Xsara Coupe; troškovi, zamjena brtve glava/blok

ledolomac

New member
Napisao sve dosadašnje veće kvarove na mojoj xsari iz 1999 god-proi.1998, ali post se je izbrisao/valjda zbod dužine/ pa mi se neda ponovo pisati.Uglavnom s autom sam prešao 177 t.km i do sada nikada nisam imao problema sa strujom niti elektronikom, niti me je auto ikada ostavilo u kvaru na cesti.Auto redovno servisiram/ne plaćam ruke/ u ovlaštenom servisu.Dva puta sam mjenjao bateriju i uvijek sam kupio kvalitetniju-Vartu, radi elektronike i manje osciliranja napona.Motor nikada nisam oprao vodom po el sklopovima, i pod mlazom vode.Svijećice mjenjam redovito na 60000 ili 30000 t.km

Iz svoga iskustva su mi neobjašnjivi el. kvarovi kod drugih vlasnika.Standardno kao mi svi vlasnici mjenjao brtvu glave i sve što ide uz to prvim put na 113000 km a drugi put čak i bespotrebno prije mjesec dana nakon 175 t.km odnosno 60 t. km od ranije sanacije.naime pojavilo se je ulje na poznatom mjestu na motoru pa kako prvi put nisam stavio originalnu brtvu odlučija ponovo promjeniti sve.ukupan trošak s svim filterima ,uljem.remenjima, svićicam. disk pločicama, gum.ventila, semer.vod pumpom, uz dobivene popuste. 1800 kuna. Prvi ravnanje glave trošak ispod 1500 kuna.dakle bez cijene rada koju ne plaćam

Nadalje, do sada sam izmjenio oba ležaja na prednjim kotačima, lijevu poprečnu štangu, dva akumulatora, komplet zadnje pakne i to original/1200 kuna komplet/ jer zamjenski ne valjaju,dva kompleta kumpluga i to na 90000 km 1200 kuna original i prije dva mjeseca valeo zamjenski uz popust 650 kuna,nedavno modul od grijanja 200 kuna a upravo sam kupio zamjenski hladnjak valeo 530 kuna jer isti gubi vodu.Jednom varen jer kvačica koja ga drži imala dva igličasta zaperka koja su uslijed trešnje probili hladnjak.Nedavno mjenjan i modul grijanja 200 kuna/nije ispuhivalo osim na broj 4/.Prekidale se i žice od podizača stakala na pregibu vrata i isto ekspresno rješeno zamjenom žica od strane vrata s drugim dužim i njihovim zapetljavanjem s prekinutim krajem-dakle bez lemljenja.mjenjan i puška na zadnjem desnom točku i pripadajući ležaj -1000 kuna-puška kupljena u peugeota jer je citroen ne proizvodi.Ovaj kvar sam i sam izazvao jer na vrijeme nisam promjenio ležaj koji je uništio pušku a mogao je nastradati i cijeli zadnji ovjes.Sve zbog kvara od 200 kunakoliko koštaju ležajevi.Mnoge kvarove i sami izazovemo ili svojom nemarnošću ne otklanjamo kvarove na vrijeme pa ono izazivaju druge.
 

marek45

New member
naime pojavilo se je ulje na poznatom mjestu na motoru pa kako prvi put nisam stavio originalnu brtvu odlučija ponovo promjeniti sve.
imam nekoliko pitanja.
1.što bi to bila "orginalna brva"? (brtva kupljena u ciroen servisu? koja marka?) Koju si prvi put stavio?

2. dal si radio strojnu obradu glave prilikom prvog mijenajnja dihtunga?
 

ledolomac

New member
Kako sam i naveo ranije imam problema kod slanja dužih postova, pa ih sada šaljem u nastavcima.Iz tih razloga i višekratnog ponavljanja pisanja istih stvari ne kontroliram šta sam ili nisam napisao pa odatle i podosta gramatičkih grešaka i ponavljanja.Sorry.
 

marek45

New member
Kako sam i naveo ranije imam problema kod slanja dužih postova, pa ih sada šaljem u nastavcima.
uvijek prije pritiska na gumb "pošalji odgovor" napravit copy/paste s mišem il ctl+c i onda ctrl+v.
A i gumb nazad u web pregledniku zna vratiti tvoj post, pa probaj nešto od ovoga.
 

ledolomac

New member
Orginalna brtva je citroenova ,mislim da je valeova i kupljena je u citroen servisu gdje i popravljam auto.Upravo držim citroenov račun od 14.01 11 i cijena brtve je 315,89 kuna, gumica ventila 143,71 kuna i semering bregaste99.91 kunu.Prvi put sam ravnanje glave platio oko 200-250 kuna a zadnji put 100 kuna. Sve u organizaciji servisa.Drugi zamjenski djelovi s rabatom koštaju u Kreše 1112.30 kuna.Tu spadaju već navedeni djelovi:Svijećice NGK, natezać 156 kuna,zupčasti 75,oo pumpa vode 164,oodisk pločice TRW 268.oo kuna, remenje, filteri antifriz itd

Kako sam i naveo ranije imam problema kod slanja dužih postova, pa ih sada šaljem u nastavcima.Iz tih razloga i višekratnog ponavljanja pisanja istih stvari ne kontroliram šta sam ili nisam napisao pa odatle i podosta gramatičkih grešaka i ponavljanja.Sorry.
 

marek45

New member
Orginalna brtva je citroenova ,mislim da je valeova i kupljena je u citroen servisu gdje i popravljam auto.
ok, no mene zanima dal je bila strojna obrada glave? dal je glava brušena?
jer moguće da ti je od toga opet propustila.
a ako je brušena sve kako spada onda i ja idem u citroen kupit orginal brtvu za mjesec dana jer kakve sam sreće moglo bi se i meni tako desit.
 

ledolomac

New member
uvijek prije pritiska na gumb "pošalji odgovor" napravit copy/paste s mišem il ctl+c i onda ctrl+v.
A i gumb nazad u web pregledniku zna vratiti tvoj post, pa probaj nešto od ovoga.
Pokušati ću kako si naveo_Ovo večeas je ludilo stalno me vraća na lozinku i nakon toga jedva mi otvori istu stranicu.Ovo mi se je već događalo.Morati ću i skenirati cijeli program. Zahvaljujem na savjetu.

Rekao sam ti da je obrađivana i da sam zadnji put platio 100 kuna jer vjerovatno je samo lagano prođena,I prvi put je obrađivana zajedno sa sjedištima ventila. Mjenjati brtvu a ne kontrolirati strojno glavu bi bilo neozbiljno i fušeraj.Glava mi je sređena po pravilima struke i osobe pod povjerenja koji je i glavna osoba servisa. On mi je i preporučio originalnu brtvu.I prvi put sam uzeo od istog proizvođača mislikm da je valeo ali nije bila originalna.Auto je lagano propuštalo na desnom kraju motora gdje se nalazi onaj kanal gdje počme baliti ulje.Nije bilo ništa alarmantno ali me je nerviralo, a usput sam promjenio i zupćasti remen i sve prednje navedeno, a što bi za 10000 km i tako trebao mjenjati
 

Zmix

New member
Kada se menja dihtung glave obavezno se mora ravnati glava. Podrazumeva se da je deo originalni. :)
Vrlo važno je i da se OBAVEZNO stave novi šrafovi, nikako vraćati stare!
 

marek45

New member
Kada se menja dihtung glave obavezno se mora ravnati glava. Podrazumeva se da je deo originalni. :)
Vrlo važno je i da se OBAVEZNO stave novi šrafovi, nikako vraćati stare!
znači viktor reinz il goetze ne dolazi u obzir???može pojašnjenje zašto je tako bitno staviti "orginalni" dihtung kad ga je sama tvornica orginalno sfušala u slučaju mog c4!!!
i zašto nove šarafe ako se nisu izdužili?molim pojašnjenje.

nije da se baš kužim u aute, al ni totalni neznalica nisam.
 

Zmix

New member
znači viktor reinz il goetze ne dolazi u obzir???može pojašnjenje zašto je tako bitno staviti "orginalni" dihtung kad ga je sama tvornica orginalno sfušala u slučaju mog c4!!!
i zašto nove šarafe ako se nisu izdužili?molim pojašnjenje.

nije da se baš kužim u aute, al ni totalni neznalica nisam.
No hard feelings! :)

Novi šrafovi se stavljaju iz razloga što se stari šrafovi deformišu i ne stegnu glavu kako treba i eto ponovo nevolje vrlo brzo. Možda je Ledolomac imao taj problem posle prvog menjanja.

Marek, mnogi proizvođači automobila fabrički stavljaju raznorazne delove iz samo njima znanih razloga. Mom prijatelju je na njegovoj Xsari crkao fabrički set kvačila nakon samo 60 000 km! Stavio je Valeo (ako se ne varam) i od tada je prešao preko 150 000 km bez ikakvih problema.
Zašto je to tako, stvarno ne znam.
 

marek45

New member
No hard feelings! :)

Novi šrafovi se stavljaju iz razloga što se stari šrafovi deformišu i ne stegnu glavu kako treba i eto ponovo nevolje vrlo brzo.

Marek, mnogi proizvođači automobila fabrički stavljaju raznorazne delove iz samo njima znanih razloga. Mom prijatelju je na njegovoj Xsari crkao fabrički set kvačila nakon samo 60 000 km! Stavio je Valeo (ako se ne varam) i od tada je prešao preko 150 000 km bez ikakvih problema.
Zašto je to tako, stvarno ne znam.
deformiraju se od godina? :)
dakle od zuba vremena? to su nekakvi mikroskopski deromiteti il mjerljivi u milimetrima?
kak onda opće drže glavu ak se deformiraju?
il se deromiraju kad ih se steže s novom glavom??

meni je mehaničar rekao da je na c4 mijenjao jedan kuplung na 40 000km jer čovjek više nije mogo šaltat. :)
i već ih je 4 komada promijenio na tim autima, a evo moj drži već 155 000 km.
50% svega je sreća.
 

deda

New member
Šarafi glave su napravljeni od materijala koji se rasteže,zato se na modernijim motorima nikada ne doteže glava kod novog auta ili kod mjenjanja dihtunga ,kako je bilo nekada.Upravo zbog toga kad se jednom stegnu,a poslije skinu gube svoju elastićnost i nakon zagrijavanja jednostavno popuštaju i dihtung propiša.Inaće kvaćilo na Xsari i C4 je poznta boljka da brzo ode,a pogotovu ako se auto ne vozi kako treba.Znam neke koji imaju već preko tristo tisuća i još ga nisu menjali.
 

Zmix

New member
deformiraju se od godina? :)
dakle od zuba vremena? to su nekakvi mikroskopski deromiteti il mjerljivi u milimetrima?
kak onda opće drže glavu ak se deformiraju?
il se deromiraju kad ih se steže s novom glavom??
Tu nije u pitanju neka velika deformacija, ali i ona je dovoljna da ti stari šrafovi ne stegnu glavu kako treba.
Stari šrafovi drže glavu ali vremenom opet počinje da curi ulje na dihtungu jer šrafovi ne stežu u dovoljnoj meri.
Zato je potrebno zameniti ih prilikom zamene dihtunga i ravnanja glave.
 

marek45

New member
ok @deda i @zmix. sad mi je jasno.
A ja sam stalno imao u glavi da ću morat ić dotezat glavu.
Dakle toga više nema.

All right.

Nego dajte vi meni recite što da ja napravim sve sad kad idem rastepat motor, tj dihtung glave.
Dimi mi na šipki ulja i to dosta (navodno ne bi smio uopće dimit il jako malo), ulje troši 6-7 deca na 5000km (nešto i rastepe po autocesti).
U antifrizu imam tragove ulja, smeđe tragove.
Mehaničar ne bi dirao gumice ventila ni ventile i te fore.
Inače motor ravnomjerno vuče, pali, troši 6,2 po autocesti. (krepava kad se uključe potrošači, al to je do neke tamo zaklopke)
Može i na pvt da ne offtopičarimo previše....
 

ledolomac

New member
ok @deda i @zmix. sad mi je jasno.
A ja sam stalno imao u glavi da ću morat ić dotezat glavu.
Dakle toga više nema.

All right.

Nego dajte vi meni recite što da ja napravim sve sad kad idem rastepat motor, tj dihtung glave.
Dimi mi na šipki ulja i to dosta (navodno ne bi smio uopće dimit il jako malo), ulje troši 6-7 deca na 5000km (nešto i rastepe po autocesti).
U antifrizu imam tragove ulja, smeđe tragove.
Mehaničar ne bi dirao gumice ventila ni ventile i te fore.
Inače motor ravnomjerno vuče, pali, troši 6,2 po autocesti. (krepava kad se uključe potrošači, al to je do neke tamo zaklopke)
Može i na pvt da ne offtopičarimo previše....
Ukoliko na čepu od hladnjaka ima bijele emulzije, ulje ti se mješa sa antifrizom što znači da ti je glava probila i čeka te izmjena brtve.Normalno je da ćeš tada mjenjati zupčasti remen sa natezačom,pumpu od vode,gumice od ventila i semering radilice a po potrebi i filtere i svijećice.Pa nečeš nakon par tisuća kilometara opet rastvarati motor.Èudan je tvoj mehaničar koji kaže da ne mjenjaš gumice ventila i semering.Pa to se obvezno mjenja,a i nije neki trošak.Na semeringu ti može teći ulje a zbog gumica ventila dimiti.Što se tiče vida koje drže glavu iste nisu mjenjane. Postoje dvije vrste vida s različitim naprezanjima/ima dobrih objašnjenja na internetu i nije vezano za starost/ ali vjerojatno iskustveno ima razlog zašto to nije učunio. Znam da izmjenu vijaka kod dosta auta obvezno zahtjeva.Mislio sam ga i ja to pitati ali zaboravim, pa ću to prvom prilikom i izvijestiti vas.
 

ledolomac

New member
hehe, pa motor se tek sada razradio, ne?
Nego i dalje nismo odgovorili na pitanje zašto treba orginalni dihtung?!
Zato da ne staviš sranje koje će ti propustiti ulje nakon par tisuća kilometara.Na forumu isto imaš raspravu i iskustva s brtvama i izmjenama kod glava PSA motora. Pa valjda ne treba naglašavati da je orginalni dio kvalitetniji, da se tvornički ugrađuje i proizvodi po posebnim standardima i kontrolom.
 
Na vrh