Volan trese na brzini između 115- i 135-140KM/h

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Ne sporim tvoje ogromno znanje, iskustvo i želju da nekome pomogneš dobronamjernim savjetom, ali ipak ne možeš znati baš sve. Taj savjet da je gume opasno rotirati mi je prilično neutemeljen. Ali, dobro. Svatko neka radi kako misli da je najbolje. :)

Samo bih se želio nadovezati s idejom gdje Michelin, pored rotacije guma, savjetuje sasvim novi model rotacije.
Logično je da se od četiri gume najviše potroše one na pogonskim, u većini slučajeva su to prednji kotači. Ako se gume redovito ne rotiraju, u jednom trenu će prednje postati neupotrebljive, dok će stražnje biti relativno upotrebljive. S obzirom da se većina zbog racionalnosti i uštede odlučuje na kupnju samo dvije nove, Michelin savjetuje (pazi sad!) da se nove gume stave na stražnje kotače, a stare na prednje kotače. Dakle ne obratno kako je u narodu uvriježeno.

kopi-paste s Michelinovih stranica:


Why mount new or less worn tyres at the rear?

Whether you have front or rear wheel drive, we recommend that you use newer tyres for the rear set, for extra safety in unforeseen or difficult situations (emergency braking, tight bends etc) particularly on wet surfaces

Numerous tests have shown that it is easier to control the front wheels than those at the rear.

Front tyres generally wear quicker than those fitted at the rear, particularly on front wheel drive cars, which are currently in the majority.

New tyres fitted in front :
The performance of the car will change, because the front/rear balance will be reversed. The driver, used to a car with less grip at the front, will therefore be taken unawares.
On a slippery road, the rear of the vehicle will lose traction before the front.
The driver will not be able to control the rear and will be tempted to accelerate further, which will amplify the spin effect. Only an experienced driver will be able to recover from this dangerous situation...

New tyres fitted at the back :

The handling of the vehicle will be similar to that known by the driver before the tyre change, because the traction balance will be the same.
Rear traction will be better and the driver will be able to control and steer his vehicle easily by decelerating and turning the steering wheel in the direction of the bend.
This is why Michelin advises you to reduce risks by fitting new or less worn tyres at the rear for :
- a better grip on bends.
- extra safety.


http://www.michelin.ae/zma/front/affich.jsp?codeRubrique=20060922130208&lang=EN

Šaljem i klip gdje je razlika u vožnji demonstrirana na mokrom kolniku:

 

deda

New member
Ovo da se uvjek nove gume stavljaju odozada se slažem jer auto sa prednjim pogonom je naprijed teži i upravljaš ih volanom,dok je zadnji kraj laganiji i zadnji kotači sljede prve i imaju veću centrifugalnu silu u zavojima zbog kraka poluge koliko je međuosovinski razmak tako da puno slabije drže cestu jer je i pritasak težine manji,zbog toga moraju biti zadnje gume bolje od prednjih,kada već nisu iste.Ali onda opet nastaje jedan problem,koji se pojavljuje kod guma viskokih perfomansi,kod kojih su i prifili gazečeg sloja usko namjenjeni,znači nisu profili turističke klase,kao što je je recimo Energy.Kada se stave gume koje su bile naprijed,znači na pogonu,dolazi do velike buke,čak toliko da je nemoguće vozit i nekada čak do vibracija, e to je ono upravo zbog čega sam naveo da se gume ne prebacuju.Dok kod zadnjih guma, što je naročito izraženo kod novih auta koji imaju ABS dolazi do nejednolikog trošenja gazečeg profila i kada se te gume stave napred pojavljuje se trešnja na volanu,a gume su 100% u balansu i onda nastaju problemi.Kada se sve to dogodi i dođeš kod vulkanizera koji to nezna,izvode ćuda i na kraju ti vele da ti gume ne valjaju i da kupiš nove.Najidealnije je kupite sve 4 nove,ali,uvjek ono ali.Ima još puno problema koji kod guma nisu rješeni,jer jednostavno tehnologija ne uspjeva rješiti sve novonastale zahtjeve koje autoindustrija galopirajućim koracima u želji samo za profitom traži. I upravo zbog toga te tjeraju da kupiješ sve kompletno novo i ponovo sve novo i nije im ni stalo da se neke stvari rješavaju.

To sve je i jedan od razloga zbog kojeg se preporuča zamjeniti sve gume novim nakon 50 000 km,bez obzira koliko su potrošene.Tu nije bitno jel je to vrhunski brend ili neka Sava.Zašto,o tome nekom drugom prilikom,mogao bi pisati tjedan dana,a da vam sve nedostatke i prednosti postupaka,kavlitete i svega ostalog o gumama navodim.I nije toćno da ljudi u zapdnim zemljama zbog većeg standarda ćine to što ćine.oni to rade zbog puno razvijenije tehničke kulture,a i boje se nedaj Bože da mu se dogodi nekava nesreča koja se mogla sprijećit pravodobnim odražavanjem auta,u kojem su gume i njihovo stanje najbitniji element.
 

jura

New member
Uopćeno gledano, ne zanima me hoće li netko promijeniti gume na 40 000 ili na 140 000 km, niti me zanima hoće li ih platiti 2 000 ili 12 000 kuma, to je izbor svakog vozača ponaosob. Ono što mene zanima je slijedeće. Većina nas živi i vozi svoj auto u Hrvatskoj (iako sumnjam da su igdje na Balkanu ceste bolje) po vrlo dobrim, štoviše odličnim prometnicama, u jednom idiličnom okruženju gdje ophodnja ceste nadgleda kontentno i gdje nema teorije da se na asfaltu pojavi i najmanja rupica, a kamo li kap dvije ulja... I sad, voziš ti svoje gume od 70 000 km na autu od 20 000€ a na zadnjem sjedalu u auto sjedalici dijete... I voziš se brzo jer je mali bolestan i moraš na hitnu... I voziš se jeb*no brzo i ne razmišljaš o tim gumama o kojima sad ovisi život tvog klinca i tvoj život... Ne vrijedi riskirati, jeb*š 20 000 km ranije promijeniti gume ako ćeš tako biti siguran da ćeš i u ekstremnim situacijama imati više šanse preživjeti... Razumijete li što mislim?
 

deda

New member
Ono za gume,nisam ja u pravu,ja sam samo prenio ono što su me ućili i uće,oni koji znaju znanje,znaći vrhunski svjetski strućnjaci.Inaće sve ovo što se piše po raznim auto časopisima,tv reportažama,razni spotovi po interenetu,sve to rade ljudi koji pojma nemaju,zašto,jednostavno, ne mogu znati ništa konkretno jer oni se ne bave tim stvarima profesionalno i ne zavisi im egzistencija o stvarima o kojima pišu i prićaju,to jednostavno nije njihova struka,danas rade reportažu o gumama,sutra o Brovingu 12,7mm,pa onda o problemu nuklearke u Japanu itd.Oni su samo pisci priča,da bi netko mogao pravilno i strućno shvati temu o kojoj se govori,odnosno da bi uopće mogao primiti to znanje,mora biti školovan u toj struci ili barem nekoj srodnoj i imati vlastito iskutvo.Dok meni nisu uvalili da moram raditi program sa autogumama,nisam imao pojma o njima,ništa više nego svaki drugi vozač,ali kad sam već prihvatio taj posao(nisam morao) trudio sam se iz sve snage da pokupim i naućim sve o tome do čega i do koga sam mogao doći.Ali kažem da bi uopće to mogao shvatit morao sam imati određeno pred znanje,a to sam stekao davno prije,jer da toga nije bilo badava bi čitao i slušao stručna predavanja ništa ne bi kužio,kao i većina drugih koji su bili samnom i kojima je sve to isto bilo dostupno.Nije ih uopće ni zanimalo,jer nisu kužili ni što ih treba zanimati,samo im je bilo fora da poslije odu na klopu,cugu i da se probaju voziti po trkaćim stazama u Porsheima,Lotusima,AMGeovima,itd.
I onda vam takvi likovi pričaju priće novinaraima,strućnim savjetnicima u tematskim tv emisijama itd.A što nastaje od toga,ne neznanje nego potpuno krive informacije,a nije to samo u vezi guma,tako je uglavnom i sa svime ostalim.
 

Damaj

Active member
Uopćeno gledano, ne zanima me hoće li netko promijeniti gume na 40 000 ili na 140 000 km, niti me zanima hoće li ih platiti 2 000 ili 12 000 kuma, to je izbor svakog vozača ponaosob. Ono što mene zanima je slijedeće. Većina nas živi i vozi svoj auto u Hrvatskoj (iako sumnjam da su igdje na Balkanu ceste bolje) po vrlo dobrim, štoviše odličnim prometnicama, u jednom idiličnom okruženju gdje ophodnja ceste nadgleda kontentno i gdje nema teorije da se na asfaltu pojavi i najmanja rupica, a kamo li kap dvije ulja... I sad, voziš ti svoje gume od 70 000 km na autu od 20 000€ a na zadnjem sjedalu u auto sjedalici dijete... I voziš se brzo jer je mali bolestan i moraš na hitnu... I voziš se jeb*no brzo i ne razmišljaš o tim gumama o kojima sad ovisi život tvog klinca i tvoj život... Ne vrijedi riskirati, jeb*š 20 000 km ranije promijeniti gume ako ćeš tako biti siguran da ćeš i u ekstremnim situacijama imati više šanse preživjeti... Razumijete li što mislim?
I sa potpuno novim gumama ljudi doživljavaju prometne nesreće, i sa potpuno novim gumama ne bih divljao autom dok su mi djeca u autu, bez obzira koliko su bolesna. Eto ima mnogo brižnih ljudi koji će sve ranije mijenjati zbog sigurnosti, a onda kada izađu na cestu, sigurna VOŽNJA im je na zadnjem mjestu!
P.s. Bolje imati lošije gume i oprezno voziti, nego imati nove gume i ispitivati njihova vozna svojstva do nemogućih granica.
 

deda

New member
Nisu ljudi koji sve mjenjaju ranije brižni,nego su bedaki koji neznaju kud potrošit novce,ali to je u redu,ćija lova,taj nek je troši na što hoće.Brižni ljudi su ono koji mjenjaju gume,kočnice i sve ostalo "na vrijeme", a nebrižni riskiraju svoje i tuđe živote svojim pametovanjem,škrtošću i nemarnim odnosm prema autu s kojim se voze i ti su daleko opasniji od ovih koji divljaju i voze aute do granica mogućnsti,jer ti uglavnom i znaju gdje je granica,a ti sa svojim čvrgavim, spaljenim i poderanim Michelinkama (3 mm ) nemaš pojma gdje je ta granica,a kad saznaš, to saznanje ti može trajat samo djelić sekunde.
 

Damaj

Active member
Nisu ljudi koji sve mjenjaju ranije brižni,nego su bedaki koji neznaju kud potrošit novce,ali to je u redu,ćija lova,taj nek je troši na što hoće.Brižni ljudi su ono koji mjenjaju gume,kočnice i sve ostalo "na vrijeme", a nebrižni riskiraju svoje i tuđe živote svojim pametovanjem,škrtošću i nemarnim odnosm prema autu s kojim se voze i ti su daleko opasniji od ovih koji divljaju i voze aute do granica mogućnsti,jer ti uglavnom i znaju gdje je granica,a ti sa svojim čvrgavim, spaljenim i poderanim Michelinkama (3 mm ) nemaš pojma gdje je ta granica,a kad saznaš, to saznanje ti može trajat samo djelić sekunde.
Deda ja sam svoju sigurnost osigurao novim autom, toliko o mojem ulaganju u sigurnost. A onaj koji sporije vozi sigurno je sigurniji od najnovijih i najboljih guma na svijetu. A ti si mene nepošteno svrstao u neodgovorne vozače po pitanju održavanja, pa ja servisiram samo u ovlaštenim servisima i sve činim pravodobno, na mojim autima ide samo original dijelovi, pa zar stvarno misliš da je sigurno ovo : ej sada malo kasnim, ma nagazit ću ja gas jer imam gume koje nisu prešle 50 tkm.
 

deda

New member
Nisam ja nikud nikoga svrstao,pa upravo sam i poćeo ovu temu,jer sasvim je normalno da ti ili neko drugi te stvari nezna,odkuda bi znao pa ne bavi se time,isto kao i ja recimo nemam pojma o elektronici i kad mi nešto treba,pitam i postupam po onome kako mi kaže netko tko se time bavi.Problem je u nećem drugom; ti kao stranka,mušterija kada dođeš u servis ili u ovom konkretnom slućaju vulkanizer slušaš i postupaš kako ti on savjetuje ili kaže,jel tako? E stvar je u tome što možda čak nema ni deset pravih vulkanizera u cjeloj nam ljepoj našoj koji znaju posao koji rade,a to znam jako dobro jer nema lika u cjeloj državi kod kojeg ja nisam bio i snjima radio.Najviše ih je koji su otvarali te radione jer su došli na tu ideju kuda da ulože neku lovu do koje su došli i podcjenjuju struku pa zapošljavaju ljude koji veze nemaju ,a i nesmiju imat,jer bi bili pametniji od gazde.A tek u auto servisima ovlaštenim ili neovlaštenim,situacija je najgora.Gazda kupi strojeve za montažu da se ****i i da ubere novce i na tome i onda prisiljava mehaničare,autolimare i električare da kada nekom treba montiraju i gume.Jer smatraju da su svi poslovi bez veze i da svako može sve raditi i zašto bi zaposlio pravog školovanog vulkića pa da mu i on ide u trošak.Kolko se sjećam vidm da si iz Slavonije,ima jedan servis u Vukovaru-Auto Marković i jedan servis u Županji i Automax u Osijeku koji znaju svoj posao i možeš kod njih ić sa punim povjerenjem,svi ostali do Zagreba su samo tamburaši.
 

Damaj

Active member
Ma hvala tebi na savjetima, slažem se da svi ne mogu znati sve, ja sam u neke stvari bio uvjeren jer tako tvrde SVI - od službenih web stranica proizvođača (Bijelivuk je dao neke od adresa) pa do raznoraznih glasila i časopisa, uključujući tu i vulkanizere. Baš ovaj vulkanizer koji mi je dao savjet radio u Njemačkoj 20 god., a kada mi je prišao moment ključem zatezati alufelge te objasnio kako mnogi vulkanizeri unište alufelge pneumatskim zatezanjem pomislio sam da ovaj nešto i zna. Inače od ovog Markovića kojeg preporučuješ sam pobjegao (ako je to taj na koga ti misliš) kada sam se dva puta vraćao na reklamaciju optike.
A ako netko i neke stvari ne zna to nije razlog za izricanjem oštrih i žargonski uvrijedljivim riječima, pogotovo kao onaj Ciki koji samo što ne ujeda i čini mi se da on na ovom forumu zna samo vrijeđati. S takvima više ne želim niti ulaziti u rasprave.
Deda piši i uživaj!
 

marek45

New member
Dok kod zadnjih guma, što je naročito izraženo kod novih auta koji imaju ABS dolazi do nejednolikog trošenja gazečeg profila i kada se te gume stave napred pojavljuje se trešnja na volanu,a gume su 100% u balansu i onda nastaju problemi.Kada se sve to dogodi i dođeš kod vulkanizera koji to nezna,izvode ćuda i na kraju ti vele da ti gume ne valjaju i da kupiš nove.
potvrđujem.
zamijenište mi nakon zimske sezone zadnje gume na predje i odjednom počeše vibracije.
sve pogledaše i rekoše, to je do guma. promijeni gume jer su stare.


I nemojte mislit da se gume jako ne griju,griju se itekao,pogotovu kod duže vožnje,a da i brzina nije velika i bez obzira jel zima ili ljeto,naravno što je vani toplije više,isto što je veća brzina i brza vožnja kroz zavoje,svaka takva različita situacija grije gume na različitim mjestima više ,a negdje manje,a kada je pritisak u gumama nešto manji,onda se to još drastićno povečava.
potvrđujem. nedavno smo se selili. kombi (crafter maxi) nakrcan do bola. riknula zadnja guma. čovjek se vozio nekih 50km po autocesti na +34 oko 100km/h i vjerojatno guma nije bila bila dobro napumpana. sva se izvitoperila. dakle nije pukla nego se spigala.
iznenadio sam se kad sam ju opipao kako je vruća bila.
srećom naišli cestari i pomogli da zamijenimo.

evo to su samo moje opservacije kao laika.
slušajmo starije. :angel:
 

kojo1984

New member
Ja se izvinjavam zbog postovanja :D... kad se ljudi ne pohvataše za vratove :D... šalim se, naravno :D.

Evo, ja kupim svaki put 4 nove gume, i to poslije 3 godine ili poslije 35000KM cca, šta dođe prije.
 
Reci ti meni Kojo je li tebi sad definitivno riješen problem s podrhtavanjem volana?

Ja taj problem nisam nikad do kraja riješio. Nego sam mijenjanjem pozicije kotača namjestio da trese samo preko 120 km/h (u nekim kombinacijama je treslo oko 70 km/h). I da, jače trese kad tek napumpam gume.
 

kojo1984

New member
Reci ti meni Kojo je li tebi sad definitivno riješen problem s podrhtavanjem volana?

Ja taj problem nisam nikad do kraja riješio. Nego sam mijenjanjem pozicije kotača namjestio da trese samo preko 120 km/h (u nekim kombinacijama je treslo oko 70 km/h). I da, jače trese kad tek napumpam gume.
Da, jesam riješio problem. Problem su bile definitivno gume. Stavljao sam točkove na C4 1.6 benzin iz 2008 i trese, stavljao ga na 307 od prijatelja i trese. Na kraju dobio nove gume (Bridgestone) i sve super.

Nekad zna da podrhti na sekund-dva, ali to je od ceste, vjerovatno.

Prije neko veče sam išao oko 200km/h i nije bilo nikakvih podrhtavanja na bilo kojoj brzini. Zavisi na kojoj cesti vozim :)...

Moj ti je prijedlog da prebaciš točkove na drugi auto i da vidiš šta se dešava, ako trese, stavi gume na druge felge, i svoje felge na druge gume.

Ja sam stavio druge gume :)...
 

megi

New member
imam i ja sličan problem... nove alu felge dozent 16 i gume fulda 205,55,16 kupljene u 3. mj. trešnja se pojavljuje na oko 130 kmh i nadalje je sve intenzivnija.. isto tako sve balansirano, napravljen špur, podvozje je potpuno ispravno jedino što poluosovina ima malo lufta ali ne vjerujem da bi to bio uzrok.. već sam lud kako kažu nikako na zelenu granu...
 

deda

New member
Kod većih brzina 120 i više auto trese zbog zadnjih kotača,dakle prednja poluosovina nije kriva za to kod tebe,jer da trese tresla bi već kod manje brzine od 80..Prvo provjeri dali su gume propisno napumpane.Zašto se to događa teško je reć napamet,trebaš nać dobrog vulkanizera da nađe grešku.Inaće sa tim felgama zna ćesto biti problema.Ako ti se da, zamjeni prednje sa zadnjima pa vidi jel ima razlike.
 

megi

New member
prebacio sam prednje otraga i ista stvar, a čuo sam da da su te felge mekane i loše ali opet nisam do sada pogodio u nikakvu rupu ili ivičnjak da bi se imale priliku skrivit... na zadnjem balansiranju vulkanizer ih je provjeravao.. imam čelične felge sa zimskim gumama pa ću to probat.. jednom prilikom mi je vulkanizer rekao da nekakav "ET" tih felgi ne paše na moj auto i da je vjerojatno to uzrok ali ja ne znam što znači taj "ET"? jel mi može netko malo taj dio pojasniti
 

Krky

Lakerski profesionalac
prebacio sam prednje otraga i ista stvar, a čuo sam da da su te felge mekane i loše ali opet nisam do sada pogodio u nikakvu rupu ili ivičnjak da bi se imale priliku skrivit... na zadnjem balansiranju vulkanizer ih je provjeravao.. imam čelične felge sa zimskim gumama pa ću to probat.. jednom prilikom mi je vulkanizer rekao da nekakav "ET" tih felgi ne paše na moj auto i da je vjerojatno to uzrok ali ja ne znam što znači taj "ET"? jel mi može netko malo taj dio pojasniti
ET oznaka felge ti je koliko će ti felga doći van rubnika ili unutra, mjeri se u mm, čim je ET manji to felga ide bolje van, pogledaj dali će ti trest sa čelićnim felgama, usput pogledaj sa druge strane felge koji je ET na čelićnim i na alu felgama pa nam javi.
 

deda

New member
Et nema veze sa trešnjom.Problem u tim felgama nije samo u lošem materijalu nego nove novcate su lože,materijal je nejdnoliko strkturiran pa felga nema jednako težinu po cijelom obodu,a to se ne može sredit balansiranjem jer ne može ni skužit.
 
Na vrh