Citroen C4 III

dinko1981

Well-known member
Ma nema vise (ako ga je ikad i bilo) objektivnog testa novog auta, jer se sve vrti oko odnosa prodavaca (auto kuca, uvoznika) koji posudjuju auto na test i "novinara" koji bez toga mogu samo testirat polovnjake. I ajde ti sad napisi realnu sliku pa ces drugi put dobit klipu na test.
Inace ova slika me podsjeca na Dacie, ali one od prije 10ak godina.
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Ja i dalje ne vidim smisao tih električnih automobila kad se još uvijek većina el. energije dobiva iz ugljena ili plina!?
Također ni varijanta hidroelektrana nije jako environment-friendly... O nuklearkama ne bih!
Da smo na suncu, vjetru ili plimi/oseki - to bi bila druga priča.

To što ne dimi iz mog auspuha, samo znači da dimi negdje drugdje, a uz to još imam i vrlo ograničeni radijus kretanja!?
Konkertno: ovaj C4 svakih 350 km mora na utičnicu (ako ju nađe). Također u kalkulaciju (ne)štetnosti treba uzeti kompletan proces (dobivanje litija za baterije, zbrinjavanje nakon 10-ak god itd.)...

Tako da ja tu epizodu (ako ne i cijelu sezunu) do jako daljenjega preskačem!
 

Prilozi

Cutac

Prèkaroš
Ja se slažem sa svime osim sa hejtom prema nuklearkama.
Obnovljivi izvori energije su super, ali nuklearke su isto izvrsna alternativa.
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
Ma nema vise (ako ga je ikad i bilo) objektivnog testa novog auta
Tako je. Kad vidim "Test novog (umetni ime)" samo kliknem i slike pogledam, ako i njih nisu maznuli od PR-a. Što ivan222 ivan222 kaže, "prepisivači kataloga". Danas ima svega par Youtubera koji uspiju dobiti nešto novo (uglavnom od vlasnika, a ne dealera), pa mu izvade mast i kažu istinu. Samo onda ovi angažiraju neku agenciju, pa im maltnu 70 posto dislajkova i potisnu im video na dno. Ostali su isto postali mediokriteti. Tipa CarBuyer, AutoTrader koji su počeli s ozbiljnim recenzijama, a završili na lijepim kadrovima i mlakim kritikama... Jbg, kad dva puta napišeš da napolitanke imaj okus govna, više nećeš dobiti napolitanke na recenziju. :)
 

Dalibor

Dado Tornado
To što ne dimi iz mog auspuha, samo znači da dimi negdje drugdje
ali drugdje bi ionako dimilo kako se god mi vozili.
motore s unutarnjim izgaranjem u osobnim vozilima pregazila je budućnost na krilima baterijskih sistema.

Zašto ova plastika izgleda ko da je 20 godina bila na suncu prije ugradnje?
ma samo nije fotogenična... i ona manja ispred batrljka mjenjača isto izgleda slično
 
Posljednje uređivanje:

dinko1981

Well-known member
ali drugdje bi ionako dimilo kako se god mi vozili.
motore s unutarnjim izgaranjem u osobnim vozilima pregazila je budućnost na krilima baterijskih
Elektricni automobili zaista imaju potencijal da budu superiorni u vecini pogleda nad klasicnim ali nemojmo se zavaravati da se tu radi o ekologiji. Da dimnjaci u elektranama bi dimili i bez el. automobila ali ne istim kapacitetom i u istom broju jer koliko energije ulozis toliko ces i dobiti. A vecina (preko 90%) dolazi iz fosilnih goriva i prema svemu sudeci taj omjer se nece tako skoro popraviti jer se sa porastom obnovljivih izvora istodobno gase nuklearke a za jednu nuklearku moras cijelu hrvatsku prekrit solarnim plocama i jos ti fali....
 

Džoni

Member
Elektricni automobili zaista imaju potencijal da budu superiorni u vecini pogleda nad klasicnim ali nemojmo se zavaravati da se tu radi o ekologiji. Da dimnjaci u elektranama bi dimili i bez el. automobila ali ne istim kapacitetom i u istom broju jer koliko energije ulozis toliko ces i dobiti. A vecina (preko 90%) dolazi iz fosilnih goriva i prema svemu sudeci taj omjer se nece tako skoro popraviti jer se sa porastom obnovljivih izvora istodobno gase nuklearke a za jednu nuklearku moras cijelu hrvatsku prekrit solarnim plocama i jos ti fali....
Čak i kada bi krajnje ispuštanje CO2 bilo jednako, ako maknemo lokalno zagađenje iz urbanih sredina, opet smo na dobitku (NOX). Isto tako, s termoelektrane se baš i ne može jednostavno ukloniti filtere kao što ga može ukloniti svaki krkan iz vukojebina kao što su ove naše države, gdje je jedino mjerilo količina ispuštenog uglj. dioksida.

Kada uzimate u obzir koja se količina dobivene el. energije proizvodi iz termo/obnovljivih/NE/HE... zaboravljate da je taj udio podložan promjeni - učinkovitost ICE motora baš i nije.

A što se tiče recikliranja, ima i tu napretka:
Using recycled cathodes makes better lithium batteries, study finds
 

dinko1981

Well-known member
Zao mi je ali ja i dalje nisam uvjeren u ekoloski dio price oko el. automobila dok god im vecina energije dolazi iz elektrana na ugljen i mazut, bez obzira na njihove filtere... Druga stvar je i prisilno eliminiranje klasicnih vozila iz uporabe raznoraznim nametima i ogranicenjima kako bi se zamjenila novim proizvodom kojeg tek treba napraviti a taj dio procesa se takodjer zanemaruje mada cini pozamasan dio proizvodnje tog famoznog co2
 

Cutac

Prèkaroš
jednostavno ukloniti filtere kao što ga može ukloniti svaki krkan iz vukojebina kao što su ove naše države, gdje je jedino mjerilo količina ispuštenog uglj. dioksida
Automobili su kap u moru koje čine izvori zagađenja.
Brodovi, kamioni, busevi, postrojenja, govedo, oni su daaaaleko veći zagađivači.
Opet ću se vratiti, kad bi imali dovoljno razvijene baterije u kojima bi se mogle skladištiti ogromne količine struje dobivene u nuklearnim elektranama diljem svijeta, situacija bi se čak i dala korigirati.

Nisu ni "obnovljivi" izvori energije tako bezazleni. Vjetrovita mjesta, osunčana mjesta, mjesta sa jakim rijekama imaju svoju floru i faunu koja se narušava ako se smanji količina "izvora". Jel, na primjer, jak vjetar koji raspršuje neke biljne vragove to više ne može raditi jer se njegova energija pretvara u elektricitet na generatoru i tako se može znatno utjecati na poljoprivredu, pčelarstvo, šta ja znam šta, neke zemlje.

Zajebano je. A nuklearne elektrane nemaju taj faktor, osim vodene pare.
Ali kažem, dok se struja ne bude mogla skladišiti kako spada, džaba sve.

Bio sam u HE Rijeka, između ostalih, i to je malena elektrana, proizvodi dvoznamenkasto, blizu 100, GWh godišnje, a dosta utječe na život u rijeci (šta je to, Rječina?). Tak da, da se neš nakalemi negdje bi se žešće sjebao ekosvijet.

I u Lici, u kojoj nema života nikakvoga, će ona buduća elektrana napraviti veliku promjenu u ekosustavu kad se poplavi ono neko polje.

Naučno je dokazano da strujići više zagađuju nego auti sa ICE.
 

Džoni

Member
Automobili su kap u moru koje čine izvori zagađenja.
Brodovi, kamioni, busevi, postrojenja, govedo, oni su daaaaleko veći zagađivači.
Opet ću se vratiti, kad bi imali dovoljno razvijene baterije u kojima bi se mogle skladištiti ogromne količine struje dobivene u nuklearnim elektranama diljem svijeta, situacija bi se čak i dala korigirati.

Nisu ni "obnovljivi" izvori energije tako bezazleni. Vjetrovita mjesta, osunčana mjesta, mjesta sa jakim rijekama imaju svoju floru i faunu koja se narušava ako se smanji količina "izvora". Jel, na primjer, jak vjetar koji raspršuje neke biljne vragove to više ne može raditi jer se njegova energija pretvara u elektricitet na generatoru i tako se može znatno utjecati na poljoprivredu, pčelarstvo, šta ja znam šta, neke zemlje.

Zajebano je. A nuklearne elektrane nemaju taj faktor, osim vodene pare.
Ali kažem, dok se struja ne bude mogla skladišiti kako spada, džaba sve.

Bio sam u HE Rijeka, između ostalih, i to je malena elektrana, proizvodi dvoznamenkasto, blizu 100, GWh godišnje, a dosta utječe na život u rijeci (šta je to, Rječina?). Tak da, da se neš nakalemi negdje bi se žešće sjebao ekosvijet.

I u Lici, u kojoj nema života nikakvoga, će ona buduća elektrana napraviti veliku promjenu u ekosustavu kad se poplavi ono neko polje.

Naučno je dokazano da strujići više zagađuju nego auti sa ICE.
Slažem se sa svime što si napisao, osim posljednje rečenice. Možda nisam u pravu, pa bih volio vidjeti tu studiju koja je pokazala da električni auti (od početka do kraja životnog vijeka) zagađuju više od ICE. Sjećam se jedne njemačke koja je kritizirana zbog selektivne upotrebe podataka:
Here we go again: German research institute claims diesels are cleaner than EVs - Charged EVs

Za početak, nije isto da li se el. auto vozi u zemlji koja struju dobiva iz "čistijih" izvora (tu ubrajam i NE) ili pretežito spaljivanjem ugljena.

I da, ovi drugi koje si pobrojao su daleko veći zagađivači, ali ovaj forum je fokusiran na automobile.
Struja se također uvodi i u nove buseve i kamione (baterije ili gorive ćelije), brodovi i avioni su više u testnoj fazi i sumnjam da ćemo ih skoro vidjeti u većem broju. Također, radi se i na umjetnom uzgoju mesa koje je kvalitetom daleko ispred ovih sr.nja punih hormona i antibiotika kojima šopaju jadne životinje u hiperprodukciji mesa.
 
Na vrh