Citroen C4 1.6 HDi by "deelux"

balki

Active member
To kaj volan stoji u stranu se moze sredit na dva nacina- tako da se volan stavi u sredinu i stanje se sredi na podesenju spona na letvi volana. Drugi nacin je ak je razlika "za jedan zub" da se volan skine i ravno uzubi. Ako se ovo drugo ide prtljati onda špuristi znaju potrgat foliju volana pa idu sanse za greskom na zracnim jastucima...
Ovo spada u banalno podesavanje pa nemoj bas zbog toga auto prodati;-)
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
...o...tako sam rijesio prolem tresnje volana ali mi se odmah pojavio drugi problem, a to je da sada opet mi volan stoji u desnu stranu... Rjesis jedno, dođe drugo...
to ti je službeni potpis ovlaštenih Citroenovih servisa...i meni visi na desno nekon što su mi se njihovi tupleci igrali sa autom. Naravno ni reklamacija ni nikakve molitve nisu pomogle (u biti jednom su rekli da su riješili, al je sve ostalo isto). Al sam se naviknuo s vremenom. Ko ga j.

Šteta da to ''banalno podešavanje'' nisu sposobni napravit
 

Damaj

Active member
Mislim da ni promjena servisa ne pomaže, i meni su radili optiku i volan je isto bio malo visio a kada sam reklamirao isto su tvrdili da je nezgodan raspored zubi pa da volan malčice ide ili u jednu ili u drugu stranu. Da li je stvarno tako ne znam ali je pomalo glupa situacija.
 

balki

Active member
Pa ako je volan u stranu malo onda se jedna spona uvrne a druga odvrne i tako se kompenzira taj "pomak"- ali im vjerojatno za to treba dodatnih dvadesetak minuta i "vijuga za pedantnost".
Ali i kao vlasnik moras bit svjestan da cesta vecinom visi na desno pa da to uzrokuje mali pomak- probaj(te) negdje gdje je to sigurno preci u traku suprotnog smjera koja visi na ljevo i vidjet cete promjenu. (Znam da je vecini ovo banalno ali ako netko nije probao...)
 

Krky

Lakerski profesionalac
nemrem vjerovat kakvi su to onda majstori, molim te hoćeš tu napisati koji je to servis da ga svi izbjegavaju zbog površnosti..
pravi špur majstor prije svega prvo otvara vozačeva vrata i blokira volan sa određenom napravom "polugom" da stoji ravno, e tek onda se počne raditi na kotačima to jest krajnicima i nagibu ako ima auto mogućnost štelanja nagiba...
jednostavno treba spomenuti špur majstoru da inzistiraš da ti volan stoji ravno nakon štelanja špura....
naprosto, osobno bi pital majstora dali na njegovom autu tak stoji volan?
 

Krky

Lakerski profesionalac
Aaaaa, nije ni čudo kak su ti volana ostavili, tak si moreš i doma sa špagom povleči i špur naštelati..
 

muki18

New member
Al vi imate problema sa servisima,mene je servis zvao prilikom isteka garancije da dodjem na besplatan pregled vozila,detaljno sve pregledali ,auto na dizalicu i pregled, pregled na komp i testna voznja...
 

deelux

New member
Ljudi bok! Dugo nisam bio ovdje, pošto me moj dragi Citroen jako naživcirao, no evo me opet ovdje. Auto je i dalje kod mene, jučer je okrenuo 21 000 km i naručen sam na servis u ponedjeljak.
Zadnji puta kada smo se čuli, ovlašteni mi je zamjenio diskove i bilo je sve ok nekih 8000-9000 km. Auto opet trese prilikom kočenja. Zašto se to događa? Zašto se ti diskovi nakon par jačih kočenja izbace i više nisu ravni? (predpostavljam loš materijal). Da li sam ja jedini ovdje koji svakih 10 000 km mijenjam diskove? Što činiti? Da im napomenem da opet tresu ili da probam ugraditi nešto što nije "original", npr. ATE?
Također sam jučer primjetio da mi se folija na lijevom retrovizoru malo odljepila. Da li netko tko ima crnog C4 želi zamijeniti crne poklopce retrovizora sa mojim kromiranim? (ključ za ključ, ja tebi kromirane ti meni crne :))

pozdrav
 

Monolith

New member
Bok, žao mi je da imaš opet problema s diskovima ali nije u njima problem već u lošim pločicama. Dakle, recept je originalni diskovi i neke kvalitetnije pločice (Ferodo Premium, na primjer). Ako želiš, možeš promijeniti i diskove, ali kako sam rekao, nije do njih. Drugo rješenje je par naglih kočenja sa 140 do 30 (nikako do kompletnog zaustavljanja jer ćeš samo pogoršati stvar) i treće rješenje je skidanje prednjih kotača i brusilicom (ili bušilicom) sa žičanim nastavkom skinuti mrlje tamne boje s diskova koja je zapravo zapečeni materijal s pločica (ako ti se to da raditi, najbolje je skinuti diskove dolje). Te mrlje su mikronske debljine ali prilikom kočenja uzrokuju vibracije koje osjetiš. Ja sam s novim diskovima i pločicama napravio 5 uzastopnih kočenja sa veće brzine i eto, 10000 km su prošli i nema vibracija ali zato užasno cvile pri laganom kočenju i to od prvog kilometra.
 

deelux

New member
Mislis da disk sada nije iskrivljen? Da ostavim stare diskove i stavim nove plocice? Kako da ja to njima sutra u Kovinskoj objasnim? Hvala na pomoći
 

Damaj

Active member
Mislim da to nema veze sa pločicama ali pravilo je da diskove i pločice postavljaš od istog proizvođača, jer su materijali diskova i pločica usklađeni (pločice i diskovi različitih proizvođača su različitih svojstava - mekše, tvrđe, žilavije).
Ja sam imao sličan problem o kojemu sam već negdje pisao i dugo mi je trebalo da nadođem šta je u pitanju. Zamijenio sam 2 para diskova i pločica, a problem mi se ponovno počeo javljti nakon 2500 km. Na kraju sam ustanovio da mi je majstor koji je mijenjao prednji ležaj dobro nažuljao glavčinu izbijajući stari ležaj, te se glavčina iskrivila. Kada se na tako nakrivljenu glavčinu montira disk, onda jje i disk nakrivljen, pa pomalo struže o pločicu i pregrijava se. To sam zaključio jer mi trešnja počne nakon prvog dužeg puta pri većim brzinama (na auto putu). Problem sam riješio tako da sam nabavio polovnu ispravnu glavčinu sa utisnutim ispravnim ležajem, te sam montirao original diskove i pločice (već 3. par po redu!). Možda je i kod tebe neki sličan problem ako si nešta popravljao nedavno na prednjem trapu.
 

Monolith

New member
Kao što Damaj kaže može biti problem do glavčina i ležajeva pa dosjedi nisu paralelni i disk stoji krivo i automatski uzrokuje vibracije. Međutim, u tvom slučaju materijal pločica se lijepi na diskove i uzrokuje mikro neravnine koje stvaraju vibracije. Ako diskovi opet tresu onda nema druge nego novi diskovi i nove pločice. Ja se ne bih složio da diskovi i pločice moraju biti od istog proizvođača. Na Peugeot 207 kojeg vozim privatno stavio sam Zimmerman diskove i Ferodo Premium pločice i koči odlično. Pogotovo kad se kočnice zagriju. Ja bih na tvom mjestu opet reklamirao da trese i neka opet mijenjaju. Ja sam imao sreće da novi diskovi i nove pločice više ne tresu ali to nije jamstvo da neće opet početi. Ako i budu tresli onda ću o vlastitom trošku kupiti diskove i pločice kao što sam napravio na P207 i riješio problem. Sve skupa me ispalo cca 2000 kn. Znam da je trošak ali s kočnicama se ne želim igrati.
 

Monolith

New member
Gle, moje mišljenje stoji jer kao diplomirani inženjer strojarstva ipak ponešto znam o svojstvima čelika i materijala od čega su načinjene kočione pločice. Reci mi jedan valjani razlog zašto se ne bi mogli miješati proizvođači diskova i pločica pod uvjetom da su oba namijenjena istom autu? Ima puno majstora i puno mišljenja, moj majstor kaže da se mogu miješati. Isto tako kako se mogu miješati ulja različitih proizvođača pod uvjetom da su iste viskozne gradacije. Na kraju samo jedna činjenica pa te molim da ju objasniš. Dakle, zašto vlasnici Mitsubishi Lancer Evo automobila (posebno serija VII, VIII i IX) masovno skidaju tvorničke pločice i stavljaju Ferodo? Stock kočnice na tom autu su Brembo (diskovi i pločice) a ljudi stavljaju Ferodo pločice jer su jednostavno puno bolje od tvorničkih Brembo pločica. Sorry svima na off topic-u.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ma mogu se mješat proizvođači, naravno... kad neko baš ide u detalje.
Al ako je nekom auto od A do B točke, i neda mu se zaje*avat sa proučavanjem, najsigurnije mu je da uzme diskove i pločice istog proizvođača, jer je za očekivat da su si dobro međusobno prilagođeni.
 

Damaj

Active member
Tvrdoća materijala pločica uvjetovano je tvrdoćom materijala diska i obrnuto. Tako da ako staviš premekane pločice na tvrđi disk, pločice se prebrzo potroše a ako je materijal pločice pretvrd u odnosu na disk prebrzo se istroši disk odnosno može doći do zamora materijala u gorim slučajevima. Proizvođač diskova i pločica balansira u proizvodnji te tvrdoče da se dobiju dobri rezultati kočenja i dugotrajnost do određene mjere. Ne kažem da nije moguće da se te tvrdoče materijala ne poklope kod različitih proizvođača ali najsigurnije je uzeti komplet istog proizvođača, gospon inginjeru.
 
Na vrh