A što se tiče ulja (i njegovog mu filtera), ono se treba promeniti u predviđenom intervalu, i treba zadovoljiti odgovarajuće PSA norme tk. PSA B71 2290 ili (ako im je propisano) PSA B71 2310, tj Total Ineo ECS ili Ineo First (respektivno).
Iako je PSA (u prvim godištima motora sa FAP) dozvoljavala upotrebu ulja sa normalnom/većom količinom materija koje ostavljaju nesagoreli ostatak (SAPS) i kod dizela sa DPF, dok nije bila kreirala svoje namenske norme oko 2007-2009. - sasvim je uputno koristiti ulja koja su (kasnije) razvijena tj. preporučena za upotrebu u dizelima sa DPF (a koja su ultimatim kod novijih dizela sa dpf, od oko 2010.).
Neki su umeli da prijavljuju - da im se ova greška prestala paliti kada su sa Full SAPS ulja (npr. Quartz 9000 5W-40) prešli na ulje Quartz Ineo ECS.(mada mi je lično to sasvim diskutabilno da se vezuje isključivo za razliku u količini SAPS)
Mislim, iako je to na nekoliko mesta naglašeno - mislim da i u ovoj temi nije loše da se naglasi.
Btw, sa obzirom da su pomenuta ulja sa PSA sertifikatima/approval-ima izrazito tanka na radnoj temperaturi (i kao takva najpogodnija za nove mašine, kao i one koje nisu izložene duže ekstremno teškim uslovima eksploatacije) a kao posledica težnje PSA da se osim niskog sadržaja SAPS zadovolji i zahtev za bitnijim smanjenjem potrošnje goriva (dakle ulje kao što je Ineo ECS odnosno sva ulja koja zadovoljavaju normu ACEA C2, a u novije vreme i Ineo First koje zadovoljava i ACEA C1) - mogu se kod starijih mašina sa DPF koristiti i ulja koja zadovoljavaju ACEA C3 zahteve (primer je totalovo ulje Ineo MC3 ili Ineo Long-Life, koja su doduše tipično razvijena prvenstveno za nemačke proizvođače motora)
Inače, tačno je da sve izgori na temperaturi u kojoj se vrši dpf regeneracija - ali se to odnosi na ono što se nakupljeno nalazi u samom DPF odnosno npr. njegovoj površini, ali se ne odnosi na motorno ulje jer bi u takvom slučaju njegov pritisak sasvim kritično opao i okinuo crvenu lampicu (i dalje sve što katastrofalno sledi).
Njegova temperatura (generalno) nije bitno viša nego što je pri težim uslovima eksploatacije. Na nižim ambijentalnim temperaturama (dakle kada nema ograničenja za uobičajeno hlađenje ulja) vrlo verovatno da i nije nešto posebno izražena.