Xantia Muke po hidraulici

Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.

darekb

New member
Pozdrav svima!
Prvi post mi je bio predstavljanje, a sad već kreću problemi :grin:

Kronologija:
Krajem prošlog ljeta napunio sve kugle (pozdrav Sale, ako si ovdje negdje)
Negdje 11-12 mj. puklo metalno crijevo od serva( iza gumene fleksibile),odmah sanirao i ubacio hydraflush (makar neku korist iz svega da izvučem)
Prvi mjesec ubacio novi LHM,predihtao pumpu hidraulike( opet kod Saleta) i vozio se neko vrijeme kad mi se opet razletilo crijevo od serva!
Zamjenio spojnicu (sa starog na novi komad crijev), dolio LHM-a i vozim se

Problemi koji me muče su zujanje servo pumpe ako vrtim na mjestu (dosta se čuje, a na volanu osjećam vibracije i dosta otpora),a i cijeli auto je malo višli/tvrđi nego što je bio.
Èitao sam o odzračivanju sistema pa me zanima hoću li time dobiti nešto ili predlažete nešto drugo?

Dario
 

fullcool

New member
pumpa ti zuji i volan vibrira kad fali lhm-a, prvo to provjeri, a mogu biti i filteri zaprljani u posudi od lhm-a

ne znam kako to misliš "crijevo se razletilo"??? trebalo bi biti metalno a ono može napuknuti i to ne baš samo od sebe nego ako vibrira ili je motano na silu.

ako je auto u višem položaju od normalnog onda je i tvrđi, ako je normalna visina a tvrđi je, onda su ti kugle opet prazne.

jel tvoja sa hydractiv ovjesom ili je obična??
 
Posljednje uređivanje od moderatora:

darekb

New member
LHM-a ne fali, provjeravam često.
Filter ne bi smio biti zaprljan pošto je početkom godine očišćen sistem i stavljen novi LHM.
Staro metalno crijevo je strunulo na izlazu iz gumene fleksibile, napravljen je novi komad od izlaza iz fleksibile i spojnicom ( mislim da to zovu hermeto spojka) spojen na ostatak originalnog crijeva iznad prednjeg lijevog kotača.
Pod "crijevo se razletilo" sam mislio na situaciju kad mi se taj spoj staro-novo razletio (spojnica), iscurilo je cca 3 litre ulja, ali auto nije vožen bez ulja.
Auto uvijek vozim u normalnom položaju samo što mi se u zadnje vrijeme čini da pri gašenju ostane dosta visoko i definitivno je tvrđi i naprijed i straga.

Znači, opet punjenje kugli?

Vozim običnu 1.8 16 V X2, 6 kugli ako se ne varam

Umorih se od tipkanja...
 
Posljednje uređivanje od moderatora:

fullcool

New member
na što misliš kad kažeš "fleksibila", čini mi se da je cijev cijela metalna, znači ti si odsjekao komad koji je strunuo i stavio novi "nastavak". hermeto spojnicca bi trebala biti sa konusnim prstenima, ako je ta onda si je trebao dotegnuti nakon nekog vremena, jer može se od grijanja/hlađenja popustiti.

ponavljam za tvrdoću ovjesa, ako je auto u povišenom položaju, onda je normalno da je tvrđi, znači u tom slučaju ne mora biti problem sa kuglama, nego sa korektorima visine, negdje si možda zapeo pa su ti se polugice dole ispod auta poremetile.

napravi jedan jednostavan test:
isprobaj tvrdoću ovjesa tako da rukama guraš prema dolje prednji, pa zadnji kraj. to probaj kad je auto u položaju za vožnju.
sad spusti auto na najniži nivo, kad se spusti do kraja, vrati ručicu ponovo u položaj za vožnju, e sad dok se auto diže ponovo ga guraj rukama da vidiš jel mekši. cilj je da osjetiš imali razlike u tvrdoći prije nego se zaustavi podizanje i nakon što se zaustavio na određenoj visin, nadam se da kužiš što želim reći;)

kugli bi trebalo biti 6, ali samo one na kotačima utječu na tvrdoću.

cijev i crijevo nije isto, zato me malo zbunjuje tvoj slučaj sa "crijevom"
 

darekb

New member
Cijev je metalna, ali ima cca pola metra gumenog dijela koje ide paralelno sa hladnjakom, taj dio zovem fleksibila pošto vjerujem da je tu zbog gibanja.
Znači, na izlazu iz tog dijela je originalna metalna cijev zamjenjena novom, a na stari dio cijevi je vezan iznad kotača.
Znam da je normalno da je auto u povišenom položaju tvrđi, no problem je što je jednako tvrd u položaju za vožnju (dosta se osjeti).
Èim prođe kiša pokušat ću sa testiranjem pa javim rezultat.
Priznajem, nisam baš najbolje krenuo sa tim objašnjavanjem cijev-crijevo, ne bi čovjek rekao da se time bavim u životu.
Dogodi se i najboljima...:eek:
 

fullcool

New member
to je znači prijelaz sa gumenog crijeva na metalnu cijev, to ne bi smjelo spasti, tu onda nije hermeto spoj nego je gumeni dio sa čeličnim prstenom napresan na metalni dio. taj prsten se uhvati za metalni dio i nema šanse da spane, ako se gumeni dio izvuče iz prstena onda je ili guma stara ili nije bilo dovoljno stisnuto.
 

darekb

New member
napravi jedan jednostavan test:
isprobaj tvrdoću ovjesa tako da rukama guraš prema dolje prednji, pa zadnji kraj. to probaj kad je auto u položaju za vožnju.
sad spusti auto na najniži nivo, kad se spusti do kraja, vrati ručicu ponovo u položaj za vožnju, e sad dok se auto diže ponovo ga guraj rukama da vidiš jel mekši. cilj je da osjetiš imali razlike u tvrdoći prije nego se zaustavi podizanje i nakon što se zaustavio na određenoj visin, nadam se da kužiš što želim reći;)
Napravio sam test, a rezultati su u najmanju ruku zanimljivi:hm:

Dakle, kad je u auto u položaju za vožnju prednji kraj je mekan, zadnji bome nije; zadnje kugle?
Spustio sam ga u najniži i vraćao u vozni prvi put i imam osjećaj da je prednji kraj tvrđi dok se diže(bez aluzija, molim:angel:), zadnji mi se čini isti
Opet sam ga spustio i vraćao u vozni, no međutim prednji kraj je odbio spustiti se (zadnji je odradio) tako da više ne znam što da mislim.
 

fullcool

New member
moguće da ti prednji korektor zapinje, nekad ti možda ostane podignut naprijed iako je ručica u položaju za vožnju, znači bude tvrđi dok se visina ne korigira.
zadnji kraj bi mogle biti kugle, znači kad ga pritisneš prema dole ne ide, možda cent dva al neće dalje, to upućuje na kugle.
probaj par puta spuštati i dizati auto do maksimalne visine, tako će se možda barem prednji korektor pročistiti.
 

darekb

New member
Hvala na savjetima!
Mislim da mi nema druge nego potegnut do majstora i provjeriti kugle, pa ćemo vidjeti šta i kako dalje.
 

darekb

New member
Danas bio sa jurompz i malo prekontrolirao kugle.
Uglavnom, otišla centralna, jedna prednja i jedna zadnja.
Riješavanje problema je u tijeku i uskoro bi se trebao voziti ko čovjek.:)
 

fullcool

New member
trebalo bi usuglasiti nazive da ne bude zabune, ako misliš na dodatne kugle ovjesa kojih nema ako nije hydractiv, onda ih treba zvati hydractiv kugle, tako je barem u katalozima kugli.
onda dalje imamo:

kugle ovjesa

akumulatorsku kuglu

antisink kuglu


i još neke:whistling:

tebi su tri kugle loše ak sam dobro skužio:confused:

trebalo bi usuglasiti nazive da ne bude zabune, ako misliš na dodatne kugle ovjesa kojih nema ako nije hydractiv, onda ih treba zvati hydractiv kugle, tako je barem u katalozima kugli.
onda dalje imamo:

kugle ovjesa

akumulatorsku kuglu

antisink kuglu


i još neke:whistling:

tebi su tri kugle loše ak sam dobro skužio:confused:
hehe moram sam sebe ispravit, nisam nikad čuo da neko kaže akumulatorska kugla iako bi to možda bilo najispravnije. ja od kad znam za hidrauliku uvijek se govorilo "peta kugla", jer je u to vrijeme bila peta, svaki kotač po jedna i ova peta. deda ,ako čitaš ovo, kako se kod vas govorilo?
 

jurapz

New member
Ma da njemu su bile punjene sve kugle u 9. mjesecu, ali centralna je skoro sve pustila od pritiska ostalo je mozda 5bara i ulje je probilo, ona bi se i dala napuniti ali sta vrijedi kad ce opet za mjesec pustiti pritisak kada se nije na vrijeme punilo, i jos zadnje su isto tako sam sto mislim da bi jedna mogla valjati, a prednje ce biti ok.
 

darekb

New member
Evo Jura je sve rekao kako stvari stoje.
Ja se samo mogu pokrit po ušima i šutit jer sam dopustio da se taakva situacija dogodi.:oops:
 

darekb

New member
Otišao sam ih napuniti čim su se osjetili prvi simptomi tj. čim je zadnji kraj postao tvrd. Nažalost, nisam nikad preventivno pregledavao kugle i očito su naje... zbog mog neznanja i lijenosti.
Šta da kažem, bogatiji sam za jedno iskustvo
 

darekb

New member
A valjda je tako, ali svejedno mi je žao, prvenstveno auta pošto vidim da sam mogao i više brinuti o njemu. Budem pripazio malo više na te stvari
 

jurapz

New member
bilo bi dobro da mogu još poslužiti, ali već su 12-13 godina na autu, dosta je to i previše za takav dio.
Nije to uopće puno za kuglu, da se redovno provjeravao pritisak i pazilo da nebi bilo ispod 60% kugla bi bila kao nova, bitno je samo da bude preko 60% jer nakon toga kugla se krece deformirati i stvaraju se mikro rupice kroz koje curi dušik, već je kasno puniti kugle kad se osjeti da je auto tvrđi, jer se vec tada krene deformirati kugla.
 
Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.
Na vrh