Kupnja i ugradnja distanci na VTS + Vijci/šarafi

Ciki vts

New member
Vozim se ja deda mirne duse jer znam tko mi je radio sarafe, znam od kojeg su materijala i koja im je cvrstoca. Da se vec preko dvadesetak ljudi godinama ne vozi na takvim sarafima ukljucujuci i jedan MB3535 :D onda bi se mozda brinuo.
Zamoliti cu covjeka ako ima vremena da mi napise ponesto o samoj izradi, kvaliteti i dugotrajnosti tih sarafa pa cu napisati da vidite dokle je danas tehnologija izrade i materijala otisla.
 

deda

New member
Vozim se ja deda mirne duse jer znam tko mi je radio sarafe, znam od kojeg su materijala i koja im je cvrstoca. Da se vec preko dvadesetak ljudi godinama ne vozi na takvim sarafima ukljucujuci i jedan MB3535 :D onda bi se mozda brinuo.
Zamoliti cu covjeka ako ima vremena da mi napise ponesto o samoj izradi, kvaliteti i dugotrajnosti tih sarafa pa cu napisati da vidite dokle je danas tehnologija izrade i materijala otisla.
A ti si strućan pa to znaš?Samo mi nije jasno kada je to tako zašto nijedna tvornica ne radi šarafe na taj naćin,vjerojatno su zaostali u razvoju.
Uostalom: što smo imali
to smo dali.
Što smo znali
to smo odpjevali.
Idemo dalje do sljedeće teme.
 

Lakii

Well-known member
Deda je u pravu decki!
Vijci se ne tokare, to nije PS-u, ne za ovakvu primjenu!
Nije bitno od kojeg materijala se vijci rade, ako ga strojno obradujes, smanjujes mu vlacnu i smicnu cvrstocu!

Super je forum i demokracija i sve to. Kod misljenja i ukusa svi su u pravu.
Ali kod strucnih stvari nije pitanje ukusa i ne mogu svi biti u pravu.

I jos jednom decki, mozda da malo razmislite o nacinu pisanja, lagana prepotentnost i vrijedanje sugovornika nije ok. Pogotovo sto uvijek postoji mogucnost da niste u pravu...
 

XSARA VTS

Member
Dragi ADMINISTRATORE zamolio bi te da me izbrišeš ili šta već da više nemogu pristupiti ovom forumu o internet mehanici! hvala
 

alexpula

New member
A sta kazete o usadnim vidama? Pa lupim tvornicke matice?:) ja sam cuo da nije preporuceno radit sarafe jer, kao sto govorite nisu iste cvrstoce itd.. valjda da su tvornicki kovani itd... al da je sad tako opasno kao sto Deda govori i nije bas jer na trkama npr. svako ima radjene sarafe tj usadne vide i nikad nije bilo problema na brdskim trkama, ne meni ni bratu ni ostalima... tako da nije sve tako opasno, pogotovo za gradaki auto...:) :) :)
 

deda

New member
Brezoni iliti usadni vijci kao što ti kažeš je druga priča i naravno takav naćin je izuzetne čvrstoće,odnosno otpornost na kidanje,jer nema glave,već šarafiš maticu i svo opterećenje nosi navoj.Kod šarafa sa glavom pucaju glave na konusu ili vratu ako su glave bez konusa kao što je slućaj sa onim vijcima koje ti trebaš, upravo zbog presjećenja strukture materijala koja nastaje tokarenjem,zato se i šarafi rade kovanjem,jer se tako još poboljša čvrstoča.Zbog gore navedenog na trkačim autima se i stavljaju brezon šarafi.Neznam jel sam dovoljno pojasnio?
 

Lakii

Well-known member
Dragi ADMINISTRATORE zamolio bi te da me izbrišeš ili šta već da više nemogu pristupiti ovom forumu o internet mehanici! hvala
Nema tu administratora, vidis da svi divljaju! :D

A profil si sam mozes ukinuti a moze i kakvim ritualnim postupkom, iz protesta, da se cijela forum populacija zamisli.
 

Ciki vts

New member
Pisati cu malo detaljnije navecer o sarafima. Ali me sram da sam medu pojedinim ljudima koji o tokarenju znaju jadno malo, a zadnje informacije koje su dobili o valjanim navojima, svrstoci materijala i mehanickim svojstvima djelovanja sila na saraf stare minimalno 15 godina.

Do kasnije decki,
Lp
 

deda

New member
Ovisi o čvrstoći i materijalu od kojeg se radi i koju tvrdoću i žilavost moraš postići.Sve je to odavno doktorirano,kako,od čega i zašto,sve drugo je otkrivanje tople vode i sviranje na frulu.Za sve postoje pravila i standardi,a pogotovo za nešto gdje je to itekako bitno.
 

Dalibor

Dado Tornado
zaš sam napisao da su u pravu i ciki i deda.

ciki je u pravu kada kaže da se vijci mogu izrađivati tokarenjem. tokerenje je postupak kojim se masu stvari može raditi (bušenje, glodanje, brušenje) pa tako i "narezivati navoj rezanjem", sam navoj može biti izveden i pomoću glodanja, tokarenja, brusilicama, deformiranje.
najbolji način je deformiranjem (tlačnim naprezanjem) kako bi ostala cijela vlakna izratka (utiskivanje navoja).
uz materijal vijka najvažnija je stvar hrapavost površine.
deda je u pravu da nije preporučljivo raditi vijak kod dade kroacije u garaži.
odnosno, treba paziti od kakvog čelika se radi taj vijak, a kada se radi tokarenjem pitanje kako je obrada izvedena (površina izratka!).
ne treba zaboraviti ni kako se stavljanjem izbočenja felge povečava torzijski moment kojim površina gume radi na taj produženi (i time oslabljeni) šaraf.


ali ti šarafi felge nisu nešto posebno ni opterečni. posebno na stražnjim kotačima. svojim rasporedom poništavaju opterečenje susjednog.
ono što treba napraviti je pripaziti na obradu površine vijka i na materijal (čelik) koji mora biti poboljšanih dinamičkih svojstava (recimo legirani volframom, titanom, kobaltom znači nečim što suzuje austenitno područje čelika).

znači u pravu su i ciki i deda, odnosno u krivu su istovremeno :D to je moje mišljenje :grin:
 

Lakii

Well-known member
Moze se napraviti, ali opet, nije po PS-u.
Nekakvo je pravilo da vijci izradeni odvajanjem cestica imaju do 20% slabija meh. svojstva od svojih "kolega" nastalih deformacijom.
Pa se izborom materijala mora to kompenzirati. A i to ima svojih ogranicenja i treba biti jako pazljiv. Pa opet treba biti jako pazljiv kod same izrade, ako se radi rucno tokar mora biti dobro raspolozen i sa ispravnim alatom, a ako je CNC u pitanju operater mora imati dobar kod i naravno, alat.
Pa jos treba razmisljati da je vijak dobiven odvajanjem cestica malo osjteljiviji na koroziju i ima slabiju otpornost na trosenje sto posebno dolazi do izrazaja na cesti.
Opet, nije po PS-u, i nekim zemljama bi mogao naletiti na probleme na tehnickom recimo, osim da nemas ateste za sve.
Na kraju, sam razlog zasto je obrada deformacijom najrasirenija, cijena!
I nakon svega, zasto riskirati?
 

deda

New member
Kod vijka koji drži felgu dolazi do frekventnih vibracija koje su toliko brze i visoko frekventne da se to uopće ne osjeti kod vožnje,odnosno one su u dozvoljenim granicama.E upravo kod toga trpi glava vijka odnosno sva boćna sila je upravo na dosjedu felge i glave vijka i zbog toga dolazi do pucanja vrata vijka.Sto puta sam to vidio,dešava se i kod kovanih šarafa,a kamoli kod tokarenih i to je glavni razlog zbog ćega se na kotače ne smiju stavljati tokareni šarafi,jednostvno je "ne smiju se stavljati".
To što se šarafi stežu zračnim kljućem nije bitno,jer je kljuć naštelan na točnu kilažu i upravo kod takvog stezanja ne dolazi do preopterečenja.Vulkanizeri zajebu uvjek stvar kod šarafljena što krivo natjeraju vijak ukoso pa sjebu navoj i kod ponovnog odpuštanja jednostavno svuće taj navoj sa šarafa i više niš ne drži.Naročito se to događa kod francuskih i talijanskih auta jer je kod njih fini navoj koraka 1,25 dok je kod drugih uglavnom korak 1.5
I šarafi pucaju itekako na zadnjim kotačima,meni se je na Roveru to jednom desilo da su mi dva od pet šarafa pukla u vožnji na jednom kotaču i to su bili tvornički brezoni sa maticom.
 

alexpula

New member
koliko ja znam, tvornicke vide se uzare te se utisne navoj... a kad se tokari dolazi do mirko pukotina i ne preporucuje se bas... ma ja cu probat nabavit usadne vide i matice ce se valjda nekako sredit da nemaju konus..=)
 

Lakii

Well-known member
Alex vijak se toplinski obraduje nakon sto se uvalja navoj!
A za maticu ne treba konus, samo neka je klase 10 (naravno, onda je vijak 10.9)!
 
Na vrh