Sudari - procjena štete, iskustva, pomoć i NCAP testovi

Dalibor

Dado Tornado
Re: Potrošnja - Xsara 1.4i

te antisudar testove uopće ne gledam. kad me kamion opizdi bočno u vrata tak mi je svejedno u koliko zvjezdica se vozim. ako je vlak u pitanju onda posebno svejedno.
 

Lakii

Well-known member
re: Sudari - pomoć, iskustva, savjeti, NCAP

Malo su spojene srodne rasprave...
I dalje pisite o misljenjima, iskustvima i slicnom (blazeno prepucavanje)...
Vlasnici novijih modela su se opet dotakli papirnatih, starih Citroena. Grobova, jeli. Steta je sto u obzir uzimaju samo youtube, tj. NCAP.
Primjer Xantia: znaci, origigi video:
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=gO46d6vDVBw[/ame]

Grob jelda?
U praksi se Xantia nije pokazala kao grob, vec sasvim solidna, tj. lagano iznad prosjeka. I da, clanak je star ali govorimo o starom modelu. A i zanimljivi su komentari na onom jutub filmicu...



Nemojte sada trubiti kako navijam za Xantiu ili nesto, uzeo sam ju za primjer jer se o njoj nekako najvise i najnegativnije pisalo. I to na temelju samo jedne snimke. Vecina auti je kod uvodenja NCAP testiranja imala ovake rezultate!
Nove metode testiranja pokazuju nepoznate slabosti. To pomaze kod razvoja novih auta. Tek statistika iz stvarnih nesreca onda moze dati pravu sliku. A ona nije uvijek u skladu sa zvjezdicama!

Svima je jasno da novi auti donose napredak u zastiti putnika, konstrukciji sasije i svim sigurnosnim sustavima.
Naravno da je bolje biti u novom autu (opet, pitanje kojem), ali nekako je jos bolje uopce se ne naci u takvoj situaciji. U sudaru nema pobjednika!

Ja pokusavam naglasiti da je NCAP postao reklama i da je jako bitno da ljudi ne steknu lazan osjecaj sigurnosti na temelju zvjezdica. Svaki sudar je lutrija!
Jedno je NCAP i kontrolirani uvijeti (koje svi proizvodaci danas s lakocom postizu), a drugo je stvarnost!

PS. Sumnjam da itko tko ovdje "brani" stare aute misli da je neunistiv na cesti, nego suprotno!

te antisudar testove uopće ne gledam. kad me kamion opizdi bočno u vrata tak mi je svejedno u koliko zvjezdica se vozim. ako je vlak u pitanju onda posebno svejedno.
I to sto kazes.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
re: Sudari - pomoć, iskustva, savjeti, NCAP

Grob jelda?
U praksi se Xantia nije pokazala kao grob, vec sasvim solidna, tj. lagano iznad prosjeka.
Xantia je grob u crash testu pod kontroliranim uvjetima, a kakav je u "free ride" crashu pri većim brzinama, bolje je i ne pomišljati. :) Ne znam odakle ti podaci iz prakse?

kad me kamion opizdi bočno u vrata tak mi je svejedno u koliko zvjezdica se vozim. ako je vlak u pitanju onda posebno svejedno.
Crash test je do 65 km/h (prosjek gradske vožnje, tj. naseljenog mjesta) gdje se i događa najviše nezgoda.

Tako da je rizik od smrti ili teškog invaliditeta veći gotovo za 200 posto u odnosu na suvremene, ili kako deda veli "plastične", automobile sa čeličnim kavezom i zonama gužvanja tj. preraspodijele i apsorpcije sile.

Èast iznimkama, ali što se mene tiče, "oldtimeri" su za parade, muzeje i vožnju mladenaca na svadbi, a ne za svakodnevni cestovni promet.

Što se mene tiče sve preko 30 godina bi se trebalo moći registrirati jedino s registarskim oznakama "starodobnih vozila".
 

deda

New member
re: Sudari - pomoć, iskustva, savjeti, NCAP

Toćno,svako tko misli da se oldijem može vozit svakodnevno,nisu baš svi na broju.Ima više razloga; nesigurnost zbog rikavanja,visokih troškova,uništavanje tehničke baštine,zanemarivanje ostalih obaveza(žene,obitelji),osiromašivanje obiteljskog fonda,ugrožavanje ostalih sudionika u prometu,izazivanje zavisti ostalih,odvračanje pažnje u prometu na sebe,smetanja u svakodnevnom prometu,nemogućnosti skrivanja lokacija kuda se krećeš,jer te svako skuži, itd....
 

Konrad

New member
re: Sudari - pomoć, iskustva, savjeti, NCAP

kaj se raspravljate...u kojem god autu da se razbijes vjerojatno ces najebat...
 

Lakii

Well-known member
re: Sudari - pomoć, iskustva, savjeti, NCAP

kaj se raspravljate...u kojem god autu da se razbijes vjerojatno ces najebat...
To i ja pokusavam reci!

Samo mislim da su smajlici koje ljudi stavljaju na spomen starijih auti opasni jer zanemaruju da su i novi auti hrpa lima koji jako boli!
To sto su u njima, na papiru 20-ak posto sigurniji na brzinama do 65 km/h jako malo znaci u stvarnosti!
 

deda

New member
re: Sudari - pomoć, iskustva, savjeti, NCAP

Samo razmjenjujemo mišljenja,nema tu niš lošeg,pa nećemo samo šutjet,ionak imam manje više sliku bez tona.
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
re: Sudari - pomoć, iskustva, savjeti, NCAP

Slažem se da su novi auti sigurniji i tko uopće ide uspoređivati neke vozilice stare 10-15 godina s novim (europskim i japanskim) autima u sigurnosnim aspektima, s takvim se nema što dalje raspravljati. :hm:

kaj se raspravljate...u kojem god autu da se razbijes vjerojatno ces najebat...
U pravu si. Najebat ćeš dok se razbiješ u bilo kojem autu. Iz jednog će izići s modricama i ogrebotinama, a iz drugog će biti iznešen. :surprised:
 

kosi

Member
re: Sudari - pomoć, iskustva, savjeti, NCAP

Prije 13 mjeseci sam imao frontalni sudar s kamionom u citroen saxu. Naletio sam na led i jbga.
Moja brzina u momentu udara u kamion je bila cca 40-50 a kamion je imao 20-30km/h jer je vidio da nemam kuda nego u njega :) I ja sam vidio da nemam kuda tako da sam bio pripremljen na udar i rezultat svega je da sam izašao s laganom trzajnom ozljedom i modricama od pojasa svuda gdje me je pojas dodirivao i malo su me boljela prsa od udara airbaga...

Sve u svemu, obzirom na izgled auta - dobro sam prošao.

btw. slušam vijesti dan iza i neka žena poginula u sličnoj situaciji tj. frontalni sudar u kamion u vectri ali čini mi se da je nju zanijelo pa se počela okretati... po meni je bočni udar puno opasniji od sudara naprijed ili nazad.
 

zdeslav1967

šofer
Donator foruma
re: Sudari - pomoć, iskustva, savjeti, NCAP

Kaj bi vi napravili u ovoj situaciji?

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=nSW2fSW832Q[/ame]
 

kosi

Member
re: Sudari - pomoć, iskustva, savjeti, NCAP

Stisnuo bih se u autu k'o p...a :)

Sličnu situaciju sam imao ali s puno manjom brzinom od ove iz filmića...
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
re: Sudari - pomoć, iskustva, savjeti, NCAP

Otić na livu stranu je 1:0 za šleper... Tako da virujen da bi ipak osta na desnoj, ali bi puno prije i intezivnije kočija neg on. Sad dal ovi nije ima ABS pa je "pumpa" ili se nije snaša, vrag ga zna.
 
Na vrh