Servis 500-600 Kn, a 5L ulja ti je ostatak do 1200 Kn, prodaju ga po cijeni dijamanata...Po meni je sve preko 15000km puno!Redovito provjeravam ulje ima mi motor 3500 i ulje je već skroz crno!Toliko hvale ta ulja i dobrano ih naplate!Taj servis realno košta 500-600kn a ne 1200!!Al svi su oni isti meni stari ima suzuki sx4 i isto mu je servis od 1200-1500kn
Zar nije servis na 15k km ili 1g, što prije dođe? Mislim da mi je negdje u dokumentaciji napisano 15k za naše podneblje.
Pročitaj servisnu knjižicu i nađi svoj motor u tablici, tamo ti sve piše. Pusti priče rekla-kazala i priče lokalnih servisa i njihove svojevoljne preporuke i nadopisivanja u servisnoj knjižici.Meni su u servisu rekli na 20 000km ili 1 god iako mi na servis brojaču na instr.ploči piše 15 000 do servisa(kad sam ga kupio)
Matija, svaka ti je na mjestu :stovanje:Gužva, većinu stvari koje si naveo su istinite i svaka čast na informacijama, ali to što pričaš da grad nije otežan uvjet vožnje, juuuuuuu... Opet se ponavljam kao papiga, nek svako mijenja kad hoće, al nemojmo činjenice brkati.
Nije stvar samo u grijanju ulja. Krenimo redom. Usporedi filter zraka auta koji se skroz vozi po otvorenoj cesti i auta koji se vozi po gradu. U gradu ima puno više nečistoća, što od ispušnih plinova drugih auta, što od prašine i slično. Filter zraka ne može zaustaviti sve čestice, jer kad bi, onda bi gušio motor. Sve to što on ne zaustavi završi u cilindru, a onda u konačnici to pokupi ulje, jer mu je to i svrha. Znači ulje bude puno sitnih čestica koje drapaju metalne dijelove.
Baš to što si rekao o grijanju ulja/motora i je otežan uvjet. Naime, druga stvar je da se motor često pravilno ne zagrije. Ulje je predviđeno da radi u određenom temp području što znači da nema svoje full karakteristike jer je hladno. Zato se motor ni ne smije terat dok je auto hladan. Tko ima pokazivač temp i ulja i vode vidjet će da ulju treba puno puno duže da postigne radnu temperaturu. Dok ulje nije u radnoj temperaturi, to se smatra otežanim uvjetom vožnje.
A treća stvar je da kad voziš po gradu auto često radi na leru i u niskim okretajima. Kad radi u leru, tebi okretaji idu, a kilometri ne. Ono što proizvođač navede kao servisni interval je proračunato na nekom prosjeku omjera radni sati/kilometar. Koliko ja znam brojni auti (ne znam za C4, nisam našao taj podatak) imaju i brojač okretaja radilice, pa neovisno koliko si ti km napravio on te tjera na servis. A auto kad radi na niskom broju okretaja, gorivo dobro ne sagorjeva pa sva čađ završava opet gdje? U cilindru i na kraju u ulju. Znači još više nečistoća. Kad se voziš puno po otvorenoj cesti, to sve izgori i završi u ispuhu.
Neka svatko mijenja kad hoće, ali istinu moraju svi čuti. Ovo nije samo moj zaključak, nego i puno iskusnijih od mene.
Svatko ima svoje mišljenje, ja sam samo prenio svoja iskustva i iskustva ljudi koji desetljećima razvijaju tehnologiju ulja i maziva, te na istraživanja troše milijarde dolara svake godine. Dok je garancija treba definitivno raditi prema uputama servisa da se ne izgubi ista, jer zbog gluposti koja nema veze sa motorom ti ponište garancije jer nisi mijenjao ulje kako oni kažu, ovo sa česticama koje dođu u motor je čista fizika koju svi zanemarujete, i ja sam dok nisam vidio praktični test u BP laboratoriju, vožnja većom brzinom uzrokuje veću propusnost filtera i više nečistoća, jer sam motor stvara veći usisni tlak tako da i one male čestice koje bi ostale na filteru se provuku unutra, da bi viskoznost sintetičkog ulja bila ugrožena trebalo bi stresti vrećicu prašine u usis bez filtera, a i onda bi vjerovatno to izgorilo u cilindru, barem onaj organski dio koji je 99% prisutan, pogotovo kod dizela koji izgara sve i svašta, gledao sam i mjerio motore koji su testirani sa sintetičkim uljima na 300 000km, jedan sa izmjenom svakih 20 000 kako nalaže proizvođač, a drugi sa izmjenom svakih 40 000 km, obadva su imala identičan eksploatacijski vijek u istim autima, i pazi čuda, obadva su imala habanje pokretnih dijelova u tvorničkim tolerancijama.Temperatura ulja je stvar izbora, jer imaš ulja koja rade jednako i na -50 i na + 50, sve ti piše na kantici, većina proizvođača nudi opcije za stil i uvjete vožnje. Ako se radi mala kilometraža trebalo bi jednom godišnje zamijeniti ulje, ali mi koji radimo 80 tkm godišnje, možemo sigurno to napraviti sa dvije izmjene, na kraju ja sa nijednim autom nisam napravio više od 200 tkm da ga nisam prije prodao i uzeo novi, a siguran sam i malo tko od vas.Gužva, većinu stvari koje si naveo su istinite i svaka čast na informacijama, ali to što pričaš da grad nije otežan uvjet vožnje, juuuuuuu... Opet se ponavljam kao papiga, nek svako mijenja kad hoće, al nemojmo činjenice brkati.
Nije stvar samo u grijanju ulja. Krenimo redom. Usporedi filter zraka auta koji se skroz vozi po otvorenoj cesti i auta koji se vozi po gradu. U gradu ima puno više nečistoća, što od ispušnih plinova drugih auta, što od prašine i slično. Filter zraka ne može zaustaviti sve čestice, jer kad bi, onda bi gušio motor. Sve to što on ne zaustavi završi u cilindru, a onda u konačnici to pokupi ulje, jer mu je to i svrha. Znači ulje bude puno sitnih čestica koje drapaju metalne dijelove.
Baš to što si rekao o grijanju ulja/motora i je otežan uvjet. Naime, druga stvar je da se motor često pravilno ne zagrije. Ulje je predviđeno da radi u određenom temp području što znači da nema svoje full karakteristike jer je hladno. Zato se motor ni ne smije terat dok je auto hladan. Tko ima pokazivač temp i ulja i vode vidjet će da ulju treba puno puno duže da postigne radnu temperaturu. Dok ulje nije u radnoj temperaturi, to se smatra otežanim uvjetom vožnje.
A treća stvar je da kad voziš po gradu auto često radi na leru i u niskim okretajima. Kad radi u leru, tebi okretaji idu, a kilometri ne. Ono što proizvođač navede kao servisni interval je proračunato na nekom prosjeku omjera radni sati/kilometar. Koliko ja znam brojni auti (ne znam za C4, nisam našao taj podatak) imaju i brojač okretaja radilice, pa neovisno koliko si ti km napravio on te tjera na servis. A auto kad radi na niskom broju okretaja, gorivo dobro ne sagorjeva pa sva čađ završava opet gdje? U cilindru i na kraju u ulju. Znači još više nečistoća. Kad se voziš puno po otvorenoj cesti, to sve izgori i završi u ispuhu.
Neka svatko mijenja kad hoće, ali istinu moraju svi čuti. Ovo nije samo moj zaključak, nego i puno iskusnijih od mene.