Re: Nisu citroeni, ali su zanimljivi
Mozda ce post biti dugacak,mozda mi nije mesto ovde ali imajuci u vidu kakav mi je namera nadam se da ce se ljudima dopasti prica.
Automobili su mi oduvek bili strast.Medjutim svoj prvi auto sam kupio tek kada sam zavrsio fakultet,ustvari to je bio poklon roditelja a za njegov izbor bila je kriva jedana noc i film "posao u Italiji",vec sutradan sam sa ocem bio u kolima na putu za Sjenicu i kupovinu automobila o kome sam sanjao.Nije mi se dopao,500 km uzalud.I onda sam sledecih par meseci prevrnuo Srbiju da nadjem priomerak koji zelim i nasao ga pod jednom strehom u nekom selu pored Pozarevca,u originalnom stanju...malo ga doradio i napravio cooper izgled.Bio je to jedan mali Mini 850 i sa kojim sam se druzio punih 5 godina.Imao je nekih 33 god kada je dosao u moj posed.Za to vreme sam nekoliko puta isao sa njim do Italije ,svake godine do CG i dosta po Srbiji.Nigde me nije ostavio.
Ali svakoj ljubavi dodje kraj,sljakalo se mnogo,zaradilo se i onda je iz mene poceo da izbija onaj Balkanski sindrom zvani zelja da budem prvi koji ce prdnuti u sediste novih kola isteranih iz salona.Naravno usledila je jedna Fabia 2 sport paketu sa 1.6 benzincem u nosu te 2008 godine. Mislim da ce to biti jedini auto koji je imao sve sto sam pozeleo i naknadno napakovao od fabricke opreme prilikom narucivanja.Bila je brza,stabilna...pravi momacki auto.I tako u sreci i veselju provedosmo punih 35000 km kada je usledila nepristojna ponuda za nju koja se ne odbija.Ali nije samo to nego i potreba da se obezbedi neka lova za start sa tadasnjom verenicom koju cu samo mesec dana po pradji zateci na kako tarlaha...Tako je otarlahala i ona i Fabija. Fabija je dobila novog vlasnika a ja tri stentica.
Trebalo je naci prevozno sredstvo za ranjeno srce...Naravno u to vreme pomama za punticima iz Zastave zbog smesno jeftinih kredita.Jednog kupio tata a drugog ja.Moj je bio mjet.Isao kao vetar,trosio kao upaljac i zahvaljujuci njemu sam nahvato svoju sadanju suprugi.Zaahvaljujuci njemu smo uvideli prednosti malog auta... :tongue2:
I tako pocesmo da zivimo zajedno a zena doveze jedno vozilo zvano GENERATION,koga sam ja zbog porekla tj proizvodnje u Turskoj nazvao Musa Kesedzija.Ustvari ona izabrala i dala ucesce a ja placao ratu.On se razlikovao umnogome od originala i trebalo mi je jako puno vremena da ga stilizujem da bi licio na nesto.Dva autoomobila u kuci su ko dva deteta i jedan je morao na dobos,mi smo hteli da to bude Turcin ali je otisao Zunto.Slike pre i posle.
Imao je motor od 110 ks ali mi se cini da je jedno 20-ak konja uvek bilo negde na ispasi.Dok mu nisam stavio plin mislio sam da je rezervoar probusen.Nakon nesto vise od 3 godine voznje i 70000 km resio sam se da promenim auto.
I onda krecemo dalje...
Dugo ali jako dugo sam mozgao sta,nisam hteo preveliku doplatu a opet sam hteo visi segment.Oduvek mi se 159-ka svidjala ali naplasen kojekakvim pricama o Alfi ovaj brend nisam uopste razmatrao zbog reci vlasnika Alfe:
"Mnogo mrzim alfa romeo i đubrad šta ga voze. Kod nas u švajcarskoj postoji klub ljubitelja tog sranja. Nije mi jasno kako neko može da voli prepakovano govno od fiata. Imo sam je davno i stalno se kvarila. koliko sam dao na opravke mogo sam tri stojadina da kupim. Mogu da kažem da je Yugo vasionski brod za đubre talijansko. Motor je smeće nikad nisam mogo da ga uštelujem. Plastika je pucala ko staklo a sedala propala iza prvog seksa unutra. Kiša je curila unutra ko slap, a svetla su se videla ni 2 metra. Iza dve godine celu je pojela rđa. Zavideo sam komšijinom spačeku. Stvarno mi nije jasna ljubav prema tom ÐUBRETU"
Ali jednog dana sam se provozao u istoj i krenuo detaljnije da se raspitujem.Onda sam pronasao prodavca,otisao i video nju ZORICU.
Za jako kratko vreme sam izmenjao puno automobila,uglavnom se zadrzavao u godistu ili uzimao mladje i peo stepenicu vise.Dakle posle 159-ke i trazenja automobila rzlicitih marki svi su mi izgledali smesno ili bolje receno nedorasli.Lako se covek navikne na dobro.Jedino sto sam znao da mi treba veci i jaci auto,moj prvi pik je bio e39 ali posle nekoliko vidjenih shvatio sam da je to jaaaaakoooo skupa igracka.Za lubenicara passata vec znate sta mislim.Polako sam poceo da gubim nadu.Drug mi je predlozio 166 ali redizajn i motorizaciju 175-185 ks.Na oglasima ni jedne ko za inat sa tim agregatima.Vec sam tada poceo da trazim 406 HDI.Ali...Pojavljuje se oglas.Drug zove,ja se batrgam te kubikaza te ovo ali on samo kaze vozio si Alfu znas sta znaci TI.
Full fabricka TI edicija u odlicnom stanju.
Zovi coveka,proveravaj auto,i posle manje od tri dana eto mene za volanom iste.Dakle saga je zavrsena 4.4.2014.Godina proiizvodnje 2004,prva registracija 2005,uredna servisna istorija od prvog dana i prosto neverovati pravih 170000 km
Moj primjerak predstavlja osveženu, facelift generaciju koja se pojavila u jesen 2003 kao pokušaj Alfe da se održi u krugu serije 5,E klase i A6,pomerajući još jednom, granice sportske elegancije na viši nivo.
Imajuci u vidu da je ovo pokušaj da se bude premium,znakova habanja skoro da i nema imajući u vidu 11 godina star automobil.Nesto malo na vozackom sedištu što je jedva primetno dok je stanje ostalih delova enterijera skoro pa savršeno.
Enterijer je kompletan u MOMO koži,koja je vrlo mekana.Smeta mi sto nije svetlija ali sta je tu je.Sa vozačke strane nema puno prigovora,volan dobro leži,sedišta lepo profilisana i udobna,elektro pomerljiva sedišta u svim mogušim pravcima dopunjuju kompletan osećaj.
Mesta za sitnice nema ni za lek.Praktičan je vrlo srednji naslon za ruke koji se pomera i otvara kao kod VW grupacije.Ako zelite da odložite limenku ili flašicu sa vodom to je uzalud,Žabari smatarju da onda treba da stanete na pumpu ili u kafić.Druga zamerka je na preglednost komandi klime-radia-telefona-navigacije-b.kompjutera.Sve zahteva spuštanje pogleda sa puta a imajući u vidu da je ekran pomalo usadjen slozićete se da nije bas preterano praktično.No veličina donekle opravdava ovakav propust.Zamerka je što podatke o radio ferkvenci,b.c i sličnim nema na tabli sa instrumentima.
Celokupno ozvučenje je više nego odlično,Harman Kordon koji sam jedva nasao i naknadno ugradio,rec je o fabrickoj instalaciji.Za razliku od 159'ke centralni deo nije od aluminijuma vec od plastike koji za divno cuda ne krcka i lepo je uklopljen.
Vratimo se na stanje karoserije koja je u potpunosti galvanizovana,nema znakova havarije ali su godine ostavile po neku boru na branicima i vratima.Sivkasta metalik boja je posebno zahvalna po pitanju svakodnevnog održavanja prljanja i da nakon prve kiše ne mora odmah put perionice.
Sa redizajnom 166-ca je dobila i novu paletu motora među kojima je i 2,4-litreni JTD snage od 175 KS a koji se opet nalazi pod haubom mog automobila,dakle 5-cilindrični dizel zapremnine 2387 ccm i 20-ventila koji zahvaljujući njima razvija 129 kW (175 KS) pri 4000 o/min uz okretni moment 385 nm pri 2000 o/min.
U vožnji snage koliko hoćeš,zvuk koji se čuje pri ubrzanjima oduševljava i osim na leru nema se utisak da je pod haubom dizel.Ovde ću istaći samo jednu stvar a to je rafiniranost motora.Ubrzanja su tečna,nema onog udara u ledja i motor isporučuje sve više snage kako se penje u obrtaje.Verovali ili ne od 1000 do 4000 ob imate konstantnu isporuku baš te snage.Potrošnja se vrti od 5.5 do 8.5 l na 100 km što je meni šudno ali to kaže b.c i pištolj na pumpi.Mjenjač je 6-to stepeni, veoma preciznom sa kraćim hodovima,i upravo je onakv kakav bi se dopao nama koji volimo da vozimo.Za mene reper savršenog menjača je bio u mojoj bivšoj Fabiji.Udobnost i izolacija je tek posebna priča.
Valda sam uspeo da vam docaram kakva je ta 166 ca ti do koje sam sasvim slucajno i neplanirano dosao,a utisci :klanjase: :respekt:
E sada koga nije mrzelo dolazimo do sustine.Cveta ( 166 ) je morala da ode zbog bolesti roditelja i lecenja.Medjutim nismo uspeli...
I onda slucajno sedoh u C5