Neobavezni razgovori (stara tema)

Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.

markan1000

Well-known member
I svi koji putuju u Njemačku trebaju obratiti pozornos i na eko vinjete za parkirne zone jer neki gradovi imaju eko zone a nisu navedeni na Hak-ovim stranicama zato radije kupite zelenu vinjetu prije puta u Njemačku

Ekološku vinjetu možete kupiti u touring poslovnicama Hrvatskog autokluba. dođe 10eur
TOURING POSLOVNICA CENTAR
jel netko zna (zlatko?), je li ovo još uvijek aktualno, da se može kod nas nabaviti? u četvrtak se ide za njemačku (berlin, munchen), nažalost ne s citroenom, pa bi volio biti spreman...
 

markan1000

Well-known member
u austriji ne planiram ulaziti u gradove. još jedno pitanje, za berlin i munchen, treba se kupovati dvije odvojene eko vinjete, ili jedna pokriva sve?
 

ZlatkoC4

Well-known member
Vrjedi ti za cjelu zemlju nema posebno po gradovima važno ti je da imaš zelenu eko vinjetu i samo teraj . Kazna ti je 80eur. I plus kupnja vinjete. Vinjeta ti vrjedi trajno
 

NightSTALKER93

Well-known member
Donator foruma
Imam jedno pitanje na koje ne mogu naći odgovor, pa da vidim što vi stariji i iskusniji znate i mislite o tome.

Zašto se spominje međuosovinski razmak na portalima/osvrtima/opisu/kod kupnje automobila?
Ne vidim kako je to relevantan podatak, mislim da je puno bitnija sama ukupna duljina automobila, te vezano uz međuosovinski razmak, radijus okretanja automobila. Ne kažem da nije bitan podatak, već mi se jednostavno ne uklapa da je to važno znati, correct me if I'm wrong.

Pretpostavljam da ne vidim 'the big picture', nadam se da sam pogodio temu admini.
 

vborovic

C5 modifikator
Međuosovinski razmak ti određuje koliko upotrebljivog prostora možeš imati u autu, auto može biti 5m dug, međuosovinski razmak 2m, znači da ti naprijed i nazad otpada po 1,5 m koje ćeš kod auta koji nije kombi tip teško pametno iskoristiti za neku udobnu unutrašnjost ... s druge strane, 5m auta i međuosovinski razmak od 4m ostavlja samo po 0,5m na naprijed i nazad, što znači da ti sjedala u kabini mogu imati veći međusobni razmak (prednja/stražnja) ... kome je prvenstveno udobnost bitna, dulji međuosovinski razmak je zakon, ukupna duljina ne.

Nadalje, što je dulji međuosovisnki razmak, vozilo stabilnije i udobnije leži na cesti ... s druge strane, lakše ga je nasaditi na neke prepreke tipa visoki rubnici (tu se sjetiš terenca, i vidiš da je Lada Niva zakon za takve situacije, a ima mali međuosovinski razmak).

Nešto jasnije?
 

NightSTALKER93

Well-known member
Donator foruma
Aaaaaa, ima smisla, izgleda da je to 'the big picture' koji nisam vidio. Dakle to je čisto na stranu komfora...otprilike, ono kad imaš duge noge, a odeš na zadnje sjedište pa svejedno imaš mjesta za noge.:D
Zahvaljujem na odgovoru :)
 

vborovic

C5 modifikator
"Idealan" auto bi imao kotače na samim krajevima odbojnika (ne, Smart nije to ... :D ), jer onda unutrašnjost mogu dizajneri koncipirati skoro kao dnevnu sobu ... kompliciranije je kod mogućih kombinacija motor/pogon, tipa, motor naprijed, pogon iza, jer onda posred auta ide prijenos na stražnje kotače, gdje dobiješ tunel posred auta (viša središnja konzola, oko mjenjača, središnji naslon i viši greben ispred stražnje klupe) ... naravno, nije isto kod limuzine i cross-overa/terenca, ali princip je takav
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Stoji sve što je vborovic napisao, al nemoj si to samo na komfor svest... veliku i isprepletenu ulogu ima.

Primjerice, sama klasifikacija automobila ide najčešće po međuosovinskom razmaku. Uzmi si Octaviu i BMW 3cu... auti slične ukupne dužine, ali jedan je kompakt, drugi limuzina srednje klase, C i D segment. I to sve radi međuosovinskog...
A kad od ukupne dužine auta oduzmeš međuosovinski, ostane ti dužina prevjesa, prednjeg i zadnjeg. Nači dužina od centra kotača do kraja branika. Tu vborovic spominje kako bi idealno bilo imati ih što kraće. No kao što kaže, to je isto komplicirano i ovisi o mnogo stvari. Mogu i auti sa velikim prevjesom imati mnogo mjesta unutra, pogotovo kad je motor ispred prednje osovine, a kabina tik iza kotača...
No radi takve pozicije pati balans vozila, handling... sve se nadovezuje jedno na drugo.

Spominješ i radijus okretanja vozila, ajnšlag :D Ima i tu ulogu međuosovinski, ali bitniji je sam kut okretanja kotača. Prednjepogonašu sa mjenjačem i motorom naprijed ostaje manje mjesta za okretanje kotača od recimo stražnjepogonaša.
Mene je tu recimo uvijek iznenadio prvi Sorento, uvjek mi se činio agilniji od recimo C3a kod tog okretanja na mjestu. Èisto jer su prednji kotači hvatali veći kut.
Ili si uzmi za primjer novi Twingo... ima jako mali ajnšlag, upravo radi ''slobodnih'' prednjih kotača, a pomažu i kratki prevjesi.

E da... i Renault 4 ti je primjer auta sa različitim međuosovinskim razmakom na jednoj i drugoj strani.
 
Posljednje uređivanje:

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
Citroen na svojem FB profilu stavio 3 slike, koje djeca mogu obojati, pa ako nekome treba za zanimaciju...
O mile ti nedilje, za dicu ovo, za dicu ono, sve danas za dicu ima, a za nas odrasle? Za nas ništa! I mi bi bojali.

 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Jedno pitanje... nije vezano s ovim forumom, al valjda se neće nitko uvrijedit :D Šta je sa onim french-cars forumom? To je mrtvo skroz?
 
Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.
Na vrh