Razrada motora

Ciki vts

New member
Nista sto se vec odavno ne zna.

Ali mi jos uvijek zivimo u glavi kao da je to yugo ili zastava.

Razrada na valjcima je zakon.

On a Dyno:
Warm the engine up
completely !!

Then, using 4th gear:

Do Three 1/2 Throttle dyno runs from
40% - 60% of your engine's max rpm
Let it Cool Down For About 15 Minutes

Do Three 3/4 Throttle dyno runs from
40% - 80% of your engine's max rpm
Let it Cool Down For About 15 Minutes

Do Three Full Throttle dyno runs from
30% - 100% of your engine's max rpm
Let it Cool Down For About 15 Minutes

I to je to, sat, sat i pol i motor je razraden.
 

deda

New member
Danas razrada služi samo da se vidi jel sve složeno kak spada,znaći da niš ne ruži,struže i ne curi,a nakon toga samo pići kolko ide.Nekada su bili slabiji materijali,slabije tolerancije,pa je trebalo jedno izvjesno vrijeme dok se sve samo ne prilagodi jedno drugome,danas to više nije tak.
 

Marko

Well-known member
Za sretnike koji su si priuštili novi auto/motor - samo naprijed...

Pronašao sam taj članak već prije kad sam tražio "alternativni" način razrade.
Moje iskustvo - vozila Škoda Octavia 1.9 tdi 74kw x 2 komada, stigla na dvorište (tvrtke). Jedna za me a druga za kolegu, kako valjci nisu bili pri ruci odlučih ajde da probam to na cesti i napravio par ubrzanja/usporavanja kak je navedeno u članku. Dakle ubrzavao sam ful sa nekih 1/2, 3/4 gasa, do 3/4 okretaja motora. Budući da sam prvi puta radio nešto takvo pomislio sam kao kaj je sad ovo niš posebno ALI kad sam u ruke dobio ovu drugu škodu nakon nekoliko stotina km prijeđenih koja je imala tradicionalni pristup razrade ostao sam šokiran... Auti su po performansama/rekacijama motora bili "neusporedivi", kolegin auto je bio anemičan/astmatičan u odnosu na auto koji sam ja vozio, a još s druge strane "moj" škodilak je čak i koji dcl/pol litre manje trošio. Auto se bez ikakvih problema vozio do kakvih 60000 km (cca 1/5 godinu) kad sam ja krenuo dalje novim prostranstvima poslovnog svijeta...

Ovo sam napisao kao moje pozitivno iskustvo i nikoga na ništ ne silim i nikako ne želim da se kome kaj desi s motorom... LP!
 

Damaj

Active member
Za one koji to još ne znaju tvornica automobila kada sklopi motor šalje ga na tzv. stol za razradu, priključi ga se na osovine koje su pod opterećenjem vjerno težini auta, i onda ga upale i vrte (24h) da bude vjerno nekakavoj kilometraži (npr 5000 km). Tako to rade švabe, znam jer mi prijatelj ima prijatelja u Njemačkoj koji radi na tim razradama. Nadam se da i Citroen tako radi, a to zaključujem po tome što više nije obavezan 0-ti servis, niti onaj na 2000 km, što je bio slučaj sa C4 prošle generacije.
 

Zdravac

New member
- Pročitao članak!
...Ja sam ipak malo skeptičan i nisam baš za takvo razrađivanje. Èitajući članak, više sam stekao dojam da je naglasak na većoj snazi motora, a manje na dugotrajnosti (što je meni zapravo jedino bitno).
Slažem se da su danas korišteni materijali kvalitetniji nego prije 10-ak godina, ali svejedno variraju od auta do auta, i zato se teško može primjeniti univerzalno pravilo za razradu.
Ovdje on poistovječuje extremne trkaće motore, sa malim gradskim autima (i sve između toga). Jednostavno, nevjerujem da će, primjenjivajući isto "stiskanje gasa", svi prsteni jednako sjesti. (keramika, čelik, aluminij)
- Zar ne postoji mogućnost da će, npr. kod ovih motora o kojima je ovdje rječ (1.6 VTi) ti novi prstenovi previše "stvrdniti" kod tako naglo promjenjene i visoke temperature? A samim time će (možda) bolje sjesti i zabrtviti, što daje više snage, ALI će se isto tako prije potrošiti!?!

Neznam, to je moje laičko mišljenje.

...Uglavnom, trenutno sam blizu 1000 km, i od sada budem išao i preko 3500 okretaja, znači klasična vožnja kak vozim i ostale aute. Sad je ionako kasno za "break - in".
A dok sam ga preuzimao, auto je na satu imao 19 km. Neznam nikoga tko je auto preuzeo sa 0,00 km.

I jedno je stvarno zanimljivo; Kako to da je prva (PRVA!!!) izmjena ulja tek na 30 000 km?
Stvarno, zašto viže nema preporuke od proizvođaća za nulti servis?

...I slažem se s tim tipom što je pisao članak da bi se svi tvornički mehanički nedostaci motora morali pokazati u prvom satu rada istog. Sve kasnije može biti elektronika (lambda sonda) ili slaba kvaliteta korištenog materijala (npr. brtva glave...)

pozz.
 

Ciki vts

New member
Opet neki trabunjaju gluposti i tjeraju me na wc ROFL

Aute danas nije potrebno razraditi kao prije. Jedino sto je vazno je u prvih nekoliko sati voznje pravilno ugrijati auto prije iste.
 

Zdravac

New member
Opet neki trabunjaju gluposti i tjeraju me na wc ROFL

Aute danas nije potrebno razraditi kao prije. Jedino sto je vazno je u prvih nekoliko sati voznje pravilno ugrijati auto prije iste.
A šta ćeš - Ja sam staromodan tip! :doh::hmmm:

Šalim se, pa zato i služi forum, za razmjenu mišljenja, iskustva...
Naravno da nitko nemože sve znati, zato i sam prihvaćam savjete i mišljenja iskusnijih forumaša.

No, kao što sam već napisao - za brejk in je već kasno. A i mislim da bi mi se srce raspuklo da ga odma roknem do jaja!
 

Marko

Well-known member
Da, razmjena iskustava i mišljenja... A kolko vidim da nekima forum ima blagotvorni učinak na probavu... ROFL Bar ne treba/mo kupovati ove raznorazne jogurte za "otvaranje" - zajeb@ncija mala...

Ozbiljno, ako se radi o 1.6 16v VTI (PSA-Bmw) - hmm, mislim da taj motor objeručke prihvaća malo žešći režim rad od samog početka. Kad je radna temperatura postignuta, puni pritisak na gas do nekih 3/4 okretaja i da vidiš... Pa ova VAG-ova mrcina je skakala od veselja kamoli neće 16v-ntilac...
 

ledolomac

New member
Za one koji to još ne znaju tvornica automobila kada sklopi motor šalje ga na tzv. stol za razradu, priključi ga se na osovine koje su pod opterećenjem vjerno težini auta, i onda ga upale i vrte (24h) da bude vjerno nekakavoj kilometraži (npr 5000 km). Tako to rade švabe, znam jer mi prijatelj ima prijatelja u Njemačkoj koji radi na tim razradama. Nadam se da i Citroen tako radi, a to zaključujem po tome što više nije obavezan 0-ti servis, niti onaj na 2000 km, što je bio slučaj sa C4 prošle generacije.
Odgovor ti je ovaj link.A još se radi o Ferariju koji proizvede par tisuća auta godišnje

 

Silentshoot

Active member
Mi smo sa našim C4 natukli već nekih 1600km, do sada smo ga vozili normalno, znači ubrzavanja do 3500 okretaja, lagana vožnja, ništa pretjerano, i na autocesti do 130km/h, s tim da se pazi da postigne radnu temperaturu. S obzirom da se auto vozi većinom u gradu, nema ni prilike za nekom žešćom vožnjom, ali nakon 2000km ću si dati oduška pa ga ako bude potrebe stisnuti i preko 3500 okretaja, npr prilikom ubrzavanja na zaobilaznici ili slično tome...jer smatram da je što se tiče mehanike sve posloženo kako treba, i da je samo bitno da motor prije nege jače vožnje bude zagrijan,ostalo je po meni sve već rečeno...
 

Automatic

Well-known member
Po meni u današnje vrijeme novi motor je potebno samo voziti,naravno ne ga tiskati do krajnih granica ali slobodno mu dati gasa u svakoj brzini.Nije to sad neki ferari da ga treba na stol ili na valjke.Dovoljno je samo barem prvih 10 000 km da ga se ne tera blizu cr enog i da se ne vozi samo po autoputu na 2500 okretaja i 130 km na sat, i sad tak do 20 000km jer tak motor radi stalno u istim uvjetima i to nije razrađivanje.Najljepše se razradi najobičnijom vožnjom ni štednjom ni šparanjem.Nikakvo zagrijavanje u zimskim danima .Jednostavno treba malo pripazit pošto je auto novi jel ono što je odradio na stolu nije dovoljno da si karike naprave hod kao i ostali dijelovi koji ye vrte.TAm je motor na stolu tek toliko da vide kako radi i da baš neide na buf u auto pa onda vidiš da je neispravan.Svatko ko kupi novi auto nebu ga rastural(na to i proizvođač računa i zato imaju neki auti čak upute o razrađivanju i koliko će ulja prilikom tog potrošiti te na koliko se mjenja prvo ulje).Iako su u Opelu rekli da ulje ne treba mjenjati prije 30000 (znam da takvog ulja više nikad nebu u autu)kod mene se ulje mjenja svakih 10 000 km pa kakve ono god kvalitete bilo.Samo se vozite i ne izvlačite maksimalnu snagu iz auta barem prvih par tisuća i to je to.Slobodno možete tjerati i do crvenog i rasturati ali motor če izdržati do garantirane kilometraže ili godine u garanciji (do čega prije dođe, jer su i oni prilikom testiranja to prošli sa rakvih par motora),ali nakon garancije vi plačate ,pa sad ako vam se isplati?????
 

Peski1986

New member
Po tome svemu ispada da motor treba i čuvati i gariti pa kud puklo da puklo :D naravno da svoj motor nebudem garil ali evo i moj primjer.
Kupio sam novi golf 6 tdi i dobil sam uputstvo u servisu da prvih 1000 km vozim malo bržu vožnju (oko 3 tisuće okretaja) normalna vožnja je oko 2 tisuće. Držal sam se toga i nakon 1000 km sam išao prema rijeci i motor sam testiral na brzinu, a i na okretaje. U 5 brzini je došlo do crvene ali nije ulazilo u nju. Brzina je bila i više nego je bila navedena u specifikacijama. Nakon toga nikad više nisam motor vozio tom brzinom, jedino sam u 3. brzini išao do crvenoga. Motor radi odlično jedino je bila neka tvornička greška na njemu, zaboravil sam točno kaj je to bilo tj. kak se to zove, jedino je bilo da se motor znao u vožnji kada bih pritisnu kvačilo i htio promjeniti iz 2. u 3. bi se ugasio, ali je promjenjeno i od onda ni jedan kvar. Motor radi ko zver i danas rijetko kad prelazim 3.5tisuće okretaja, ali zato na 3 tisuće okretaja motor je živahan i brzo potegne. Jedino u zimi nekad podrhti ali to je zbog hladnoće :D

sada planiram preći na citroen c-elysee 1.6 hdi pa skupljam informacije kako se ponašati s ovim motorom, jer ipak, sad sam stariji i ozbiljniji xD
 

Dalibor

Dado Tornado
nisam baš siguran da se danas motori trebaju paziti na početku.
ima više motora koji se još u tvornici u svrhu testiranja i provjere karakteristika zavrte do najviših dopuštenih okretaja.
eventualno bi prvi interval izmjene ulja prepolovio, jer je moguće da se stvori više mikrošpene u prvih 5000 km...
nekadašnje "razrađivanje" zapravo je uhodavanje pokretnih dijelova motora, a danas su tolerancije puno niže nego prije 40 godina, pa se motor "uhoda" jako brzo
 

zdeslav1967

šofer
Donator foruma
eventualno bi prvi interval izmjene ulja prepolovio, jer je moguće da se stvori više mikrošpene u prvih 5000 km
slažem se. prvo ulje odma van nakon 4500-5000, a i ja skratim rednovni interval s 25-3000 na 15000. Mirnije i tiše dela z friškim uljem. :cool:

Po tome svemu ispada da motor treba i čuvati i gariti pa kud puklo da puklo
Stare motore trba čuvati, nove voziš normalno. Prema potrebi slobodno ga stisni, niš mu ne bu.
Moj Picasso je kupljen nov u firmi, ja sam ga vozil, nisam ga čuval, posle sam ga otkupil od firme i dalje ga ne štedim. :) Niš mu nije. Dalje pelja, vuče i troši kaj prvoga dana.
Uživaj u autu dok je novi.
Jesi platil kaparu već?
 
Na vrh