ex Ford Focus MK2 by Milosh - predstavljanje upgrade-a

Milosh

Test
Već dugo (čitaj godinama) planiram otvoriti ovu temu ali nikako da nađem vremena.. Razmišljao sam da li da je otvorim ovdje ili u Citro Cafe, jer se ne radi o klasičnoj ''garaža'' temi, ali mislim da je ipak ovdje primjerenije.

Cilj teme je da predstavim šta sam ja sve radio na svom bivšem Focusu MK2, pomalo, kroz više postova. Mislim da će nekima od vas biti zanimljivo da vidite šta sam sve radio i na koji način, možda dobijete ideju kako možete na svom autu nešto napraviti ili promijeniti.

Inače, Focus je bio 2007. godište, motor 1.6 TDCi 66kW (1.6 HDi, prve generacije 16 ventila). Kupljen nov u Tuzli, ja sam bio drugi vlasnik. Oprema je neka Trend, ništa posebno, jedino što je imao halogen farove sa projektorima, to je ovako jedina posebnost iz fabrike.

Prvo par slika auta:



 

Cutac

Prèkaroš
Nisam znao da je ta generacija imala halogene projektore, fora.

Prvo što sam pomislio kad sam vidio prvu sliku je bilo da već godinama želim retrofittati bixenon u Pandu i c4, ali se bojim zakona :ROFLMAO:
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Bome ni ja nisam imao pojma za taj kombo farova... odlična baza za ubacit ledice.
Kao da i svjetle bijelo?

Prvo što sam pomislio kad sam vidio prvu sliku je bilo da već godinama želim retrofittati bixenon u Pandu i c4, ali se bojim zakona :ROFLMAO:
A jesu na listi homologiranih za ledice barem?
 

Cutac

Prèkaroš
Ako radim retrofit u reflektorske farove, misliš da bi išli perači i programiranje? :ROFLMAO:

Stavim 25W xenon, ne trebaju perači i nivelacija, atestiram, ubacim 35W i beba. Manje bi smetalo od ovih ****arija u reflektorima, a ja bih bolje vidio.
 

dinko1981

Well-known member
Jel itko atestirao taj xenon od 25w? Znam da kad ide tvornički da ne treba nivelaciju i perače ali nisam čuo da je to netko naknadno atestirao niti da je to uopće izvedivo. Ove ledice koje je moguće atestirat moraju prije toga biti homologirane za svako pojedino vozilo.
 

Cutac

Prèkaroš
Ne znam, prema zakonu količina svjetla iz jednog izvora utječe na to trebaju li perači i niveliranje. Zato bi 25W xenone trebalo biti moguće atestirati.

E sad, što nama na STP rade većinom tudumi koji ne znaju materiju, zakone i obim svog posla, to je druga stvar. Oni vide nešto, pretpostave i više nema šanse da promijene mišljenje. Svaki pokušaj objašnjavanja je ignoriran i poklopljen neutemeljenim argumentom.
I onda se to mora rješavati prepiskom sa nadređenima, itd....

Naravno da tome pomaže što ima gospode koja dolazi i pokušava atestirati kineske poluispravne ****arije, ali ajde...

Iskreno, meni se ne da nabavljati nove farove, homologirane projektore i xenone, sve to raditi, potrošiti 300 eura da bi mi netko tamo kokodakao da ne mogu to atestirati jer nemam ovo, ono, bla bla...

Meni je frajer komentirao žute maglenke, da ne smiju biti. Rekao sam da po zakonu maglenke smiju biti žute boje (moje su 2700-3000K), na što je rekao da ne smiju, ali da će me pustiti. I onda je pokazao na žarulju pozicije i rekao ovakva žuta smije biti (a pozicija je toplo bijela, halogenka).
To je stručna osoba?
 

dinko1981

Well-known member
Po nekoj logici to bi se moglo atestirat na isti način kao i led. Proizvođač bi prvo morao homologirat set za cestovnu uporabu. E sad zašto za svaki model zasebno nemam pojma...ali xenon je u današnje vrijeme stvar prošlosti i taj film nebumo gledali
 

Milosh

Test
Nisam znao da je ta generacija imala halogene projektore, fora.
Da, to su tzv AFS farovi (Adaptive Front Light System) sa stepper motorima koji zakreću projektore u krivinama, ali moj je imao samo te farove, ali ne i pripadajući ECU i kablažu. Čudno, mislim da je prvi vlasnik to ugradio ili nekako dokupio samo farove prilikom kupovine auta.

Što se tiče Xenona, ja sam kasnije ugradio originalne xenon farove i perače, sve osim nivelacije. Tako da sam na prvi pogled i provjeru policije bio legitiman.


Prvo što sam uradio na autu bila je zamjena volana. Na njemu je bio 4-kraki obični gumeni, a ja sam na otpadu našao debeli kožni od Sport opreme, u savršenom stanju. Platio sam ga 250 KM, sjećam se k'o da je juče bilo (skupo pa ostane u sjećanju :) ).

Stari (slika sa neta):



Novi:



Zatim sam zamijenio prekidače (točkiće) za grijanje i ventilaciju sa modernijim kineskim:

Stari:



Novi:



Zatim sam zamijenio kožu mjenjača, skinuo originalnu pohabanu od nekog skaja i stavio novu po mjeri od prave i mekane kože (eBay):



Zatim sam na otpadu kupio centralni naslon od Focusa i ugradio ga. Mijenja se sva plastika između sjedišta pa do ispod mjenjača:



Zatim sam kupio svoje prve alu felge, 16'', tvornički je bio na čeličnim 15'':



E da, kao što se može malo vidjeti na ovoj slici, hrđe na pragovima i blatobranima i haubi je bilo podosta. Ipak je to Ford (poznat po hrđi) i vožen je u Tuzli, a pretpostavljam da se tamo so ne štedi zimi. :) To je naknadno riješeno kod limara.

To su ovako prvi kozmetički upgrade-i, dalje ćemo o tehničkim. :)
 

Cutac

Prèkaroš
Fordara i danas ima dobar adaptivni LED. Vozio sam nedavno ovaj zadnji Mondeo s takvim farovima. Iznenađujuće dobro radi.
Fora, nisam znao da to imaju. Mislio sam da Ford grca u neimaštini i živi na tehnologiji koju su imali prije 15 godina.

Od auta za koje znam da su reklamirali iste to što si ti stavio je Insignija sa xenonima, ali nikad nisam uspio vidjeti na oči promjene u snopu u vožnji, jedino kad prati zavoj i to rijetko.
Ovaj VW kojeg vozim ima sličnu foru, ali isto koliko ja vidim samo prati zavoje i pali i gasi duga, nema čak ni segmentiranje dugih kao "stari" matrix, više je kao da ima dva, tri moda rada. Jedino on kad se upali radi ****arije, koliko ja vidim miče blende neke i pomiče leće lijevo desno.

Ako me sjećanje služi, A5 kojeg sam imao prilike voziti (sa matrixom, godište cca. 2016.) bi upalio "duga" i onda bi prošarao paljenje i gašenje LED-ica iznad kratkih, tako nešto.

I jako puno auta imaju dosta nisko podešene farove. Nedavno sam vozio Superb neki novi (možda godinu, dvije star), vozim i vidim cut off na asfaltu, a onaj gornji dio baca praktički ispod znakova.

Stariji xenoni (od prije 15-20 godina) su imali cut off takav da ga ne vidiš na cesti, da ne smeta vozačima lijevo od tebe, ali da desno baca u avione.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Fora, nisam znao da to imaju. Mislio sam da Ford grca u neimaštini i živi na tehnologiji koju su imali prije 15 godina.

Od auta za koje znam da su reklamirali iste to što si ti stavio je Insignija sa xenonima, ali nikad nisam uspio vidjeti na oči promjene u snopu u vožnji, jedino kad prati zavoj i to rijetko.
Ovaj VW kojeg vozim ima sličnu foru, ali isto koliko ja vidim samo prati zavoje i pali i gasi duga, nema čak ni segmentiranje dugih kao "stari" matrix, više je kao da ima dva, tri moda rada. Jedino on kad se upali radi ****arije, koliko ja vidim miče blende neke i pomiče leće lijevo desno.

Ako me sjećanje služi, A5 kojeg sam imao prilike voziti (sa matrixom, godište cca. 2016.) bi upalio "duga" i onda bi prošarao paljenje i gašenje LED-ica iznad kratkih, tako nešto.

I jako puno auta imaju dosta nisko podešene farove. Nedavno sam vozio Superb neki novi (možda godinu, dvije star), vozim i vidim cut off na asfaltu, a onaj gornji dio baca praktički ispod znakova.

Stariji xenoni (od prije 15-20 godina) su imali cut off takav da ga ne vidiš na cesti, da ne smeta vozačima lijevo od tebe, ali da desno baca u avione.
Pokušao sam dva puta snimiti light show mobitelom, ali to se ništa ne vidi. Kao vatromet kojeg gledaš na TV. :) Uživo stvarno impresivno osvjetljava tom aktivnom prilagodbom. Koliko sam čuo, Ford ima i patent na taj "dynamic led" sklop isto kao i na čuvenu grijanu prednju šajbu.

Po meni taj Mondeo/Galaxy i Fiesta je zadnje što je Ford napravio, a da valja i da je još tehnološki i dizajnom aktualno.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
To je i moj problem! Ovaj zadnji Mondeo mi se izvana sviđa, ali iznutra je nemaštovit. Kao neki stariji Golf…
🥺
Nije mi se teško složiti s tom tvrdnjom, da. :) Mnoga rješenja su korak unatrag. Mislim da je auto zbir kompromisa, prije nego modernih rješenja, kako bi se masovno dopao istodobno i USA publici, i kupcima u Južnoj americi, EU i Australiji. Nakraju se nije dopao nikome, za razliku od prethodnika, i ugašen je. :(
 
Na vrh