Kad je vrijeme za kraj ulaganja?

Cutac

Prèkaroš
Mislim, lijepo bi bilo imati nov auto za đir do Pariza, ali...
Ne mora nužno biti nov. Svejedno je koliko je star ako to može.
No tu se opet povlači pitanje zastarjelosti auta. Udobnost, izolacija, oprema, ...

Možda da preoblikujem svoju tvrdnju, da hoću u Pariz i da krećem danas u 4 popodne, ja moram imati auto koji to može i u kojemu ja želim ići u Pariz.

Realno, novi auto je novi auto i ako se može priuštiti - kupi ga se, a ako ne može - ne kupi ga se. Ekvivalentni novi auto(ista klasa) će od staroga uvijek nuditi više opreme, više izolacije, bolja sjedala, dijelove koji nisu umorni...

A kada se riješiš starog auta - kao što sam rekao, kada ono što on nudi ne zadovoljava tvoje potrebe.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Najjednostavnije i opet jeftinije od kupovine novog :D
Starija kanta za svaki dan, rac za Pariz.

No tu se opet povlači pitanje zastarjelosti auta. Udobnost, izolacija, oprema, ...
To je opet sve pitanje luksuza i tko si što može priuštiti. Ako si netko hoće mijenjati auto radi većeg displeja i grijanih siceva, super.
Ali to ne znači da se u taj stariji auto ne isplati više ulagati, što je pitanje teme. Financijski gledano je isplativije nastaviti ulagati dokle god je cijela konstrukcija zdrava.

No dobro, auti su sami po sebi većini nužan luksuz. I ja sam na njih trošim daleko više od nekog potrebnog minimuma za kretanje od A do B točke. Ne trebam, ali želim... kao i većina nas :D
 

Cutac

Prèkaroš
Ak ides u pariz iznajmis auto i odes
Figurativno govorim :D
Šta ću u Parizu, i ovak sam okružen francuzima :D

Ali to ne znači da se u taj stariji auto ne isplati više ulagati
Znači onome kome je kriterij za zadržavanje ili mijenjanje auta oprema.
Financijski gledano je isplativije nastaviti ulagati dokle god je cijela konstrukcija zdrava.
Opet, kako kome. Nekome više vrijede vrijeme i živci nego novci.
Netko će rađe mjesečno davati 1000 kuna za bezbrižnost, nego 300 i imati stari auto.
 

Milosh

Test
Netko će rađe mjesečno davati 1000 kuna za bezbrižnost, nego 300 i imati stari auto.
Potpuno se slažem.

Takođe, kako standard života na balkanu bude rastao, tako će sve više biti ljudi kojima je više stalo do živaca i vremena, tj. koji će lakše dati novac za novije.
 

markan1000

Well-known member
Netko će rađe mjesečno davati 1000 kuna za bezbrižnost, nego 300 i imati stari auto.
upravo to je presudan faktor da u jednom trenutku prelomiš i kažeš: zahebi to, idem ja po nešto novo/novije. uvijek je najisplativije krpati stari auto, ko Brzi metlu, ali da li je u danom trenutku i najpraktičnije? ja živim u predgrađu zagreba, radim u centru, žena opet radi na skroz drugom mjestu, mali u vrtiću na trećem mjestu i trenutno mi stvarno trebaju dva auta u kući. da mi jedan od njih počne visiti svaki mjesec po dan-dva u servisu, svaka financijska logika pada u vodu jer nije zadovoljen kriterij nekakve minimalne pouzdanosti u odnosu na potrebe koje kao obitelj imamo. za to se ne može reći da je stvar luksuza.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Recimo ja sam dobrih 95% siguran da bi moj C3 odradio Pariz i nazad da sada krenem.
Mala prednost dugogodišnjeg vlasništva je što (valjda, bar ja) znaš u detalj stanje auta.
Hehehe kako me Citrać dočekao na felšu. Došli bi do Pariza i nazad, ali uz par stajanja i doljevanje kočione tekućine. Stresno, ali i dalje jeftinije od novoga :D

Nego, dok sam čekao dijagnozu sam računao u glavi (s tim da sam mislio da je skuplji kvar)... riješavanjem Citraća bi se oslobodilo nekih 1500€. Još bar 4500€ treba za dostojnu zamjenu. U tih pola sata sam se skoro i uvjerio da mi se isplati toliko dati za komfor i sigurnost novijeg auta.

No onda je meho nazvao, procurio cilindar bubnja mijenjan u 9.mj., još je u garanciji i besplatno su odradili. Više mi se nedaje 4500€ :D

Šanse za Pariz i nazad su malo narasle, barem na 96% :)
 

Cutac

Prèkaroš
Sad sam vidio Miloshev i Markanov post...

Upravo to, sve je to divno krasno dok se po autu kopa i dok se dijelovi mijenjaju iz gusta ili ako su potrosni, ali kada ti MORAS ici na servis, to je druga stvar. Svaki auto ima nesto sto bi se trebalo srediti, a da nije od neke velike vaznosti/hitnoce, ali auto za kojega je upitno hoce li te dovesti negdje, to je vec ozbiljno. Ok, svakom autu se dogodi, ali problem je ako se krene dogadjati cesto. Jednom godisnje da se dogodi neki kvar, ok ali ako je jednom mjesecno ili jednom u dva mjeseca? To nije auto kojemu se može vjerovati. Zavisno i od vozaca, naravno. Ako recimo Panda ima neki kvar, u najgorem slucaju, ostavi me 10 km od kuce. Ali c4? Taj bi me ostavio 600 km od kuce. Sto onda? Tu nikakve asistencije ne vrijede ako sam ja krenuo u Rotterdam, a on mene ostavi kod Stuttgarta. Tu si asistenciju mogu u cmar nagurati.
Mozda bi bilo jeftinije popraviti c4 i izdrzati ta dva dana u problemu, ali je, bas sam lud za time. Tako nesto da mi se dogodi, definitivno bih kupio novi auto.
Ovaj prodam, ostavim, nije bitno, bitno je da za sljedeci put imam auto kojemu mogu vjerovati.
Da dodam, svi "normalni" kvarovi su spori. Moj termostat, nadolijevas vodu i ganjaj, Ivanove kocnice, neki dio ovjesa, curenje ulja... To kad skuzis na putu, bez problema dodjes do odredista, samo malo pratis stanje. Ali da nesto klepi odjednom i ostavi te na cesti? E to mu se moze dogoditi samo jednom.

Pogotovo smo rizicna skupina svi mi koji imamo stare aute. Moze se to popravljati da bude i dalje isplativo, ali je, sigurno cu svako malo gubiti dan na servis ili strepiti hocu li doci doma ili ne.
Da ne bi...
Volim ja aute, raditi na njima, ovo ono, ali to su i dalje alatke koje se koriste da se dodje od tocke A do tocke B. Ako to ne mogu, pa za sto su dobri?
 
Na vrh