Citroen C5 vs ostali

ExOduS442xb

Racing
Najveci problem sa tim motorima je servisni interval od 30k km i 2g što nema smisla i osobno vjerujem da je to razlog kvarova. 1g do 20k km max, osobno necu iznad 15k ići i mislim da bi trebalo biti ok.
 

Jovan Avramovic

Well-known member
sfx7 sfx7 Isto sam i ja stekqo takav neki utisak, medjutim od par ljudi sam cuo da su im se ti motori zapravo opasno dobro pokazali..evo moze da kaze ExOduS442xb ExOduS442xb kako se njemu pokazao taj 2.7
Btw juricu verovatno 3.0,ali su i na stranim oglasima retki dosta,barem oni sa malim kilometrazama koje trazim
Zna li iko kako se pokazao 3.0 benzin, na par mesta sam cuo i procitao da je zaista vrhunski motor, medjutim nerviraju me podaci "na papiru", deluje dosta tromije od dizela, kao sto napisah malopre ?! Informacija i podataka, u sustini, nikad dosta, pa cu na osnovu svega prikupljenog i naucenog sam izvuci zakljucak na kraju..
 
Posljednje uređivanje:

Danko

Member
sfx7 sfx7 Isto sam i ja stekqo takav neki utisak, medjutim od par ljudi sam cuo da su im se ti motori zapravo opasno dobro pokazali..evo moze da kaze ExOduS442xb ExOduS442xb kako se njemu pokazao taj 2.7
Btw juricu verovatno 3.0,ali su i na stranim oglasima retki dosta,barem oni sa malim kilometrazama koje trazim
Zna li iko kako se pokazao 3.0 benzin, na par mesta sam cuo i procitao da je zaista vrhunski motor, medjutim nerviraju me podaci "na papiru", deluje dosta tromije od dizela, kao sto napisah malopre ?! Informacija i podataka, u sustini, nikad dosta, pa cu na osnovu svega prikupljenog i naucenog sam izvuci zakljucak na kraju..
svi atmosferski benzinci i zaista jesu tromiji od bilo kojeg turbo motora, da li benzinca ili dizela....ponajviše zbog manjka Nm. ali kad naberu brzinu održavaju je bez problema, naročito ovi sa više cilindara...
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
sfx7 sfx7 Isto sam i ja stekqo takav neki utisak, medjutim od par ljudi sam cuo da su im se ti motori zapravo opasno dobro pokazali..evo moze da kaze ExOduS442xb ExOduS442xb kako se njemu pokazao taj 2.7
Btw juricu verovatno 3.0,ali su i na stranim oglasima retki dosta,barem oni sa malim kilometrazama koje trazim
Zna li iko kako se pokazao 3.0 benzin, na par mesta sam cuo i procitao da je zaista vrhunski motor, medjutim nerviraju me podaci "na papiru", deluje dosta tromije od dizela, kao sto napisah malopre ?! Informacija i podataka, u sustini, nikad dosta, pa cu na osnovu svega prikupljenog i naucenog sam izvuci zakljucak na kraju..
Punac je imao C6 sa tim 3.0 benzincem i koristio sam svaku priliku da ga provozam. Kupio ga je sa nekih 50kkm i prodao sa 330kkm. Odmah je ugradio LPG. Taj V6 benzinac jako lijepo ide po gradu, fino vuče iz niskih, na autoputu je nešto tromiji. Za svako jače ubrzanje baca i po dvije brzine niže. Voli i traži okretaje. I u tom kontekstu mi se turbodizel čini kao bolje rješenje. C6 nije jurilica, iako hoće pojuriti kada treba. Na jednom usporednom testu je imao veću prolaznu brzinu na slalomu od BMW-a 5 E60.

Na tom motoru ti se mijenja zupčasti sa vodenom pumpom. Bobine znaju otići, a ima ih 6 komada (bile su 500ak kn/kom). Iako je kasnije uvedena poboljšana verzija, bile su neke sa plavom kapom i neke sa bijelom kapom. Ne znam koje su novije/bolje. Vidi malo po forumima.
S vremenom popuste brtve poklopca ventila. Nije strašno samo ti ulje kapa po ispušnoj grani.
Ono što je određeni nedostatak ovih motora su katalizatori. Smješteni su u ispušnoj grani i često znaju bacati one famozne Citroenove greške "Anti pollution fault". Nema više novih za kupiti...

Kugle/bombe nisu faktor jer u pravilu traju preko 200kkm. Osim ako imaš nesreću pa pogodiš neku nezgodnu rupu i pukne ti membrana.

Eh da, ostavi 2-3k€ za potencijalnu reparaturu automatskog mjenjača.

Ovih 3.0 je jako malo napravljeno, možda svega par tisuća. S razlogom. Težak je to auto i jednostavno je suvereniji sa motorom koji ima više okretnog momenta.
Da kupujem C6 ciljao bih što mlađi 3.0hdi sa što manje kilometara.
Ili ako hoćeš C6 koji je jednostavan za održavanje 2.2hdi biturbo je stvarno dobra mašina.
 
Posljednje uređivanje:

Jovan Avramovic

Well-known member
konaroast konaroast Veliko ti hvala na opseznijem odgovoru, a super je sto si spomenuo menjac, jer sam bas usao na forum da pitam i za to, koje menjace koriste 3.0 HDi, a koje 3.0 benzin, u slucaju da su drugi modeli menjaca, koliko su pouzdani ?
Cutac Cutac Danko Danko Lancia Delta 1.9 koju sam imao, 2 turbine, jedna manja, jedna veca, cipovan na 240ks, izmerio jednom prilikom 5.8s do 100, da naglasim sa losim gumama i losim putem, a imao je i turbo rupu na "prelasku" izmedju rada male i velike turbine :D !!! Ps Sprzio kvacilo na kraju :D
 

Spawn

Well-known member
Ja bi 3.0 benzinca 😁
Od tog 2.7 svi bježe ko đavo od krsta, jeben je za održavanje
Imaš i 2.2 dizla, malešan je zanjeg, al pouzdaniji dosta, za opciju daily vožnje top 😉
Čini mi se da ima 2 modela 2.2 . jedan je 120-130kw a drugi biturbo 150kw za kojeg imaju samo riječi hvale. Ali taj ide samo na C5 ako se ne varam i ima Aisin mjenjač
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
konaroast konaroast Veliko ti hvala na opseznijem odgovoru, a super je sto si spomenuo menjac, jer sam bas usao na forum da pitam i za to, koje menjace koriste 3.0 HDi, a koje 3.0 benzin, u slucaju da su drugi modeli menjaca, koliko su pouzdani ?
Svi ti auti, a još i puno drugih modela, koriste Aisin Warner TF80-sc. Moderan šestbrzinski mjenjač sa blokadom torque convertera. Mjenjač je sam po sebi dosta dobar. Ono što je problematično je da nije propisan interval zamjene ulja, a trebalo bi ga mijenjati svakih 40-60kkm. I recimo kupiš auto sa 150kkm održavan u službenom servisu na kojemu je već barem dva puta trebalo biti promijenjeno ulje. To prljavo ulje uništava komponente elektromagnetskih ventila koji upravljaju radom mjenjača (tzv. hidroblok). A filter za ulje se ne može mijenjati. U tom kontekstu su ZF mjenjači nešto bolji jer je filter u karteru i propisan je interval zamjene. Koda zamjene ulja mijenja se karter.
Ako se redovito mjenja ulje mjenjač bi trebao trajati 250kkm prije generalke.

Čini mi se da ima 2 modela 2.2 . jedan je 120-130kw a drugi biturbo 150kw za kojeg imaju samo riječi hvale. Ali taj ide samo na C5 ako se ne varam i ima Aisin mjenjač
U pravu si, samo obrnuto. 125kW je biturbo sa dva malena sekvencijalno-paralelna turba, a 150kW je monoturbo sa velikim turbom ali varijabilne geometrije. 125kW je bio manual i automatik od 2006.-2007. u C5 redizajn i u X7 od 2008.-2011., a zatim isključivo kao 150kW u kombinaciji sa automatikom. Po meni, krasan motor. Ima lijepu karakteristiku, mirno radi, ali troši dosta više nego 2.0hdi.
Ja bi 3.0 benzinca 😁
Od tog 2.7 svi bježe ko đavo od krsta, jeben je za održavanje
Imaš i 2.2 dizla, malešan je zanjeg, al pouzdaniji dosta, za opciju daily vožnje top 😉
Taj 2.2 je dosta jednostavniji za život. Pogotovo sa ručnim mjenjačem. Razlika u performansama i nije toliko velika u usporedbi sa 2.7hdi sa automatikom. 2.2 ima 370NM a 2.7 450NM (softverski ograničen zbog kapaciteta mjenjača) tako da nije tako velika razlika.
Mislim da ih 3.0hdi pojede za doručak. Jednom sam pokušao pratiti takav C6 i nije bilo šanse da ga ulovim.
Lancia Delta 1.9 koju sam imao, 2 turbine, jedna manja, jedna veca, cipovan na 240ks, izmerio jednom prilikom 5.8s do 100, da naglasim sa losim gumama i losim putem, a imao je i turbo rupu na "prelasku" izmedju rada male i velike turbine :D !!! Ps Sprzio kvacilo na kraju :D
Kakva ti je bila ta Lancia? Uvijek mi se sviđao taj model. Relativno kompaktan auto sa ogromnim međuosovinskim i bogovskom stražnjom klupom. I još ta biturbo mašina.
 
Posljednje uređivanje:

ExOduS442xb

Racing
2013?! Mislio sam da su ga prestali 2012. Ovo mora biti jedan od zadnjih.

2.7 hdi je 440nm a 3.0 450nm, ustvari isti k. Inače, ima par 407 2.7 hdi na yt sa remapom i izgleda mi drastična razlika, imamo jednog pa ćemo ga remapirati kada se pruži prilika, stage 1 je na oko 240-250ks, tj kako kod koga, kod nekih je 230ks a kod nekih 260ks, ali je bitno da je mapa dobra i da nije neko smeće. To mi je problem za pronaći u hr, znam za sedox, ali sam čuo i dobrih i loših stvari, npr gdm performance iz Švedske ga dižu na 250ks, a za njih sam pročitao dosta pozitivnih komentara, ali nemam namjeru voziti do Švedske haha
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
2013?! Mislio sam da su ga prestali 2012. Ovo mora biti jedan od zadnjih.

2.7 hdi je 440nm a 3.0 450nm, ustvari isti k. Inače, ima par 407 2.7 hdi na yt sa remapom i izgleda mi drastična razlika, imamo jednog pa ćemo ga remapirati kada se pruži prilika, stage 1 je na oko 240-250ks, tj kako kod koga, kod nekih je 230ks a kod nekih 260ks, ali je bitno da je mapa dobra i da nije neko smeće. To mi je problem za pronaći u hr, znam za sedox, ali sam čuo i dobrih i loših stvari, npr gdm performance iz Švedske ga dižu na 250ks, a za njih sam pročitao dosta pozitivnih komentara, ali nemam namjeru voziti do Švedske haha
Ograničenje je mjenjač koji podnosi max 450Nm. Mapom možeš dobiti bolji odaziv.
Kod Jaguara taj motor 3.0 ide do 275ks i 600Nm, serijala. Ali ima i mjenjač koji to podnosi.
 

Jovan Avramovic

Well-known member
konaroast konaroast Istrazivao sam sinoc malo po stranim forumima za taj 3.0 HDi, ali konkretno Jaguar forume, jer za Citroen nisam mogao da nadjem mnogo informacija, generalno nisu ga nesto preterano nahvalili. U nedelju bih trebalo da provozam jedan C6, sa tim "slabim" 2.2 HDi motorom i manuelnim menjacem, pa cu steci neki bolji utisak, mozda me razuveri da nema snage.. Btw, na papiru od 0 do 100 ide isto kao atmo 3.0 V6, ali manuelni menjac nikako ne mogu da svarim u tom autu.
Sto se Lancije tice ne bih je preporucio nikome, mada citajuci NAKON prodaje mog primerka bilo je ljudi koji su prezadovoljni bili tim motorom. Evo mog iskustva za 5 meseci:

1) Veliki + mali servis, continental, inna, bosch i takvi delovi.. - oko 500e
2) Hladnjak EGR ventila riknuo, isprskao antifriz po motoru - 100e
3) Regenerisao DPF filter svaki drugi dan, izvadio na kraju- 100e
4) Cipovan, potrosnja 9L kombinovano
5) Prednje desno krilo - 120e
6) Turbine otisle, remontovano - 600e
7) Glavcine - ne secam se vise cene.

Naredni vlasnik zamenio:: letvu volana, grejace i set kvacila.
Moje misljenje jeste da je auto zaista prelep, i dalje se okrenem za njim kad prodje neki ulicom. Enterijer izuzetno prostran, sedista udobna (za mene licno), medjutim tesko se nalazi dobra pozicija sedenja (za mnoge), vesanje udobnije podeseno, ali ne moze da se bas meri sa C5 i hidraulikom, mislim da na zadnjoj klupi ima vise mesta nego S klasa iz tih godina, ali je gepek nesto ispod 400L, medjutim zadnja klupa podesiva po duzini, kao i nagib za naslon ledja, materijali 40 posto kvalitetni i mekani, 60 posto tvrda i hrapava plastika. Fabricki ima 400Nm obrtnog momenta, medjuubrzanja fantazija, moj je bio cipovan, kao sto sam rekao, i ja sam do 100 izmerio 5.8s, maksimalno sam ga vozio 225km/h i onda se pojavila iza mene crna Skoda Superb sa rotacijom/blinkerima. Na kraju sam je dao za Saab-a 9-3 2.0 Turbo Aero iz 2001 god. kojem su pukli klipovi u voznji dok sam ga vozio ka kuci, sva sreca uzeo doplatu, pa uradio full generalnu :D
Fiat Stilo 1.9 JTD i Peugeot 406 2.0 HDi imali su preko 1.000.000km (MILION) predjenih, zimi palili bolje nego Lancija leti, tako da bez obzira na razne ekskluzive od automobila koje spominjemo, jedina dva auta su ta u koja me ne bi bilo strah da sednem i krenem na put oko sveta, pa makar i sa tim kilometrazama. C5 je imao 154.000 pravih kilometara, takodje 2.0 HDi i nije mi delovao kao nesiguran auto, ali kakav bi bio sa ovim kilometrazama ne znam.
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh