zaš sam napisao da su u pravu i ciki i deda.
ciki je u pravu kada kaže da se vijci mogu izrađivati tokarenjem. tokerenje je postupak kojim se masu stvari može raditi (bušenje, glodanje, brušenje) pa tako i "narezivati navoj rezanjem", sam navoj može biti izveden i pomoću glodanja, tokarenja, brusilicama, deformiranje.
najbolji način je deformiranjem (tlačnim naprezanjem) kako bi ostala cijela vlakna izratka (utiskivanje navoja).
uz materijal vijka najvažnija je stvar hrapavost površine.
deda je u pravu da nije preporučljivo raditi vijak kod dade kroacije u garaži.
odnosno, treba paziti od kakvog čelika se radi taj vijak, a kada se radi tokarenjem pitanje kako je obrada izvedena (površina izratka!).
ne treba zaboraviti ni kako se stavljanjem izbočenja felge povečava torzijski moment kojim površina gume radi na taj produženi (i time oslabljeni) šaraf.
ali ti šarafi felge nisu nešto posebno ni opterečni. posebno na stražnjim kotačima. svojim rasporedom poništavaju opterečenje susjednog.
ono što treba napraviti je pripaziti na obradu površine vijka i na materijal (čelik) koji mora biti poboljšanih dinamičkih svojstava (recimo legirani volframom, titanom, kobaltom znači nečim što suzuje austenitno područje čelika).
znači u pravu su i ciki i deda, odnosno u krivu su istovremeno
to je moje mišljenje :grin: