e-C3 - novo poglavlje u Citroenu?

szahtila

Well-known member
Moj sigurno neće.

Auto mi se sviđa ali bi električni auti morali opako puno napredovati da bi ja razmišljao o kupovini jednog.
Mene zanima tko će servisirati elektroniku motora. Radim sa inverterima i soft starterima u industriji (montaža u postrojenjima) i pouzdano znam da nema baš puno ljudi koji ih popravljaju. Kod uređaja male snage, par kW, se popravljanje ni ne isplati
 

dinko1981

Well-known member
Koliko sam ja shvatio trenutno najveći problem su baterije, sve se svodi na to da je vijek trajanja baterije ujedno i vijek vozila a to je u prosjeku manje od 150tkm. Po meni ako se ne desi neka revolucija po pitanju baterija ali i samog izvora el. energije osobni automobili će u budućnosti biti samo za privilegirane jer ovi planovi o potpunoj elektrifikaciji nakon 2030-te nisu održivi
 

szahtila

Well-known member
Koliko sam ja shvatio trenutno najveći problem su baterije, sve se svodi na to da je vijek trajanja baterije ujedno i vijek vozila a to je u prosjeku manje od 150tkm. Po meni ako se ne desi neka revolucija po pitanju baterija ali i samog izvora el. energije osobni automobili će u budućnosti biti samo za privilegirane jer ovi planovi o potpunoj elektrifikaciji nakon 2030-te nisu održivi
Problem su baterije, ali i još veće upravljanje punjenja baterija. Baterija se sastoji od članaka i moguće je mijenjati pojedinačne članke. Upravljanje punjenja se također može popravljati na razini komponenata, no i jednim i drugim se u Hr bavi samo jedna firma (Ev clinica, imaju stranicu na Fb) i jedni su od rijetkih u Europi. Cijena popravaka se kreće od 1000 € na više što je opet višestruko manje nego u ovlaštenim gdje mijenjaju samo cijele komponente.
https://evclinic.eu/2022/
 

La Marche

Iskreni optimist
Hej, polako.
Piše, a kako su se stvari počele razvijati vjerujem, da će napraviti i verzije s ice motorima.
Na to računam prvenstveno.
Budućnost je hibridna, ako se mene pita. I u to ime Prius kojeg me ne bi bilo sramota voziti. ;)

Prije C5 probao sam 50ak km prius. Bljak... neudoban, tvrd, a zadnji kraj nemiran u samo malo življoj vožnji. Jeftina pomodna unutrašnjost. Nije me oduševio, iako je, kao i ovaj novi, izvana atraktivan bio.
Potrošnja na autocesti visoka, no kad uhvati ritam prigradskih i gradskih vožnji, ponešto vremena s isključenim motorom rezultira jako niskom potrošnjom.
Radije Citroen.
 
Posljednje uređivanje:

Scorpyo

Active member
Moj glavni problem sa baterijama je njihova nestandardiziranost koja bi riješila gomilu problema koje EV sada imaju. Glavni problemi po meni su

1 - Kao što je već napisano. Životni vijek EV je zapravo životni vijek baterije jer se zamjena u pravilu ne isplati
2 - Putovanje na kakvo smo navikli (bez stajanja od par sati da se napuni baterija) je nemoguće

Kada bi svi auti koristili jednaku bateriju koja bi se mogla zamijeniti kao današnji akumulator ako ne i jednostavnije (HINT, standardizirano ležište za standardiziranu bateriju sa standardiziranim quick connect konektorom) oba gore navedena problema bi bila riješena a i cijena vozila bi mogla biti bitno niža jer bateriju ne bi kupovali nego "iznajmljivali".

Kada baterija treba punjenje jednostavno bi otišli na ekvivalent današnje benzinske pumpe gdje bi izvadili praznu bateriju i na njeno mjesto stavili punu.

Stavka 1 bi zapravo postala nepostojeća jer baterija ne bi bila dio auta.

E, u takvoj situaciji bi i ja razmišljao o kupovini EV. Do tada nema do ICE.
 

szahtila

Well-known member
Kada bi svi auti koristili jednaku bateriju koja bi se mogla zamijeniti kao današnji akumulator ako ne i jednostavnije (HINT, standardizirano ležište za standardiziranu bateriju sa standardiziranim quick connect konektorom) oba gore navedena problema bi bila riješena a i cijena vozila bi mogla biti bitno niža jer bateriju ne bi kupovali nego "iznajmljivali".
Ovo bi bilo super, ali je potpuno nerealno. Zamisli gužvu na punionici na autocesti prema moru,koliku zalihu tih baterija bi trebali imati.Ni u velikim gradovima ne bi bilo ništa bolje, na svakoj punionici brdo punih i praznih baterija. O potrebnoj el. mreži neću ni govoriti i dimenzioniranosti iste. Trenutne benzinske pumpe rade sa 20-30 kW instalirane snage,zamisli kad ti za svaku treba megawat instalirane snage.
 

Milosh

Test
Kada bi svi auti koristili jednaku bateriju koja bi se mogla zamijeniti kao današnji akumulator ako ne i jednostavnije (HINT, standardizirano ležište za standardiziranu bateriju sa standardiziranim quick connect konektorom) oba gore navedena problema bi bila riješena a i cijena vozila bi mogla biti bitno niža jer bateriju ne bi kupovali nego "iznajmljivali".
Gledao sam prije par godina jedan video u kojem je pametan čovjek baš to predložio, i slažem se potpuno. Za sada to ima samo jedna kompanija, ali prava stvar bi bila kad bi svi to podržali. Čak i ne mora biti ista baterija, mogu postojati nezavisne stanice koje bi mijenjale baterije u zavisnosti od brenda vozila, npr da stanica ima 10 PSA, 10 VW, 10 BMW i 10 Ford vozila, i da mijenja kako koje auto dođe. Naravno da to komplikuje i smanjuje broj dostupnih baterija, ali nije neizvodivo.

Drugo, reciklaža Li baterija je skupa i komplikovana, ali nije nemoguća.

O potrebnoj el. mreži neću ni govoriti i dimenzioniranosti iste.
Ne slažem se, takva stanica može priuštiti puno sporije punjenje jer ima više vremena da napuni. Pričam o normalnom svakodnevnom radu.

 

szahtila

Well-known member
Gledao sam prije par godina jedan video u kojem je pametan čovjek baš to predložio, i slažem se potpuno. Za sada to ima samo jedna kompanija, ali prava stvar bi bila kad bi svi to podržali. Čak i ne mora biti ista baterija, mogu postojati nezavisne stanice koje bi mijenjale baterije u zavisnosti od brenda vozila, npr da stanica ima 10 PSA, 10 VW, 10 BMW i 10 Ford vozila, i da mijenja kako koje auto dođe. Naravno da to komplikuje i smanjuje broj dostupnih baterija, ali nije neizvodivo.

Drugo, reciklaža Li baterija je skupa i komplikovana, ali nije nemoguća.



Ne slažem se, takva stanica može priuštiti puno sporije punjenje jer ima više vremena da napuni. Pričam o normalnom svakodnevnom radu.

Probaj izbrojit koliko auta dolazi na tankanje u jednom danu tamo gdje sad tankaš svoj auto, uzmi u obzir spori punjač i pomnoži sa brojem auta, dobit ćeš zanimljivu brojku.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Da, frend je davno radio na jednoj prometnijoj stanici gdje su imali preko 1000 tankanja dnevnou prosjeku. Sezonu da ne spominjem.

A 1000 baterija od kojih svaka ima parsto kila, ako ne i tonu su suluda količina materijala za skladištiti na području jedne benzinske postaje. Makar se punile po duhu svetom.

Da ne govorimo da svaka mora biti u nekakvom posebnom vatrootpornom spremniku, da nebi ostali bez tog dijela grada u 9. krugu pakla.

El. automobili kao masovno prijevozno stredstvo sa današnjim tehnologijama su nerealna fantazija, a zamjenske baterije su samo dio iste bajke
 

dinko1981

Well-known member
Ali eto, koliko god bili neizvedivi sa praktičnog i tehničkog aspekta, a također i sa ekološkog (što je službeno jedini razlog forsiranja) i dalje su u planu da u relativno kratkom roku postanu jedina opcija osobnog prijevoza. Zašto, koji je onda pravi razlog?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ja nikakve izvedive planove ne vidim…
Zacrtani rokovi su pomaknuti, poticaji nestaju, prodaja usporava, planirane tvornice se ne otvaraju… cijela priča je dosegla neki izvedivi maksimum po meni.
 

Franz

Well-known member
i dalje su u planu da u relativno kratkom roku postanu jedina opcija osobnog prijevoza. Zašto, koji je onda pravi razlog?
Moment te ideje se rasplinuo Samo u EU su Japanci i VW otkazali gradnju tri tvornice.
https://cleantechnica.com/2023/09/30/volkswagen-cuts-ev-production-cancels-new-wolfsburg-factory/
Da, frend je davno radio na jednoj prometnijoj stanici gdje su imali preko 1000 tankanja dnevnou prosjeku. Sezonu da ne spominjem.

A 1000 baterija od kojih svaka ima parsto kila, ako ne i tonu su suluda količina materijala za skladištiti na području jedne benzinske postaje. Makar se punile po duhu svetom.

Da ne govorimo da svaka mora biti u nekakvom posebnom vatrootpornom spremniku, da nebi ostali bez tog dijela grada u 9. krugu pakla.

El. automobili kao masovno prijevozno stredstvo sa današnjim tehnologijama su nerealna fantazija, a zamjenske baterije su samo dio iste bajke
Baš sam gledao nešto ontopic o battery-to-go konceptu. ;) Pitanje skladištenja se ne spominje, naravno. Ali, realno, pet-šest slotova ne bi premašilo veličinu današnje benzinske.



 
Posljednje uređivanje:

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Ali baterija u EV nije nešto što se lako da izvaditi i promijeniti (kao rezervni kotač).
Ogromna je, smještena u podvozju vozila i nipošto nije jednakog oblika, mase, volumena i kapaciteta za sva EV.
Trebalo bi pola auta rastaviti za izvaditi EV bateriju - koja ne paše u nijedno drugo EV…
 

dinko1981

Well-known member
Većina proizvođača je najavila prestanak proizvodnje ic modela do 2030-te, neki i prije, to nije želja samih proizvođača već politike koja to uvjetuje. Šta to znači za prosječnog kupca nakon toga? Ok, vozit će se ic modeli dok ih još bude, ili dok ih indirektno ne zabrane sa porezima. Dali to znači da će 2-3 proizvođača koji opstanu raditi ograničeni broj vozila za one koji si to mogu priuštiti?
 

La Marche

Iskreni optimist
Neće radi same vrste pogona biti razlike.
Pa pogledajte kako se već sad u eu kupuju auti.
Poslovno se kupuju novi, privatno godišnjaci, ili stariji.
Privatno nove već sad kupuje se samo a, b i c segment, s naglaskom na b, uz rijetke izuzetke.
A dok se 80% auta u eu i dandanas, krajem 2023, prodaje s ice motorima, neće se to tako brzo ukidati.

Nego, društvo, sretan Božić!
Sad jedan, a za dva tjedna drugi.
 
Posljednje uređivanje:

Scorpyo

Active member
Ovo bi bilo super, ali je potpuno nerealno. Zamisli gužvu na punionici na autocesti prema moru,koliku zalihu tih baterija bi trebali imati.Ni u velikim gradovima ne bi bilo ništa bolje, na svakoj punionici brdo punih i praznih baterija. O potrebnoj el. mreži neću ni govoriti i dimenzioniranosti iste. Trenutne benzinske pumpe rade sa 20-30 kW instalirane snage,zamisli kad ti za svaku treba megawat instalirane snage.
Ja nisam rekao ništa o izvedivosti. Ja sam samo napisao scenarij u kojem bi ja razmišljao o kupovini EV.

Inače, slažem se sa svime što si napisao.

I sretan Božić svima.
 
Na vrh