Citroen C5 vs ostali

Jovan Avramovic

Well-known member
Veliki pozdrav svima, potpisao sam nalog pod imenom i prezimenom, stoga ga ne moram spominjati u postu. Dolazim iz Srbije, Beograd konkretno. Film/analog fotografija mi je hobi, generalno volim sve sto je classic, staro, retro, oldschool, kako god ko hoce to nazvati. S obzirom da u podesavanjima profila nisam video mesto gde mogu napisati automobile koje sam imao/vozio, napisacu to ovde, cisto, eto, zarad predstavljanja: Citroen C5 2.0 HDi (2006.), Peugeot 406 2.0 HDi (1998.), Lancia Nuova Delta 1.9 TwinTurbo (2009.), Saab 9-3 2.0 Turbo Aero (2001.), Toyora Yaris 1.3 VVT-i (2001.), Fiat Stilo 1.9 JTD (2005.).
S obzirom da mi je hitno sve cu pokusati da objasnim i pitam, sta me zanima, u ovom postu, pa se nadam da nikome to nece smetati. Doslo je vreme za novi auto, pre svega moram da naglasim da nisam fanatik za neki odredjeni brend, vec volim "dobra auta" ! Citroen C5 spomenuti mi je bio poslednji i svakako je udobnost ostavila utisak, konkretno u odnosu na sve ostale nabrojane, medjutim, voleo bih da znam kakav je on u poredjenju sa recimo sledecim automobilima koji su mi usli u neki, da kazemo uzi krug, a to su: Volkswagen Phaeton, Audi A6 C7, Mercedes CLS 350 C218. Naravno, apsolutno i iskljucivo mislim na poredjenje Citroenove hidraulike i vazdusnog vesanja ostalih, dakle ne poredjenje u kvalitetu enterijera, dimenzijama automobila i slicno. A izuzetno bi mi jako znacio nekakav konkretan primerak, recimo nekakav primer poredjenja kako se odrazi na samog vozaca udarac rupe na putu, brz prelaz preko lezeceg policajca i sl. ???
Ne zamerite mi ako trazim previse detalja oko toga, ali zaista, trenutno, nemam gde licno da uporedim to sto me zanima.

Hvala mnogo unapred !!!
 

Prilozi

Hrvoje Marin

Active member
Veliki pozdrav svima, potpisao sam nalog pod imenom i prezimenom, stoga ga ne moram spominjati u postu. Dolazim iz Srbije, Beograd konkretno. Film/analog fotografija mi je hobi, generalno volim sve sto je classic, staro, retro, oldschool, kako god ko hoce to nazvati. S obzirom da u podesavanjima profila nisam video mesto gde mogu napisati automobile koje sam imao/vozio, napisacu to ovde, cisto, eto, zarad predstavljanja: Citroen C5 2.0 HDi (2006.), Peugeot 406 2.0 HDi (1998.), Lancia Nuova Delta 1.9 TwinTurbo (2009.), Saab 9-3 2.0 Turbo Aero (2001.), Toyora Yaris 1.3 VVT-i (2001.), Fiat Stilo 1.9 JTD (2005.).
S obzirom da mi je hitno sve cu pokusati da objasnim i pitam, sta me zanima, u ovom postu, pa se nadam da nikome to nece smetati. Doslo je vreme za novi auto, pre svega moram da naglasim da nisam fanatik za neki odredjeni brend, vec volim "dobra auta" ! Citroen C5 spomenuti mi je bio poslednji i svakako je udobnost ostavila utisak, konkretno u odnosu na sve ostale nabrojane, medjutim, voleo bih da znam kakav je on u poredjenju sa recimo sledecim automobilima koji su mi usli u neki, da kazemo uzi krug, a to su: Volkswagen Phaeton, Audi A6 C7, Mercedes CLS 350 C218. Naravno, apsolutno i iskljucivo mislim na poredjenje Citroenove hidraulike i vazdusnog vesanja ostalih, dakle ne poredjenje u kvalitetu enterijera, dimenzijama automobila i slicno. A izuzetno bi mi jako znacio nekakav konkretan primerak, recimo nekakav primer poredjenja kako se odrazi na samog vozaca udarac rupe na putu, brz prelaz preko lezeceg policajca i sl. ???
Ne zamerite mi ako trazim previse detalja oko toga, ali zaista, trenutno, nemam gde licno da uporedim to sto me zanima.

Hvala mnogo unapred !!!
zračni kako god da je napravljen, nema neke veze sa Citro Hydro ovjesom, samo puno detalja je u svemu pa bi par stranica trebalo pisati.
 

Jovan Avramovic

Well-known member
Hrvoje Marin Hrvoje Marin Od vazdusnog vesanja dam vozio jedino kamion, sto, siguran sam, nema veze sa automobilima :D Kada bi recimo "morao" da biras izmedju Hydro i necega recimo poput AirMatic-a, zarad ne osecanja rupa na putu, lezecih itd., sta bi izabrao ? Ako bismo se pravili da su stvari tako jednostavne ! :D
Cutac Cutac Slicnog misljenja sam bio, ali njega tek ne bih imao prilike da isprobam mnogo, mislim da je to jedini VW od kojeg Balkanci "beze", barem ovde :D
 

Hrvoje Marin

Active member
Hrvoje Marin Hrvoje Marin Od vazdusnog vesanja dam vozio jedino kamion, sto, siguran sam, nema veze sa automobilima :D Kada bi recimo "morao" da biras izmedju Hydro i necega recimo poput AirMatic-a, zarad ne osecanja rupa na putu, lezecih itd., sta bi izabrao ? Ako bismo se pravili da su stvari tako jednostavne ! :D
Cutac Cutac Slicnog misljenja sam bio, ali njega tek ne bih imao prilike da isprobam mnogo, mislim da je to jedini VW od kojeg Balkanci "beze", barem ovde :D
za početak, količina zraka, kao opruge kod H je konstanta, a upravlja se tekučinom, ovi drugi svi imaju kompresor zraka ! a H tekućine.

A to je samo taj dio, nego C5 prvi sa svojim ovjesom, valja sa slabim motorom i po ravnom. Ovi drugi su nešto sasvim drugo.

McPherson naprijed i pružena ruka natrag, jel. A teoretski je H puno bolji, samo na držanju visine naprimjer, jer to radi većinom tekućinom, dok more modela koje ima nazad zračne jastuke, radi samo povećanjem tlaka zraka i ponešto povećanim volumenom jastuka posljednično.
 

Jovan Avramovic

Well-known member
mengela mengela Bolje vas nasao ! Razmisljao sam i o njemu, ali sam citao na forumima da je cak malo tvrdji u odnosu na prethodne C5-ice, pa mi to svakako ne bi odgovaralo. A jos jedna stvar zbog koje sam se "zalepio" za neke od navedenih automobila je svakako i enterijer ! Hocu bre da 50 km/h predjem preko lezeceg i da ne znam da sam presao :D :D :D
Hrvoje Marin Hrvoje Marin Veliko hvala na pojasnjenju !
 

sfx7

Member
mengela mengela Bolje vas nasao ! Razmisljao sam i o njemu, ali sam citao na forumima da je cak malo tvrdji u odnosu na prethodne C5-ice, pa mi to svakako ne bi odgovaralo. A jos jedna stvar zbog koje sam se "zalepio" za neke od navedenih automobila je svakako i enterijer ! Hocu bre da 50 km/h predjem preko lezeceg i da ne znam da sam presao :D :D :D
Hrvoje Marin Hrvoje Marin Veliko hvala na pojasnjenju !
Vozim C5 X7 i iako je stvarno udoban, ležeće ipak osjetiš, pogotovo one oštrije.

Sad ne bi volio da ti ukradem temu, ali kad se već priča o ovjesima onda da upitam: Kolika je zapravo razlika u udobnosti starije verzije C5 i C5 X7? Također sam čuo da stariji C5 više "pliva", bilo bi lijepo čuti mišljenja ljudi koji su vozili oba, pogotovo na istoj veličini felgi. Je li razlika velika ili je skoro pa i neprimjetna?

Po nekom mom mišljenju X7 bi mogao biti tvrđi prije svega zbog felgi/guma. Dosta bolje opremljenih verzija ima felge 18 cola, čini mi se da su neki standard 17 dok je stari C5 pretpostavljam koristio 15 i 16.

Iako vjerujem da je i sam ovjes tvrđe podešen, kao i u svim novijim autima. Svaka generacija je po pravila tvrđa od prethodne. Očito ljudi danas vole da im rupe izbijaju bubrege 😂
 

Hrvoje Marin

Active member
Vozim C5 X7 i iako je stvarno udoban, ležeće ipak osjetiš, pogotovo one oštrije.

Sad ne bi volio da ti ukradem temu, ali kad se već priča o ovjesima onda da upitam: Kolika je zapravo razlika u udobnosti starije verzije C5 i C5 X7? Također sam čuo da stariji C5 više "pliva", bilo bi lijepo čuti mišljenja ljudi koji su vozili oba, pogotovo na istoj veličini felgi. Je li razlika velika ili je skoro pa i neprimjetna?

Po nekom mom mišljenju X7 bi mogao biti tvrđi prije svega zbog felgi/guma. Dosta bolje opremljenih verzija ima felge 18 cola, čini mi se da su neki standard 17 dok je stari C5 pretpostavljam koristio 15 i 16.

Iako vjerujem da je i sam ovjes tvrđe podešen, kao i u svim novijim autima. Svaka generacija je po pravila tvrđa od prethodne. Očito ljudi danas vole da im rupe izbijaju bubrege 😂
vozim ja i BMW F11 sa zrakom nazad, a naprijed obični am, ali preko ležećih većine, ide bolje od C5. druga je klasa auto po svemu.

ali ako je rupast asfalt i 30 do 50km/h nikako mu ne ide, ali nije za to niti napravljen. Glavni je vic da mu je ovjes naprijed kao X7 pa u tom smislu i cijena održavanje, ali dijelova za BMW 5 ima za manje novaca nego za Citroen 5, jednostavno je prodan 10 puta više i to po cijelom svijetu.

da, C5 iz 2006 2.0HDI koji vrijedi valjda 2.000€ je super auto (115tkm ima moj) F11 je koštao 26.000€ .


ja bih najradije novi takav C5 na struju, ili sa Peugeot HDI i ZF 8HP, kako to ne postoji, onda BMW B47 i 8HP.
 

Jovan Avramovic

Well-known member
Pozdrav, ljudi, eto posle par dana nakon sto sam se javio ovde na forumu, sa temom udobnosti i poredjenja odredjenih auta, skroz sam zapravo zaboravio da pitam gde se i kako u celu tu pricu uklapa C6 ?
I njega sam jedno vreme uzimao u razmatranje..
 

Jovan Avramovic

Well-known member
MacSlavko MacSlavko Kako bi bilo lepo da odaberem jednu udarnu rupu i jedan "jaci" lezeci i da mi neko da da preteram preko toga istovremeno npr. Merca S W221 i C6 :D :D :D :D :D :D
Btw kod C6-ice mi se, po pitanju enterijera ne svidja jedino onaj centralni deo table kojeg su prebacili iz C5-ice, prosto mu nekako ne prilici, ostalo sve mi je zaista prelepo.
 

sfx7

Member
Meni se kod C6 ne sviđaju prednji farovi i volan, nekako zastarjelo (čak bi rekao i ružno) izgledaju. Ostatak auta je vrhunski, a pretpostavljam i udobnost. Baš je poseban i izdvaja se na cesti. Čak sam jedno vrijeme razmišljao o njemu ali sam odustao zbog skupog i kompliciranog održavanja i odlučio se na ipak dosta popularniji C5.

Što se tiče udarnih rupa, na par mjesta sam pročitao/čuo mišljenje da su premium marke bolje od Citroena po zvučnoj izolaciji, to jest tiše preko tih rupa prelaze. Ne znam koliko u tome ima istine, možda jednog dana budem u prilici usporediti.
 

Jovan Avramovic

Well-known member
sfx7 sfx7

Meni je najvaznije da se te udarne rupe ne osete na ledjima,nogama itd,da nema jakih udara za telo, a da li je tipa za 2 decibela glasnije u C6-ici nego u S klasi...pfff...nije mi mnogo bitno
 

szahtila

Well-known member
Moj je sin do sredine prošle godine vozio C5 druge generacije, a onda je kupio Ford Mondeo Vignale. Kad smo pitali unučicu koja se vozi u sjedalici na stra]žnjem sjedalu, a tada nije imala ni tri godine kako se voziti u novom autu rekla je "Jako se tlese(trese). Smatram da se njena izjava može smatrati nepristranom i iskrenom ocjenom Citroen ovjesa
 

Cutac

Prèkaroš
Buka prelaska preko neravnina je itekako bitna.
VTS inače ima bolju izolaciju nego c4, plus što ima masivniji ovjes, plus bitumen sad gore, čini se udobniji nego c4.
C4 je udobniji na rupama jer je mekši, u VTS doslovno skačeš u sjedalu nekada, ali na VTS te rupe ne čuješ. Čuješ potmuli udarac, a na c4 je dosta glasnije i ostavlja dojam šugavijeg auta. Još sam na c4 stavio kape amortizera sa DS5 jer su tiše.
Baš sam neki dan majku nekud vozio i išao sam VTS-om jer je bio lijep dan, da ga vozim. I dok sam ju čekao da bude gotova, reko aj magla će, odoh po c4. I njen komentar je bio da se VTS čini čvršći i jači, c4 da kao da je šupalj. Tako da i to dosta pridonosi odjećaju udobnosti.

Također je i veličina kotača je bitna. Što je promjer gume veći, to manje osjetiš rupe jer više "prelazi" preko njih, umjesto da upadne i zucne.
 

Profiler07

Well-known member
Nije istina da je veci kotac udobniji,stavi na C5 19ke gume ima da ti bubrezi otpadnu.A sto se tice C4 i buke to ne treba ni komentarisati,prvo sam mislio da su zimske gume lose pa da bruji onoliko i onda na ljetnim novim gumama buka se nije ni malo smanjila
 

sfx7

Member
Nije istina da je veci kotac udobniji,stavi na C5 19ke gume ima da ti bubrezi otpadnu.A sto se tice C4 i buke to ne treba ni komentarisati,prvo sam mislio da su zimske gume lose pa da bruji onoliko i onda na ljetnim novim gumama buka se nije ni malo smanjila
U mene je C5 na 18 i udoban je, sumnjam da je na 19 baš tako tvrd. Ipak planiram uskoro uzeti felge 16 kako bi bio još udobniji. Ne znam kolika je zapravo razlika, ali neću biti miran dok ne isprobam 😂
Najveći mi je problem što ne mogu pronaći felge kakve tražim, ali valjda će jednom naletit.
 
Na vrh