Ja cu samo nadodati da Tomislav ima moje preporuke ako ce ikome trebati nesto tokariti, vrhunski je odradio posao i na vrijeme. :stovanje:Tomislav K. je rekao:vidim da me se proziva na sve strane u vezi tokarenja vijaka i svega ostaloga
u početku da se predstavim : Zovem se Tomislav Kireta imam 23 godine i završio sam skolu za strojarskog tehničara te radim u vlastitoj firmi gdje proizvodimo razne elemente od osovina , zupčanika , remenica , alata za plastiku , alata za štancanje do svega što se tiče bilo koje obrade tokarenja , glodanja , varenja bušenja i brušenja
da kažem koji rijec o navedenim šerafima i dijelovima koje proizvodimo
moj kolega Ciki me kontaktiro u svezi izrade novih vijaka za njegov auto zbog montiranja distanci te sam mu ja ponudio cijenu na koju je on pristao i vijci su isporučeni i roku i nadam se da kolega nema nikakvih zamjerki što se tiče toga, Ciki mi je prosljedio neke postove koje moram prokomentirati jer su puni neistina i krivih i netocnih informacija.
dalje ...
pošto je vijak specifičan jer nema konus kojim steže fegu nego ima šajbicu koja nasjeda na felgu vijak se radio na tokarskom stroju te se nakandno urezivao navoj po ISO - DIN standardu te je korišten materijal È 4732. to je materijal koji se isporučuje u poboljšanom / tvrdom stanju
dalje na vicima kao što je ciki zahtjevao ( bez konusa ) na svakom dijelu prijelaza se radi radijus kako bi se izbjegao neželjeni efekat živog pucanja te se sa radijusom sila izvači prema van
drugo, slažem se sa gospodinom pod nickom Deda da se vijci u auto industriji rade na jedan sasvim drugačiji način koji se zove valjanje navoja gdje se navoj istiskuje prema van ali u strojarstu je jako teško doči do toga da se svaki element gdje ide željeni navoj može valjati tj istiskivati a i naravno da je tu ukljucen i jedan problem, a to je cijena i vrijeme potrebno za isto i veliko serijsku proizvodnju.
Materijal i sami sarafi koje sam napravio za Cikija mogu podnjeti 4-7puta vece naprezanje u odnosu na standardne vijke koje je imao na felgama.
tako da smo se specijalizirali za izradu osovina ( vratila ) gdje se navoj nemože niti pod kojim standardom narezati nego isključivo na tokarskom stroju gdje če biti 10000 % u centru
evo dati ču vam primjer ... odite si u Arenu Zagreb i vidjet čete na stropu 470 nateznih vijaka koje sam ja radio i koji drže cijelu zgradu " napetom "
u seriji od 470 komada svaki 10 vijak je išao na test gdje su ga podvrgavali silama od 4.5 puta večima nego što če najteži snjeg ili najača " oluja " u Zagrebu opteretit i niti jedan nije pukao na sili od 4.5 puta večoj nego na sili od minimalno 7 puta večoj gdje se sajla izvačila iz vijka
naravno da postoji atest te sam ja kao i moj Tata koji smo i proizvodili te vijke morali biti atestirani za taj odrađen posao
neželim vam niti govorit u kakvim sam problemima bio prilikom izrade tih vijaka zbog neplačanja materijala pa krajnjeg posla ali to nije sada tema
to je jedan od projekata
drugi je Domovinski most u Zagrebu ... odrađeno isto kao i Arena Zagreb
trebam li to još koji primjer dat
samo mala natuknica - radio sam šerafe kolegi neželim ga imenovati na porsche 911 turbo sa mjerenih 740 ks i vozi se več 2 godine na njima bez ikakvih problema tu mu sada idem radit kočnice tj pripasivat čeljusti od gt3 na 911 turbo
dalje
ako je tko vidio hyundai i20 kit cat u vlasništvu G. Mašića - svaki strojni dio na auto smo radili u mojoj firmi ( od osovina getribe , zupčanike za proijenos , lančanike pošto je unutra od kawasakija zx 12r motor i prerađivao hardijev zglob da drži sve te sile na stazi a seriski mu nije mogao izdržat jednu trku a sada je odvozio pola prošle sezone i auto sve drži
http://www.youtube.com/watch?v=cZw6wS7r2MQ&feature=youtu.be
ništa nije puklo
Deda, kažeš tokar i nepoznavanje materijala ? tehnologija ? termička obrada ? kažeš da sam glup , da trebam ili pec burek ili što god ? hvala ti na tome alac-gore:
Nadam se da ste barem na jedan dan otisli na hladenje zbog omalovazavanja.
dolje u potpisu ču vam ostaviti broj mobitela na koji me možete dobiti i pitati ili reči što god vas zanima jer nisam laik koji fušari nego živi od toga posla.
kako bih ja radio sve te osovine koje prenose i preko 1000 NM na brodskim motorima a da nepuknu a da neznam svojstva materijala i sve njegove karakteriskie ? Sta da vam kazem..
dok sam išao na doškolavanje za cnc programiranje u catiji išli smo u sloveniju u firmu gdje proizvode vijke za felge za francuska vozila i neželim ti uopče pričat od kojeg materijala i na koji način ih obrađuju ali nakraju te firme stoji potpis odgovorne osobe i to je to ... ona je tu ako se nešto desi tako da i ja garantiram za svoj posao.
eto to je to od mene
nadam se da sam vam malo bolje objasnio što radim i kako radim ...
ako če itko trebati ikakvu uslugu tokarenjam glodanja varenja tu sam
moj broj telefona je 098-9133-373
LP Tomislav Kireta
I Goxu je slagao sad distance i sarafe za felge pa mozda i on napise koju.
A oni koji i dalje misle da se taj saraf ne moze koristiti i koji su i dalje u 80-im godinama gdje je zamor na materijalu nastao cim ga pogledas neka i ostanu tamo, neznanje je blagoslov.
eod od mene
Posljednje uređivanje: