Općenita iskustva s novim C4

Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.

Matija

New member
Kad si kupio auto? Mora da su to nove neke preporuke, no svakako je 30 000 previše, neovisno o tome što piše. Ovo sa 20 000 je već razumnije, iako, ako se puno vozi po gradu, onda je najbolje raditi servis svakih 12-15.
 

radojkta

Member
Po meni je sve preko 15000km puno!Redovito provjeravam ulje ima mi motor 3500 i ulje je već skroz crno!Toliko hvale ta ulja i dobrano ih naplate!Taj servis realno košta 500-600kn a ne 1200!!Al svi su oni isti meni stari ima suzuki sx4 i isto mu je servis od 1200-1500kn
 

SLAKI

New member
Matija, samo su mi nadolili antifriz jer kompletna promjena ide na iducem servisu na 40000km...znaci ljudi svakih 20000 km je servis ili obavezno 1 godišnje...

Radojkta, slažem se s tobom barem da je upola taj servis...pa to je prvi al hebat ga...
 

radojkta

Member
Znam da je skupo al dok god budem mogao ići ću u ovlaštene ili ovdje ili u Slo!Ipak je koliko toliko neka sigurnost(bar u mojoj glavi)
 

akiramar

Active member
Po meni je sve preko 15000km puno!Redovito provjeravam ulje ima mi motor 3500 i ulje je već skroz crno!Toliko hvale ta ulja i dobrano ih naplate!Taj servis realno košta 500-600kn a ne 1200!!Al svi su oni isti meni stari ima suzuki sx4 i isto mu je servis od 1200-1500kn
Servis 500-600 Kn, a 5L ulja ti je ostatak do 1200 Kn, prodaju ga po cijeni dijamanata...
 

gužva

New member
Nova sintetička ulja imaju u sebi jaka otapala koja služe kao svojevrsni deterdžent za motor kako bi se očistila garež i ostale naslage na motoru, ulij novo ulje i nakon 10 km će biti crno, ali to nema nikakve veze sa kvalitetom ili efikasnošću ulja. 20 000 km za full sint ulje je ništa, jer gubi cca 10% svojstava, Shell radi ulje za UN i vojsku koja drže oko 100 000km, ovo da se treba mijenjati na 15 ili 10 tkm je čisto šišanje za ovce, 20 - 30 tkm je sasvim ok, na Vivarovom 2.0 cdti sam radio svakih 30 tkm i evo ima 320 000km u 3 god.,bez greške. Ovo da su u gradskoj vožnji otežani uvjeti je budalaština, jer se ulje ni ne ugrije kak treba, najveća nepogoda za ulje je turbina koja je i najzaslužnija za tzv. potrošnju ulja jer ga grije jako puno i izgara, a koliko vam turbina radi u gradu, skoro ništa, veći gas i veća vučna sila su opterećenje, u gradskoj vožnji nema nijednog. Mit da turbo motore ne treba gasiti odmah nakon brže vožnje je također glupost, jer današnji motori su termodinamički jako opterećeni ali isto tako su i materijali evoluirali, osovina turbine se hladi uljem i kod starih se turbina ona znala iskriviti jer se gašenjem prekida i halđenje uljem.Jedino treba paziti da se stavlja odgovarajuće ulje za podneblje i tip motora, jer razlika u mijenjanju ulja na 15 ili 30 tkm može značiti da nećete prijeći 500 000km nego 520 000, što je financijski potpuno neisplativo, zato dragi moji teraj riđu i ne bacajte pare, trebat će vam za gume. BTW ne lupetam bez veze, jer sam jako dugo u logističkim poslovima radio sa kamionima i flotama osobnih vozila gdje se gleda svaka lipa i prošao seminare i u Shell-u i BP-u.
 

Zdravac

New member
A šta da ja na to kažem; Za mjesec i pol moram na servis jer će mi biti točno godina dana, a trenutno imam 6600 km!!! Di sam ja u toj priči od 30 t km?!!
;-))
 

Damaj

Active member
Zar nije servis na 15k km ili 1g, što prije dođe? Mislim da mi je negdje u dokumentaciji napisano 15k za naše podneblje.
Meni su u servisu rekli na 20 000km ili 1 god iako mi na servis brojaču na instr.ploči piše 15 000 do servisa(kad sam ga kupio)
Pročitaj servisnu knjižicu i nađi svoj motor u tablici, tamo ti sve piše. Pusti priče rekla-kazala i priče lokalnih servisa i njihove svojevoljne preporuke i nadopisivanja u servisnoj knjižici.
 

dturcic

New member
Meni je prvi servis na 20k došao 720kn.
Zamjena ulja Total Quartz Ineo
Filter zraka
Filter peludi
Filter ulja
i pregled auta bla bla ...

Uglavnom mislim da nije preskupo :thinking:
 

Matija

New member
Gužva, većinu stvari koje si naveo su istinite i svaka čast na informacijama, ali to što pričaš da grad nije otežan uvjet vožnje, juuuuuuu... Opet se ponavljam kao papiga, nek svako mijenja kad hoće, al nemojmo činjenice brkati.

Nije stvar samo u grijanju ulja. Krenimo redom. Usporedi filter zraka auta koji se skroz vozi po otvorenoj cesti i auta koji se vozi po gradu. U gradu ima puno više nečistoća, što od ispušnih plinova drugih auta, što od prašine i slično. Filter zraka ne može zaustaviti sve čestice, jer kad bi, onda bi gušio motor. Sve to što on ne zaustavi završi u cilindru, a onda u konačnici to pokupi ulje, jer mu je to i svrha. Znači ulje bude puno sitnih čestica koje drapaju metalne dijelove.
Baš to što si rekao o grijanju ulja/motora i je otežan uvjet. Naime, druga stvar je da se motor često pravilno ne zagrije. Ulje je predviđeno da radi u određenom temp području što znači da nema svoje full karakteristike jer je hladno. Zato se motor ni ne smije terat dok je auto hladan. Tko ima pokazivač temp i ulja i vode vidjet će da ulju treba puno puno duže da postigne radnu temperaturu. Dok ulje nije u radnoj temperaturi, to se smatra otežanim uvjetom vožnje.
A treća stvar je da kad voziš po gradu auto često radi na leru i u niskim okretajima. Kad radi u leru, tebi okretaji idu, a kilometri ne. Ono što proizvođač navede kao servisni interval je proračunato na nekom prosjeku omjera radni sati/kilometar. Koliko ja znam brojni auti (ne znam za C4, nisam našao taj podatak) imaju i brojač okretaja radilice, pa neovisno koliko si ti km napravio on te tjera na servis. A auto kad radi na niskom broju okretaja, gorivo dobro ne sagorjeva pa sva čađ završava opet gdje? U cilindru i na kraju u ulju. Znači još više nečistoća. Kad se voziš puno po otvorenoj cesti, to sve izgori i završi u ispuhu.

Neka svatko mijenja kad hoće, ali istinu moraju svi čuti. Ovo nije samo moj zaključak, nego i puno iskusnijih od mene.
 

1587 VTS

New member
Ma ja mislim da je najbolje ulje uopce ne mijenjati i ne servisirati auto, nego – teraj, Misko, dok ne zariba :palac-gore:

Samo pokazuje kolika je nesreca onda kupiti tako odrzavan auto kao rabljen.

Gužva, većinu stvari koje si naveo su istinite i svaka čast na informacijama, ali to što pričaš da grad nije otežan uvjet vožnje, juuuuuuu... Opet se ponavljam kao papiga, nek svako mijenja kad hoće, al nemojmo činjenice brkati.

Nije stvar samo u grijanju ulja. Krenimo redom. Usporedi filter zraka auta koji se skroz vozi po otvorenoj cesti i auta koji se vozi po gradu. U gradu ima puno više nečistoća, što od ispušnih plinova drugih auta, što od prašine i slično. Filter zraka ne može zaustaviti sve čestice, jer kad bi, onda bi gušio motor. Sve to što on ne zaustavi završi u cilindru, a onda u konačnici to pokupi ulje, jer mu je to i svrha. Znači ulje bude puno sitnih čestica koje drapaju metalne dijelove.
Baš to što si rekao o grijanju ulja/motora i je otežan uvjet. Naime, druga stvar je da se motor često pravilno ne zagrije. Ulje je predviđeno da radi u određenom temp području što znači da nema svoje full karakteristike jer je hladno. Zato se motor ni ne smije terat dok je auto hladan. Tko ima pokazivač temp i ulja i vode vidjet će da ulju treba puno puno duže da postigne radnu temperaturu. Dok ulje nije u radnoj temperaturi, to se smatra otežanim uvjetom vožnje.
A treća stvar je da kad voziš po gradu auto često radi na leru i u niskim okretajima. Kad radi u leru, tebi okretaji idu, a kilometri ne. Ono što proizvođač navede kao servisni interval je proračunato na nekom prosjeku omjera radni sati/kilometar. Koliko ja znam brojni auti (ne znam za C4, nisam našao taj podatak) imaju i brojač okretaja radilice, pa neovisno koliko si ti km napravio on te tjera na servis. A auto kad radi na niskom broju okretaja, gorivo dobro ne sagorjeva pa sva čađ završava opet gdje? U cilindru i na kraju u ulju. Znači još više nečistoća. Kad se voziš puno po otvorenoj cesti, to sve izgori i završi u ispuhu.

Neka svatko mijenja kad hoće, ali istinu moraju svi čuti. Ovo nije samo moj zaključak, nego i puno iskusnijih od mene.
Matija, svaka ti je na mjestu :stovanje:
Tako zbori strojar :cool:
 

La Marche

Iskreni optimist
Strojar zbori tako, praksa (i moja) onako kako Gužva kaže, a C4 ima brojač kilometara do servisa. To mi se čini najvažniji podatak prema kojem ću na servis.
Pitanje za strojare.
Zašto mislite da to sve o čemu pišete već desetljećima na isti način razvoj tehnologije motora, maziva... u koji su ulupane milijarde ne shvaća i ne nalazi rješenje?
Ja vidim da su se nekad motori zajedno s karoserijama raspadali na 150.000 km (pogotovo karoserije baš starih Citroena su bile kratkog vijeka), a danas od šale zajedno prelaze dva puta više. A uvjeti upotrebe su puno gori nego onda, više je automobila, više dima, prašine, više zastoja u gradu i van gradova...
 

Matija

New member
Pa, prije se servis radio svakih 5000km. Na BX-u nategnutno 10. Na Xantiji radim svakih 10-12. Na ovome ću svakih 15. Mislim da se uzorak raspoznaje. ;)
 

gužva

New member
Gužva, većinu stvari koje si naveo su istinite i svaka čast na informacijama, ali to što pričaš da grad nije otežan uvjet vožnje, juuuuuuu... Opet se ponavljam kao papiga, nek svako mijenja kad hoće, al nemojmo činjenice brkati.

Nije stvar samo u grijanju ulja. Krenimo redom. Usporedi filter zraka auta koji se skroz vozi po otvorenoj cesti i auta koji se vozi po gradu. U gradu ima puno više nečistoća, što od ispušnih plinova drugih auta, što od prašine i slično. Filter zraka ne može zaustaviti sve čestice, jer kad bi, onda bi gušio motor. Sve to što on ne zaustavi završi u cilindru, a onda u konačnici to pokupi ulje, jer mu je to i svrha. Znači ulje bude puno sitnih čestica koje drapaju metalne dijelove.
Baš to što si rekao o grijanju ulja/motora i je otežan uvjet. Naime, druga stvar je da se motor često pravilno ne zagrije. Ulje je predviđeno da radi u određenom temp području što znači da nema svoje full karakteristike jer je hladno. Zato se motor ni ne smije terat dok je auto hladan. Tko ima pokazivač temp i ulja i vode vidjet će da ulju treba puno puno duže da postigne radnu temperaturu. Dok ulje nije u radnoj temperaturi, to se smatra otežanim uvjetom vožnje.
A treća stvar je da kad voziš po gradu auto često radi na leru i u niskim okretajima. Kad radi u leru, tebi okretaji idu, a kilometri ne. Ono što proizvođač navede kao servisni interval je proračunato na nekom prosjeku omjera radni sati/kilometar. Koliko ja znam brojni auti (ne znam za C4, nisam našao taj podatak) imaju i brojač okretaja radilice, pa neovisno koliko si ti km napravio on te tjera na servis. A auto kad radi na niskom broju okretaja, gorivo dobro ne sagorjeva pa sva čađ završava opet gdje? U cilindru i na kraju u ulju. Znači još više nečistoća. Kad se voziš puno po otvorenoj cesti, to sve izgori i završi u ispuhu.

Neka svatko mijenja kad hoće, ali istinu moraju svi čuti. Ovo nije samo moj zaključak, nego i puno iskusnijih od mene.
Svatko ima svoje mišljenje, ja sam samo prenio svoja iskustva i iskustva ljudi koji desetljećima razvijaju tehnologiju ulja i maziva, te na istraživanja troše milijarde dolara svake godine. Dok je garancija treba definitivno raditi prema uputama servisa da se ne izgubi ista, jer zbog gluposti koja nema veze sa motorom ti ponište garancije jer nisi mijenjao ulje kako oni kažu, ovo sa česticama koje dođu u motor je čista fizika koju svi zanemarujete, i ja sam dok nisam vidio praktični test u BP laboratoriju, vožnja većom brzinom uzrokuje veću propusnost filtera i više nečistoća, jer sam motor stvara veći usisni tlak tako da i one male čestice koje bi ostale na filteru se provuku unutra, da bi viskoznost sintetičkog ulja bila ugrožena trebalo bi stresti vrećicu prašine u usis bez filtera, a i onda bi vjerovatno to izgorilo u cilindru, barem onaj organski dio koji je 99% prisutan, pogotovo kod dizela koji izgara sve i svašta, gledao sam i mjerio motore koji su testirani sa sintetičkim uljima na 300 000km, jedan sa izmjenom svakih 20 000 kako nalaže proizvođač, a drugi sa izmjenom svakih 40 000 km, obadva su imala identičan eksploatacijski vijek u istim autima, i pazi čuda, obadva su imala habanje pokretnih dijelova u tvorničkim tolerancijama.Temperatura ulja je stvar izbora, jer imaš ulja koja rade jednako i na -50 i na + 50, sve ti piše na kantici, većina proizvođača nudi opcije za stil i uvjete vožnje. Ako se radi mala kilometraža trebalo bi jednom godišnje zamijeniti ulje, ali mi koji radimo 80 tkm godišnje, možemo sigurno to napraviti sa dvije izmjene, na kraju ja sa nijednim autom nisam napravio više od 200 tkm da ga nisam prije prodao i uzeo novi, a siguran sam i malo tko od vas.
 

knez-bj

New member
Ok, sve to stoji, ali nitko ne govori o kvaliteti našeg goriva, što mislim da je ovdje najvažnije. Koliki su auti izvana krepali kad su došli k nama? Ni sam neznam gdje točiti i da lli se ispalti stavaljti aditive (mislim na dizel)?
 
Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.
Na vrh