Iskustva XM

Dujo

New member
Procitao sam cijelu temu pa moram napisati malo duzi post,nestrpljivim se ispricavam unatrag..Oupppsss unaprijed! :D :D

Kako sam prodao ZX-a evo gledam kupiti nekog citrona j'opet..

Ovog zelim hidraulicara,izbor zbog cijene i velicine pao na XM-a..
Mozda to auto budem imao kao "primarno" jer tebam radi obitelji velik/komforan auto,godine mi nebitne uz pocincanu limariju...
Nasao sam u St. 2.1td. 91g. za sitnu lovu,navedeno je dosta toga daje promijenjeno,kakon pratim oglase taj je zadnjun godinu u oglasima,sada mu je istekla rega,bio je 900€,pa 700,sada spusteno i na 600€.
Zanima me potrosnja posto bi to auto vozio minimalno 30-40tkm. na godinu...
Kada sam vozio P605-2.0 vece srvise sam radio kod poznanika koji radi samo francuze,imao je 605icu sa 2.1td.motorem i govorio da mu nepada potrosnja ispod 9L/100km.Sada se sjecam toga i to me muci,znam da je govorio da je razlika minimalna i otvorenoj voznji i gradu te prosjek vrti stalno oko 9L ! ! ? ?
Nije mi jasno da toliko trosi..

Da se vratim na prvu stranu test voznje...Ford-a proglasise kao naj losijeg u slalomu..Posto sam imao Scorpia isti model sa V6-12v. 2.4i motorom moram reci da je auto imao jako dobru stabilnost,omjer tezine mu je bio idelno rasporedjen gotovo 50%-50% prednja/straznja osovina,stabilnost mu je bila jedna od jacih strana uz malu tezinu..Posto je model izasao 86g.tada je bio najlaksi od konkurencije (cca 1300kg.)
Usput ovo oko potrosnje V6 motora tvrdim da ja tako kako jura kaze..
Kada bih napisao koliko je znao spustiti nebi vjerovali ali da je prosjecna potrosnja bila 9L to garantiram (40% grad Trogir, 60% Trogir-Split)...Cudo od auta..Sada tko usporedi one koji nikada nisu culi ili promijenili map/maf/senzor/protokomjer zraka(kako vec tko zove),stanje motora,kompresije,stelali ventile,filtere,katalizator/e..Vjerujem da ti zapusteni trose preko 15L i nemogu manje..
Uredan sestak,sa pravim vozacem koji poznaje svoje auto i po gradu moze vrtiti oko 10ak litara..
Meni je P-605 2.0-8v (89kw) trosio vise od toga scorpia,bio je mladji,manje zapremine motor a isto vozen..Sada tko to moze razumjet..2.0-8v PSA motori su mrak za velike kilometre,moj je presao 60ak tkm.na plinu nikada mu nista bilo a imao je 270 000km.kada sam ga kupio,sudeci po meni cak nisu originalni znaci vjerojatno i vise je imao...

Sto se tice XM-a misli kao oldtimer da ce biti jako zanimljiv auto,nece biti nesto cijenjen (vise od ostalih) ali siguran sam rijedak primjerak jer je i danas zanimljiv iz kuta gledanja amatera a i profesionalaca..

Molim one koji mogu sto vise reci o motorima prve generacije 2.1td neka napisu ili posalju privatnu poruku ako vec ne zele stogod javno reci.. ;) :)

Evo i link pa ako tko iz St.zna sto o ovome XM-u neka napise koju recenicu..
http://www.njuskalo.hr/auti/citroen-xm-turbo-d12-oglas-2782412
 

jurapz

New member
Dobra odluka ti je xm ali samo pod uvijetom da imaš blizu majstora koji ih poznaje. Za 2.1td ti je normalno 9l potrošnja ali on ti ide na sve živo, problem je taj što su ti motori prešli jaako puno km i to im je mana jedina.
Razmisli i o opciji 2.0 i v6 na plin, oba ti podnose flanđu tako da nije skupa ugradnja, skoro pa isto ti troše
 

ccccxm

New member
Ovako imam xm 2.1 td ako postoji bolji i kvalitetniji motor koji vuče korijene konstrukcije iz osamdesetih onda ja "nemam pojma o citroenu" Taj motor je napravljen da prođe milion kilometara,može te zajebat jedino ako ti ga uvali kreten koji je sjeba sve živo na njemu.Taj motor pojam moj ima 300000 kada sam ga kupio tko zna koliko su mi ukrali dan danas ni jedan benzinac ne pali tako.Ali zapamti xm je poseban onoliko koliko je poseban vlasnik ako misliš j taj auto i ne paziti ga bolje ga ne kupuj....:)
 

Dujo

New member
Pa nadam se da taj Marko ce biti mestar za sve sto ja neznam (hidraulika je sigurno to) a sto se tice ostalih stvari,vecina sam svoj majstor a sto ne znam nije mi problem priznati,otici mestru i platiti za posao koji obavi..
Nov auto nikada nebih kupio (kao moj stari) dam vrecu para a tko zna svojom greskom nesto skrivim i ode u "staro gvozdze" ili za 7 godina ne vrijedi 1/5 od toga sto sam platio..
Sva auta koja kupim odrzavam,ne kupujem "smeca" iako taj citron je 600€ od okativno izgleda dobar i vrijedan jos toliko uloziti (prvenstveno radi klime,drukcije mi nije zanimljiv auto te klase)..Zanimljiv mi je i razmisljam o kupovini..
Volio bi i "plindju" ali 2.0i-8v nebih nikada,imao sam ga u P-605 i poput Merca E220Dizelka je,osjeti svaku uzbrdicu i primjeti je nego ja okom...Motori su izdrzljivi ali stvarno mi je pre trom za putovanja..Taj 3.0 sa plinom je zanimljiv mi itekako ali gdje naci prav i uredan da je "povoljan" ili da nije otrcana raga koje se netko zeli rijesit..

CCCCXM: Sve sto si rekao mi je ok,poznato ali ipak ta potrosnja mi je prevelika za dzelka..Nemogu nekako prihvatiti da toliko trosi..Imao sam Omegu 2.5Tds (bmw-motor) i trosila je isto 9L,nekako mi i bilo prihvatljivo kada sam je "lozio" do kraja ali i kada sam je "mazio" potrosnja je bila koji "dec" ispod 9-ke...Dosadila mi je i rijesio sam je se..Nebi volio da tako kupim i ovoga XM-a i da radi toga ode opet na bubanj..
 

ccccxm

New member
Slušaj jednu stvar zaboravi uspoređivanje xm-a sa bilo kojim autom to je klasa za sebe nemoj očekivati da če ti auto od tonu i pol koji vuče većinu tehnoloških karakteristika iz osamdesetih se ponašati kao novi citrači po potrošnji itd.
To je auto kojega se voli i vozi za dušu ,ja imam taj model i uopće ne troši puno.
Uspoređivanje takvog automobila sa nekavom opelinom passatom ili slično zaboravi.XM nije avantura to je auto jako posebno i ako nema takvog vlasnika,koji ga misli imati za sebe i gušt osuđeno je na propast.Kako je moj stari prijetelj znao reći xm ne samo da treba znati paziti treba ga znati i voziti....;)
 

Dujo

New member
Svako auto usporedjujem sa onima koje sam imao..Netko ima u srcu Opela,Merca a eto neki i Citroena.. ;) :) :grin: :D
Sto se tice voznje profesionalac bio gotovo cijelo desetljece,sada kategorije stoje samo za "ukras".. :D :D Zivot odveo na drugu stranu..Ma sve je to jasno,kazem kod auta mi sve pase,ne plasim se i ne bjezim od hidraulike,ulaganja u auto ali neke stvari kod auta nemogu progutat..Kazem jedno je imati V6 i trositi i 12l za guste a drugo imati dizelka trositi pa skoro isto a disu gusti?
Uglavnom,nebi da raspravljam/o o tome,kazem potrosnja me jedino od tog auta "odbija"..Ustvari od toga motora...
 

Dujo

New member
Otkud sada to?? Nepouzdanost???
Pa maloprije si naveo da ima 300tkm.a sada ovakva izjava..
Ne znam za starije modele u cemu je kvaka,znao sam ove iz P406 da imaju problematicnu Lukas "bosku" isto takvo "smece" sam imao u E220D pa znam da gorivo mora biti po euronormi ili zjb.i elektronika na boski zjb.a sada nemam pojma o cemu pricas..
 

Lakii

Well-known member
Eto, ja bi samo napomenuo da se Xm ne kupuje zato jer je jeftin (ne zato sto ne moze biti).
To su auti koji trebaju paznju i zauzvrat puno vracaju...
 

fullcool

New member
Otkud sada to?? Nepouzdanost???
Vjerojatno je mislio općenito, ne na ovaj motor.
2.1 TD je vjerojatno najbolji dizel u to vrijeme do pojave common raila, pravljen je da bude štedljiv,pouzdan,dugotrajan, kultiviran u radu itd.
Šestak koji si imao u omegi je pravljen da ostavi dojam snage i robustnosti, a zapravo je lošiji od dizela koje su ugrađivali jetine Korejske aute. 6 cilindara samo po sebi daje miran rad i kakav takav sportski zvuk, velika kupikaža i turbo daje snagu, ali ništa impresivno a sa druge strane imaš veliku potrošnju, probleme sa pregrijavanjem i pucanjem glave, itd.
Za usporedbu, kad bi vozio XM-a sa ispravnim 2.1TD-om, i poslije sjeo u omegu 2.5TD, pomislio bi da sa motorom omege nešto nije u redu, očekivao bi razliku zbog veće kubikaže i 2 cilindra više a ne bi je osjetio.
Ako probaš 2.1TD, i imaš osjeća da nije tako kako sam ti rekao onda sa njim nešto nije u redu.
2.1 ti spada u kategoriju motora što ljudi zovu nepoderivim,no nemoj na to nasjedati, motor je dugotrajan ali ljudi ih ipak unište lošim održavanjem ili stvarno prevelikom kilometražom.
Potrošnja ti može biti u prosjeku 6l, ako voziš lagano, ali onda ti ne treba turbak, a od tako veliko auta očekivati 5-6 litara po gradu je smiješno, to ne mogu ni najnoviji auti, težina je tu presudni faktor.
 

ccccxm

New member
Otkud sada to?? Nepouzdanost???
Pa maloprije si naveo da ima 300tkm.a sada ovakva izjava..
Ne znam za starije modele u cemu je kvaka,znao sam ove iz P406 da imaju problematicnu Lukas "bosku" isto takvo "smece" sam imao u E220D pa znam da gorivo mora biti po euronormi ili zjb.i elektronika na boski zjb.a sada nemam pojma o cemu pricas..
Ti si rekao da te od motora općenito odbija potrošnja a ja sam ti odgovorio da mene odbija nepouzdanost čime sam ti još jednom potvrdio da mi je kod xm najbitnija pouzdanost nisam mislio o xm nego općenito.:cool::grin:
 

Dujo

New member
nije isto stabilnost i balansiranost, kod pravog vozača stabilni su svi auti, a balansiranost daje proizvođač (ili tjuner)
Upravo to sam naveo,balansiran je kao niti jedan sa zadnjom vucom (vozio merce,omege,bmw-e) svima je zadnji kraj pre lagan i radi ono sto je onaj vozac napravio sa scorpiom u testu,nemoguce kontrolirati ga.. Balansiranost tom autu je vrlina a ne mana..
Usporedili su pogresan auto,vidim da volan vozac u njemu mota vise nego u druga dva,taj auto je imao kratak hod volana,precizan i "anslag" poput merca...Puga 605 iste duljine Scorpia nikada nisam mogao smotati u garazu iz prve,nikada na cesti okrenuti zbog toga..
Taj auto ne treba prednju vucu,snijeg je "krcio" toliko dubok dok ga nebi ispod sebe nagurao toliko da ostane bez trakcije..

Lakii: Auto kupim po svojoj procjeni,to moze nekomu biti jeftino a nekomu skupo..Sve auto sam kupio itekako povoljno i tu Omegu jedino mogu recin da sam promasio iz razloga samo potrosnje jer sam se nadao da ce na otvorenom trositi manje za sto je jedino meni i bila potrebna..


fullcool: Naravno da ne ocekujem tu potrosnju,nebih nikada to niti ocekivao ali prosjek od 7L bi me razveselio i vec bi citron bio u garazi spremajuci se na regu..
Drago mi da si naveo tu usporedbu,jer po videima vidim da cca2500/min ide 130kmh a sa 3500/min cca 170kmh.Takav motor bi morao biti priblizan 2.5tds-u.
Zbog toga mi se svidja i onda nemogu vjerovat da sa 2500/min voznjom po/trosi 9L.
Netrebam auta za jurcanja ali snage za pretjecat kada imam priliku obavezno trazim..
 

fullcool

New member
Evo ti na ovom linku podaci o potrošnji
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/12-Citroen/84-XM.html?fueltype=1&fuelsort=1&powerunit=2
Motor je štedljiv, i na otvorenoj cesti sigurno možeš spustiti potrošnju ispod 6 litara ako ti je to cilj, ali ako voliš stisnuti gas onda je to neto drugo. Isto tako po gradu, normalno će ti trošiti 8-9, gradske, a ako si preoštar na gasu onda i više, ali meni je i bx sa 1.7 td motorom trošio tako a puno je lakši auto i 20 ks manje, zato kažem da je štedljiv motor jer za tu snagu i težinu auta troši malo.
Otiđi probaj auto, kad pališ hladan motor mora odmah satavit čim ugasi lampicu grijača, isto tako i kad je vruć, a vruć mora paliti i bez grijača ako je dobar motor. Ako vruć ne može palit bez grijača onda je ili loša kompresija ili je slaba boš pumpa, eto neke smjernice šta da gledaš.
 

Dujo

New member
Da ovje je raspon ispod 6 pa skoro do 9 litara..Nekako najpouzdaniji sa 143 tanka ima nevedenu potrosnju cca. 7L i to je dobro...
Sto se tice mehanike i provjere dizelka hvala na smjernicama ali to ili u to se razumijem,nije mi strano..Muka mi je jedina hidraulika,no i to moram kopirat prvi post jer je sve lijepo pojasnjeno i procitat nekoliko puta te zapisat kako provjerit to sve i nefalit prvi put pri kupnji hidraulicara.. :grin:
 

fullcool

New member
Ako je hidraulika jedini problem onda to uračunaj u startnu cijenu i sredi komplet čim kupiš auto, gledaj barem da je ulje čisto, a ostale stvari se srede uz malo strpljenja i ulaganja, ali nemoj da ti budžet za hidrauliku bude 100-200kn:D
To bi bilo kao da imaš sva četiri loša amortizera na autu i onda ti puno dati više od 200kn da ih zamjeniš, odmah zamisli sebi u glavi da mijenjaš 4 obična amortizera koliko bi te koštalo i to uloži u hidrauliku, tako ti neće izgledati skupo i problematično, a možda čak nećeš morati ništa ulagati za početak.
 

Dujo

New member
Sada sam upravo to htio pitati:
Znaci jedno ulje je za servo volan,kocnice i hidrauliku (amortizere)??
Ako sam dobro shvatio??
E dali ti "amortizeri znaju procuriti (vjerojatno da) kao i obicni i mogu se zamjeniti (koliko kosta amort za Xm i dali se uopce to mijenja ili samo kugle)??
Nije problem dati cca.2000kn (kao npr. za 4 klasicna amorta) ako hidrauliku rijesim narednih 40 000km.
Ne znam uopce kako i koliko to kosta..Dali se treba mijenjati i "amrtizer" ta kugla ili kako to ide?
Nadam se da cu u Petak ili Subotu ici pogledat XM-a i ako bude otrilike kao na slikama,motor uredan vjerojatno i kupujem..
 

fullcool

New member
Ulje je isto za sve, i mora biti zelene boje i prozirno.
Amortizeri ne procure kao klasični jer ovi imaju povrate tako da se ulje iz njih vraća u rezervoar, problem je ako je loš amortizer što će auto brzo padati što može biti slučaj sa prednjim amortizerima. Novi su skupi, ali se zato stave polovni u dobrom stanju ako je potrebno. Kugle ako nisu dobre onda je tvrd, to se riješi punjenjem ili zamjenom kugli.
Najbolje ti je odmah po kupnji staviti novo ulje (LHM) i prekontrolirati i po potrebi dopuniti kugle, to ti može biti max. 1000kn, a onda će ti taj koji ti to bude radio reći kakvo je stanje ostalih dijelova hidraulike, bitno je da kad budeš probao auto sve radi normalno, da se diže i spušta i da ne skače po cesti ko zaprežna kola.
 

jurapz

New member
Imaš par bolnih točaka kod hidraulike na xm-u to su istrošenost pojedinih elemenata( kocioni cilindar, pumpa, prednji "amortizeri"), osnovna od koje krećeš u sređivanje hidraulike je novi lhm, čisti filteri i SVE kugle ispravne, onda gledaš jel gdje curi ili gubi tlak i dali hidroaktiva radi. Èak nije ni tolika katastrofa ako je smeđkast lhm jer bar znaš da nije problematičan sa curenjem ;) Onaj dizel ti je još model prije redizajna elektronike kada su došli bolji konektori masa i vodo ne propusni konektori. Po meni najbolji xm-ovi su 93-94 jer je još uvijek s1 sa savršenom elektronikom znači hidroaktiv 2, vodonepropusni konektori, konektori masa bolji, bolja anti korozivna zaštita jer se na s2 počelo štediti na tome:meh: i još par stvarčica.
 

Zmix

New member
Evo da se malo pohvalim nakon dugo vremena moj xm ide na planiranu restauraciju,mijenjati će se sve i raditi na njemu što postoji počeo sam prije dva dana i nadam se da kroz dva tri mjeseca rada završiti ...:cool::wub::)
:shock: :shock: :shock:

Vid' njega... Vratija se Šime!
Usidrio se brod, jel da?
 
Na vrh