Volan trese na brzini između 115- i 135-140KM/h

gulranek

New member
Mislim da je deda napisao da to vrijedi za brzine iznad 115 km/h, meni se to desava iskljucivo izmedju 50 i 65 km/h i to na prednjim kotacima... Je li to ista stvar ili moze biti nesto drugo?
 

kojo1984

New member
Ljudi, riješio sam problem.

Dobio Bridgestone gume i sad je sve super.

Nije trebalo pedeset balansiranja niti bilo šta drugo. Dobio gume, montirao i sve super!!!

Reče mi kolega da je kupio Peugeot pickup i da su na njemu Michelin gume. Prešao je 3000KM (auto je nov), a gume su kao da je prešao 30000-35000 kilometara.

Eto, ukratko!
 

Damaj

Active member
Evo mogu i ja napisati svoje iskustvo sa Michelin gumama - na C4 imao Energy i držale su auto na cesti superiška, jedina mi je zamjeka ta da su vremenom otvrdnule (nakon 60 000 km) i jako ispucale sa strane iako su ripne imale još 3 mm mesa. Dakle promijenio sam ih na 78 000 km i to zbog ispucanosti, a ne zbog istrošenosti ili lošijih voznih svojstava. Proizvodnja bila Francuska, kao i drugi set koji sam promijenio.
Na novom C4 II isto Michelin Energy (ovaj put Saver) i to talijanke proizvodnje. Već se na oko vide male udubine sa strane na gumama, auto često zavibrira i to baš od guma. I sada neka mi netko kaže da zemlja porijekla nema nikakve veze sa kvalitetom!? C4 II - nizozemac.
 

deda

New member
Do kolko misliš da gume nisu istrošene?Gume se kod normalne prosjećne vožnje,dakle bez ekstremnih divlajnja i paljenja max voze do 50 000km taman da nisu uopće potrošene i bacaju se,odnosno više nisu za upotrebu,isto tako kada se poderu do pola,znaći kad imaju 4mm profila,gume se bacaju jer ne vrijede.Prema tome već si daleko premašio sigurnosnu zonu sa gumama sa kojima si prošao 70 000 km i još sa 3 mm misliš da nisu bile potrošene,pa koliko bi ti čekao da dođu na O? A zakon,zakon je samo za bedake da ga se mogu pridržavati i napisan je još u doba kada auti nisu mogli ići ni 100km/h,odonda ga nitko nije mjenjao.Pogledja malo kakve se gume bacaju u EU i kakve to rabljenja gume uvoze naši šverceri i tu ih prodaju,a što je razlog da su te gume baćene.
Njemac koji je poznat po škrtosti,sigurno neće takvu gumu bacit i kupit novu,a da to nije potrebno.
 

Damaj

Active member
Do kolko misliš da gume nisu istrošene?Gume se kod normalne prosjećne vožnje,dakle bez ekstremnih divlajnja i paljenja max voze do 50 000km taman da nisu uopće potrošene i bacaju se,odnosno više nisu za upotrebu,isto tako kada se poderu do pola,znaći kad imaju 4mm profila,gume se bacaju jer ne vrijede.Prema tome već si daleko premašio sigurnosnu zonu sa gumama sa kojima si prošao 70 000 km i još sa 3 mm misliš da nisu bile potrošene,pa koliko bi ti čekao da dođu na O? A zakon,zakon je samo za bedake da ga se mogu pridržavati i napisan je još u doba kada auti nisu mogli ići ni 100km/h,odonda ga nitko nije mjenjao.Pogledja malo kakve se gume bacaju u EU i kakve to rabljenja gume uvoze naši šverceri i tu ih prodaju,a što je razlog da su te gume baćene.
Njemac koji je poznat po škrtosti,sigurno neće takvu gumu bacit i kupit novu,a da to nije potrebno.
Deda prestrog si u tim nekim pravilima, nekada su auti išli 100 km/h, ali isto tako u to vrijeme su se koristili drugačije smjese materijala i gume radile ručno. Ako za gumu dajem 900 kn očekujem da me i toliko posluži, a na ovoj tvojoj deklariranoj kilometraži treba mijenjati Sava gume, jer im ripne i tako ne požive dulje.
Po preporuci vulkanizera i proizvođača gume treba rotirati sa zadnjih na prednje svakih 15000-20000 km.
Bitnije je da guma nije starija od 4-5 godina (max. 6 god.), a koliko će guma još izdržati ovisi i o vizualnom izgledu gume - potrošenost ripne, ispucalost bočnih strana i naravno u vožnji će ona pokazati pouzdanost i koliko još može trajati.
P.s. Isto sam tako već odavno čuo po servisima kako antifriz treba mijenjati svakih 2 god!?
 

Damaj

Active member
Antifriz ovisi koji stavis, ja sam imao priliku radit s jednim koji nakon 4 godine drzi do -40
:aplauz:Tako bi i trebalo biti, ako koji manje traje odmah mjenjaj marku. Ali ja sam mislio na savjete servisera da slučajno ne bi korodirao rashladni sustav.
 

deda

New member
Sve što si naveo (i daj mi molim te koji ti je vulkanizer dao preporuku) je potpuno krivo,ne da se ja sad radim pametan.To što tvoja guma košta 900 kn ne možeš tako gledati jer voziš gumu od 16" ili više " ,nisu to 155/70R13 pa da koštaju 300kn.Moji navodi uopće nisu prestrogi,nego apsolutno normalni i potpuno uobićajeni koji se drže većina vozača.
****te koja ti je budala rekla da se gume rotiraju,pa tome treba uzeti dozvolu za rad i neka popravlja i montira gume i kotače na konjskim kolima.Razumljivo je da prosjećan vozač to nezna i ne treba ni znati,ali da vulkanizer to kaže, ne mogu vjerovati.
 

Damaj

Active member
Ma izgleda ti nisi dobro razumio. Pod rotiranjem guma mislim na prebacivanje guma U PARU sa zadnjih na prednje i obrnuto. Ja cijeli život vozim na Michelinu, do sada sam ih promijenio 9 setova i to je moje iskustvo. Prednje gume se troše znatno više pa se zato i prebacuju radi ravnomjernijeg trošenja svih guma.
Da se mi ne prepucavamo dajem prijedlog da otvorimo novu temu na kojoj se svatko može izjasniti koje gume koristi i na koliko ih mijenja, jer i dalje ne mogu vjerovati da netko mijenja Michelin na 50 tkm, bolje bi mu bilo da koristi usranu Savu jer će puno jeftinije proći!
Tebi za informaciju vozim na 15 coli (84o kn, trenutno akcija u Hr 580 kn za keš X 4 kom.), a cijena za 16 coli 965 kn (imao ga prošlom C4), a na akcijama budu po 660kn X 4 kom), cijene u Vukovaru i Vinkovcima.
 

deda

New member
Nisam te krivo skužio,gume se NE SMIJU prebacivati napred- nazad i ni mjenjati lijeva- desna,bez obzira jer su asimetrićne ili simetrićne i bilo kakve,jednostavno NE SMIJu,gdje se stave dok su nove tu i ostaju dok se ne bace.Pa nisu strućnjaci u tvornicama guma blesavi,a svi vulkanizeri ili neznam kako bi ih nazvao,a pogotovu vozači pametniji od proizvođača koji imaju stoljetnu tradiciju.Ali uvjek se nađu pametni koji izmišljaju toplu vodu.
Bio sam danima i danima na seminarima koje su organizirali proizvođači guma,kod nas i u inozemstvu (Bridgestone,Yokohama,Vredestain i Michelin) i znam o ćem pričam,a bilo bi dobro da i vulkanizeri dolaze na takve seminare i kada i dođu da malo bolje prate i slušaju što im se predaje,a ne da samo misle kak će žderat i lokat na tim predavanjima a poslije se prave pametnim i strankama savjetuju i pričaju gluposti koje su van svih pravila koja su stećena iskustvima kroz tolike godine.
A svako tko misli da gume valjaju i nakon 50 000 km i da su dobre sa 3-2 ili 1 mm profila nek se i dalje voze i neka se ne ćude kad ima se nešto dogodi,samo se nadam da neće mene pogodit i razbit,jer neke stvari je jednostavno uzaludno objašnjavat.
 

Blackking

Kralj
Nisam te krivo skužio,gume se NE SMIJU prebacivati napred- nazad i ni mjenjati lijeva- desna,bez obzira jer su asimetrićne ili simetrićne i bilo kakve,jednostavno NE SMIJu,gdje se stave dok su nove tu i ostaju dok se ne bace.Pa nisu strućnjaci u tvornicama guma blesavi,a svi vulkanizeri ili neznam kako bi ih nazvao,a pogotovu vozači pametniji od proizvođača koji imaju stoljetnu tradiciju.Ali uvjek se nađu pametni koji izmišljaju toplu vodu.
Bio sam danima i danima na seminarima koje su organizirali proizvođači guma,kod nas i u inozemstvu (Bridgestone,Yokohama,Vredestain i Michelin) i znam o ćem pričam,a bilo bi dobro da i vulkanizeri dolaze na takve seminare i kada i dođu da malo bolje prate i slušaju što im se predaje,a ne da samo misle kak će žderat i lokat na tim predavanjima a poslije se prave pametnim i strankama savjetuju i pričaju gluposti koje su van svih pravila koja su stećena iskustvima kroz tolike godine.
A svako tko misli da gume valjaju i nakon 50 000 km i da su dobre sa 3-2 ili 1 mm profila nek se i dalje voze i neka se ne ćude kad ima se nešto dogodi,samo se nadam da neće mene pogodit i razbit,jer neke stvari je jednostavno uzaludno objašnjavat.

Slažem se u potpunosti sa dedom, to su budale teške koje rotiraju gume sa prednjih na zadnje i obrnuto, to se NESMIJE raditi, nije preporučljivo nikako, nije isti trag gume naprijed i nazad i istina netroše se isto, baš iz tog razloga nije preporučljivo raditi to.
 

deda

New member
Postoji cjela teorija o tome,jer gume se na pogonskim kotačima potpuno drugaćije ponašaju nego na slobodnim kotačima i tako se i formiraju.Slojevi guma su ljepljeni sa armaturom i prilikom zagrijavanja dolazi do smicanja između slojeva u jednom smjeru,isto tako guma se po boćnicama uvija u smjeru rotacije usljed otpora koji nastaje trenjam sa cestom.Kada se guma jednom prilagodi ,ona ostaje u takvom pomaknutom slijedu.Isto tako usljed boćnih naprazenja kod skretanja i nije isto opterenje,odnosno u istom smjeru kod ljeve i desne gume,tako da kada se skidaju kotači,recima,kada se mjenja sa zimskim setom,treba se obilježit gdje je ta guma ili kotač bio,tko je išao na montažu kod vukanizera koji znaju svoj posao mogao je to vidjet,ne oznaćavaju oni gume bez veze,sad jel znaju zašto nije ni bitno,glavno da se kod ponovnog montiranja vrate na mjesto gdje su bile.Sva odstupanja od toga mogu kasnije izazvati kojekave probleme i onda je muka živa dok se nađe uzrok,zašto trese,klizi kroz zavoje,pojavljuje se buka i gume ne drži cestu kao prije.Èak može dovesti i do raslojavanja gume jer nastaju nekontrolirane mikrovribracije ,te se pojavljuju valovi na boćnim stranama gume,a kod drastićnijih deformacija do raslojavanja gazečeg sloja,pa guma poćinje brujiti i tresti,a da je u balansu 100%.Ima još pdosta toga,ali ovo je osnovno i najčešće što se događa kod zamjene mjesta gume.

I nemojte mislit da se gume jako ne griju,griju se itekao,pogotovu kod duže vožnje,a da i brzina nije velika i bez obzira jel zima ili ljeto,naravno što je vani toplije više,isto što je veća brzina i brza vožnja kroz zavoje,svaka takva različita situacija grije gume na različitim mjestima više ,a negdje manje,a kada je pritisak u gumama nešto manji,onda se to još drastićno povečava.
 

Damaj

Active member
Ovo za rotaciju ne znam, ako ti toliko uvjereno tvrdiš O.K., proučiti ću to još, ali ovo za promjenu na toj kilometraži ja se samo pitam da li ti misliš da Michelin prodaje sladoled ili gume. Pa oni bi najradije da se gume mijenjaju svakih 10 tkm. Siguran sam da se gume po svojstvima mijenjaju već i nakon 20 ili 30 tkm, ali ako idemo tom logikom onda bi i amortizere trebali mijenjati na 40 ili 50 tkm (sigurno to tako rade u Njemačkoj), a pločice i diskove na 30 tkm. U stvari pola dijelova možeš u autu mijenjati prije vremana, kao ono, zbog sigurnosti.
A najbolji su mi oni ljudi koji koji uspoređuju kada se što mijenja u NJemačkoj, jednoj od najbogatijih zemalja na svijetu. Ja da tamo živim ne da bih mijenjao gume na 50 tkm, nego bih mijenjao novi auto na toj kilometraži!
 

deda

New member
Pa nemoj onda imati i kupiti auto za 15 000 € ,jer takve aute čak i jeftinije najviše i voze njemci,pa pogledaj francuze,vozi Saxa,106,c3 i slićnu klasu.Pa ti onda neće trebat guma za 150€ nego ćeš tolko platit sve četiri.
Što sad da ja kukam kolko me košta guma,servis i gorivo za mog Maranella,jer mi to standard ne dozvoljava pa ću se drapat 300km/h sa čelavim gumama,jer mi je plaća tolika da nemrem kupit za nju ni jednu gumu ,ni jedne ploćice i diskove.Bolje imat Yuga i držati ga u ispravnom i sigurnom stanju, imat love za normalan život,nego vozit novi auto i nemat love ni za filter i ulje,ali dobro svako bira svoj put.Opravdanje da se nema dovoljno novaca i da ti standard ne dozvoljava održavat auto je za besmislica,il ga imaš il ga nemaš,nemaš novaca nemoj se vozit ko sav ostali svjet koji se vozi busom,vlakom tramvajem.
 

Damaj

Active member
Pa nemoj onda imati i kupiti auto za 15 000 € ,jer takve aute čak i jeftinije najviše i voze njemci,pa pogledaj francuze,vozi Saxa,106,c3 i slićnu klasu.Pa ti onda neće trebat guma za 150€ nego ćeš tolko platit sve četiri.
Što sad da ja kukam kolko me košta guma,servis i gorivo za mog Maranella,jer mi to standard ne dozvoljava pa ću se drapat 300km/h sa čelavim gumama,jer mi je plaća tolika da nemrem kupit za nju ni jednu gumu ,ni jedne ploćice i diskove.Bolje imat Yuga i držati ga u ispravnom i sigurnom stanju, imat love za normalan život,nego vozit novi auto i nemat love ni za filter i ulje,ali dobro svako bira svoj put.Opravdanje da se nema dovoljno novaca i da ti standard ne dozvoljava održavat auto je za besmislica,il ga imaš il ga nemaš,nemaš novaca nemoj se vozit ko sav ostali svjet koji se vozi busom,vlakom tramvajem.
Bajo moj, po ovome što si napisao o svojim financijama izgleda te ja onda mogu kupiti (ovo mi je treći novi auto zaredom - ne tražim ništa ,samo se hvalim, hi,hi), nisam ja govorio o tome kako zbog nedostatka novca ne treba nešto mijenjati ili ne, nego o tome da bi kvalitetnije stvari trebale duže trajati. Nije bitno na koji auto staviš gumu renomiranog proizvođača, ta guma ili bilo koji drugi skupi i kvalitetni dio mora trajati, bio on ugrađen na Yugo ili Merđana. U prijašnjem postu sam naveo da cijeli život (23 god) vozim na Michelinu i to je dokaz da ulažem u kvalitet i sigurnost, te očekujem da ta guma potraje dulje nego Sava (nisam toliko bogat da kupujem jeftine stvari).
A ovo što si izjavio što se vozi Njemačkoj, stvarno ne bih niti komentirao, kupi si internet pa pogledaj listu vozila što se to tamo vozi, a baš su švabe ti koji će dobro promisliti prije nego potroše euro bespotrebno.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Slojevi guma su ljepljeni sa armaturom i prilikom zagrijavanja dolazi do smicanja između slojeva u jednom smjeru,isto tako guma se po boćnicama uvija u smjeru rotacije usljed otpora koji nastaje trenjam sa cestom.Kada se guma jednom prilagodi ,ona ostaje u takvom pomaknutom slijedu.
To je kod starijih, prijašnjih tehnologija izrade gume koje se više ne primjenjuju.

http://www.prometna-zona.com/autodijelovi-053_vrste_gume_i_njihova_konstrukcija.html

Isto tako usljed boćnih naprazenja kod skretanja i nije isto opterenje,odnosno u istom smjeru kod ljeve i desne gume,tako da kada se skidaju kotači,recima,kada se mjenja sa zimskim setom,treba se obilježit gdje je ta guma ili kotač bio,tko je išao na montažu kod vukanizera koji znaju svoj posao mogao je to vidjet,ne oznaćavaju oni gume bez veze
Mislim da nisi u pravu. Svakako označavaju gume, ali zavisno do tipa gume.

Asimetričnim gumama nije bitan smjer rotacije i mogu se ukrštavti, dok je usmjerenim gumama bitan smjer rotacije i ne smiju se ukrštavati, nego samo na relaciji prednje-zadnje.

Asimetrična:


Usmjerena:


Ovo za rotaciju ne znam, ako ti toliko uvjereno tvrdiš O.K., proučiti ću to još
http://www.4gume.com/odrzavanje/rotacija-guma/

http://www.fulda.com/fulda_si_hr/test_and_tips/maintenance/tyre_rotation/index.jsp

http://toyota.auto-culjak.hr/gume-za-sve-vrste-vozila-vulkanizer.html

http://www.auto-gume.hr/cesta-pitanja

http://www.sava-tires.com/sava/hr/services/maintenance/

http://www.nnseek.com/e/hr.rec.automobili/rotacija_guma_na_koliko_km_77352494t.html

http://www.balkanprogres.com/ser_korisni_saveti.html
 
Posljednje uređivanje:

Damaj

Active member
Zahvaljujem Bijelomvuku na informacijama, Izgleda bi Deda trebao ponovno na stručno usavršavanje!

"Proizvođači u priručniku preporučuju pravilo po kome treba vršiti rotaciju i na koliko kilometara to treba učiniti. U tome postoje velike razlike između proizvođača (npr. Good Year - 7000km, Bridgestone - 5000-8000km, Michelin - 7000-10 000km, Fulda - 10 000-15 000km) tako da je najbolje poslušati preporuku proizvođača iz priručnika.

Gume treba rotirati čak i ako nema znakova neravnomernog trošenja!" -
Kraj citata sa prve web stranice.
 

deda

New member
Vjerujte kome hoćete,vaša stvar,kolko vidim iz ovih adresa sve neke bezvezne firme i neki novinarčići,koji prodaju pamet,zato i je zbunjola među ljudima,jer mediji su moćna stvar.Ja nisam pročitao informacije na internetu jer me ni ne zanimaju nebuloze koje pišu nestrućnjaci,koji su te informacije pokupili na placu.Sad dal netko vjeruje tome ili tvorničkim stručnjacima koji svoja iskustva prenose generacijama i proizvode te gume u milionskim serijama.Jel vam je palo na pamet koji ljudi rade na prodaji guma,automobila,djelova,jel imate iskustva s njima? Kada nešto pitate ,pojma nemaju,jer je gazdama jeftinije i jednostavnije postaviti na poslove nekoga bezveze,neko skuplje plaćati strućne,školovane i sa iskustvom ljude,koji im se nedaju zezati?
Zar mislte da su strućnjaci koji su došli iz Japana direktno iz proizvodnje,koji vode milionske poslove u tim tvornicama( Bridgestone,Yokohama) toliko glupi i neznalice da uprovo govore stvari koje sam vam naveo?Ili ljudi iz Michelina i Vredestaina,jel su to marke koje su bezvezne na tržištu.I još iskustva koja su se stekla praćenjem guma kod vozača i servisera i slušao povratne informacije i iskustva od njih.
Nije mi bila namjera ispasti pametnjaković,nego sam vam samo htio prenesti znanje i iskustvo koje sam sticao godinama,ne zato da sam to morao,nego sam htio,jer sam htio saznati što je više moguće o poslu kojim se bavim,a da radim nešto i nemam pojma o tome,to može svaka kumica s placa,a to znanje vam prenosim da vam bude lakše i da ne napravite katastrofalne greške na koje vas navode nepismeni slepci koji se bave poslom samo da se nećim bave i poberu lovu i nije ih dalje briga.
Valjda je to uzalud,a što mogu,ne želim se boriti sa vjetrenjačama.I nemojte mi zamjerit na mojem nastojanju,neću vam više pametovati,ja sam svoje rekao,a tko želi neka prihvati,a tko ne, ne.
 
Na vrh