Deda prestrog si u tim nekim pravilima, nekada su auti išli 100 km/h, ali isto tako u to vrijeme su se koristili drugačije smjese materijala i gume radile ručno. Ako za gumu dajem 900 kn očekujem da me i toliko posluži, a na ovoj tvojoj deklariranoj kilometraži treba mijenjati Sava gume, jer im ripne i tako ne požive dulje.Do kolko misliš da gume nisu istrošene?Gume se kod normalne prosjećne vožnje,dakle bez ekstremnih divlajnja i paljenja max voze do 50 000km taman da nisu uopće potrošene i bacaju se,odnosno više nisu za upotrebu,isto tako kada se poderu do pola,znaći kad imaju 4mm profila,gume se bacaju jer ne vrijede.Prema tome već si daleko premašio sigurnosnu zonu sa gumama sa kojima si prošao 70 000 km i još sa 3 mm misliš da nisu bile potrošene,pa koliko bi ti čekao da dođu na O? A zakon,zakon je samo za bedake da ga se mogu pridržavati i napisan je još u doba kada auti nisu mogli ići ni 100km/h,odonda ga nitko nije mjenjao.Pogledja malo kakve se gume bacaju u EU i kakve to rabljenja gume uvoze naši šverceri i tu ih prodaju,a što je razlog da su te gume baćene.
Njemac koji je poznat po škrtosti,sigurno neće takvu gumu bacit i kupit novu,a da to nije potrebno.
:aplauz:Tako bi i trebalo biti, ako koji manje traje odmah mjenjaj marku. Ali ja sam mislio na savjete servisera da slučajno ne bi korodirao rashladni sustav.Antifriz ovisi koji stavis, ja sam imao priliku radit s jednim koji nakon 4 godine drzi do -40
Takva tema već postoji :whistling:Da se mi ne prepucavamo dajem prijedlog da otvorimo novu temu na kojoj se svatko može izjasniti koje gume koristi i na koliko ih mijenja
Nisam te krivo skužio,gume se NE SMIJU prebacivati napred- nazad i ni mjenjati lijeva- desna,bez obzira jer su asimetrićne ili simetrićne i bilo kakve,jednostavno NE SMIJu,gdje se stave dok su nove tu i ostaju dok se ne bace.Pa nisu strućnjaci u tvornicama guma blesavi,a svi vulkanizeri ili neznam kako bi ih nazvao,a pogotovu vozači pametniji od proizvođača koji imaju stoljetnu tradiciju.Ali uvjek se nađu pametni koji izmišljaju toplu vodu.
Bio sam danima i danima na seminarima koje su organizirali proizvođači guma,kod nas i u inozemstvu (Bridgestone,Yokohama,Vredestain i Michelin) i znam o ćem pričam,a bilo bi dobro da i vulkanizeri dolaze na takve seminare i kada i dođu da malo bolje prate i slušaju što im se predaje,a ne da samo misle kak će žderat i lokat na tim predavanjima a poslije se prave pametnim i strankama savjetuju i pričaju gluposti koje su van svih pravila koja su stećena iskustvima kroz tolike godine.
A svako tko misli da gume valjaju i nakon 50 000 km i da su dobre sa 3-2 ili 1 mm profila nek se i dalje voze i neka se ne ćude kad ima se nešto dogodi,samo se nadam da neće mene pogodit i razbit,jer neke stvari je jednostavno uzaludno objašnjavat.
Bajo moj, po ovome što si napisao o svojim financijama izgleda te ja onda mogu kupiti (ovo mi je treći novi auto zaredom - ne tražim ništa ,samo se hvalim, hi,hi), nisam ja govorio o tome kako zbog nedostatka novca ne treba nešto mijenjati ili ne, nego o tome da bi kvalitetnije stvari trebale duže trajati. Nije bitno na koji auto staviš gumu renomiranog proizvođača, ta guma ili bilo koji drugi skupi i kvalitetni dio mora trajati, bio on ugrađen na Yugo ili Merđana. U prijašnjem postu sam naveo da cijeli život (23 god) vozim na Michelinu i to je dokaz da ulažem u kvalitet i sigurnost, te očekujem da ta guma potraje dulje nego Sava (nisam toliko bogat da kupujem jeftine stvari).Pa nemoj onda imati i kupiti auto za 15 000 € ,jer takve aute čak i jeftinije najviše i voze njemci,pa pogledaj francuze,vozi Saxa,106,c3 i slićnu klasu.Pa ti onda neće trebat guma za 150€ nego ćeš tolko platit sve četiri.
Što sad da ja kukam kolko me košta guma,servis i gorivo za mog Maranella,jer mi to standard ne dozvoljava pa ću se drapat 300km/h sa čelavim gumama,jer mi je plaća tolika da nemrem kupit za nju ni jednu gumu ,ni jedne ploćice i diskove.Bolje imat Yuga i držati ga u ispravnom i sigurnom stanju, imat love za normalan život,nego vozit novi auto i nemat love ni za filter i ulje,ali dobro svako bira svoj put.Opravdanje da se nema dovoljno novaca i da ti standard ne dozvoljava održavat auto je za besmislica,il ga imaš il ga nemaš,nemaš novaca nemoj se vozit ko sav ostali svjet koji se vozi busom,vlakom tramvajem.
To je kod starijih, prijašnjih tehnologija izrade gume koje se više ne primjenjuju.Slojevi guma su ljepljeni sa armaturom i prilikom zagrijavanja dolazi do smicanja između slojeva u jednom smjeru,isto tako guma se po boćnicama uvija u smjeru rotacije usljed otpora koji nastaje trenjam sa cestom.Kada se guma jednom prilagodi ,ona ostaje u takvom pomaknutom slijedu.
Mislim da nisi u pravu. Svakako označavaju gume, ali zavisno do tipa gume.Isto tako usljed boćnih naprazenja kod skretanja i nije isto opterenje,odnosno u istom smjeru kod ljeve i desne gume,tako da kada se skidaju kotači,recima,kada se mjenja sa zimskim setom,treba se obilježit gdje je ta guma ili kotač bio,tko je išao na montažu kod vukanizera koji znaju svoj posao mogao je to vidjet,ne oznaćavaju oni gume bez veze
http://www.4gume.com/odrzavanje/rotacija-guma/Ovo za rotaciju ne znam, ako ti toliko uvjereno tvrdiš O.K., proučiti ću to još