Ak nemaš DPF Motul X-Cess 5W-40, a ako imaš, Motul X-Clean 5W-40.
Tebi na moru pogotovo ne treba 5W-30.
Da malo podignem temu. Već dugo istražujem ulja i sve sam bliže zaključku da ipak pređem na 5W40.
Razlozi protiv su preporuka proizvođača za Total Quartz Ineo ECS 5W30, pozitivna iskustva (nisam imamo nikakvih problema, pa ako se to može nazvat pozitivno iskustvo?), na internetu većina nalaže korištenje tog ulja (ipak se vjerojatno vode savjetima proizvođača), strah od potencijalnih kvarova motora te začepljenje DPF-a. Ima jedan dobar YT kanal "engineering explained"i nakon podužeg videa zaključak je da se koriste propisana ulja.
Razlozi za prijelaz su: Bolje podmazivanje, općenito duži životni vijek motora, manji rizik pri višim okretajima i višom temperaturom te bolji prijenos topline (uljem). 2.7 hdi je dizajniran za rad sa 5W40 uljem, međutim eko norme (ponajviše DPF) su utjecali da se razvije novo ulje (Ineo ECS 5w30). 3.0 hdi je izveden iz 2.7 hdi motora, to su praktički identični motori sa određenim preinakama tako da se nadam da ono što vrijedi za 2.7 vrijedi i za 3.0 hdi.
Cutac daj mi malo pomozi u dilemi, bliži se zamjena (5mj) i možda bi prešao na drugo ulje.
Također spomenuo si Motul X-Clean 5W-40, koliko vidim ima gen2 verzija tog ulja, trebalo bi biti nešto bolje od gen1.
A što misliš o Yacco VX 1000 FAP SAE 5W40? Malo sam ih usporedio i vrlo su slični, mada mi se Yacco čini mrvicu bolji?
Oba su ACEA C3.