C3 potrošnja ulja

Bobby

New member
Pozdrav.
Zanima me, ima li netko iskustva s potrošnjom ulja u C3 1.0 vti 68ks iz 2015. Unutra je ulje 0w30.
Zanima me kolika mu je normalna potrošnja tog ulja jer me svi uvjeravaju da taj motor troši dosta ulja, pogotovo takve gradacije. Do sad mi je potrošio oko 5L na 10 000 km.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Do sad mi je potrošio oko 5L na 10 000 km.
A s obzirom da mu je kapacitet manji od 3l, znači da mijenjaš redovno ulje hoćeš nećeš :)

Nažalost, svi suvremeni PSA benzinci su defektni i suludo troše ulje uđu u duboku starost nakon 2 godine.
Ako ga ne želiš uvaliti nekome dalje i riješiti se problema, onda ti je najjednostavnije nastaviti dolijevati redovno ulje. I sjeti se promjeniti filter svakih 5-10tkm.

Moguće da bi pomoglo i bolje ulje, a ako ne dobiješ tu savjet, postoji ova tema:
https://www.citroenforum.hr/threads/motorna-ulja-općenita-tema.9654/
 

Colnago

Active member
Donator foruma
Svakih 5-10tkm? Servisni interval bi trebao biti 20tkm sa 0w30 pa mi je to nekako kratko....
A koje bi onda bilo bolje ulje za njega?
Na prince (VTI) i na puretech benzinskim motorima se mjenja ulje na max 10K km (bez obzira što piše za servisni interval),
Moja odluka je da sam završio s 0W30 .
 

Bobby

New member
Na prince (VTI) i na puretech benzinskim motorima se mjenja ulje na max 10K km
Kao što je rekao Ivan 222, s obzirom da mi troši oko 5L ulja na 10 000 , a kapacitet mu je 3,5 L, samo se mijenja jer stalno dosipavam 😀. Jedino filter, kako je rekao. Mene samo zanima netko tko je imao isti takav motor i isti takav model, dali je imao istu potrošnju ulja ili ne.
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
1.0, 50kw imam u Peugeot 107, e sad, auto ne prelazi 10 000 godisnje, pa sa te tačke nije merodavno. Vozi se isključivo po gradu i trenutno je u njemu 5w40. Pre toga je bio 10w40, ono sto mogu da potvrdim jeste da se ulje ne dosipa. Ako je Daihatsu motor 1.0 u njemu, oni su poznati da mogu trošiti ulje.
 

Bobby

New member
1.0, 50kw imam u Peugeot 107, e sad, auto ne prelazi 10 000 godisnje, pa sa te tačke nije merodavno. Vozi se isključivo po gradu i trenutno je u njemu 5w40. Pre toga je bio 10w40, ono sto mogu da potvrdim jeste da se ulje ne dosipa. Ako je Daihatsu motor 1.0 u njemu, oni su poznati da mogu trošiti ulje.
Ma imao sam i ja prije Citroen C1 iz 2008 sa 1.0 motorom i 10w40 i nikakvih problema. Prije 6 mjeseci sam uzeo C3 iz 2015.g., 1.0 motor, 3 cilindra, euro 6 norma. Mislio sam da su to isti motori, ali ni blizu. Ovaj stari ima lanac, a ovaj novi zupčasti i to u samom ulju. Zato me zanima koja mu je normalna potrošnja ulja. Netko tko ima isti taj 1.0 od 2014-2016 godine. Može čak i 1.2, ali taj model.
 

VedranTHP

New member
Ne znam jesu isti motori ili ne (pretpostavljam da jesu), ali na Facebook stranici vlasnika Pug 208 se svi masovno žale na potrošnju ulja kod svih VTi i THP motora, pa tako i tih novijih kako ih zovu Puretech. Vjerojatno da to više je nego nije normalna potrošnja za tako konstruiran motor. Pitanje je jedino je li tebi to normalno, odnosno je li ti mrsko dolijevati svako malo. Bez obzira na dolijevanje, mijenjaj ulje i filter ulja redovito.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Da... svi troše, neki više, neki manje.
Mislim da na formumu nema drugi 1.0 vti, al sve je ista priča.
Koliko vidim po stranim forumima, neka 'normalna' potršnja je do nekih 3l/10000km.
Ja bi prekomjernu potrošnju probao korigirati boljim uljem, a spominje se i pcv ventil kao uzročnik veće potrošnje
 

DS9

Active member
Na srpskon nezavisnom forumu ljubitelja citroena tj. CFS-u imamo temu o Puretch motorima na 14 strana, tj. poprilično je obimna, i opisana je veća potrošnja ulja od nultog kilometra, kao i problem detoriacije kaiše tj. potreba ranije zamene zupčastog (koji prolazi kroz ulje) i pored toga što bi trebao da bude adekvatno otporan (na ulje) kao i to da najverovatnije i zamenski tj. novija revizija tog specifičnog kaiša izgleda nije bitno otpornija.

Suština sa Puretech motorima se svodi na to da im treba dodavati ulje koliko ga troše, i da zbog razlaganja kaiša treba isti zameniti na maksimalno pet godina.

***

Ono što bi npr. mene zanimalo (da npr. "eksperimentišem") je sledeća stvar.
Dakle, zvanično, sa obzirom da je motor konstruisan da mu zupčasti pliva u ulju (a što je inače i idealno za španer tog kaiša) i sa obzirom da je teoretski konstruisan sa vrlo niskim tolerancijama (što kako stoje stvari praksa pokazuje da i nije baš tako) - tom motoru je propisano ulje po norni PSA B71 2312 (preporučeno totalovo Quartz Ineo Firts 0W-30) odnosno ulje vrlo niskog radnog viskoziteta (oko 9,8 mm2/s na 100 C).

Pri svemu tome se navodi da obavezno mora de se koristi takvo visoko kvalitetno ulje, inače će da se kaiš raspada.

Na žalost, praksa pokazuje i da se sa takvim uljem kaiš raspada (nekakvom dinamikom.

Ono što ja mogu da pretpostavim, tj. da eventualno smatram - da bi se kaiš nekakvom ne previše kraćom dinamikom raspadao i sa drugačijim, tj. viskoznijim/debljim uljem, ali bi se zato potrošnja ulja eventualno značajnije smanjila.

Najjednostavnije rečeno, da imam auto sa takvim motorom, verovatno bih u jednoj izmeni koristio ulje konsipirano oko ACEA C3 norme u gradaciji 0W-30 ili 5W-30 koja su deblja (tj. oko 11-12 mm2/s na 100 C). Recimo takvo ulje je Quartz Ineo Efficency 0W-30 (ili npr. Mobil1 ESP 5W-30), a možda bih čak razmislio i o (renoovskom) ulju po ACEA C4.

Naravno, ovako nešto nije zvanično niti je preporučivo, al` recimo da bih se tako igrao sa svojim autom ukoliko nije u garanciji.
 

Bobby

New member
Evo, da se javim, nakon nekog vremena. Uglavnom, auto stao. Check engine lampica. Posjet ovlaštenom servisu i vele: uljna pumpa riknula. Nikakva druga lampica nije svjetlila osim check engine i engine fault. 0,5 l ulja ostalo unutra, sva sreća nije zaribao. Samo osnovni pregled i okvirna ponuda iz ovlaštenog, auuuuu. A kažu: kad rastavimo motor, vidjet ćemo što još treba promijeniti. Znači, cifra auuuuu na kvadrat. SVA SREĆA pa sam auto kupio sa produženim jamstvom od godinu dana. Odvezli ga u servis s kojim oni imaju ugovor i onda... Uljna pumpa stvarno riknula, ali i ventili, klipovi, ma uglavnom sve ono najbolje što može otići da se čovjek smrzne. Motor na strojnu obradu, ja bez auta mjesec dana. Vraćam se na ono: SVA SREĆA. Strojnu obradu, brtve i ruke je pokrilo jamstvo, a meni su ostale tekućine (antifriz, ulje, filter i ulje u mjenjaču). E, sad, s obzirom da sam novi zupčasti stavio prije 6 mjeseci kao i svjećice i da se ovo sa uljem dogodilo, odlučio sam (o svom trošku) opet promijeniti zupčasti, svjećice, ali i pumpu vode, termostat, kvačilo...kad je bal nek je bal. Nakon mjesec dana, opet ga jašem. Da, puno normalnije vuče, nema zacukivanja, motor normalnije radi... Trenutno sam prešao oko 700 km i na mjeraču ulja ulje se spustilo za 1 crticu. Vidjet ćemo kako će biti dalje. Uglavnom, pitam majstora: odmah na prodaju ili ga zadržati? Veli on: vi sad imate praktički novi motor unutra, nema potrebe za prodajom. Bonus: 2 godine garancije na reparirani motor, ukoliko servise radim kod njih ili 1 godinu ako servise radim negdje drugdje. Zanima me mišljenje, zadržati ga ili da ga dam nekom drugom u dobre ruke? Produženo jamstvo mi vrijedi do kraja 3. mjeseca sljedeće godine i prenosi se na novog vlasnika, a garancija od 2 godine na reparirani motor isto tako.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Zanima me mišljenje, zadržati ga ili da ga dam nekom drugom u dobre ruke?
Ako nemaš sentimenta prema autu, u smislu da ti ga je stari poklonio i tome sl., ja se ne bih zafrkavao više s njim. Danas novi motor, sutra možda opet ista pjesma bez jamstva. Tako bih ja, a je li to i tebi isplativo... 🤔 Lijepo si gore sve napisao i ja bih to uz manje dorade, istinito kako je, stavio u Opis oglasa uz iznos € koji te zadovoljava i čekao kupca.
 

Bobby

New member
Evo mene opet. Za sad auto ok vozi. Kod "generalke" mu je izmijenjeno: Klipovi sa karikama, leteći i stajaći ležaji radilice, semerinzi radilice prednji i stražnji, brtvilo glave motora, brtvilo poklopca motora, gumice ventila, vijci glave motora, brtvilo poklopca razvoda, uljna pumpa, strojna obrada bloka motora i glave motora.
Nadalje, sam sam o svom trošku izmijenio: svjećice (nagorene radi ulja u cilindrima)
-ulje mjenjača (ispušteno radi vađenja motora)
-set kvačila (loš potisni ležaj - zuji)
-semerinzi poluosovina (radi starosti)
-vodilica potisnog ležaja (radi ispravnog nasjedanja potisnog ležaja na potisnu ploču)
-zupčasti remen (radi sigurnosti zbog ostajanja motora bez ulja)
Pumpa vode, termostat, set kanalnog remena i kanalni remen.

E, sad, opet se nešto javlja. Čudan neki zvuk kod kretanja auta pri niskim okretajima, ponekad na uzbrdicama, a gotovo obavezno pri niskim okretajima i skretanju u desno.

Češće se čuje kad je temperatura u minusu, ali nema pravila. Čudno je to što se taj zvuk ne čuje dok je cesta mokra. Pregledane poluosovine i homokinetički jer sam na to prvo posumnjao, međutim, majstor kaže da je sve ok. Manžete cijele, jedino na semeringu poluosovine i mjenjača kao da malo slini ulje na vozačevoj strani. IMG_20230121_085753.jpg.

Neka ideja? Zvuk me podsjeća na auspuh, ali me zbunjuje jer se javlja kod kretanja i skretanja u desno, dok se kod skretanja u lijevo ne čuje.
 

Bobby

New member
Evo, da dodam još malo novih simptoma. Zvuk se češće čuje (dok je suha cesta), ali sad već osjećam i nepravilan rad motora i nekad se malo zagušuje, neće krenuti laganim gasom, ali kad ga malo stisnem, kao da se pročepi pa ide. I još jedna sitnica...čini mi se da čujem prednabijanje pumpe za gorivo čim ubacim ključ u bravu za paljenje, znači čim ga stavim, bez davanja kontakta. Ima li to logike? Prilično sam siguran da mi je prije uvijek radilo ovako:
1. stavim ključ u bravu
2. okrenem ključ (dam kontakt)
3. pumpa odradi svoje (onaj famozni dddddddddk)
4. čekam da se pogase lampice
5. palim auto

Sad mi često radi ovako (ne uvijek):
1. stavim ključ u bravu
2. pumpa odradi svoje (onaj famozni dddddddddk)
3. okrenem ključ (dam kontakt)
4. čekam da se pogase lampice
5. palim auto

???
 

Alexx

New member
Zdravo svima, izvinite na moj losi hrvatski jezik, ali samo ovo sam nasao za problem koji imam sa mog Citroen c3 1.0 puretech 2015.
Evo, da dodam još malo novih simptoma. Zvuk se češće čuje (dok je suha cesta), ali sad već osjećam i nepravilan rad motora i nekad se malo zagušuje, neće krenuti laganim gasom, ali kad ga malo stisnem, kao da se pročepi pa ide. I još jedna sitnica...čini mi se da čujem prednabijanje pumpe za gorivo čim ubacim ključ u bravu za paljenje, znači čim ga stavim, bez davanja kontakta. Ima li to logike? Prilično sam siguran da mi je prije uvijek radilo ovako:
1. stavim ključ u bravu
2. okrenem ključ (dam kontakt)
3. pumpa odradi svoje (onaj famozni dddddddddk)
4. čekam da se pogase lampice
5. palim auto

Sad mi često radi ovako (ne uvijek):
1. stavim ključ u bravu
2. pumpa odradi svoje (onaj famozni dddddddddk)
3. okrenem ključ (dam kontakt)
4. čekam da se pogase lampice
5. palim auto

???
Zdravo Bobby, izvini na moj hrvatski, iz Makedonije sam. Ja imam Citron C3, 1.0 Puretech 2015 i imam ist problem za potrosnjom ulje. Kupio sam auto sa 60,000 km, i prvi put ovog problema mi se javio na 67,000. Promenio sam ulje i filtra vednas kad sam kupio auto. Sad na nekih 1000 km potrosenim javlja mi se stop svetiljka i oil svetiljka. Dosipavam ulje na nekih 500-1000 km, nekih 500 ml. Jos nisam ispitao tocno na koliko km dosipavam ulje, auto sad ima 69,000 km. Jel imate tog problema posle remonta? Sta mogu biti problem sa auto? Jako ga volim, extra ekonomican e i super komotan. Citao sam na stranse forume da to je normalno za ovog tipa motora…. a meni to nije bas normalno, ovo je moi 4 auto i nikad nisam imao probleme za ulje. Jel moze neki savet koe je najbolje ulje ja koristim 5w30 fully sinteric, eurosol mi je bilo predlozjeno. Jel mislis da su klipove za menjanje? Treba mi pomoc ne znam sta da radim, auto imam necelu godinu….
 

VedranTHP

New member
Meni je THP 200 trošio isto dosta Totalovog 5W30 ulja, pogotovo na stazi. Onda sam prešao zdravorazumski na 5W40, isto Total (ovo ulje nema traženu specifikaciju za taj motor), pa se potrošnja ulja smanjila nešto malo. A onda sam prešao na Bardahl 5W40 (također nije po specifikaciji) i potrošnja ulja je magično nestala. Nakon 8 sati na Grobniku malterne ni jednu kap nije potrošio. :)
 

Alexx

New member
Zdravo svima, posebno Bobby. Ja imam Citroen c3 1.0 puretech 2015 i imam isti problem. Danas sam smenio ulje i istekao je jedva 1.5 l ulje. Sad sam smenuo 0w30 total ineo, pa videcemo kolika je potrosnja. Pre toga sam sipao mozba pola litar na svaki 1000 km. Auto imam necelu godinu, i ima 68,000 km. Stvarno je ekonomican super gradski auto, ali ovo sa uljom nije mi se desavalo sa ni jedan auto sto sam imao i je jako iritantno. Sta moze da bude problem? Klipsove? Neki savet nesto? Ne zelim da ga prodam…
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Sve ti je gore već napisano.
Motor je tvornički defektan. Možeš ga slagat, al nema tu puno sreće. Tankaj ulje, eksperimentiraj, drž se 10tkm. Ili ga prodaj.
 
Na vrh