Gubitak snage na 3.000 okretaja, 1.6 16v

szahtila

Well-known member
Nisam


Nisam nigdje ni rekao da sam brisao iz glavnog računala nego iz plinskog. Tu je ovaj benzinski dio imao neke čudne vrijednosti sa par šiljaka koji su uzrokovali da istu stvar radi prilikom ubrizgavanja plina.
Koliko je meni poznato, nije moguće brisati mapu u motornom ecu, možeš je resetirati skidanjem kleme na neko vrijeme a ni to na svakom autu. Tada se zapravo STFT i LTFT postavljaju na nulu, a vremena ubrizgavanja na nekakve tvorničke postavke. Ovisno o stanju motora nakon nekog vremena LTFT se mijenja u plus ili minus ovisno o povratnoj informaciji sa lambda sonde. Ovo važi za pogon na benzin. Kad motor radi na plin uzima vremena ubrizgavanja benzinskih injektora i korigira ih u pravilu u plus i to vrijeme(korigirano) drži otvorene plinske injektore. Ako plinska mapa nije dobro podešena, mijenja se LTFT benzinskog ecu-a i zapravo rastura benzinsku. U tvom slučaju, primijetio si da motor ne radi dobro, snimio si u plinskom kompu benzinske trimove koji su bili takvi kako si rekao. Brisanjem si samo obrisao podatke za taj graf, ne i podešenja u benzinskom. Korigiranjem plinskog djela, iskorigirali su se i benzinski trimovi.
 

ivek

Member
Koliko je meni poznato, nije moguće brisati mapu u motornom ecu, možeš je resetirati skidanjem kleme na neko vrijeme a ni to na svakom autu. Tada se zapravo STFT i LTFT postavljaju na nulu, a vremena ubrizgavanja na nekakve tvorničke postavke. Ovisno o stanju motora nakon nekog vremena LTFT se mijenja u plus ili minus ovisno o povratnoj informaciji sa lambda sonde. Ovo važi za pogon na benzin. Kad motor radi na plin uzima vremena ubrizgavanja benzinskih injektora i korigira ih u pravilu u plus i to vrijeme(korigirano) drži otvorene plinske injektore. Ako plinska mapa nije dobro podešena, mijenja se LTFT benzinskog ecu-a i zapravo rastura benzinsku. U tvom slučaju, primijetio si da motor ne radi dobro, snimio si u plinskom kompu benzinske trimove koji su bili takvi kako si rekao. Brisanjem si samo obrisao podatke za taj graf, ne i podešenja u benzinskom. Korigiranjem plinskog djela, iskorigirali su se i benzinski trimovi.
Iskreno, ovo sam na brzinu radio dok sam se vraćao s posla jer mi je izbacio grešku presiromašne smjese dok sam išao na posao. Osjetilo se prije toga isto gubljenje snage oko 4000 okretaja. Trebao bi ako stignem preko vikenda opet se provozati i gledati signal sa lambe da dodatno ispeglam plinsko ubrizgavanje jer pri niskom opterećenju sam vidio da ima odstupanje od nekih -15% dok je pri srednjem i visokom unutar dozvoljenih +-5%. Ne bi to ni radio da mi trenutno auto ne treba svaki dan, ali i ovako nešto novo naučim.
 

szahtila

Well-known member
Iskreno, ovo sam na brzinu radio dok sam se vraćao s posla jer mi je izbacio grešku presiromašne smjese dok sam išao na posao. Osjetilo se prije toga isto gubljenje snage oko 4000 okretaja. Trebao bi ako stignem preko vikenda opet se provozati i gledati signal sa lambe da dodatno ispeglam plinsko ubrizgavanje jer pri niskom opterećenju sam vidio da ima odstupanje od nekih -15% dok je pri srednjem i visokom unutar dozvoljenih +-5%. Ne bi to ni radio da mi trenutno auto ne treba svaki dan, ali i ovako nešto novo naučim.
Riješi si tih - 15 % čim prije jer je siromašna smjesa siguran put u pregaranje ispušnih ventila, pogotovo ako je motor sa 16 ventila i ako ga tjeraš u visoke okretaje
 

Larry

Member
Opa, hvala na novim informacijama!

Nego, ja se nisam puno time stigao baviti, jednostavno zbog količine i stresa na poslu auto mi je često zadnja rupa na svirali.

Uglavnom, zadnja 2 vikenda sam puno proveo na autoputu, uglavnom vozio na benzin da ga pročistim i vozio brže nego inače i rezultat? Auto već 2 tjedna radi uredno, ne pali se lampica Antipollution Faulty (koja se inače znala paliti kako se sjetila) i poteže odlično, nema više pad snage.

No i dalje to ne smatram riješenim, morat ću na dijagnostiku.

p.s. neki pouzdan i povjerljiv servis za plin? Ugrađivan je u Zepelinu, ali su mi se jako zamjerili, a za preporuku sam dobio jedan servis plina u Sloboštini.
 

szahtila

Well-known member
Opa, hvala na novim informacijama!

Nego, ja se nisam puno time stigao baviti, jednostavno zbog količine i stresa na poslu auto mi je često zadnja rupa na svirali.

Uglavnom, zadnja 2 vikenda sam puno proveo na autoputu, uglavnom vozio na benzin da ga pročistim i vozio brže nego inače i rezultat? Auto već 2 tjedna radi uredno, ne pali se lampica Antipollution Faulty (koja se inače znala paliti kako se sjetila) i poteže odlično, nema više pad snage.

No i dalje to ne smatram riješenim, morat ću na dijagnostiku.

p.s. neki pouzdan i povjerljiv servis za plin? Ugrađivan je u Zepelinu, ali su mi se jako zamjerili, a za preporuku sam dobio jedan servis plina u Sloboštini.
Ako ti auto na benzin sada radi kako treba nakon par stotina km, to ti je dokaz da plinska mapa nije dobro podešena i to naravno treba čim prije riješiti.

https://tidala.hr/Probaj ovdje, rješava kvarove koji drugi ne mogu
 

Larry

Member
Samo da javim da se ovaj problem više nije pojavljivao kako sam dva vikenda zaredom imao po 2 putovanja od 300-400 km po autoputu. Vozio sam se tada malo više na benzin nego na plin. Od tada auto uredno radi, ne fali mu snage, nema 'dropove' u snazi.

Pratit ću dalje ponašanje, malo mi je čudno to sve pripisati činjenici da je auto 'samo trebalo propuhati', no opet nije baš ni to nemoguće s obzirom da se vozim uglavnom samo po gradu i na nižim okretajima (jebiga, očito sam materijal za dizelaša :) )
 
Na vrh