Pozdrav svima, evo ispisacu malo poduzi tekst, pa se nadam da nekom nece smetati, a kome smeta svakako ne mora da cita, osetljiva je tema
Mnogo mi je krivo sto sam prema nemackim automobilima bio odbojan, a pretpostavljam da je to tako mahom zbog ljudi koji ih voze (cast izuzecima), ali je ocigledno koliko su nadmocniji i bolji od svih Francuza (PSA, Renault).
U Francusko smece sto se vise ulaze to se vise kvari, to su auta koja odlicno sluze samo ako dajete hiljade i hiljade evra na njih, a zauzvrat vam daju samo kvarove i probleme. Dacu primer trenutnih kvarova konkretno ovog francuskog sporeta koji trenutno imam:
1) Prednji desni visinski cilindar
2) Zadnji levi lezaj ramena
3) Letva volana se cuje
4) Prednja desna sijalica
5) Prekidaci za sva stakla ne rade lepo, crci ce svakog trenutka (podignem prozor, on se spusti, zadnji levi prozor ne mrda nigde, automatsko podizanje i spustanje prozora ne radi itd.)
6) Prekidaci iza volana ne rade lepo, crci ce svakog trenutka (ne rade duga svetla, ne rade maglenke, ne radi tempomat)
7) Sirena ne radi
8) Nebo se odlepilo
9) Klimu ne mogu da upalim (kompresor radi)
10) Pukla sajla kvake na vozacevim vratima (otvaram vrata rukom kroz prozor)
11) Glavi brava suvozacevih vrata (moram da se naslonim na vrata, pa tako naslonjen da podignem kvaku i otvorim ista)
12) Kocnica ne radi kako treba, sumnja se na kocioni cilindar
Razmisljao sam i ranije o nemackom automobilu, medjutim uvek sam se vracao na Citroene, zbog hidraulike pre svega, a ranije probleme koje sam imao sa njima sam povezivao sa lose odabranim primercima, iako pouzdano znam da sam uvek birao najbolje primerke sa oglasa, pa sam hteo da se okusam jos jednom, medjutim ocigledno je da je prosto svaki Francuz TESKO SMECE i nista vise od toga.
Imao sam prilike nedavno da sednem i provozam Passata B7 (nagovorio sam sebe da probam i to), auto je barem 10x bolji od Citroena, u svakom mogucem pogledu, robusnije izradjen, kvalitetniji materijali, sedista tvrdja naravno, ali se mnogo lepse sedi, prosto se oseca nemacki kvalitet koji Francuzi N I K A D A nece imati !!! Takodje provozao i Audi A3 iz 2008. godine, koji je cak i klasu ispod C5, a i dalje isto odusevljenje kao kod Passata B7, tj. i dalje mnogo bolji auto. Jedino krivim sebe sto sam bio slep kod toga, a ocigledno je da su Nemci neprevazidjeni, sto dokazuje i broj prodatih automobila, kao i cenu koju jako lepo drze.
Dacu i primer za oldtimer-a, konkretno nedavno provozanu W123, za razliku od CX-a stice se utisak pomenute robusnosti, kvalitet materijala, mnogo lepse sedenje unutra, mnogo vise komfora i mesta (a ista su klasa), prosto receno pravi pravcijati tenk od auta !
Necu da gresim dusu, CX je dosta ispred sto se tice udobnosti, iako je i W123 mekan, ima prepoznatljivu nemacku "krutost".
Cisto da naglasim, CX-a nemam neku nameru da prodam, u udobnijem autu se nisam nikad vozio i verovatno nikad i necu, pa iz tog razloga i odredjenog "smeka" koji ima zadrzacu ga.
Sva sreca, 22.10.2024. mi na C5 istice registracija, a posto smece, realno, ne moze ni da se proda, a ni opet registruje, ostavicu ga u nekom zbunju pored puta.
Za nekoga ko ce mozda citati ovaj komentar, a razmislja da uzme prvi put francuski sporet odgovor je JASAN - NIKAKO !
A ja cu cekati jos neko vreme, nadam se ne dugo, pa da kupim konacno AUTO, pravi auto, DAS AUTO !
U francusko smece NIKAD vise u zivotu, cak ni u bilo koji brend koji ima BAREM 1 procenat neceg francuskog u sebi !