Motorna ulja - općenita tema

ExOduS442xb

Racing
Dali je netko kupovao motorna ulja preko stranice "www.motorna-ulja.hr"? Koliko cujem to je isto što i Kipor stroj, cijena ulja su najniže kod njih, npr 1 litra Ineo ECS-a je 50kn 5L je 250kn što je vrlo povoljno, dok određenih firmi cijene idu preko 300 do čak 400kn. Ne bih htio riskriati, ali blizi se rok za zamjenu.
 

ExOduS442xb

Racing
Ak nemaš DPF Motul X-Cess 5W-40, a ako imaš, Motul X-Clean 5W-40.
Tebi na moru pogotovo ne treba 5W-30.
Da malo podignem temu. Već dugo istražujem ulja i sve sam bliže zaključku da ipak pređem na 5W40.

Razlozi protiv su preporuka proizvođača za Total Quartz Ineo ECS 5W30, pozitivna iskustva (nisam imamo nikakvih problema, pa ako se to može nazvat pozitivno iskustvo?), na internetu većina nalaže korištenje tog ulja (ipak se vjerojatno vode savjetima proizvođača), strah od potencijalnih kvarova motora te začepljenje DPF-a. Ima jedan dobar YT kanal "engineering explained"i nakon podužeg videa zaključak je da se koriste propisana ulja.

Razlozi za prijelaz su: Bolje podmazivanje, općenito duži životni vijek motora, manji rizik pri višim okretajima i višom temperaturom te bolji prijenos topline (uljem). 2.7 hdi je dizajniran za rad sa 5W40 uljem, međutim eko norme (ponajviše DPF) su utjecali da se razvije novo ulje (Ineo ECS 5w30). 3.0 hdi je izveden iz 2.7 hdi motora, to su praktički identični motori sa određenim preinakama tako da se nadam da ono što vrijedi za 2.7 vrijedi i za 3.0 hdi.

Cutac Cutac daj mi malo pomozi u dilemi, bliži se zamjena (5mj) i možda bi prešao na drugo ulje.
Također spomenuo si Motul X-Clean 5W-40, koliko vidim ima gen2 verzija tog ulja, trebalo bi biti nešto bolje od gen1.
A što misliš o Yacco VX 1000 FAP SAE 5W40? Malo sam ih usporedio i vrlo su slični, mada mi se Yacco čini mrvicu bolji?
Oba su ACEA C3.
 

Cutac

Prèkaroš
Jel na 2.7 puca radilica?
Po meni ti je najbolje staviti nove leteće i ostati na 5W30 ako nemaš problema ni zamjerki. Kad skineš leteće ćeš vidjeti kako izgledaju, možeš i iz toga procijeniti jel ulje ok, još pregledaj bregaste, to su područja najvećeg opterećenja do kojih možeš lako doći.

Zavisi i kako koristiš motor. Ljeta su sve toplija, a ako ga često voziš po autocesti ili u brda, 5W40 ne može škoditi.
 

Jovan Avramovic

Well-known member
ExOduS442xb ExOduS442xb
Ukoliko te ne mrzi topla preporuka da pogledas, negde u toku videa prica i koja ulja idu u taj motor i zbog cega, ima i engleskog titla.
A nije ni jedini strucan koji je pricao na tu temu, kad je rec o tim motorima.

Inace, iz vise pouzdanih izvora sam saznao da su sva ulja ista, tj. iz iste cisterne isto ulje ide u razlicite ambalaze (Total, Motul, Castrol itd.), da li je u celom svetu tako iskreno ne znam, na Balkanu se tako radi, koliko god zvucalo nemoguce.
Dva provereno dobra proizvodjaca, za koja ja licno znam, su "Sunoco" ulja i "Ravenol" ulja.
 
Posljednje uređivanje:

ExOduS442xb

Racing
Hvala Jovane, gledao sam to davnih dana, a taj lik sa tog videa ima Jaguara sa vise se ne sjecam 2.7 ili 3.0 dizel motorom 😅
Ali pogledam ponovno.

Cutac Cutac Mislim da oba motora imaju identican problem sa radilicom, mada kazu da je to prenapuhano (jer postoji velik broj motora koji su prešli preko 500k km) i da je ponajviše uslijed lošeg održavaja, ali bi htio sa moje strane što je više moguće smanjiti rizik od tog problema. Navodno su zadnje verzije 2.7 imale nešto bolju radilicu, vjerujem da je isto preneseno i na 3.0 Nemamo kvarova za sada na motoru pa nemamo razloga rastavljati ni 2.7 ni 3.0 ali si ranije u temi pisao da bi osobno prešao na 5W40 od Motula pa zanimalo koji bi bili tvoji razlozi za prijelaz i dali misliš da bi Motul X-Clean 5W-40 gen2 bio generalno bolji u odnosu na Totalov Ineo 5W30? Ne radim neku veliku kilometražu, do 10k km godisnje ali dobar dio toga ode na autoput. Pretpostavljam da prijelaz na 5W40 ne može škoditi već samo pomoći?
 

Cutac

Prèkaroš
Nemamo kvarova za sada na motoru pa nemamo razloga rastavljati ni 2.7 ni 3.0
A mislim, leteći su dio redovnog održavanja. Održavanja na 250k km, ali održavanja.
zanimalo koji bi bili tvoji razlozi za prijelaz
Sve toplija ljeta, potencijalno pregrijavanje ulja na tim motorima.
Pretpostavljam da prijelaz na 5W40 ne može škoditi već samo pomoći?
U našim krajevima da. Ja osobno ne bih koristio 5W30 s obzirom da je motor sklon pregrijavanju ulja.
Također bih išao na Motul, Yacco, Liqui Moly umjesto Totala. Total nije loš, ali koliko sam istraživao (a jesam), nije ni nešto posebno dobar, taman je neki prosjek.
Iskreno mi se sad ne da uspoređivati ulja, to mogu sutra vjerojatno :D
 

Cutac

Prèkaroš
Baš evo gledam.
Taj Motul je bolji od Yacco VX1000 FAP, bolji je od Shell Helix Ultra Diesel 5W-40. Aral Hightronic 5W-40 je dosta dobar, ovako po TDS ništa lošiji, a ni bolji od Motula.
Po VOA je Motul poprilično dobar, ja osobno mislim da ne možeš pogriješiti sa njim.
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Pozdrav ekipa.
Ima li netko iskustva sa Valvoline Restore & Protect linijom ulja?
Brzinskom pretragom googla ispada da toga uopće nema u Europi.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Zanimljiva stvar... al ne da ga nema, nego nije ni rađeno za eu... ne odgovara specifikacijama, nema 40 gradacije, nije za dizele...
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Zanimljiva stvar... al ne da ga nema, nego nije ni rađeno za eu... ne odgovara specifikacijama, nema 40 gradacije, nije za dizele...
Znam da su drugačiji standardi u US, dosta je vidjeti ovu mapu.

18300.jpeg

nije za dizele...
Koliko sam vidio, neka starija verzija te tehnologije je razvijana sa Cumminsom baš za dizel motore.

Znam da ima ekipe koja jako brije na ulja, neki Poljaci i ovaj tip. The motor oil geek.
Tako sam i saznao za taj Valvoline.



Kome se na da gledati 22minute, ukratko, imaju standardizirani motor koji koristi cijela industrija (opet po američkom standardu, znamo da Cola u USA ima drugačiju vrstu sladila nego u EU, tj. lošiju)
Moderni motori izgaraju učinkovitije s time i toplije što stvara veće naslage.
 

Dalibor

Dado Tornado
Tako sam i saznao za taj Valvoline.
nikad ne bih koristio valvoline, valjda mi je to ostalo od onih "bućkuriša" koje se prije 20 godina prodavali kod nas pod tim imenom.
i 'moderni total' ide žestoko tim putem, već novo ulje kada ga lijevam izgleda da je prošlo 1-2000 km (total racing 10w50), ali to je neminovnost kod svih proizvođača - moraju imati određen postotak starog recikliranog ulja.

Moderni motori izgaraju učinkovitije s time i toplije što stvara veće naslage.
zato nikada u niti jedan motor ne bih stavljao ništa 'niže' od 5w40, pa makar imao indeks viskoznosti 200+,
u dva od tri svoja auta točim jacco abarth 10w50 (u jedan upravo zbog zagrijavanja, a u drugi zbog toleracnija), a u treći (FRancuz) yacco FR 5w40.
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
nikad ne bih koristio valvoline, valjda mi je to ostalo od onih "bućkuriša" koje se prije 20 godina prodavali kod nas pod tim imenom.
i 'moderni total' ide žestoko tim putem, već novo ulje kada ga lijevam izgleda da je prošlo 1-2000 km (total racing 10w50), ali to je neminovnost kod svih proizvođača - moraju imati određen postotak starog recikliranog
Ma znam da kod nas Valvoline nema neki imidž. Ovo mi je bilo zanimljivo jer su kroz video pokazali kako testiraju i ispada da stvarno djeluje.


zato nikada u niti jedan motor ne bih stavljao ništa 'niže' od 5w40, pa makar imao indeks viskoznosti 200+,
u dva od tri svoja auta točim jacco abarth 10w50 (u jedan upravo zbog zagrijavanja, a u drugi zbog toleracnija), a u treći (FRancuz) yacco FR 5w40.
To i mene muči, koje ulje. Vozim Ford Galaxy 120kW tj. DW10C motor. Propisano je 5W30.
I troši mi 0.3l na 1000km.
DPF-a više nema.
Gledam staviti 5W40 ili jače.
 
Na vrh