Iskustva s automatskim mjenjačem

DStipic

Member
Trebam preporuku stručnjaka za automatske mjenjače. Auto je C5,2.0 hdi 2006, 105.000km. Problem je navodno u hidrauličkom bloku mjenjača (dijagnoza ovlaštenog Citroen servisa), no upitno je od kad je prisutan te da li je napravio kakvu štetu unutar samog mjenjača.
 

DStipic

Member
Nakon što je riješen problem koji je bio, ja zadovoljan. U odnosu na Fiat Bravo koji sam vozio 10 godina ovo je apsolutno neusporediva priča i potpuno druga filozofija kako u smislu voznih svojstava oba vozila tako i po pitanju mjenjača. Ovo je sve na "finjaka", nema tu sile i na brzinu, ali s obzirom da je to brod na kotačima( tako se i ponaša) onda mu taj mjenjač pristaje!

Dok sam kupovao auto prvo sam probao automatik i meni se svidio na prvu, nako toga sam isprobavao manualce uključujući i jedan 2.2hdi 170hp, ali dojam vožnje C5 mi je jedino odgovarao sa opcijom automatik...
 

DStipic

Member
To nije psa automatic, to je japanac aisin i nije nepoderiv i zna stvarati probleme, ali moje mišljenje je da su ti problemi ipak većinom posljedica neredovitog i neispravnog održavanja. Taj mjenjač se ugrađuje u 50ak vozila.

Alfa Romeo 159 - 1.9 JTDm; 2.4 JTDm; 3.2 JTS
Alfa Romeo Brera - 2.4 JTDm; 3.2 JTS
Alfa Romeo Spider - 2.4 JTDm; 3.2 JTS
Cadillac BLS - 1.9 D; 1.9 D (TST);
Citroën C4
Citroën C5
Citroën C6
Citroën DS4
Citroën DS5
Fiat Croma - 1.9 JTDm; 2.4 JTDm;
Ford Five Hundred
Ford Fusion
Ford Mondeo
Lancia Delta (2008) - 1.8 DI Turbo
Land Rover Freelander 2
Land Rover Range Rover Evoque
Lincoln Zephyr
Lincoln MKZ
Mazda 6
Mazda CX-7
Mazda CX-9
Mazda MPV
Mercury Milan
Mercury Montego
Opel/Vauxhall Astra
Opel/Vauxhall Vectra
Opel/Vauxhall Zafira
Opel/Vauxhall Insignia
Peugeot 307
Peugeot 308
Peugeot 407
Peugeot 508
Peugeot 607
Peugeot 3008
Peugeot 5008
Range Rover Evoque
Renault Espace
Renault Vel Satis
Saab 9-3 - 1.9 TiD; 1.9 TTiD;
Volvo C30 D3 and D4
Volvo S40 D3 and D4
Volvo V50 D3 and D4
Volvo S60 2.4D, D5, D5 AWD and R AWD 06-07; 08-
Volvo V60 D3; D5; D5 AWD; T6 AWD;
Volvo S80
Volvo V70 2.4D, D5, D5 AWD and R AWD 06-07; 08-
Volvo XAC60
Volvo XC70
 

DStipic

Member
Za starije modele ne znam, za 4 brzinski u c5 (ne znam proizvođača) serviser za automatske mjenjače baš i nije imao riječi hvale...
 

Franz

Well-known member
serviser za automatske mjenjače baš i nije imao riječi hvale.
Osobno u zadnjih 10ak godina nisam čuo servisera koji za išta ima riječi hvale :) osim za proizvođača od kojeg mu reklamni kalendar za tekuću godinu visi na zidu radionice. :angel:
 

sipe

od Dijane do XM-a
Za starije modele ne znam, za 4 brzinski u c5 (ne znam proizvođača) serviser za automatske mjenjače baš i nije imao riječi hvale...
U xantiu i xm su se stavlja zf 4hp18 i 4hp20. Hp18 je nepoderiv, 4 brzine i samo mijenjaj ulje dexron 3

zf20 ako bi sipao dexron ode sve kvragu. Ima puno više plastičnijih dijelova pa se radi potpuno drugačiji pristup održavanju. Kod mene je hp18 samo ulje mjenjamo nikad nije bilo problema s njim da nije htio prebacit brzinu, kickdown radi super samo mjenjaj ulje jednom godišnje. Ulje dexron 3 litra 30-40kn, vrijeme potrebno za mjenjanje 1-2 sata (ispustiš staro ulje, izađe oko 4L, sipaš novo, ponovoiš svaku godinu).
 

deda

New member
Nisam nikad čačkao po automaticima,tj mjenjaćima pa nisam baš upućen ćiji su na koji auto ugrađivani,ali kolko sam se susretao sa citroenima i peugeotima sa automatikom,svi su ih samo hvalili,mislim na starije modele jednih i drugih,o novijim nemam pojma.Eto uvjek se može naućit nešto novo.
 

DStipic

Member
Osobno u zadnjih 10ak godina nisam čuo servisera koji za išta ima riječi hvale :) osim za proizvođača od kojeg mu reklamni kalendar za tekuću godinu visi na zidu radionice. :angel:
Slažem se da serviseri uglavnom nemaju riječi hvale za, manje više, ništa, ali ovaj koji se specijalizirao za automatiku za ovo što sam rekao nije hvalio, a najviše posla ima sa automatikom BMW-a. E to ne da nije hvalio, nego "pljuvao" (ali sa osmijehom na licu, ipak od njih živi!!)
 

Konrad

New member
Nakon što je riješen problem koji je bio, ja zadovoljan. U odnosu na Fiat Bravo koji sam vozio 10 godina ovo je apsolutno neusporediva priča i potpuno druga filozofija kako u smislu voznih svojstava oba vozila tako i po pitanju mjenjača. Ovo je sve na "finjaka", nema tu sile i na brzinu, ali s obzirom da je to brod na kotačima( tako se i ponaša) onda mu taj mjenjač pristaje!

Dok sam kupovao auto prvo sam probao automatik i meni se svidio na prvu, nako toga sam isprobavao manualce uključujući i jedan 2.2hdi 170hp, ali dojam vožnje C5 mi je jedino odgovarao sa opcijom automatik...
prvo, ne mozes uopce usporedivat Fiat Bravo (mali auto) i Sepet (veliki auto) u voznjim karakteristikama, rucni i automatski mjenjac, itd...

drugo na tim mjenjacima je opce poznato da ventili za regulaciju rikavaju i mijenjaju se a ponekad se mijenjaju kompletni hidraulicki blokovi...
 

DStipic

Member
Zato sam i rekao da su neusporediva iskustva....A dok sam birao što ću kupiti, nisam imao "opće poznatu" informaciju o kvarljivosti mjenjača te još uvijek mislim da to ipak nije tako učestala pojava.
 

deda

New member
Ne trebaš se bojati,prevelika je to serija vozila u pitanju da bi tu tvornice mogle sebi priuštiti greške.Kod automatika je bitno samo redovito i pravovremeno servisiranje i trajat će dok ima i auta.
 

DStipic

Member
Ne bojim se, jer je ova tema započeta mojim problemom sa mjenjačem koji je u konačnici zamijenjen novim na koji imam još godinu dana garanciju, a moj problematični je završio u Aisinu u Nizozemskoj na ispitivanju te su utvrdili kako je imao tvorničku grešku na kućištu koja je s vremenom dovela do neispravnosti i drugih komponenti plus upitno održavanje prijašnjeg vlasnika. No sada je tip-top!:whistling:
 

djtk1

New member
Pozdrav, vozim C5 2,0, 103KW, mjenjač mi je AL4 ne znam kojeg proizvođača ali sumnjam na ZF. Vožnja je ugodna, ali nitko ne zna kada mjenjati ulje u njemu, ja sam to napravio preventivno na 120000,( sada imam 185000) u njega ide posebno LT71141 ( ili slična oznaka ulja) total ili esso ulje i nje baš jeftino. Mjenja se oko 3L ulja od ukupno cca 6 L., sljedeći auto će mi biti isto automatik-ako bude prilike ali sumnjam da će biti iz PSA grupe-iz jednostavnog razloga što stalno neki qu crkaje-npr. brtva ventil dekla je 1200 kn-plastična plus gumena brtva-pa de nemojte me ono, čeljusti kočnica, klapne klime ( ajd da sam ikad drmao po toj j klimi-nikad i opet riknule klapne). Eventualno uzmem C-elisse 1,6 hdi ako kriza prođe i to sa rucnom klimom:meh:.
 
Na vrh