Citroen C5 2.0 HDi 110hp

Jovan Avramovic

Well-known member
Danas kupujem auto spomenut u naslovu, mislim da nema potrebe nista specijalno predstavljati model, poznat je generalno svima..
Toyota mi se smucila vise, dosta mali i skucen auto u kojem se ne snalazim najbolje, pa kako mi je trebao udoban auto za svaki dan, a za malo para, logican izbor je bio Citroen C5 (po treci put :D ).
Konkretno sto se primerka tice, enterijer je skoro pa perfektan, motor radi jako lepo i apsolutno je sve suvo, nema nikakvih curenja, kapljanja i slicno, menjac takodje odlican. E sad, s obzirom da auto kosta 1.800e ne moze biti da nesto ne fali, naredne nedelje treba da se odradi i odradicu sledece stvari: 2 nove gume, kocione plocice zadnjih tockova, senzor ABS-a zadnjeg levog tocka, donji nosac motora i mali servis. Ono sto cu odraditi samo jer ja imam tu zelju to su nove sve 4 bombe (H3).
 

Prilozi

ExOduS442xb

Racing
Odličan auto, jedina mana je ta ručna, ako ju mjenjas, zamjeni cijeli buzir jer je sve drugo muka, tada problema nema! 2.0 hdi 110ks je malo inertan dok ga turbo ne povuče, a vuče sasvim solidno. Ako je održavan kako treba, taj motor će nadživjeti sam automobil.

Mrki5 je majstor za prvu generaciju C5ice, njega pitaj štogod trebaš!

PS, ja sam na svom napravio remap na navodno 145ks i razlika je bila osjetna, još imam svoju mapu, pa ako budeš voljan mogu ti ju poslati ;)

Edit: Vidim da nema tempomat, nije ga ni moj imao, ali je imao sve provedene žice, tako da sam kupio ručicu i jos par stvari (sve skupa manje od 50 eura) i u lexiji aktivirao tempomat i to je bilo to. Isto mi je "riknuo" senzor ABS-a pa sam ga zamjenio, na kraju se ispostavilo da je samo bilo prljavo pa dobro provjeri.
 

Jovan Avramovic

Well-known member
ExOduS442xb ExOduS442xb Za sada mi je jedini plan da sve sitnice i nedostatke resim i kupim nove bombe za svoju dusu, posle toga neka samo sluzi uz redovno odrzavanje i bice odlicno.
Ni tempomat mi ne treba kad krene da pliva po putu
 

Jovan Avramovic

Well-known member
Sve u kompletu ce se uraditi u petak, tj. tad ce se poceti i verovatno ga preuzimam u subotu, a do tada ga ne vozim !
Jedino ce dve gume sacekati zamenu sledece nedelje i to je to u principu..
ExOduS442xb ExOduS442xb Imam rucicu za tempomat inace, sakrila se iza volana.. 😁🤣
 

Jovan Avramovic

Well-known member
Da sumiramo sta je uradjeno na C5-ici, pa da ne nastavljam dalje sa ovom temom, interesantniji je CX
:D


1) Veliki servis - PK kais, zupcasti kais, pumpa za vodu, roleri, spaneri, antifriz.

2) Mali servis - 4x filteri i ulje 5W-40

3) Ulje u menjacu

4) Kociono ulje

5) Srednji i donji nosac motora

6) Remenica radilice

7) 4x Dizne

8) 2x Sajla rucne

9) 2x Vodjice rucne

10) Zadnje kocione plocice

11) Prednja leva kociona klesta

12) Zadnji levi lezaj tocka

13) Zadnji levi senzor ABS-a

14) 4x Nove "comfort" bombe

15) Nov akumulator 74Ah

16) 4x Novi grejaci

17) 4x Nove zimske Semperit gume, stari DOT

Generalno gledano korisceni su kvalitetniji delovi tipa: Continental, Dayco, Ina, Bosch...

Sve ukupno sa rukama majstora: 186.000 din./1.588e
 

Jovan Avramovic

Well-known member
ivan222 ivan222
Mogao sam samo mali servis da uradim i eventualno sajle rucne i mogao je da ide, palio je na pola kljuca maltene, sto bi nasi narodi rekli, ali psihicki ne mogu tako, morao sam "sve" 😁
Na oko 211.000km je trenutno. Ne mozemo precizno da znamo da li je prava kilometraza, ali shodno opstem stanju auta vrlo moguce da i jeste. Recimo po stanju vrata, tj. kako se otvaraju i zatvaraju, svim dugmicima i prekidacima u enterijeru, sedistima, amortizerima haube, amortizerima gepek vrata, stanju patosa odozdo itd..

Sto se tice motora, menjaca, turbine, auspuha, srafova, da ne izbaksuziram nesto za dalje, ali kap masti, ulja i garezi nema apsolutno nigde ispod haube, pa eto i to kao jedan plus i moguci dokaz za kilometre..
 
Posljednje uređivanje:

Mrki5

Well-known member
Da sumiramo sta je uradjeno na C5-ici, pa da ne nastavljam dalje sa ovom temom, interesantniji je CX
:D


1) Veliki servis - PK kais, zupcasti kais, pumpa za vodu, roleri, spaneri, antifriz.

2) Mali servis - 4x filteri i ulje 5W-40

3) Ulje u menjacu

4) Kociono ulje

5) Srednji i donji nosac motora

6) Remenica radilice

7) 4x Dizne

8) 2x Sajla rucne

9) 2x Vodjice rucne

10) Zadnje kocione plocice

11) Prednja leva kociona klesta

12) Zadnji levi lezaj tocka

13) Zadnji levi senzor ABS-a

14) 4x Nove "comfort" bombe

15) Nov akumulator 74Ah

16) 4x Novi grejaci

17) 4x Nove zimske Semperit gume, stari DOT

Generalno gledano korisceni su kvalitetniji delovi tipa: Continental, Dayco, Ina, Bosch...

Sve ukupno sa rukama majstora: 186.000 din./1.588e
Koliko si platio bombe?
 

Jovan Avramovic

Well-known member
Nije auto interesantan poput CX-a, ali kad sam vec bio otvorio temu, pa da ne zamre.
Sve u svemu auto perfektno sluzi za sada, kod mene je 5 meseci i presao je oko 11.000km.
Pre nego sto sam ga ja kupio auto je stajao par godina napolju, nevozen i neregistrovan, pa je to i uzrok sto su neke stvari na njemu propale.
Moram da naglasim da 90% svega sto je izmenjano na njemu je uradjeno vise preventive radi, nista nije bilo toliko propalo da ne moze da se vozi, ali s obzirom da sam mnogo razocaran u novija auta, maltene sva posle 2005 godine, ovog ni ne planiram da prodam, pa hocu da sve bude cakum pakum.
- Prvo sta je sve odradjeno na autu sam vec pisao, a u februaru ove godine je odradjeno sledece:
1) 4x dizne kompletno remontovane originalnim delovima.
2) Novi levi i desni kraj letve volana.
3) Novi levi i desni kraj spona.
4) Novi smering kod menjaca.
5) Nova poluosovina.
6) Centriranje trapa.

- Juce odradjeno:
1) Mali servis (4x filteri i Sunoco 5W-40).
2) Nova 2 hidraulicna povratna creva.
3) Kupljene 4 nove letnje gume Kleber 205/55/R16 91H
 
Posljednje uređivanje:

Jovan Avramovic

Well-known member
Pozdrav svima, evo ispisacu malo poduzi tekst, pa se nadam da nekom nece smetati, a kome smeta svakako ne mora da cita, osetljiva je tema :D :D :D
Mnogo mi je krivo sto sam prema nemackim automobilima bio odbojan, a pretpostavljam da je to tako mahom zbog ljudi koji ih voze (cast izuzecima), ali je ocigledno koliko su nadmocniji i bolji od svih Francuza (PSA, Renault).
U Francusko smece sto se vise ulaze to se vise kvari, to su auta koja odlicno sluze samo ako dajete hiljade i hiljade evra na njih, a zauzvrat vam daju samo kvarove i probleme. Dacu primer trenutnih kvarova konkretno ovog francuskog sporeta koji trenutno imam:
1) Prednji desni visinski cilindar
2) Zadnji levi lezaj ramena
3) Letva volana se cuje
4) Prednja desna sijalica
5) Prekidaci za sva stakla ne rade lepo, crci ce svakog trenutka (podignem prozor, on se spusti, zadnji levi prozor ne mrda nigde, automatsko podizanje i spustanje prozora ne radi itd.)
6) Prekidaci iza volana ne rade lepo, crci ce svakog trenutka (ne rade duga svetla, ne rade maglenke, ne radi tempomat)
7) Sirena ne radi
8) Nebo se odlepilo
9) Klimu ne mogu da upalim (kompresor radi)
10) Pukla sajla kvake na vozacevim vratima (otvaram vrata rukom kroz prozor)
11) Glavi brava suvozacevih vrata (moram da se naslonim na vrata, pa tako naslonjen da podignem kvaku i otvorim ista)
12) Kocnica ne radi kako treba, sumnja se na kocioni cilindar
Razmisljao sam i ranije o nemackom automobilu, medjutim uvek sam se vracao na Citroene, zbog hidraulike pre svega, a ranije probleme koje sam imao sa njima sam povezivao sa lose odabranim primercima, iako pouzdano znam da sam uvek birao najbolje primerke sa oglasa, pa sam hteo da se okusam jos jednom, medjutim ocigledno je da je prosto svaki Francuz TESKO SMECE i nista vise od toga.
Imao sam prilike nedavno da sednem i provozam Passata B7 (nagovorio sam sebe da probam i to), auto je barem 10x bolji od Citroena, u svakom mogucem pogledu, robusnije izradjen, kvalitetniji materijali, sedista tvrdja naravno, ali se mnogo lepse sedi, prosto se oseca nemacki kvalitet koji Francuzi N I K A D A nece imati !!! Takodje provozao i Audi A3 iz 2008. godine, koji je cak i klasu ispod C5, a i dalje isto odusevljenje kao kod Passata B7, tj. i dalje mnogo bolji auto. Jedino krivim sebe sto sam bio slep kod toga, a ocigledno je da su Nemci neprevazidjeni, sto dokazuje i broj prodatih automobila, kao i cenu koju jako lepo drze.
Dacu i primer za oldtimer-a, konkretno nedavno provozanu W123, za razliku od CX-a stice se utisak pomenute robusnosti, kvalitet materijala, mnogo lepse sedenje unutra, mnogo vise komfora i mesta (a ista su klasa), prosto receno pravi pravcijati tenk od auta !
Necu da gresim dusu, CX je dosta ispred sto se tice udobnosti, iako je i W123 mekan, ima prepoznatljivu nemacku "krutost".
Cisto da naglasim, CX-a nemam neku nameru da prodam, u udobnijem autu se nisam nikad vozio i verovatno nikad i necu, pa iz tog razloga i odredjenog "smeka" koji ima zadrzacu ga.
Sva sreca, 22.10.2024. mi na C5 istice registracija, a posto smece, realno, ne moze ni da se proda, a ni opet registruje, ostavicu ga u nekom zbunju pored puta.
Za nekoga ko ce mozda citati ovaj komentar, a razmislja da uzme prvi put francuski sporet odgovor je JASAN - NIKAKO !
A ja cu cekati jos neko vreme, nadam se ne dugo, pa da kupim konacno AUTO, pravi auto, DAS AUTO !
U francusko smece NIKAD vise u zivotu, cak ni u bilo koji brend koji ima BAREM 1 procenat neceg francuskog u sebi !
 

szahtila

Well-known member
Da te utješim, većinu problema koje si nabrojao, imao je i moj susjed. VW Pasat, 2008,2.0 tdi, prvi vlasnik. I njemu spada "nebo", ako ne vjeruješ mogu ti poslat sliku
 

Jovan Avramovic

Well-known member
Znam ja da se u svaki auto ulaze, ali je Citroen smece u koje se ulaze veliki novac svake godine, bukvalno odrzavanja na mesecnom nivou.
Vecina oko mene vozi VW, dal bio Golf, Passat ili mozda neki Audi, niko vecih problema nema, a niti konstantna ulaganja.
Ps Nebo mi je tu najmanji problem, to je samo sitnica u moru problema
I B6 je generalno losiji od B7 i B8 modela, dok je npr C5 2008-2017 jos gori cak i u odnosu na ovu kantu koju imam
 
Na vrh