Iskustva s gumama i felgama za C5 II

ZlatkoC4

Well-known member
Filtriraj ZIMSKE pa vidis da recimo Michelin Alpin PA4 ima slicne karakteristike npr. Osim brzine (240 naspram 210)
Prvo velika je razlika u gumi koja je napravljena za 240km od one koja je za 210.
drugo kad gledaš zimske gume njihove ocjene osobito kod michelin alpin 4 i alpin 5 češ videjti da su najbolje na snjegu i ledu na sparm ostalih spomenitih guma. i sam sam se uvjerio u alpin 5 da fantastično idu kroz 15-20cm snjega i dobro se bore na ledu.

zimske gume treba prvenstveno gledati kakve su na snjegu i ledu. jer one testirane kakako koče na vodi obično kod nižih temperatura više nemju tu dinamiku držanja i svojstva kočenja.
od tud i postoji razlika u cijeni. sad da su sve cijene opravdane nisu ali tako je kako je. samo hoču reči da Mishelin odličan kao zimska guma.

treba uzeti u obzir da je kod nas porez 25% + lude marže i eto ti ludih cijena.
 

charllie

Active member
Decki, koliko je meni poznato EU label veli,potrosnja izmedju klasa je 0,1l. po klasi stim da se D klasa ne racuna:confused:(neznam zakaj jeebiga birokracija),tj. E oznaka trosi 0,1 l vise od C.
No sad je druga pjesma pri drzanju ceste na mokrom,tu je razlika do 3.5 m pri kocenju izmedju klasa ali ruku na srce, klasa sim ili tam je za normalne vozace neprimjetna;)ali je subjektivni dojam drugaciji.
 

Spawn

Well-known member
Znaci sve ovisi u biti za sto ti treba. Moj sogor iz Tomislavgrada se kune u Sava s3 dok kum iz Rovinja kaze losa guma. Jedan ju koristi na snijegu dok drugi tamo gdje uopce nema snijega nego samo kise i eto razlike. Ja sam na 20 cm snijega vozio s fulda kristall montero 3 pa sam vozio bez problema gdje sam htio naravno ne 210kmh :) :) ,a na testovima negdje srednja klasa cak po snijegu losija od Save. Sve ovisi valjda kako vozis i u kojem dijelu zemlje zivis. Valjda je tesko testirati sve gume kod nas u istim uvjetima pa vidjeti kolika je stvarna razlika.
A na hifly mi vise smeta malo veca buka u odnosu na ljetne ali jbg trpit cemo :)
 
Posljednje uređivanje:

Pavel

Lepi™
Ja sam uzeo Hankook Winter i*cept Evo2. Prema recenzijama su na snjegu i suhom savršene i jako dobro drže snježne ceste. Bedaste su na mokrome, ali realno me briga jer vozim ko penzioner pa mi to ne znači puno. Većina me uvjeravala (doduše ne na ovom forumu) da su to šugavi Korejci, da to niš ne valja, da to ni Kia ne stavlja na sebe..A je*at ga, BMW je svojedobno stavljao.

Ja zadovoljan, i cijenom i kvalitetom zasada. Èekam snijeg da to sve bude ozbiljnije. :D
 

charllie

Active member
Zlatno je pravilo prilagodit se uvjetima na cesti,meni se desilo s XM-om i to dva puta nakon naglog pretjecanja da je napravil piruetu:eek:.Jednom snijeg a drugi put ladne gume i pocetak lagane kise,kud ces gore,prvi put me bacilo lijevo drugi put desno tak da nema pravila.
No treci put kad sam zaplesal s Vektrom karavanom nisam tak naglo trgnul volan vec lagano ravnal i ostal na cesti a najveca fora tad sam pretical takodjer Vectru karavana i v retrovizoru sam primetil da je zaplesal iza mene:D i zavrsil v snegu no imal je srecu zbog dubokog snega.
Nego decki da pitam,posto imam gume uvijek 0,2 bara vise zbog potrosnje,razmisljam zimi smanjit za 0,3 od deklariranog tj. omeksat gume zbog vlazne i kliske ceste,ima li ko kakva iskustva stem.
 

Doomsday

U prolazu...
Povećanjem gazne površine ne povećavaš trenje tj. grip, nego ga smanjuješ...

Trenje je definirano silom na površinu, a što silu raspodjeliš na veću površinu, to je trenje manje...

Ja san u poluzaleđenom snigu i po ledu 2012. ovde kod nas bolje proša sa Sparkom i litnjim gumama nego sa Cordobom i zimskim gumama...

:D
 

charllie

Active member
Sine po toj logici klizac na korculama vrsi vece trenje neg u cipelama,znaci cipelama je lakse klizat?Mislim da si djelomicno u pravu ali jeebiga teorija i praksa je razlika.
 

Doomsday

U prolazu...
Hmmm...

Malo san pogleda pa san skonta da san krivo reka, izgleda da je povećavanje površine bez povećavanja gazne sile uzaludno, jer trenje ostaje isto zbog smanjenja pritiska na površinu...

Ali svejedno, dobro ti govoriš, u praksi je to kako je, pa san zato i reka, na snigu i ledu bolje san proša sa Sparkom i litnjim gumama nego sa Cordobom i zimskim gumama...

Sad zašto...? Neman pojma...

:D
 

vborovic

C5 modifikator
Povećanjem gazne površine ne povećavaš trenje tj. grip, nego ga smanjuješ...
Vidim da fizika ne ide baš ... LOL ... hoćemo se kladit da Formula 1 kišna guma ima x puta bolji grip od spačekove kišne gume, a razlika u širini je 280 ... (sezona 2017 formula dobiva zadnju šlapu od 405, a spaček se vozio na 125) ...
 

charllie

Active member
Zato i pitam kakva iskustva imate,sad me muci taj tvoj slucaj.Spark je laksi al uze gume, mozda manji pritisak guma:confused:,mozda ima veze okretni moment... puno nagadjanja a negdi mora biti kvaka.:confused:
 

vborovic

C5 modifikator
Ovisi i koja guma je bila gore na oba auta, bez obzira koliko se neki trude negirati razliku u kvaliteti skupljih guma, ona postoji ... isto kako nije mala razlika voziti se na ljetnima po snijegu umjesto na zimskima, tako nije isto voziti se na zimskim gumama za 500 kn i 2000 kn (ekstremni primjer, ali analogija funkcionira)
 

Spawn

Well-known member
Pitanje za vlasnike x7 hidrauličara. Jeste probali i 18 i 17 felge i ima li dosta razlike? Ja imam serijski 18" i mekan je po neravninama ali ipak mislim da bi mogao biti meksi. Kad ukljucim sport osjeti se razlika ali ne tolika. Zadnji x7 kojeg sam vozio a da nema 18" je prije 2 godine,17" i cini mi se da je bio meksi ali bilo je to davno pa usporedba mozda i nije objektivna. Da li se primjeti velika razlika ili su to nijanse?

Mislim na 225/55/17 npr.
 

vborovic

C5 modifikator
To to je čisti subjektivni dojam ... ja sam na svom klasičnom ovjesu prešao sa 17" na 19" i nisam primjetio da sam izgubio na udobnosti ... zvuk i udarci su drukčiji (ono što se prenosi od podloge), ali ništa više neugodni nego na 17" kotačima
 

Pavel

Lepi™
Pitanje za vlasnike x7 hidrauličara. Jeste probali i 18 i 17 felge i ima li dosta razlike? Ja imam serijski 18" i mekan je po neravninama ali ipak mislim da bi mogao biti meksi. Kad ukljucim sport osjeti se razlika ali ne tolika. Zadnji x7 kojeg sam vozio a da nema 18" je prije 2 godine,17" i cini mi se da je bio meksi ali bilo je to davno pa usporedba mozda i nije objektivna. Da li se primjeti velika razlika ili su to nijanse?

Mislim na 225/55/17 npr.
Imam hidrauličara i gore su 225/55 R17 zimske Hankookice. Ljetne su istih dimenzija. Osobno nisam primjetio da je auto neudobniji ili tvrđi (teško mi je dati kvalitetnu usporedbu kad je to jedina dimenzija koju sam vozio). Sport iskreno nisam nikad niti palio. Jesam S kod mjenjača, čisto da vidim što tipka radi. Koristio je možda jednom ili dva puta i to je to. :grin:

Sam Sport po pitanju ovjesa nisam. Po meni je mekan i na 17'', vozio sam se i sa kumom a on ima čini mi se 18'' gore. Isto hidrauličar, nema nekakve razlike. Dosta dobro guta cestu. Nisam primjetio nekakvu razliku ali nisam se baš ni toliko vozio da bi osjetio.
 

Spawn

Well-known member
Sport tipka strvdne ovjes i vise se osjecaju rupe i neravnine prelasci kao recimo zakrpe na cestama ali se manje naginje u zavojima. Na lokanim cestama se dosta osjeti razlika pogotovo pri brzoj voznji.
Pitam sam za gume jer nisam imao prilike skoro probati 17" pa sam mislio da je malo meksi s njima. Nikad dosta mekoce 😀
 
Na vrh