Tomislav 50
New member
Dobar dan svima! Prvi puta sam ovdje i vidim da ima jako puno članova, valjda će se naći netko tko mi može pružiti neke informacjie. Vlasnik sam Citroen Xantia-e, 1.6i, 1999. Originalnih 180 tisuća kn. Pokojni otac je pazio i mazio, od 2010. je ja vozim. Cijeli život smo imali Citroene, nikad nismo imali nikakvih problema sa niti jednim autom a bilo ih je dosta, GS, CX, XM, AX, C4, Saxo, Xantia. Samo redovni servisi. I sam pazim dosta na auto, provjeravam sve dosta često.
Problem koji imam se desio prije nešto više od mjesec dana. Ukratko, auto je prokuhalo, odvedeno je na servis, obrušena glava, novi dihtung, novi dijelovi uglavnom, sve riješeno… Problem je bio u termostatu, viša sila i problem na koji nisam mogao utjecati. Nemojte zamjeriti jer ne znam sve točne nazive dijelova ali pokušati ću objasniti ono što me zabrinjava.
Naime, prije ovih problema, kada bi vozio auto temperatura rashladne tekućine motora je bila 75 celsiusa. Možda bi malo rasla u gradu u gradskim gužvama, uglavnom između 80 i 90 maksimalno. Rijetko kada iznad 90, osim kada je parkiran pa bi došla do 100 i tada bi ventilatori odradili svoje pa bi pala na 80, 85 i onda bi opet kretala prema 100, ali ponavljam, samo kada je auto radilo i kad je bilo parkirano. Od kada je auto popravljen, relativno brzo se zagrije i uglavnom stoji na polovici između 75 i 90, recimo na 87. Također, vrlo brzo temperatura raste do otprilike 95, ako dođe do 100, upale se ventilatori i polako spadne ali na 90. Moje pitanje je da li je to normalna radna temperatura, od 85-90 ili bi trebala biti oko 75-80 kako jr bilo i prije? Može li se ikako namjestiti da bude kao i do sada na tih nekih 75 ili je ovo ok? Smije li se uopće tako nešto napraviti, možda preko elektronike?
Drugo pitanje: obzirom da je vozim najčešće po gradu, zna se dogoditi da kada usporim i pustim gas, motoru padnu okretaji pa se dignu pa padnu pa se dignu i nakon 20 sekunda se okretaji ustabile. Imam osjećaj da će se ugasiti, još se nije dogodilo ali strah me da se ne dogodi… Zamijenio sam prije par mjeseci onaj mali motor ler gasa i od tada je radio dobro. Ali zašto se „zaguši“ i zašto okretaji osciliraju? Svaki savjet je dobro došao, ako imate upita, samo pitajte. Hvala unaprijed svima na pomoći.
Problem koji imam se desio prije nešto više od mjesec dana. Ukratko, auto je prokuhalo, odvedeno je na servis, obrušena glava, novi dihtung, novi dijelovi uglavnom, sve riješeno… Problem je bio u termostatu, viša sila i problem na koji nisam mogao utjecati. Nemojte zamjeriti jer ne znam sve točne nazive dijelova ali pokušati ću objasniti ono što me zabrinjava.
Naime, prije ovih problema, kada bi vozio auto temperatura rashladne tekućine motora je bila 75 celsiusa. Možda bi malo rasla u gradu u gradskim gužvama, uglavnom između 80 i 90 maksimalno. Rijetko kada iznad 90, osim kada je parkiran pa bi došla do 100 i tada bi ventilatori odradili svoje pa bi pala na 80, 85 i onda bi opet kretala prema 100, ali ponavljam, samo kada je auto radilo i kad je bilo parkirano. Od kada je auto popravljen, relativno brzo se zagrije i uglavnom stoji na polovici između 75 i 90, recimo na 87. Također, vrlo brzo temperatura raste do otprilike 95, ako dođe do 100, upale se ventilatori i polako spadne ali na 90. Moje pitanje je da li je to normalna radna temperatura, od 85-90 ili bi trebala biti oko 75-80 kako jr bilo i prije? Može li se ikako namjestiti da bude kao i do sada na tih nekih 75 ili je ovo ok? Smije li se uopće tako nešto napraviti, možda preko elektronike?
Drugo pitanje: obzirom da je vozim najčešće po gradu, zna se dogoditi da kada usporim i pustim gas, motoru padnu okretaji pa se dignu pa padnu pa se dignu i nakon 20 sekunda se okretaji ustabile. Imam osjećaj da će se ugasiti, još se nije dogodilo ali strah me da se ne dogodi… Zamijenio sam prije par mjeseci onaj mali motor ler gasa i od tada je radio dobro. Ali zašto se „zaguši“ i zašto okretaji osciliraju? Svaki savjet je dobro došao, ako imate upita, samo pitajte. Hvala unaprijed svima na pomoći.
Posljednje uređivanje od moderatora: