Citroën C4 Grand Picasso 1.6BlueHDI 88kW/120KS by Rakonja!

Srdjan_Va

Member
Postoje li upute za postupak izmjene ulja u EAT6 Aisin mjenjaču,unatoč tome što je ulje kao "doživotno"!Neznam koja im je tvornička oznaka. Trebalo bi biti, zbog eventualnih popravaka mjenjača, i sl. Pa ako netko ima....
Moze to da se vidi u prodavnici sta njima tamo izbaci, meni kada su menjali sipali su neko iz bureta bila su 3-4 razlicita bureta i samo sipaju u kante i dolivaju u menjac. Mnogo mi se ne svidja sto ovaj menjac nema spoljni filter kao vecina drugih...
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Moze to da se vidi u prodavnici sta njima tamo izbaci, meni kada su menjali sipali su neko iz bureta bila su 3-4 razlicita bureta i samo sipaju u kante i dolivaju u menjac. Mnogo mi se ne svidja sto ovaj menjac nema spoljni filter kao vecina drugih...
Moze to da se vidi u prodavnici sta njima tamo izbaci, meni kada su menjali sipali su neko iz bureta bila su 3-4 razlicita bureta i samo sipaju u kante i dolivaju u menjac. Mnogo mi se ne svidja sto ovaj menjac nema spoljni filter kao vecina drugih...

Samo ulje znam koje ide,ali me zanima što se sve mora odraditi tijekom izmjene,sa čim,i na koji način!Kad sam imao Berlinga sa robotiziranim mjenjačem,sve sam imao oko postupka!Ovo je čisti automatik,i isto ima određeni dio koji se sigurno obavlja preko Diagbox-a!



Evo recimo SAVRŠENO objašnjeno,samo da mi je znati da je u pitanju isti mjenjač kao na EURO6 motorima!I dali to Diagbox može odraditi na modelu iz 2017 bez tokena MacSlavko MacSlavko za Diagbox!Sutra bi sve to obavio,nikakav problem.....


Evo vidim da je to sve navodno isto!Bitno je postepeno ispuštati/mijenjati po 3 litre ulja,pa voziti određenu kilometražu,pa opet po 3 litre!Količina koja je u mjenjaču je oko 9 litara!S obzirom da u razgovoru sa servisom oko izmjene ulja u mjenjaču sam dobio cifru od minimalno 300 EUR za izmjenu,i DA NE POSTOJI GARANCIJA!Onda ču sam to sebi obaviti,po povoljnijoj cijeni!
Sve za EURO5 mjenjač/motor,ali je očigledno isti mjenjač korišten i na EURO6 motorima!
 

Prilozi

Posljednje uređivanje:

Srdjan_Va

Member
Ja sam napisao svoje iskustvo od pre 3 sedmice sa zamenom ulja. Vozili smo se nekih 20min za to vreme je serviser probao menjac, gledao da li ne proklizava i kada je ustanovio da je menjac ispravan onda je pristupio zameni.
Odvrnuo je cep i iz njega je pocelo da izlazi crvenkasto ulje na sta mi je rekao da je menjano jer posle 200k ne moze da bude takve boje, ispustio je oko 3l i isto toliko dolio na isto mesto preko pumpe i eto, to je to...
-Inace nije nista resetovao preko dijagnostike, znam da ima ta opcija ali isto tako i ne znam da li ce nekada izbaciti opomenu za zamenu ulja, ma da ne verujem.
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Onda je izmjenio samo trečinu, nadam se da nije naplatio više od 100 EUR. Ja mijenjam ili sve, ili ništa. Stim da ču između svake izmjene voziti neko vrijeme, da se dobro izmješa, tj. da prilikom svake izmjene izađe što više starog ulja. I ako bude crvenkasto, iako sam siguran da nije mijenjano, sve ide van. Sad sam na 190 500 KM.
 

Srdjan_Va

Member
Onda je izmjenio samo trečinu, nadam se da nije naplatio više od 100 EUR. Ja mijenjam ili sve, ili ništa. Stim da ču između svake izmjene voziti neko vrijeme, da se dobro izmješa, tj. da prilikom svake izmjene izađe što više starog ulja. I ako bude crvenkasto, iako sam siguran da nije mijenjano, sve ide van. Sad sam na 190 500 KM.
pa pazi, ne znam kakva bi prica bila da je ulje bilo vidno lose, da nikada nije menjano. Jer kada sam zakazivao rekao mi je 150e, kad sam dosao da platim, platio sam 100e jer kaze ulje je bilo menjano te nije bilo potrebe za ispiranjem, eto. Inace ovo sto sam video, svako moze da uradi ko ima pumpu za dosipanje ulja. Samo mi nije jasno na dosta snimaka sam video da ulje dolivaju sa gornje strane dok je meni ubrizgao ulje na cep gde je i ispustio. Jedan majstor za koga nisam imao poverenja iz mog grada mi je trazio 100e za ruke da mi zameni ulje preko vakum masine a ja da kupim ulje.
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
pa pazi, ne znam kakva bi prica bila da je ulje bilo vidno lose, da nikada nije menjano. Jer kada sam zakazivao rekao mi je 150e, kad sam dosao da platim, platio sam 100e jer kaze ulje je bilo menjano te nije bilo potrebe za ispiranjem, eto. Inace ovo sto sam video, svako moze da uradi ko ima pumpu za dosipanje ulja. Samo mi nije jasno na dosta snimaka sam video da ulje dolivaju sa gornje strane dok je meni ubrizgao ulje na cep gde je i ispustio. Jedan majstor za koga nisam imao poverenja iz mog grada mi je trazio 100e za ruke da mi zameni ulje preko vakum masine a ja da kupim ulje.
Na ovom mjenjaču postoji čep za ispuštanje,i čep za dolijevanje ulja!U teoriji bi se moglo dosipati i odozdo,ali nevidim razlog za takav zahvat!
 

Srdjan_Va

Member
Na ovom mjenjaču postoji čep za ispuštanje,i čep za dolijevanje ulja!U teoriji bi se moglo dosipati i odozdo,ali nevidim razlog za takav zahvat!
Pored mene na dizalici je bio pezo 3008 2021. osmostepeni menjac, kod njega ista procedura je radjena isto ispusteno dole i isto dole sipano.
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Evo ja čim nešto pomislim,odmah se hvatam priprema oko toga!Planiram promijeniti 3 litre ulja u mjenjaču,voziti oko 1000 KM,pa opet......,i tako 3 puta!Onda bi velikom večinom bilo potpuno novo ulje!Danas sam išao u ovlašteni,i tražio ponudu za 4 litre originalnog ulja,plus gumenu i aluminijsku brtvu!Pakiranje od 2 litre originalnog ulja(a tako su pakirani)....dođe oko 56 EUR!Što vi mislite ima li razlike u ulju između originala(pretpostavljam da TOTAL proizvodi),i drugih ulja sa istim karakteristikama!FEBI je recimo 10-13 EUR litra!Danas sam poslao i upit u Liqui Moly,oni preporučuju TOP TEC 1800 koji ima te specifikacije!Sa "originalom" bi se nakupila cifra.....
 

Prilozi

Srdjan_Va

Member
Evo ja čim nešto pomislim,odmah se hvatam priprema oko toga!Planiram promijeniti 3 litre ulja u mjenjaču,voziti oko 1000 KM,pa opet......,i tako 3 puta!Onda bi velikom večinom bilo potpuno novo ulje!Danas sam išao u ovlašteni,i tražio ponudu za 4 litre originalnog ulja,plus gumenu i aluminijsku brtvu!Pakiranje od 2 litre originalnog ulja(a tako su pakirani)....dođe oko 56 EUR!Što vi mislite ima li razlike u ulju između originala(pretpostavljam da TOTAL proizvodi),i drugih ulja sa istim karakteristikama!FEBI je recimo 10-13 EUR litra!Danas sam poslao i upit u Liqui Moly,oni preporučuju TOP TEC 1800 koji ima te specifikacije!Sa "originalom" bi se nakupila cifra.....
Iskreno, meni je sulodo kupovati u ovlascenom to ulje. Svakako bi sipao ulje koje po specifikaciji odgovara standardima, nista ono nije losije od tog nazovi originala. Da li si do sada kad si menjao delove na autu stavljao samo original ili si stavljao neke druge :D:D
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Iskreno, meni je sulodo kupovati u ovlascenom to ulje. Svakako bi sipao ulje koje po specifikaciji odgovara standardima, nista ono nije losije od tog nazovi originala. Da li si do sada kad si menjao delove na autu stavljao samo original ili si stavljao neke druge :D:D
Ovo mi je prvi automatik,pa pušem na hladno!Samo da mi je znati tko proizvodi original!
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Samo ulje znam koje ide,ali me zanima što se sve mora odraditi tijekom izmjene,sa čim,i na koji način!Kad sam imao Berlinga sa robotiziranim mjenjačem,sve sam imao oko postupka!Ovo je čisti automatik,i isto ima određeni dio koji se sigurno obavlja preko Diagbox-a!

Evo recimo SAVRŠENO objašnjeno,samo da mi je znati da je u pitanju isti mjenjač kao na EURO6 motorima!I dali to Diagbox može odraditi na modelu iz 2017 bez tokena MacSlavko MacSlavko za Diagbox!Sutra bi sve to obavio,nikakav problem.....


Evo vidim da je to sve navodno isto!Bitno je postepeno ispuštati/mijenjati po 3 litre ulja,pa voziti određenu kilometražu,pa opet po 3 litre!Količina koja je u mjenjaču je oko 9 litara!S obzirom da u razgovoru sa servisom oko izmjene ulja u mjenjaču sam dobio cifru od minimalno 300 EUR za izmjenu,i DA NE POSTOJI GARANCIJA!Onda ču sam to sebi obaviti,po povoljnijoj cijeni!
Sve za EURO5 mjenjač/motor,ali je očigledno isti mjenjač korišten i na EURO6 motorima!
Wow!
Super je video i odlične su ove informacije koje si ScreenShotao!
To bi trebalo biti to.
Samo što ja nemam dizalicu niti kanal za doći ispod auta, a treba stajati ravno...

No, svakako bih to volio uskoro negdje odraditi, jer sam na 156.000 km i vjerujem da bi bilo zdravo i korisno (postupno) ispustiti staro i dodati novo ulje. Meni se povremeno zna osjetiti udarac kod ubacivanja u R (rijetko kad u D).
Tek nakon treće zamjene bih Diagboxom odradio dijagnostičku zamjenu ulja.
Ostaje još otkriti koje točno ulje ide u EAT6...
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Wow!
Super je video i odlične su ove informacije koje si ScreenShotao!
To bi trebalo biti to.
Samo što ja nemam dizalicu niti kanal za doći ispod auta, a treba stajati ravno...

No, svakako bih to volio uskoro negdje odraditi, jer sam na 156.000 km i vjerujem da bi bilo zdravo i korisno (postupno) ispustiti staro i dodati novo ulje. Meni se povremeno zna osjetiti udarac kod ubacivanja u R (rijetko kad u D).
Tek nakon treće zamjene bih Diagboxom odradio dijagnostičku zamjenu ulja.
Ostaje još otkriti koje točno ulje ide u EAT6...
I meni nekad zna lupiti,kad kreče ujutro hladan i sl!Ništa strašno,ali bih radije da nelupi!Čak ni netreba dizalica u ovom slučaju,kanal bi bio dovoljan!U EAT6 ide sigurno ulje pod kataloškim brojem 9734R7(danas u ovlaštenom provjereno preko knjižice vozila),u ovlaštenom stavljaju "originalno"(nečije) PSA JWS 3324!Sve sam bliži opciji da stavim Total,kao i u motor!Em što je francusko,možda je to ulje i u ORIGINALNOM PSA pakovanju,i litra je oko 10 EUR!Što bi za cijelu izmjenu bilo 90-tak EUR!Ispravno je po specifikacijama,i za taj mjenjač!Uzeo bi Liqui Moly TOP TEC 1800,ali je preskup,kao i večina njihovih ulja!RAVENOL također preskup!FEBI mi nešto svaštari(grupacija FEBI/SWAG/BluePrint)!


https://www.jasmin-maziva.hr/proizvod/fluidmatic-lv-mv-1l/

https://webshop.tokic.hr/ulja/ulje-mjenjaca-diferencijala-i-servo-uredaja/ulje-mjenjaca-ford-29934-atf-galaxysharan-aut-mj-1-1/

https://www.liqui-moly.com/en/top-tec-atf-1800-p000243.html#3687

https://www.ravenol.de/en/product/getriebeoel/getriebeoel-fur-automatikgetriebe/ravenol-atf-t-ws-lifetime
 

Prilozi

Srdjan_Va

Member
Jednu stvar da znate, koliko je dobro promeniti ulje, toliko zna i da bude kobno ako menjac ima neki problem. Prvobitno sam se raspitivao kod lokalnog majstora koji je poznat po odrzavanju francuza. On mi je rekao da je radio ali prestao jer je imao par problema nakon zamene. Kada sam to ispricao ovom decku sto je meni radio zamenu rekao mi je da je zato sto je ulje menjano na menjacku koji ima problem i kod tih menjaca kada se promeni ulje dodje do ogromne stete, jer se talog iz kartera podigne i napravi problem. Zato je ovaj decko sto m ije radio prvo vozio moj auto 20min, sa cestim stajanjem i kretanjem pa onda rekao sve ok, uradicu zamenu. Da posle ne bi bilo menjac zakucao posle zamene.......Ne opterecujte se oko ulja, svako deklarisano ulje za ovaj tip menjaca je dobro ulje, najgore je ono nikada ne zamenjeno :)
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Jednu stvar da znate, koliko je dobro promeniti ulje, toliko zna i da bude kobno ako menjac ima neki problem. Prvobitno sam se raspitivao kod lokalnog majstora koji je poznat po odrzavanju francuza. On mi je rekao da je radio ali prestao jer je imao par problema nakon zamene. Kada sam to ispricao ovom decku sto je meni radio zamenu rekao mi je da je zato sto je ulje menjano na menjacku koji ima problem i kod tih menjaca kada se promeni ulje dodje do ogromne stete, jer se talog iz kartera podigne i napravi problem. Zato je ovaj decko sto m ije radio prvo vozio moj auto 20min, sa cestim stajanjem i kretanjem pa onda rekao sve ok, uradicu zamenu. Da posle ne bi bilo menjac zakucao posle zamene.......Ne opterecujte se oko ulja, svako deklarisano ulje za ovaj tip menjaca je dobro ulje, najgore je ono nikada ne zamenjeno :)
Budemo vidjeli!Ulje staro ili novo uvijek kruži sistemom,tako da ako radi dobro,ili ima problema,bit če isto/ili bolje,sa novim ili starim uljem!Nije "talog" betoniran u karteru,pa da smo sada ubacili udarnu bušilicu,pa ga razbilo.Ako ga ima,ili otpada.....,a nije na nekom magnetu,kružit če svakako!U mjenjaču bude preko 60 stupnjeva,ako ga to ne rastopi,ništa neče!Negdje sam našao podatak da je procjenjeno trajanje mjenjača od 200-250 tisuča.Ja sam na preko 190.....,tako da sada ili nikad!Možda ubacim kameru unutra nakon ispuštanja ulja,da vidim dno mjenjača,ako je uspijem nabaviti,sa rasvjetom!
 

Dalibor

Dado Tornado
Jednu stvar da znate, koliko je dobro promeniti ulje, toliko zna i da bude kobno ako menjac ima neki problem.
problem je jedino u mehaničarima koji ne naprave zamjenu prema zakonima prirode i društva.
da bi se zamjenilo ulje u automatskom mjenjaču potrebno je skinuti čitavi njegov karter, rastaviti ona velika kučišta sa filterom, sve očistiti, i onda na ispravan način natočiti ulje i nakon što na rampi mjenjač odradi prijenos dotočiti ostatak ulja.
kada se tako radi istjeće još par litara iz mjenjača, nego kada se samo ispusti staro i natoči novo.
i to je ako se ne radi ispiranje, nakon kojeg se neki postupci ponavljaju.
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
problem je jedino u mehaničarima koji ne naprave zamjenu prema zakonima prirode i društva.
da bi se zamjenilo ulje u automatskom mjenjaču potrebno je skinuti čitavi njegov karter, rastaviti ona velika kučišta sa filterom, sve očistiti, i onda na ispravan način natočiti ulje i nakon što na rampi mjenjač odradi prijenos dotočiti ostatak ulja.
kada se tako radi istjeće još par litara iz mjenjača, nego kada se samo ispusti staro i natoči novo.
i to je ako se ne radi ispiranje, nakon kojeg se neki postupci ponavljaju.
Nevjerovatno, ali ovi nemaju karter kao kod bmw-a, i sl. Pa da ga skineš, promjeniš filter i dr. Kad se radi servis, onda ga nekako rastave, i onda se sve ispusti. Ili na neki stroj, pa istjera sve...., ali kažu da je bolje ovako postepeno, nego na stroj. A ovo za mehaničare stoji, nažalost.
Najsvježija. I dalje mi smeta što se nevidi jedinica na kilometraži, font je preveliki, a "kučica" kratka. Pisao sam developeru sa upitom oko toga, ali ni traga, ni glasa. Šteta što ne unapređuje aplikaciju, koja je po meni odlična.
 

Prilozi

Posljednje uređivanje:

Srdjan_Va

Member
problem je jedino u mehaničarima koji ne naprave zamjenu prema zakonima prirode i društva.
da bi se zamjenilo ulje u automatskom mjenjaču potrebno je skinuti čitavi njegov karter, rastaviti ona velika kučišta sa filterom, sve očistiti, i onda na ispravan način natočiti ulje i nakon što na rampi mjenjač odradi prijenos dotočiti ostatak ulja.
kada se tako radi istjeće još par litara iz mjenjača, nego kada se samo ispusti staro i natoči novo.
i to je ako se ne radi ispiranje, nakon kojeg se neki postupci ponavljaju.
To se zove remont menjaca, niko tako ne menja ulje za nekih stotinak eura.
 
Na vrh