Citroen Xantia 1.6i, 1999. - zagrijavanje tekućine motora

Tomislav 50

New member
Dobar dan svima! Prvi puta sam ovdje i vidim da ima jako puno članova, valjda će se naći netko tko mi može pružiti neke informacjie. Vlasnik sam Citroen Xantia-e, 1.6i, 1999. Originalnih 180 tisuća kn. Pokojni otac je pazio i mazio, od 2010. je ja vozim. Cijeli život smo imali Citroene, nikad nismo imali nikakvih problema sa niti jednim autom a bilo ih je dosta, GS, CX, XM, AX, C4, Saxo, Xantia. Samo redovni servisi. I sam pazim dosta na auto, provjeravam sve dosta često.
Problem koji imam se desio prije nešto više od mjesec dana. Ukratko, auto je prokuhalo, odvedeno je na servis, obrušena glava, novi dihtung, novi dijelovi uglavnom, sve riješeno… Problem je bio u termostatu, viša sila i problem na koji nisam mogao utjecati. Nemojte zamjeriti jer ne znam sve točne nazive dijelova ali pokušati ću objasniti ono što me zabrinjava.

Naime, prije ovih problema, kada bi vozio auto temperatura rashladne tekućine motora je bila 75 celsiusa. Možda bi malo rasla u gradu u gradskim gužvama, uglavnom između 80 i 90 maksimalno. Rijetko kada iznad 90, osim kada je parkiran pa bi došla do 100 i tada bi ventilatori odradili svoje pa bi pala na 80, 85 i onda bi opet kretala prema 100, ali ponavljam, samo kada je auto radilo i kad je bilo parkirano. Od kada je auto popravljen, relativno brzo se zagrije i uglavnom stoji na polovici između 75 i 90, recimo na 87. Također, vrlo brzo temperatura raste do otprilike 95, ako dođe do 100, upale se ventilatori i polako spadne ali na 90. Moje pitanje je da li je to normalna radna temperatura, od 85-90 ili bi trebala biti oko 75-80 kako jr bilo i prije? Može li se ikako namjestiti da bude kao i do sada na tih nekih 75 ili je ovo ok? Smije li se uopće tako nešto napraviti, možda preko elektronike?

Drugo pitanje: obzirom da je vozim najčešće po gradu, zna se dogoditi da kada usporim i pustim gas, motoru padnu okretaji pa se dignu pa padnu pa se dignu i nakon 20 sekunda se okretaji ustabile. Imam osjećaj da će se ugasiti, još se nije dogodilo ali strah me da se ne dogodi… Zamijenio sam prije par mjeseci onaj mali motor ler gasa i od tada je radio dobro. Ali zašto se „zaguši“ i zašto okretaji osciliraju? Svaki savjet je dobro došao, ako imate upita, samo pitajte. Hvala unaprijed svima na pomoći.
 
Posljednje uređivanje od moderatora:

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Što se temperature tiče, čini mi se da ti prije termostat nije zatvarao do kraja, pa su bile niže temperature. Jer ovo što sad opisuješ mi se čini najnormalnije.

Za drugo neznam... možda kakav senzor (radilice?), probaj eventualno maf počistit, kad je već leptir nov
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Dobar dan svima! Prvi puta sam ovdje i vidim da ima jako puno članova, valjda će se naći netko tko mi može pružiti neke informacjie. Vlasnik sam Citroen Xantia-e, 1.6i, 1999. Originalnih 180 tisuća kn. Pokojni otac je pazio i mazio, od 2010. je ja vozim. Cijeli život smo imali Citroene, nikad nismo imali nikakvih problema sa niti jednim autom a bilo ih je dosta, GS, CX, XM, AX, C4, Saxo, Xantia. Samo redovni servisi. I sam pazim dosta na auto, provjeravam sve dosta često.
Problem koji imam se desio prije nešto više od mjesec dana. Ukratko, auto je prokuhalo, odvedeno je na servis, obrušena glava, novi dihtung, novi dijelovi uglavnom, sve riješeno… Problem je bio u termostatu, viša sila i problem na koji nisam mogao utjecati. Nemojte zamjeriti jer ne znam sve točne nazive dijelova ali pokušati ću objasniti ono što me zabrinjava.

Naime, prije ovih problema, kada bi vozio auto temperatura rashladne tekućine motora je bila 75 celsiusa. Možda bi malo rasla u gradu u gradskim gužvama, uglavnom između 80 i 90 maksimalno. Rijetko kada iznad 90, osim kada je parkiran pa bi došla do 100 i tada bi ventilatori odradili svoje pa bi pala na 80, 85 i onda bi opet kretala prema 100, ali ponavljam, samo kada je auto radilo i kad je bilo parkirano. Od kada je auto popravljen, relativno brzo se zagrije i uglavnom stoji na polovici između 75 i 90, recimo na 87. Također, vrlo brzo temperatura raste do otprilike 95, ako dođe do 100, upale se ventilatori i polako spadne ali na 90. Moje pitanje je da li je to normalna radna temperatura, od 85-90 ili bi trebala biti oko 75-80 kako jr bilo i prije? Može li se ikako namjestiti da bude kao i do sada na tih nekih 75 ili je ovo ok? Smije li se uopće tako nešto napraviti, možda preko elektronike?

Drugo pitanje: obzirom da je vozim najčešće po gradu, zna se dogoditi da kada usporim i pustim gas, motoru padnu okretaji pa se dignu pa padnu pa se dignu i nakon 20 sekunda se okretaji ustabile. Imam osjećaj da će se ugasiti, još se nije dogodilo ali strah me da se ne dogodi… Zamijenio sam prije par mjeseci onaj mali motor ler gasa i od tada je radio dobro. Ali zašto se „zaguši“ i zašto okretaji osciliraju? Svaki savjet je dobro došao, ako imate upita, samo pitajte. Hvala unaprijed svima na pomoći.
Jel dobro odzračen sustav halđenja?
 

Tomislav 50

New member
Što se temperature tiče, čini mi se da ti prije termostat nije zatvarao do kraja, pa su bile niže temperature. Jer ovo što sad opisuješ mi se čini najnormalnije.

Za drugo neznam... možda kakav senzor (radilice?), probaj eventualno maf počistit, kad je već leptir nov
Hvala na brzom odgovoru! Da, možda je do sada temeperatura bila "kriva" a sada je normalna.. 😀 Mislim da moj auto nema MAF nego MAP. Probat ću i to...
Leptir nije nov nego je nov motorić lera gasa koji, ako dobro kužim, gura taj leptir..
Jel dobro odzračen sustav halđenja?
Nisam. Valjda je serviser to odradio. Mogu li to sam napraviti i kako to napraviti?👏:D
 

Tomislav 50

New member
Imam još jedno pitanje. Ventilatori koji hlade hladnjak imaju dvije brzine, ako sam u pravu.. U mom slučaju, prva brzina ventilatora se upali kada je temperatura cca.98-100. Do druge još nisam došao. Zanima me, pri kojoj temperaturi bi se trebala upaliti prva brzina a pri kojoj druga? Postoji li mogućnost podešavanja da se prva upali na recimo 90 a druga na 98-100? Hvala vam na odgovorima!
 

Jovan Avramovic

Well-known member
T Tomislav 50 Pre nego sto sam odvezao mog CX-a na restauraciju imao sam problem sa pregrejavanjem u gradu, tacnije ako posle otvorenog puta naletim na guzvu, glavni problem je bio u termodavacu i to je reseno, medjutim postojala je i sitna nanomilimetarska rupica u samom hladnjaku iz koje je cureo antifriz.
Od strane restauratora i uopste vrhunskog majstora receno mi je tada da taj CX benzinac ne sme da predje NIKAKO 90 stepeni, a vec pri toj nekoj temperaturi treba da se pali DRUGA brzina ventilatora, kao i uopste za benzince da nije nikako dobro da idu preko te neke temperature.
U pitanju je CX 2.5 GTi.
 

Tomislav 50

New member
T Tomislav 50 Pre nego sto sam odvezao mog CX-a na restauraciju imao sam problem sa pregrejavanjem u gradu, tacnije ako posle otvorenog puta naletim na guzvu, glavni problem je bio u termodavacu i to je reseno, medjutim postojala je i sitna nanomilimetarska rupica u samom hladnjaku iz koje je cureo antifriz.
Od strane restauratora i uopste vrhunskog majstora receno mi je tada da taj CX benzinac ne sme da predje NIKAKO 90 stepeni, a vec pri toj nekoj temperaturi treba da se pali DRUGA brzina ventilatora, kao i uopste za benzince da nije nikako dobro da idu preko te neke temperature.
U pitanju je CX 2.5 GTi.
I ja tako mislim. Ali me velika većina ljudi uvjerava da je ovo normalno. Šta je točno termodavač?😀🙏🤷‍♂️ Mislim da mi antifriz nigdje ne curi. Pa i sam se nadao da će mi netko tko se zaista razumije u ove stare modele Citroena Xantie, reći kako stvari stoje. Ja se ne mogu oteti dojmu da bi temperatura rashladne tekućine uopće, trebala biti maksimalno do 90 a da bi ventilatori trebali upaliti prvu brzinu rada već na temperaturi 85-90 a iznad 90 drugu brzinu. Mislim da bi prosječna stalna temperatura trebala biti max. 80.
 
Posljednje uređivanje:

Cutac

Prèkaroš
Mislim da se druga pali na 105 ili tako nešto.
S razlogom imaš antifriz, ekspanzionu i pretlak u sustavu, ništa se ne brini.

Edit: ili prva ide na 105, a druga na 112, tako nešto je kod Citroena.
 

Memphis

Active member
I ja tako mislim. Ali me velika većina ljudi uvjerava da je ovo normalno. Šta je točno termodavač?😀🙏🤷‍♂️ Mislim da mi antifriz nigdje ne curi. Pa i sam se nadao da će mi netko tko se zaista razumije u ove stare modele Citroena Xantie, reći kako stvari stoje. Ja se ne mogu oteti dojmu da bi temperatura rashladne tekućine uopće, trebala biti maksimalno do 90 a da bi ventilatori trebali upaliti prvu brzinu rada već na temperaturi 85-90 a iznad 90 drugu brzinu. Mislim da bi prosječna stalna temperatura trebala biti max. 80.
Normalna temperatura je to za benzinca. 80 i slično je za diesele.
 

Tomislav 50

New member
Mislim da se druga pali na 105 ili tako nešto.
S razlogom imaš antifriz, ekspanzionu i pretlak u sustavu, ništa se ne brini.
Hvala na odgovoru. Prva mi se brzina upali na skoro 100, točnije na 98.. Ne znam kada bi se onda trebala druga brzina ventilatora upaliti? Na 105-110? Zašto se jednostavno prva brzina ne upali na 90 a druga na 100 i stvar riješena, nemam više brige. 🤷‍♂️ :D
Mislim da se druga pali na 105 ili tako nešto.
S razlogom imaš antifriz, ekspanzionu i pretlak u sustavu, ništa se ne brini.

Edit: ili prva ide na 105, a druga na 112, tako nešto je kod Citroena.
Ako je tako, onda je sve u najboljem redu. 🤷‍♂️ 👌
 
Posljednje uređivanje:

Cutac

Prèkaroš
Ti misliš da je 90 pretoplo, ali što je temperatura viša, to je efikasnost viša. A s obzirom da je temperatura kod glave na punom gasu puno preko 110, nemaš brige ako je u leru na 100-110.
 

Jovan Avramovic

Well-known member
Covek koji je radio u Citroenu 70-ih godina u Nemackoj, restauira ih ceo zivot, ako kaze da je sve preko 90 nenormalno, za mene je to AMIN.
Licno sam se uverio na mom CX-u da je prokuvao na 102 C°, kako je onda za npr. taj isti auto normalno 100 C° ?
 

Tomislav 50

New member
Covek koji je radio u Citroenu 70-ih godina u Nemackoj, restauira ih ceo zivot, ako kaze da je sve preko 90 nenormalno, za mene je to AMIN.
Licno sam se uverio na mom CX-u da je prokuvao na 102 C°, kako je onda za npr. taj isti auto normalno 100 C° ?
Prije svega, hvala vam na svim komentarima, to mi jako pomaže.🤝 Meni je auto prokuhao na 110. E sada... Uzmimo u obzir da je prokuhao jer mi se pokvario termostat. Ali od kada smo ja i pokojni otac imali auto, ta temperatura je bila uvijek prosječno 75-80, hoću reći da ne vjerujem da je termostat bio "pokvaren" zadnjih 15 godina pa je temperatura bila niža. Znam da imam prastaro auto ali sam sentimentalno vezan za njega, šta mogu. Već sam napisao da bi najmirniji bio da ventilatori upale prvu brzinu na najviše 90 a drugu na 100.😂 Čak bi se zakleo da su ventilatori prije palili prvu brzinu na 90 a drugu na 100. 99% sam siguran u ovo. Sada je vani relativno hladno pa je ok, upalim ventilatore ili klimu da malo odmagle šajbu pa automatski smanje temperaturu rashladne tekućine. Ali šta će biti kad krene ljeto i vanjske temperature budu 30 pa naviše..? Non-stop će biti klima upaljena ili ću ga voziti vrlo kratko.🤷‍♂️
 
Posljednje uređivanje:

Memphis

Active member
Covek koji je radio u Citroenu 70-ih godina u Nemackoj, restauira ih ceo zivot, ako kaze da je sve preko 90 nenormalno, za mene je to AMIN.
Licno sam se uverio na mom CX-u da je prokuvao na 102 C°, kako je onda za npr. taj isti auto normalno 100 C° ?
To je tad bilo. Xantiji je normalno da diže temperaturu do 100C kao i na današnjim autima di se "namjerno" povećavaju radne temperture kako bi se postiglo bolje i efikasnije izgaranje.
Ovisi kaj imaš u rashladnom sistemu, ako imaš antifriz on drži do 105C uz tlačeni rashladni sustav do 120/130c. Na 115/120 se pali crvena lampica upozorenja. Tako da temperatura mora biti puno veća od 100C da auto zakuha.
 
Posljednje uređivanje:

Cutac

Prèkaroš
Licno sam se uverio na mom CX-u da je prokuvao na 102 C°, kako je onda za npr. taj isti auto normalno 100 C° ?
Tako što on nema CX?

ako imaš antifriz on drži do 105C uz tlačeni rashladni sustav do 120/130c. Na 115/120 se pali crvena lampica upozorenja. Tako da temperatura mora biti puno veća od 100C da auto zakuha.
Baš sam to htio reći, ako je zakuhao na 100°C to znači da je rashladni sustav neispravan. 50:50 antifriz kuha na cca. 106°C, dodaj tome pretlak i kuha na 120+°C.
 

Jovan Avramovic

Well-known member
T Tomislav 50 Nisam stigao danas da napisem, pitao sam jos jednog majstora za Citroene, kaze da je za njega neka radna temperatura 98C°, a na 100C° vec mora da pali ventilator, dok je vec sve preko toga mnogo i nevalja.
Takodje, kako on kaze, najverovatnije termodavac/senzor temperature laze, mada preko poruka je sve manje vise nezahvalno tacno procenjivati..
 

Prilozi

Tomislav 50

New member
T Tomislav 50 Nisam stigao danas da napisem, pitao sam jos jednog majstora za Citroene, kaze da je za njega neka radna temperatura 98C°, a na 100C° vec mora da pali ventilator, dok je vec sve preko toga mnogo i nevalja.
Takodje, kako on kaze, najverovatnije termodavac/senzor temperature laze, mada preko poruka je sve manje vise nezahvalno tacno procenjivati..
Puno ti hvala na pomoći. Ja ću svakako promijeniti i senzor temperature, za svaki slučaj. Evo slike kakva je temperatura uglavnom. Po slici je super!👌😀 Ali kako sam navikao na 75c, koja je vjerojatno bila stalno "kriva", onda pušem i na hladno.🤦‍♂️🤷‍♂️😀
 

Prilozi

Mrki5

Well-known member
pitao sam jos jednog majstora za Citroene, kaze da je za njega neka radna temperatura 98C°
To je temperatura kada pali najveću brzinu ventilatora, a radna temperatura je 90 C proveravao nekoliko puta sa lexiom kod mene na C5, 2.2 . Mislim da je na svim HDI motorima tako, kazaljka mora da bude na pola a to je 90C . Temperatura od 98 C je granica kada se uključuje druga brzina ventilatora.
 
Posljednje uređivanje:

Memphis

Active member
Puno ti hvala na pomoći. Ja ću svakako promijeniti i senzor temperature, za svaki slučaj. Evo slike kakva je temperatura uglavnom. Po slici je super!👌😀 Ali kako sam navikao na 75c, koja je vjerojatno bila stalno "kriva", onda pušem i na hladno.🤦‍♂️🤷‍♂️😀
Ne moraš bacat novce. To ti je ok. Termostat otvara na 83C tako da u ovim hladnijim danima je normalno da je tu di je, ljeti ili kad bude potrebe za paljenjem ventilatora doći će do 100C. Jer na 97C pali ventilator a gasi na 92C. Ako imaš klimu onda drugu brzinu pali na 105C.
 
Na vrh