Kupnja BX-a

Civil Švejk

New member
Bok svima!


znam da ima sličan ali generalan topic na ovom podforumu, no mislio sam da počnem sviježe da ne brkamo sadržaje.

htio bih kupiti BX-a zbog udobnosti, štedljivosti, kvalitete mašine svega što predstavljaju staiji Citroeni. i htio bih da jedan manje ode u prešu.

molim vas za toleranciju u slučaju mojeg neznanja, trudim se da skupim know-how što brže.


dakle, izbor čine dva auta:

1. AUTO 1: BX 1.8 diesel

OPÆI DOJAM
ovaj auto je bio u rukama jednog čovjeka vrlo dugo, što mi ulijeva neku sigurnost što se tiče održavanja.
čovjek je rekao da je sam mijenjao LHM ulje prošle godine
limarija kao takva nije dirana, ima malo hrđe na zadnjem blatobranu.
plastika, branici i to je ok.
ručni prozori, nema šiber, grije ali ventilatori štekaju.


DOBRE STRANE

1. povijest poznata
2. motor ne čadi (ako je to ikakav indikator) i dobro vuče
3. pragovi sređeni i novi.
4. LHM ulje (a veli i hidraulika,hm hm) sređeno
5. mijenjač i kočnice ok
6. auto uredno radi gimnastiku. prednji kraj diže se prvi.

PROBLEMI I SLABOSTI

1. ima kuku. ne znam da li je to velik problem, ali značio bi da je auto ipak bio izložen većim naporima. e sad on dobro vuče za 1.8 i ne dimi.
2. hrđa u prostoru motora, na blatobranu. nešto pročitah da to i nije baš dobro.
3. ne radi grijač stražnjeg stakla - a koliko će mi električar uzeti....
4. tvrd ovjes - čoviek veli da sam treba napumpati prednje kugle. ok, vidjet ćemo.
5. rega mu ističe uskoro
6. špur? testirao sam ga i išao je malo na lijevo, no nisam siguran jer je cijela cesta bila pod nagibom. da li nagib utječe?
7. zadnja vrata malo grebu kad se zatvaraju - indikacija sudara?
8. cijena
traži hiljadu. ne kuna.:wtf:


2. AUTO: BX 1.9 D oglas

OPÆI DOJAM
bijele boje
plastika na blatobranima otišla. puknuta na par mjesta, mislim s gornje strane(udarac ili dob?)
lik kaže da je auto uzeo od nekog starog lika koji ga je slagao za sebe...

DOBRE STRANE

1. jači motor, koji ne dimi. šalta dobro i navodno presložen.
2. limarija nema hrđe, iako nekad davno čini se malo lupljen u far.
3. centralno zaključavanje
4. električni prozori, sva 4
5. električni šiber koji ne prokišnjava (nema fleka)
6. sjedišta očuuvana, mekana, interijer ok.
7. LHM nov (vlasnik veli pukla mu cijev pa izbugio oko litru, nadolio) vidim sviježe zelena boja.
8. cijena 500 Eura a možda i manje ( + naravno popravci)
9. rega za 2 mjeseca


LOŠE STRANE

1. tvrd ovijes
2. prednji kraj ovijesa ne želi se spustiti kada ga ručicom hoću spustiti dolje.
lik veli to je zbog 5. kugle. ventili? -.-
3. pumpa za hirdopneumatiku radi često, u leru praktički stalno
veli jer je 5. kugla prazna i ide je napuniti a nakon toga ću vidjeti.
4. pragovi truli. treba ih srediti.
pozitiva: relativno jeftini i imam lika koji će ih vjerojatno srediti.
5. hrđa na zadnjem blatobranu, preklapaju je vrata.
6. malo cuka dok ne uhvati lamela kad dajem gasa. lik veli to je jer sam naviknut na benzince. ima logike?
7. papučica gasa je FAKAT tvrda ali sluša - jel to ok?

to je to.....
-----------------------------------

ak mi možete ukazati na štogod iz ovoga što sam napisao, volio bih to čuti.

e sad, oba lika vele da imaju još intresenata. da li je to neka patka ili uobičajen trik? nov sam u kupoprodaji auta.


ono što me posebno zanima je što bi mogli očitati o stanju hidraulike, tj. što bi se najgore moglo kriti iza toga "tvrdog ovjesa", cjenovno govoreći?


BITNO!!!
možete li mi preporučiti gdje ili kome (u okolici Zagreba, ako treba i dalje) da odem da mi pregleda i ako treba popravi hidrauliku?

to bi bilo prvo po kupnji, da mi veli "ok!" ili "ovo moramo srediti" da mi auto ne propiša. to me najviše straši, dodatni troškovi koji se inače mogu otkloniti ako brzo reagiram!


mislio sam dugo da li da se ulogiram i pitam (tj. gnjavim) vas ovo sve, no bolje je možda da ipak pitam, pa koje odgovore dobijem, dobijem. bolje nego da se pouzdam u ovo malo svojeg znanja!

Dakle, hvala vam!
 
Posljednje uređivanje:

deda

New member
Re: Kupnja

Izbjegavaj ga sa lošom hidraulikom,jer je na njemu to prilićno teško srediti,nije komplicirano ,nego ima puno posla,pogotovu je osjetljiv na zadnji kraj,muke ježeve to srediti.
 

Marko

Well-known member
Re: Kupnja

TO! Tak se kupuje auto! Ja sa sobom uvijek nosim rokovnik i imam zapisana područja koja po redu pregledavam - poglavlje motor/motorni prostor (ulje, vizulno, od ispod, dal dimi u leru/gasu), karoserija, ovjes, kočnice, interijer (sve dugmiće isprobam i kvake)...
Zbog toga još uvijek vozim svog Saxa jer dok vidim kaj se sve prodaje prek oglasnika, muka mi je... :(

Ovo kaj veliš da ima interesenata je stara fraza od kad postoji trgovina u ljudi. Pazi na te stvari s hidraulikom kaj se sam sebe ne "namočiš", ali kak je već netko spomenuo ponude bx-a zasad ima pa ćeš sigurno nači koji dobar ovaj ili naredni mjesec...
 

Dujo

New member
Re: Kupnja

Ne vozim "hidra" ali imao u obitelji i znam sto sve mogu a i koliko mogu kostat!
Po meni je najbitnije da gledas to pod br.1 i br.2 je zdrava limarija...
Pokrpat ces ti to,ali malo,jako malo je kvalitetnih a to je ipak starije auto i opet ce pocet "cvjetat" pogotovo na kontinentu gdje su ceste zimi pune sljunka i soli,nacet ce ga brzo vjeruj!
Prije ces taj "klasicni" 1.9d sredit nego ovo drugo,a i jeftinije vjerojatno! Ali ako sve ostalo bude uredno pri kupovini znaci kada sredis motor to je picco-bele auto! :D
Razmisli o ovome sto ti je kolega predlozio,mladja je godine (treba,trebao bi biti limarijski u boljem stanju od drugih) pod br.2 na plinu ces se jeftinije vozit nego sa bilo kojim dizlom.. :D
Kako vidim ovaj ima BRC plin koji je medju boljima!!Nova boca znaci atest jos 10g.sto da vise kazem a da ne pomislis da ga ja prodajem.. :D :D

Oko hidraulike necu puno pametovat ali drugih stvarcica bum se malkice umjesal..:D

Da i na kraju jedna vrlo bitna stvar!! Ne zuri se,to covjeka u odabiru jako,jako jako zna odvest u krivom odabiru!!
 

Civil Švejk

New member
Re: Kupnja

OGLAS
benzinca pa i sa plinom jednostavno neću jer se plin ne ugrađuje bez kalkulacije u kilometrima. tj. auto je vjerojatno napravio puno kilometara.

što se tiče ponuđenog modela 1.5 GTE, dodat ću još i ovo: osobni "touch" koji je vlasnik stavio na njemu izgleda mi da ga nije štedio ni baš mirno vozio. 70 km dnevno sve ok, ali izgleda ko jurilica i sumnjam da je bio lagano vožen. ako tome dodamo da auto ima plin, jednadžba je jednostavna: motor je puno prešao (250.000+ km), vjerojatno pred servisom, regom I servisom plinskog sistema - lik veli da pali na plin :)doh: membrana će vrrrlo brzo otići). to mi govori i da je jedan od onih koji misle:"kaj paliti na benzin, pa evo, pali i na plin!" da, ali sljedeći servis plina će koštati!!!

ako tome dodamo sve navedeno za karoseriju i hidrauliku, ne isplati mi se i kad bih htio i kad bih ga dobio džabe.
a lik ga još prodaje za više od soma! ROFL

a da ne govorimo da je u Slavoniji pa je 200+ km od mene.

sve u svemu: ne. veliko ne.


dizel mi je dakle jedina opcija.

Dujo, i planirao srediti 1.9 i gledao sam da bi mi se to možda i najviše isplatilo.
onaj benzinac - ne vidim neke toliko bitne razlike u kvaliteti limarije između 21 godinu starog auta i 18 godina starog auta da bih potegnuo 200+ km da pogledam, POGOTOVO ako vlasnik nije stavio slike pragova i detalja. a da su OK, vjerojatno bi to stavio. čitam između redaka.
no, sa 21 ili 18 godina, oba auta su mogla doživjeti štošta.

za 1.9 Dje dobro što:

+ rega nije odmah
+ ZNAM (kad sredim) kako je limarija odrađena i kod koga

negdje sam kalkulirao ovako (maksimale cijene):

kupovina 3500 kn
remeni+ruke 800 kn
pragovi+ruke 2200 kn
------------------------
ukupno 6000 kn

a vjerojatno oko 5500 kn.

+ izvanredni troškovi hidraulike :hmmm:

što me vodi do glavne brige - HIDRAULIKE

e sad, limara imam, mehančara imam, no ono loše je što ne znam nikog za ZG tko bi mi mogao provjeriti u kakvom je stanju ta hidraulika, a to me najviše muči.
nakon Dedinog posta, drago mi je da sami imao dobar predosjećaj o prioritetima.
da li se isplati otići u neki Citroen servis da mi ga pogledaju? imate li koga za preporučiti za hidrauliku?


OK, neću se žuriti! dobar savjet!
 

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
Re: Kupnja

Samo nemoj žurit s kupovinom..to je najvažnije od svega ;)

Bolje se i malo strpit,nego poslje lupat glavom :whistling:

O hidraulici ti je najbolje ovdje priupitat kolege : fullcool,jurapz,Lakii,deda :stovanje: (ispričavam se ak sam nekog izostavil :D )

E sad,tebi treba neko u blizini ZG ko bi ti to pregledal,jel tako ?

Obrati se kolegi jurapz ili nek ti deda il neko od starijih i iskusnijih forumaša da broj od kolege salezp (član je foruma,al je jako rijetko na forumu,a svi se slažu da je doktor za hidrauliku )
 

Dujo

New member
Re: Kupnja

Ma sve 5 kada netko nesto zeli ja stvarno ga nebi odgovarao od toga..Dizel os',nundak rodjo i kupi dizelku.. :D
Samo ovo moram reci,nitko nije kupio dizla da nije gledao racunicu,vezano sto si rekao za km.stoga ne vjerujem da je iti jedan BX-D ispod 250 000km (mislim da sam i malo rekao :confused: )
A sto se tice toga da netko kupiti "uredno", jos za malu lovu auto a ne zeli mrdnut dalje iz svoga grada je tesko,stvarno tesko..Evo ja sam trazio po ST,SI,ZD, zupaniji nesto na plinu iole "uredno" a da je jeftilen..Naravno u 7 mj.nista nisam nasao..Mislim bilo je i urednih ali je cifra bila koja meni ne odgovara.. :)
Nadjem u Zg.ZX sa plinom (jer sam samo i trazio auta s plinom) za sicu,par puta sam nazvao covika,ispricao se sa njim,slike je imao dobre u oglasu tako da nepotrebno mi bilo vise trazit,samo potvrda da je to taj auto...U tih par razgovora sve u detalje mi receno i ja sam pristao ali sam i rekao da dolazim samo radi tog auta i cca. 800km.ako napravim a nesto slaze "LOMIM RUKE" nije da je prijetnja ili ce platit troskove ako mi sto slaze ili ta prva opcija!!
Cim je rekao da ok i napravit ce on tehnicki znao sam da to auto je otprilike kako je rekao..Tako je i bilo i ja sam kupio 92g. 1.4i. sa atestiranim plinom do 2018g.za 2300kn.u toj cijeni je ukljucen tehnicki i kupoprodajni (znaci 2000keke).To sam mogao samo sanjati u St.za krseve 405ica s plinom (koji malo tko ovdje u dalmaciji atestira),rege nisu imali su trazili 3-4 X vise..Onda sam odlucio i zapalio via Zg.i mislim da sam profitirao..Stalno me zjb.vrijeme sto priroda sto nedostatak istog da ga poslikam i predstavim u temi koju sam otvorio ali bit ce uskoro...
Zelim ti reci i drugima,ne trebate se plasiti ako je auto daleko a vi nemate presdstavu,recite vlasniku tako i tako ako nebude jedan ce sigurno dobiti po "njusci".. :D :D
Malo sam oftopic mozda ali isao sam i u njemacku po auta,cak za 2 taxi merca avionom u Hamburg to je bilo 2002g.sa znanjem njemackog ajme majko isto sam uvijek govorio ako dodjem a auto nije tako kako kaze tras,bum,pljas..Pogotovo svabe se neigraju sa tim,oni odmah sve kazu, mada sam ja ove kupio od Afganistanca i sada zamisli njegov njemacki i moj.. LOL LOL LOL
Stoga ako auto ti odgv.cjenovno i ono je sto trazis,bar za mene nema granica gdje nebih potegnuo ako vidim isplativost..

Ajd' sad zivij'o! :)
 

deda

New member
Re: Kupnja

Ja bi ti isto rađe preporućio benzinjaru i plin hitiš nutra.Jedino ako znaš nekoga da ima dimka i što je ikolko prešel snjim.Ak kaj treba pomoć bumo ti Bruno i ja došli pogledat,ak niš drugo troje duplo vide,nego jedan.
 

jurapz

New member
Re: Kupnja

Nisam sada sve deteljno čitao, ali mogu ti samo reći jedan savjet da bježiš od bx-a dizela jer su svi prešli brdo km, nema više dijelova, par sati izgubiš dok nešto nađeš, uzmi si xantiu serije 2 koje se nađu u jako dobrom stanju sa malo km, bolje daš odmah u startu 1500-2000 eura za dobru xantiu nego krpati bx koji će te ispasti tri puta skuplje.
Xantia je po meni najbolji omjer uloženo-dobiveno, jako dobar auto za malo para
 

Civil Švejk

New member
Re: Kupnja

Dragi Citroen-kolege, hvala vam neizmjerno na pomoći!

Jura, slažem se da je Xantia vjerojatno sigurniji izbor, no ja ŽELIM BX-a, ne Xantiju niti C5 niti išta modernije. oko modela sam se odlučio. ili BX dizel ili ništa. naravno, da ne zaj... moram se dobro pripremiti, i toga sam svjestan.

plin neću, samo ugradnja dođe 5000 kn. za tu lovu (ako mi se posreći) kupim i sredim cijeli auto!


motor.
malo sam čitao o BX motorima i ispada da su pogotovo dizeli VRLO izdržljivi. a i ja bih to lagano vozio, nema tu sad jurnjave. ni jedan ne dimi to valda mora značiti da nisu baš na samome kraju. gledao sam jednog BX turbo taj je dimio ko lokomotiva! (to je onaj http://www.njuskalo.hr/auti/citroen-bx-tzd-td-oglas-5746317, bez slike. vjerujte mi, bolje da je nije stavio) poglerdajte što je napisao za ovjes!

dijelovi za motor su mi najmanji problem - njuškalo je "puno" oglasa za BX dijelove, imam mehaničara koji zna ekipu sa otpada, a ti motori su se ugrađivali i u Peugeot 405 dakle nisu toliko rijetki!



treće, radi se o BX-u. na VW Bakanu Citroeni nikad nisu bili previše cijenjeni tako da je moguće da se još nađer koji motor u ok stanju. stare citroene obično ne kupuje profil ljudi koji pale gume i izivljavaju se itd.


dimka? kaj je to?
lik za 1.8 veli da je obrnul 260.000 a sa 1.9 da ima 300.000 al da je sastavljan prije par godina.


dakle (u skladu sa mantrom "ne žuri" i "prikupi lovu na vrijeme") ostavit ću se gledanja i toga do prekslijedećeg tjedna, naime idem na put u pon i nema me do nedelje. tada bi mi trebala ta lova napokon kapnuti (već je trebala, al dobro, dobro da uopće treba) i ak se to porodi onda bih trebao vaše iskustvo da se nađemo da mi (kome od cijenjenih starijih članova bude tada bude praktično) ocjenite auto a posebno hidrauliku! stavit ću poruku na ovaj topic a ste svi obaviješteni na vrijeme, pa koji može ili mogu, super!

i držim vas za riječ Deda da mi ak vam paše termin svojim iskustvom pomognete u pregledu BX-a!

samo naravno, sve to kad legne lova jer ne želim vas gnjaviti a da onda sve propadne jer sam se ja zaletio.

i molim vas za broj telefona od meštra od hidraulike Saleta! nije hića, no volio bih ga imati u vrijeme konačne odluke da kupim.

e da, 1.9D ima prednje kugle od Xantije. je li to problem?:hm:


hvala vam na pomoći!
 

Lakii

Well-known member
Re: Kupnja

Evo da se i ja ukljucim u raspravu!

Bas mi nekako toplo oko srca dode kada vidim da je netko tako zagrijan za BX-a.

Samo ti kupuj BX-a, ne obaziri se na Xantie.

Ja sam u onoj temi BX-kupnja napisao vise-manje sve sto bi trebalo gledati.
Jos bi mozda trebalo napomenuti da kod nas BX u vrhunskom stanju cjenovno ne prelazi nekih 1000 EUR. to bi po meni bila neka referentna cijena koja se dalje rusi zavisno od potrebnih radova na autu. Mislim da se nade neki vrhunski, nije covjeku zao dati i duplo od onog, ali mora biti vrhunski.

Problem trulezi ce ti biti jako velik, kojeg god da kupio. Vidao sam BX-e s kontinenta, i svima trule prednji i zadnji blatobrani i u kasnijem stadiju i pragovi.
Ono sto zadnja vrata zapinju moze biti jer su se stiftovi pojeli ali moze biti i zato sto su nosaci vrata poceli popustati, bilo da zavar puca, bilo da truli lim.

Za dizele znas kakva je situacija, ja bi ti samo napomenuo da su se ti XUD motori ugradivali u sve iz PSA grupe do kraja '90-ih, znaci BX, ZX, XM, Xantia, P405, P406, 306, 205...
Po meni 1.9 je bolji izbor jer je i puno cesci.

Hidraulika, da. Po meni tvrdi amortizeri nisu toliki problem. Osim ako je skroz tvrdo, jer to pokazije da je netko spreman klati auto sa praznim kuglama, totalni nemar.
Puno je veci problem cesto kliktanje regulatora. da, da, 5. kuglu treba napuniti...
...pa sto ju nisi napunio? pogotovo kada pokusavas prodati auto!
Jer, BX je vec u godinama i ne mora to biti samo zbog 5. kugle. mozda mu je regulator riknuo, mozda mu amortizeri jako propustaju, mozda je kocioni ventil riknuo. I svaki taj kvar dode preko 1000 kn po komadu. Pa imas osnove za rusiti cijenu.

Ako klikce svakih 5 sekundi, i tip kaze da treba napuniti kuglu, posalji ga neka ju puni.
Ili jos bolje, neka deda ili netko sa sobom uzme ispravnu kuglu pa uvalite na auto! :D:D

Ugl. kada te uvjere da je kugla puna a auto jos klikce, probas ga spustiti na najnizu visinu. ako je interval kliktanja isti, otisao je ili regulator ili kocioni ventil. najvjerovatnije kocioni ventil.

Za isprobati stanje amortizera, najlakse je iskopcati povratne cijevi i gledati koliko ulja kaplje van. kazem kaplje jer bi trebalo kapati maximalno 30-ak kapi u minuti. ako ulje ide u mlazu, amortizeri su gotovi.
Ili mozes gledati koliko brzo auto potone, ali to ti ne moze dati sliku stanje zadnjeg kraja.
I, moj nekakav savjet, probaj si naci auto bez serva!

Ugl. sretno!

PS. od ona 2 sto si stavio:
17 D je u opcenito boljem stanju ali ne vrijedi hiljadarku. 4 do 5 tisuca maksimalno i to ako je ocuvan vrhunski. nema opreme, poceo je pokazivati znakove trulezi i ima posla na hidraulici.
po meni, ostavi si ga kao rezervnu opciju ako ce tip rusiti cijenu.


19 TRD je vec solidno truljkav, trebao bis ga do u detalje pregledati jer ce biti dosta posla na njemu. hidraulika je velika nepoznanica! ako se problem kliktanja rijesi zamjenom kugle, 2000-3000 kuna. ali treba sve kugle rijesiti. ne racunaj da ce se moci nadopunjavati u nedogled.
To sto se ne spusta ovijes je jednostavan problem ali od toga napravi dramu.
Ne kuzim kakva je plastika na blatobranu pukla??
a i cukanje motora nisam bas skuzio...
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Re: Kupnja

17 D je u opcenito boljem stanju ali ne vrijedi hiljadarku. 4 do 5 tisuca maksimalno i to ako je ocuvan vrhunski. nema opreme, poceo je pokazivati znakove trulezi i ima posla na hidraulici.
po meni, ostavi si ga kao rezervnu opciju ako ce tip rusiti cijenu.


19 TRD je vec solidno truljkav, trebao bis ga do u detalje pregledati jer ce biti dosta posla na njemu. hidraulika je velika nepoznanica! ako se problem kliktanja rijesi zamjenom kugle, 2000-3000 kuna. ali treba sve kugle rijesiti. ne racunaj da ce se moci nadopunjavati u nedogled.
To sto se ne spusta ovijes je jednostavan problem ali od toga napravi dramu.
Osima Xantie, nisam vidio nit jednog starijeg Citroena, da nije truljikav. :)
 

jurapz

New member
Re: Kupnja

Osima Xantie, nisam vidio nit jednog starijeg Citroena, da nije truljikav. :)
Znaju xantie dobiti, ali obzirom na godine se dobro drže imaju par mjesta, recimo xm ima stvarno izvrsnu limariju, moj je 23 godine i nema nigdje ni traga hrđe:stovanje:
 

Civil Švejk

New member
Re: Kupnja

ej ljudi!

hvala vam što mi toliko pomažete!

ovakva je situacija: 1.9D otišao, ostala mi ta opcija 1.8-ice. Lakii, tnx za referentnu cijenu, sad otprl. znam šta auto vrijedi. i da, manjak opreme se osjeti, pogotovo nakon iskustva sa šiberom, el. prozorima, i ostalim...
cukanje motora nisam ni sam baš shvatio, radi se o tome da kada krenem iz prve, da auto cuka jer (vjerojatno) dajem previše gasa. vozim benzince pa ne znam koliko gasa moram davati, možda je zato, a možda je i nešto drugo bilo. šaltao je normalno. anyway, gone.

inače, ne mislim da ću olako odustati. ne da mi se voziti auto koji je samo stroj bez duše i nema neko dublje značenje. a od svih auta samo još BX ga ima I UZ TO je praktičan u prometu.


ugl. ovaj tjedan me više nema u RH dkl zasad stavljam aktivnosti na led.

jurapz, razmišljao sam i o XM-u, čak ih ima i u gornjem cijenovnom rangu koji bih si mogao priuštiti, ali ne znam kako je to sa popratnim troškovima a da ne govorimo potrošnjom.
uz to, BX mi je osobno ljepši i (što je bitnije) nije toliko elektronički kompliciran, što je jedan od glavnih zahtijeva koji imam prema autu.
a za nedostatak hrđe na tvojemu me ne čudi toliko, em je pocinčan em ga sigurno jaako dobro paziš! XD
 
Na vrh