledao brošuru tog ECS 5W30, neke od tih značajki meni uopće nisu bile bitne, poput 2,5% posto niže potrošnje zabilježene na 1.6 HDI motoru i boljeg utjecaja na DPF filter. Niti mi je bitno je li troši 7.5 ili 7.8 litara, a ni DPF nemam pa je to totalno irelevantno. I naravno, treba paziti da je što bolje ulje. Pogledat ću i za te NOACK testove pa ću baš vidjeti što se sve nudi. Ako može netko objasniti ovo OCC, nisam skužio o čemu pričate? :)
OCC - OIl Catch Can - kanta koja skuplja uljne pare mnogi to stavljaju ali moraš paziti da nemaš PCV delete
YT 1.6 THP rear PCV oil catch can installation 🔧🛠 - YouTube
Lanac je ok, nisam čuo da je kome puknuo. Španer je teško sranje, to stoji. Njega bi trebalo mijenjati jednom godišnje valjda...
Nisam nnapisao da lanac pukne, . samo sam napisao da nalazim da je nepisano pravilo po THP forumima zamjena na cca 70K jer se do rastegne,.
BTW ja na biciklu Campagnolo lanac (11speed) mijenjam svake godine a da nisam prelazio 10K, plus čiščenje nakon svake duže vožnje + podmazivanje, tako da nisam došao do stanja da treba mjenjati i lančanike :)
Mene je interesiralo mišljenje za ulje tako da sada skrečem(o) s teme :(
Kao što sam prethodno napisao idem na 5W-40 (VedranTHP je to napravio) pa javim nakon 5K kakva je situacija.
 
Posljednje uređivanje:

Memphis

Active member
Tek sada vidim ovu temu. Nisam ni ja čuo da THP ima toliko problema s lancem. Zapravo uopće to nisam čuo. Zato ima neke druge o kojima pišete. Pošto zamjenu ulja radim u ovlaštenom servisu, meni su u GTi-ja stavljali Ineo 5W30, ali mi je bilo dosta toga. Ne toliko zbog potrošnje jer mi nije lijeno dignuti haubu i dosuti, već iz razloga što sam nekoliko puta godišnje na stazi, plus ostala gaženja i mislim da takvo ulje (koje je btw tu vjerojatno samo radi ekologije i propisa) nema nikakvog smisla u mom slučaju. Dok ga na stazi ganjam tri sata i dok ulje 'boravi' na pretpostavljam 120 ili 130 stupnjeva (jer nemam pokazivač za temp ulja pa ne mogu biti siguran), to 5W30 vjerojatno postaje obična vodica bez ikakvih svojstava. U servisu sam rekao da mi stave 5W40, pa su mi stavili Total Quartz 9000. Iako svi moji kolege što idu na stazu u svoje THP-ove, TypeR-ove i razno razne druge vozilice toče isključivo 5W50. Inače sam baš bio duboko u tim deklaracijama, odobrenjima i 'samo ono što tvornica kaže', ali totalno sam promijenio mišljenje. Meni treba viskozno ulje i odsad ću ga mijenjati poslije svakog track daya, ili svakog drugog, nakon nekih 5000 km. Bitno da ga ima i da je novo, a sad da li ima ovu ili onu deklaraciju, ni meni ni motoru vjerujem da to ništa ne znači. Jer i kada sam gledao brošuru tog ECS 5W30, neke od tih značajki meni uopće nisu bile bitne, poput 2,5% posto niže potrošnje zabilježene na 1.6 HDI motoru i boljeg utjecaja na DPF filter. Niti mi je bitno je li troši 7.5 ili 7.8 litara, a ni DPF nemam pa je to totalno irelevantno. I naravno, treba paziti da je što bolje ulje. Pogledat ću i za te NOACK testove pa ću baš vidjeti što se sve nudi. Ako može netko objasniti ovo OCC, nisam skužio o čemu pričate? :)
Možda po pitanju gradacije u odnosu na neki xxW40 ali daleko stabilnija vodica od polusintetike koju sada sipaš. Ako želiš bolje trebao bi se odlučit za sintetiku na PAO bazi ili Shellov GTL.
OCC je dodatni "kanistar" koji se ugradi kako bi sakupljao ulje iz uljnih para koje izlazi na odušak van da se ne vraćaju na usis nazad u motor.
 
Posljednje uređivanje:

Cutac

Prèkaroš
Niti mi je bitno je li troši 7.5 ili 7.8 litara
Ako ideš na stazu, onda je :D
Niža potrošnja znači da je za isporučivanje tražene snage potrebno manje energije, što znači da su gubitci u motoru niži, tj. brži si :)

ali moraš paziti da nemaš PCV delete
I ako ga imaš, vrati PCV jer, iako je složen ekološki, PCV je jako bitan za zdravlje motora.

PAO bazi
Ili za neki ester.
 

VedranTHP

New member
Ako ideš na stazu, onda je :D
Niža potrošnja znači da je za isporučivanje tražene snage potrebno manje energije, što znači da su gubitci u motoru niži, tj. brži si :)
Pod koju cijenu? Kako to hladi i podmazuje motor? :)

Nemam PCV delete, a ulje uvijek mogu promijeniti. Čitat ću malo više o tome sad tokom zime pa možda budem pametniji.
 

DS9

Active member
Heh, jedino što na tom videu ne stoji na kolikoj su temperaturi ta ulja (mada se može pretpostaviti da su na nekoj vrlo niskoj, ispod -10 C).

Gore je zanimljiva priča - servis sipa preporučeno ulje Quartz Ineo ECS 5W-30, ali auto ide na trke ...

To mu dođe otprilike kao da se neko hrani niže kaloričnom hranom predviđenom za prevenciju arterioskleroze i duži penzionerski život - a treba da učestvuje na triatlonu.

Sa uljem toliko niskog viskoziteta kao što je Ineo ECS (na radnoj temperaturi 10,2 mm2/s) možda dobije koju konjsku snagu, samo što takvo ulje ima previše nizak HTHS za tu konstrukciju motora (čije tolerancije nisu toliko niske) u uslovima ekstremnog opterećenja pri trkanju.

Za tako nešto definitivno treba tom motoru viskoznije/deblje ulje - samo je pitanje koliko deblje za idealne performanse na stazi.
40ice na 100 C su bitno deblje, dakle oko nekih 13-15 mm/s, dok su 50ice još deblje kojih 17-18 mm2/s.

Fabrika preporučuje nešto - al` je to preporuka za prosečno korišćenje automobila, i ne podrazumeva sportske aktivnosti. Za tako nešto se koriste drugačije koncipirana ulja, koja uglavnom koštaju višestruko.

Ko je igrao npr. stoni tenis - vrlo brzo je ukapirao da sa reketom koji košta 10ak evra ne može da zarotira lopticu koliko to može sa onim od 100 evra koji ima gume predviđene za jake rotacije. Pod uslovom da i zna kako da izvede top spin.

Odnosno, za motor koji ide na trke je potrebno ovako nešto https://www.yacco.com/en/our-products/automobile/galaxie-sae-5w30-311

Sad, da li će konkretni motor biti u konkretnim uslovima biti brži sa bitno debljom 30icom (11,8 mm2/s) na bazi PAO+estar kakvo je Galaxie 5W-30, ili mu treba još deblja slično koncipirana 40ica - to može da pokaže samo iskustvo ili merenja.

Btw, nisam siguran da bih uopšte razmišljao o upotrebi auta na stazi bez informacije o pritisku i temperaturi ulja, tj. mislim da bih najpre gledao kako to da se ti cajgeri ugrade. Trebalo bi obratiti pažnju i na transmisiono ulje, i njegovu skraćenu zamenu.
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh