Savjet za kupovinu i mišljenje o jednom C5
Pozdrav svima,
Miloš ovdje iz Dubice, BiH..
Registrovao sam se na ovom forumu prije skoro godinu dana prvenstveno da bih saznao nešto više od supruginom C4, ali ovu temu otvaram iz sasvim drugog razloga.
Da malo pojasnim pozadinu priče, trenutno u porodici imamo dva auta, Ford Focus MK2 i Citroen C4 MK1 Coupe, ali zbog nedostatka prostora i udobnosti treba nam veci i bolji auto.
Jedan od modela koji nam se svidjaju je i C5, a kako se nedavno ukazala dobra prilika za kupovinu (barem ja mislim da je dobra, zato sam ovdje da vas pitam), želim da vas pitam za savjet oko kupovine.
Radi se o C5 X7, 2011. godište, facelift model sa LED DRL svjetlima, obična bijela boja. Auto je trenutno u vlasništvu mog radnog kolege koji ga namjerava prodavati, a on je inače drugi vlasnik. Kupljen je i do današnjeg dana redovno održavan samo u ovlaštenom Citroen servisu u Sarajevu. Na satu trenutno ima oko 65 000 km, a trenutni vlasnik ga je kupio sa 35 000 km. Postoji servisna knjižica i svi računi od servisa. Oprema je Tendance ali sa dubokim-profilisanim sjedištima, hidrauličar, sa običnim displejom, mp3 radio sa USB ulazom. Dva seta alu felgi (18'' ljetne i 16'' zimske)...
Ovo je link za stari oglas kad je auto ljetos bilo na prodaju:
http://www.olx.ba/artikal/22143551/citroen-c5-1-6-thp-tendance/
Motor je 1.6 THP sa 115 kW (156 KS). Znam da je taj motor jako rijedak na našim prostorima kao i uopšte turbo-benzinci, ali ima nekoliko razloga zašto me takav motor privlači naspram dizela. Prvo, malo je konstrukcijski jednostavniji, tj. nema dvomasenog zamajca i DPF-a, a sistem ubrizgavanja goriva je u principu jednako složen i osjetljiv. Drugo, imam jako loše iskustvo sa kvalitetom dizel goriva u BiH, nekako imam osjećaj da bi to sa benzinom trebalo biti manje izraženo (prije svega mislim na vodu u gorivu i zaleđivanje iste). Treće, buka. Znam da je C5 dobro zvučno izolovan i da je buka u dizel varijantama na niskom nivou, ali vjerujte da sam jako osjetljiv na ikakvu buku motora (što se tiče buke, ja bih najradije električni auto tipa Tesle
). Inače, taj motor ima 156 KS i 240 NM obrtnog momenta. Ako to uporedim sa najčešćim dizelom koji se kod nas prodaje (1.6 e-HDI), on ima 115 KS i identičan obrtni moment, tj. ovaj benzinac je jači za 40 KS.
Da tražim dizela, tražio bih isključivo 2.0 motor, ali problem mi je što svi koji se prodaju imaju barem 145 hiljada km na satu, a ko zna koliko u stvarnosti imaju. Želim auto sa malo pređenih km kojim ću biti zadovoljan u smislu da je pouzdan, udoban, i da nakon 3-4 godine korištenja nema 200+ hiljada km na satu.
Vozio sam ga, sviđa mi se kako ide, udobnost, upravljivost (isprobavao sam ga dok je na 16'' točkovima), unutrašnjost. Jako je očuvan. Unutra nema nikakvih istrošenih detalja a izvana ima jednu ogrebotinu iznad zadnjeg desnog točka koju bi trebalo naknadno sanirati. Naročito me privlači to što mu znam porijeklo, koje je 100% istinito, i taj motor.
Što se tiče tog motora, saznao sam da su ti motori u početku imali problem valjda sa podmazivanjem natezača lanca (on nema zupčasti već lanac) ali je to navodno riješeno sa facelift-om ili od 2011, nisam siguran. Kolega (vlasnik, koji je inače auto novinar tvrdi da je to kod ovoga ispravljeno). Konkretno, ovom motoru je zamijenjena pumpa visokog pritiska pri samom isteku garancije, kad je imao 35 000 na satu. Kako i zašto je ta pumpa stradala ne znam, ali uglavnom zamijenjena je novom (nije rađena reparacija) u garantnom roku. Od tada auto super ide i nema nikakvih problema.
Izvinjavam se što sam se raspisao i hvala vam ako ste ovo sve pročitali.
Želio bih vaš savjet u smislu vašeg mišljenja o tom autu, da me ispravite ako sam u nečemu pogrešno informisan, ako imate više nekih saznanja o tom motoru i iskustvima s njim, te konačno, na šta da naročito obratim pažnju prilikom kupovine. Pročitao sam sve teme na forumu u dijelu Moj C5 II i čitam i dalje, ali opet, ako imate neki set obaveznih kontrolnih tačaka na kritičnim dijelovima koje bi trebalo uraditi, recite.
Hvala još jednom i pozdrav!