Automatski mjenjač

vborovic

C5 modifikator
Da, čep i ulje se trebaju promijeniti, a ulje, bilo koje sa tom specifikacijom JWS 3324 ... ako ga ne možeš nabaviti, onda traži na servisu, "originalno" potrebno PSA ulje prema katalogu ima oznaku 9734 R7 ... cijena cca 130 € (ne, nije greška) za 2 litre ...

http://www.original-genuine-spare-parts.com/a/citroen/9734_/9734R7-oel_(citroen).htm
https://www.jcparts.eu/oil_lubricant/9734R7-p

Onih 30 € koje sam spominjao ima trenutno jedan prodavač ne ebay-u iz poljske i to za 4 l pakiranje (sumnjam u tako jeftin proizvod, al ajde), ali na to bi trebao platiti još dostavu (moguće i carinu+porez, ne znam kako je kod vas jer ste van EU)

Motul navodno ima neko prikladno ulje za nekih 20 €, ali ne mogu tvrditi da je dobro bez specifikacije/deklaracije na pakiranju ... a sad, gdje je što dobaljivo, i po kojoj cijeni, ne znam, probaj nazvati neke trgovine auto dijelovima dal imaju to ulje u ponudi, pa vidi što će ti reći
 

Crash

New member
stavicu slike u novoj temi kao sto je rekao vborovic.Jos jednom hvala na savetima.Ja sam zvao sada u neki ovlasceni servis u bg i rekli su mi da imaju ulje, da mi mogu promeniti 3L ulja sada, pa da vozim neki 1000km i da dodjem opet da promene jos 3L, i ulje kosta 15e po L, e sad koje je ko to zna, kada sam pitao koje je ulje ona gospodjica mi je rekla fabricko po specifikacijama iz kompijutera, e sad
 

vborovic

C5 modifikator
Pa, obje oznake koje sam ja naveo su tvrorničke, samo što je razlika u Euro 4 i Euro 5/6 specifikaciji, a shodno tome i ulju ... a da ideš u sve servise, garantirano bi ti (što zbog ne znanja, što zbog manje cijene, što zbog zboga što ga je teško naručiti, što zbog tko zna kojeg razloga) u mjenjač stavili Euro 4 ulje u 3/5 radionica ... još ima genijalaca koji bi te uvjeravali i da je običan ATF dobar, jer je to sve isto ... 99% možda je isto, ali onih 1% će prije ili kasnije napraviti štetu u mjenjaču ... a mjenjač AM6, rabljeni, košta 1000-1500 € (i to sa nekih 100 tkm) + zamjena/ugradnja u servisu (ako ne znaš/ne možeš sam) ... + ulje ...
 

Crash

New member
danas sam zvao neki specijalizovani servis za automatske menjace, kazu filter(sito) je metalno i nema ga potrebe menjati, oni mi preporucuju da mi izvade 3L ulja, i sipaju novih 3L i da posle 1000km ponove isto, kaze da je to najsigurnije,sta mislite o tome?
 

vborovic

C5 modifikator
Za sito ne znaš u kakvom je stanju dok ga ne vidiš, na čepu su metalne čestice koje mogu nakon dugo vremena začepiti kanale po mjenjaču, zato se on mijenja, a sito ukoliko je cijelo, ok, može ostati, ali ako ima ikakvih oštećenja na njemu, nek se i ono promijeni
 

Crash

New member
Danas sam primetio da kada stanem i menjac je u D poziciji,i drzim auto na kocnici,ali jace pritisnem kocnicu,kad pustim kocnicu auto trzne napred,i to mi se cini samo kad jace pritisnem kocnicu i drzim tako dok je menjac u D.Zbog cega li se to desava i sta li je uzrok tome?Hvala
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Pa auto je u D, ima tendenciju krenut čim pustiš kočnicu... možda se više ''napne'' kad se jače kočnica stisne.
Možda i ima nekakav ''launch control'' mod koji se tako pali... probaj dok držiš kočnicu stisnut gas (vjerovatno će bit limitiran okretajima). I kad se dignu okretaji pusti kočnicu uz pun gas... pa kad poleti :D
 

vborovic

C5 modifikator
4. Provjera razine ulja

Preduvjeti :
- Vozilo u vodoravnom položaju
- Provjera: nema sigurnosnog načina rada mjenjača
- Skinuti čep za punjenje
- Dodati još 0,5 litara ulja u mjenjač
- Pritisnuti na kočnicu, ubacivati redom u sve brzine
- Ručica mjenjača u položaju "P"
- Motor radi u praznom hodu
- Temperatura ulja 60°C (+ 8 ; - 2 °C) (mjerenje parametara pomoču dijagnostičkog alata)
Skinuti čep za dolijevanje.

4.1. Mlaz ulja i potom "kap po kap"

Natrag postaviti čep za dolijevanje.

4.2. "kap po kap" ili ništa

Natrag postaviti čep za dolijevanje.
Ugasiti motor.
Dodati još 0,5 litara ulja u mjenjač.
Ponoviti postupak dolijevanja.

NAPOMENA : Razina je ispravna kad tanki mlaz ulja prelazi u kapanje "kap po kap".

Natrag postaviti čep za dolijevanje (s novom brtvom).

4.3. Provjera razine ulja (nastavak)

Postaviti :
- Èep otvora za punjenje (s novom brtvom)
- Kućište pročistača zraka
- Zaštitu ispod motora

Previsoka razina ulja može dovesti do sljedećih posljedica :
- Nenormalno grijanje ulja
- Propuštanje ulja

Preniska razina ulja može izazvati uništenje mjenjača.

***

Sve jasno? ... :D
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Crash, ako ti je mjenjač sa 6 brzina onda ima svojevrsni ler. Taj ler se uključuje kod stajanja i jačeg pritiska na kočnicu, npr. na semaforu. Zbog toga ne treba prebacivati u N jer mjenjač to u neku ruku sam odradi. Ali kada se pusti kočnica treba mi 1s da prebaci u režim za vožnju i ako u tom trenu stisneš gas dođe do udara. Sve dulje od 1-2 sekunde upućuje na problem.
Koliko kilometara?
 

Crash

New member
Konaroast,jeste,menjac je sa 6 brzina,auto ima 170.000km,pre 1000km sam zamenio 3.5L ulja.Hvala na odgovoru,mislim da je bas to problem,jer sam tada ja davao gas cim pustim kocnicu.Kazi mi,da li ponovim postupak zamene ulja jos jednom,znaci da ga osvezim jos jednom sa 3.5L ulja,sta predlazes,i kazi mi da li na semaforu izbacjem u N ili drzim na kocnici,sta je bolje?Hvala puno
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Kako mijenja ostale brzine?
Na 2000 okr ili preko?
Ima li udarac kada prebacuješ iz N u D ili D u R?

Crash, ne bih te želio deprimirati, ali otprilike na toj kilometraži odlazi hidroblok...
Ja bih otišao na dijagnostiku u servis koji se bavi isključivo automatskim mjenjačima.
Našao sam nekoliko na googlu.
Ovako samo nabacujemo ideje na slijepo...
 

Crash

New member
Lepo menja brzine,nisam bas proveravao na koliko obrtaja menja ali odprilike na 2000,danas cu obratiti paznju na koliko obrtaja menja pa cu napisati ovde.Kad prebacujem iz N u D nema udarca,oseti se malo,ali nema nikakvog udarca,malo cimne samo,ali mislim da je to normalno,ne znam.
 

mamut

C5
Donator foruma
Ja osjetim neki udarac kad iz prve prebaci u drugu, samo tada, dalje do 6. brzine glatko. Sto bi to moglo bit?

(Robotizirani automatik)
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Lepo menja brzine,nisam bas proveravao na koliko obrtaja menja ali odprilike na 2000,danas cu obratiti paznju na koliko obrtaja menja pa cu napisati ovde.Kad prebacujem iz N u D nema udarca,oseti se malo,ali nema nikakvog udarca,malo cimne samo,ali mislim da je to normalno,ne znam.
Okretaji se kod mjenjanja u višu brzinu ne bi smjeli zaletiti npr. prebacuje iz druge u treću i okretaji skoče do 2500 prije nego ulovi i vrati se na 2000 uz udarac kao da je veliki kamen pogodio pod auta.

Ja osjetim neki udarac kad iz prve prebaci u drugu, samo tada, dalje do 6. brzine glatko. Sto bi to moglo bit?
Malo trzanje je normalno za tu konstrukciju. Ne smije biti glasnih i brutalnih udaraca, npr kao taj spomenuti kamen. Robotizirani mjenjač nikada neće imati glatko prebacivanje kao pravi automatski mjenjač sa hidrauličkim pretvaračem momenta iliti wandlerom ili kako ga naš narod još voli zvati wangler. Ror, rerna, rol, peć sve je to isto. :grin:
Prednosti robotiziranog mjenjača su puno niža potrošnja zbog manjih otpora u mjenjaču jer se u biti radi o običnom mjenjaču. A elektromotori zamjenjuju ruku i nogu. Pravi/klasični automatik pliva u ulju. Rekao bih da automatik dodaje 20% na potrošnju.
Robotizirani sa pravom strategijom mjenjanja čak može pridonijeti smanjenju potrošnje jer još uvijek ima ljudi koji dizela šaltaju na 3000 ili ne koriste 5. i 6. u gradu.
Prema mojem iskustvu kvaliteti mjenjanja tog robotiziranog jako pomaže lagano puštanje gasa točno u trenutku kada mijenja brzinu. Tada je promjena gotovo neprimjetna. Ne znam kako je na tvom C5, ali Peugeot 508 koji sam koristio je imao polugice iza volana i mogao si u svakom trenutku promijeniti brzinu bez obzira bila poluga mjenjača u Auto ili Sport.
To je bilo baš korisno jer si onda sam mogao odrediti kada će promjeniti i s tim koordinirati puštanje gasa.
 

Crash

New member
Danas sam bas obratio paznju na koliko obrtaja salta,odprilike 1700-1800,i kad prebaci padnu na 1400-1500,to je odprilike,ali tu negde mi salta,ne oseca se nikakav udarac,malo trzne,tj oseti se da je presaltao ali samo to,nikakvog udarca nema
 

mamut

C5
Donator foruma
@konaroast

Da, imam polugice za mijenjat brzine na volanu, koristim ih vecinom kad idem niz brdo pa prebacim u vecu brzinu da mi ne vrti na milijardu okretaja bezveze

Ne lupi jako ovo sto sam pricao, i nije uvijek, cuje se onako slabo i tupo, vise ja kao vozac to osjetim, ne zatrza tada ni nista, a dalje mijenja brzine bez problema pa ne brinem sad nesto previse

Daj mi reci, posto se kuzis valjda bolje nego ja, trebam li (ako da, koliko cesto)raditi uštelavanje (rekonfiguriranje) tog mjenjaca ili kako se to vec strucno zove
 

zzdado

New member
Raja ,juce sam naisao na prvi problem na svom C5 automatic eHDI 2013. godiste.
U makarskoj sam na moru i jucer prilikom kretanja uzbrdo koje je onako malo strmije auto je poceo trzati i dva puta mi se ugasio kod tog kretanja u rikverc uzbrdo u pokusaju pronalaska mjesta za parkiranje.,Osjetio se i smrad kod prednjeg desnog tocka kao kad blokira kocnica.Takodje sam i danas par puta primjetio da prilikom kretanja uzbrdo u voznji auto zatrza par puta.Imam osjecaj kao kod manuelnog mjenjaca kad na vrijeme ne prebacim brzinu iz vise u manju ono zatrza auto i hoce da se ugasi.Inace prilikom voznje po ravnom na magistraki sve je regularno i perfektno prebacuje brzine od 1-6 i unatrag.Takodje auto stoji na uzbrdici kad hocu kreniti i regularno krene.Sad ne znam je li ovo do mjenjaca ili nesto do kocnica.Molim pomoc i savjet.Pozz. iz vruce Makarske

jos samo napomena da mi na check javlja da je servis za 2700 km...inace auto je preslo 138000.
prije 20 dana sam u Vitezu u ovlastenom servisu obavio dijagnostiku i manuelni pregled i rekose da je sve u redu i da nema nikakvih gresaka.Samo su napomenuli da taj servis dolazi za 3000 km ,a to mi javlja i na displeju kod paljenja auta.
Onaj smarad me podsjeca na isi kao kad se lamela kod manuelnog mjenjaca pregrije ili pakne na kocnicama..
 
Posljednje uređivanje:

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Prema ovome što si opisao, izgleda da si malo spalio kvačilo.
Ja bih kod kretanja na uzbrdici koristio ručnu, iako je električna.
Nisam probao što bi se dogodilo da se drži pedala kočnice i lagano pritisne gas dok ne osjetiš da je kvačilo ulovilo, pa onda kreneš.
Ne znam ima li pedala neki senzor koji sprečava aktivaciju kvačila.
 

zzdado

New member
kada na automatskom mjenjacu prebacim u rikverc i pritisnem kocnicu auto stoji i pritisnem gas krenem uzbrdo auto je pocelo trzati i ugasilo.Danas mi se to isto desilo dva puta pri kretanju uzbrdo naprijed.Pratio sam dispjel i bila je prva brzina ,pa druga i onda je malo zatreslo bas kao kad nije odgovarajuci stepen na obicnom mjenjacu.Inace zaista lijepo salta bez ikakvih problema na ravnom.Zabrinjava me ovaj rikverc uzbrdo.Pipao sam diskove na prednjim tockovima i zaista su bili vreli.E sad da li je problem sa automatskim mjenjacem ili ovom rucnom automatskom kocnicom.Probao sam krenuti i spustanjem rucne kocnice ali se isto desavalo.
 
Na vrh