Pomoć pri kupnji

Vedri

New member
provjerih RNEG - ima novi
karte totalno u banani, stare i nekompletne. molim dobru dusu za jedan dobar link na relativno azurne karte Europe na pp :whistling:
to sa sjedalom i meni nema logike, al ko ce ubrat Francuze i logiku opreme za pojedina trzista. mislim cak da se razlikuje oprema excl. za Njemacku i Austriju al ne mogu bas tvrditi jer sam tek novopeceni citroenas.
sjedalo bi rado zamjenio kada bi nasao istu kombinaciju boje, ali za sada ce taj pothvat pricekati, jer to nije lako igdje naci, jos za povoljnu cijenu...
ova dijagnostika i nije toliko skupa kako sam pretpostavljao. jos cu razmisliti da li mi stvarno treba - ili pivo i cevapi ;)
inace, autic mi se sve vise i vise svidja :palacgore: steta sto ne mogu s njim na put
 

vborovic

C5 modifikator
Ajde da malo "obnovim" ovu temu, nije toliko problem (dobro, iz moje perspektive možda nije, jer imam rješenje ... :D ) koliko pitanje, al nema veze, možda pomogne nekome ... u zadnjih 2 mjeseca sam dobio nekoliko poziva ljudi koji me pitaju kako sam izveo zamjenu farova (stari na originalne novije sa LED DRL svjetlom), pa da podijelim s narodom ...

Električni dio

Rasvjeta - Vanjska rasvjeta - Reflektor-staklo-lampica (čitaj: far)

Neovisno o tome da li je halogena verzija ili bi-xenon verzija, novija generacija farova jedinu razliku ima u tome da nije dnevno svjetlo (DRL) ona HP24 žaruljica, nego je u pitanju LED traka koja se proteže cijelom bočnom stranom fara. Navodno, taj LED modul postoji zasebno, i našao sam ga na internetu po nekih 250$ za par, kako se on montira, to nisam otkrio, niti sam dobio kroz komunikaciju od prodavača "garanciju" da bude odgovaralo bilo na stari ili novi far (u svakom slučaju, staklo se mora odvojiti od fara, dakle, rastopiti ljepilo, i onda spajati natrag - tko voli nek izvoli). Preciznosti radi, nema ni W5W žaruljice koja je bila u kutu dugog svjetla (pozicija, mislim samo kod halogenih) jer tu funkciju obavlja LED traka (vidi se "rupa", koja je zatvorena pločicom na tom mjestu).

Originalni farovi, naravno, rijetki su (rabljeni), i u pravilu 2/3 cijene novoga (cca 4500 kn halogeni, 8500 kn bixenon - cijena po komadu), je najbolje rješenje, jer je to to (barem je tvornički zaljepljeno, nema problema sa vlagom, eventualnim vibracijama i sl.)

Sami farovi (stari vs. novi) su identični što se tiče oblika, dimenzije i konektora, dakle plug&play novi umjesto staroga. Oni koji imaju bi-xenon farove na autu nerijetko prelaze na halogene farove, iz razloga jeftinijih žarulja, i manjih šansi za kvar u mehanizmu prijenosa (i po visini, i po kutu/skretanju). Obrnuto ne ide, ako imate halogene, nemate 2 dodatna modula i instalaciju koja povezuje far sa BSI-jem, da bi auto znao što se događa sa volanom i visinom vozila ... fizički je to moguće naknadno ugraditi, a zahvat: otprilike kao da ugrađujete komplet hidrauliku na ne-hidraulični auto ...

Za zamjenu fara potrebno je skidati prednji odbojnik, moguće samo pola, radi jednog fara, ali ako se mijenjaju oba, onda naravno da je najjednostavnije da cijeli ide dolje.

Nakon zamjene, nije potrebno ništa dodatno raditi, OSIM, ako na prethodnim farovima nije u BSI-ju bila složena opcija da pozicija svijetli sa dnevnim svjetlima u paru, to se onda treba isključiti, inače će posljedica biti da će LED DRL svijetliti sa pola snage (kao pozicija, a ne kao dnevno svjetlo).
 

vborovic

C5 modifikator
sjedalo bi rado zamjenio kada bi nasao istu kombinaciju boje, ali za sada ce taj pothvat pricekati, jer to nije lako igdje naci, jos za povoljnu cijenu
Za cca 1000 €, možda i nešto manje dobiješ komplet prednja sjedala i zadnju klupu (koža čak) sa sva 4 panela vrata, da bude sve tonu ... rabljeno naravno .. pa sad, ako ti se da, slobodno ... :D
 

Vedri

New member
Napokon sam se malo provozao sa auticem.
Ruta od 1150 km, 80% autoputa, 15% otvorene i 5 posto umjerene gradske voznje.
Prvi dojam je super pozitivan sto se tice udobnosti.
Pri ubrzanju mi se cini nekako trom, sto me navodi na zakljucak da je definitivno bio dobar izbor 163 KS sa automatikom. Slabiji motor bas i ne bi bio prikladan.
Drzanje ceste super, kao i voznja po unistenoj cesti. Primjetio sam da je kod jakog bocnog vjetra puno bolje ovjes staviti na sport.
Potrosnja po meni vrlo zadovoljavajuca - 6,6 l. Pri tome je dio s autoputom vozen s tempomatom 130-135 km/h. Na autu su bile nove zimske gume.
Zenina potrosnja po gradu cca.350 km bila je 9,5 l. Uglavnom kratke relacije.
E, sad malo :(
Pracenje voznog traka mi je prestalo raditi za lijevu stranu. Cak je na trenutak jednom proradilo u nekoj cudnoj situaciji. Ne znam kako provjeriti u cemu je problem (dijagnostika?) Pokusat cu legnuti ispod auta i oprati sve senzore rucno.
Nikakvih daljnih problema nema, ali me iskreno zacudilo nedostatak prostora (pretinaca) oko mjenjaca, a posebno stalka za case. Siguran sam da onaj koji ga je dizajnirao nikada nije sjeo u auto i pokusao odloziti bocicu i ponovo ju uzeti.
Minus i radio uredjaju - ne mogu vjerovati da se jos ugradjuju u aute aparati sa samo 6 mjesta za memoriju stanica (myway).

Sve u svemu, pozitivno iskustvo.
 

vborovic

C5 modifikator
ali me iskreno zacudilo nedostatak prostora (pretinaca) oko mjenjaca, a posebno stalka za case
Meni je odlična lokacija za 0,5 flašicu lijevi pretinac pored volana, za ništa drugo ga ne koristim (tu je inače ugrađen modul za dodatno grijanje automobila, oni koji to imaju - sjeverne zemlje u pravilu).

Pracenje voznog traka mi je prestalo raditi za lijevu stranu
Ako pranje nije pomoglo, onda je dijagnostika najbrže rješenje (bude ti javilo dal nema signal od senzora ili je greška na nekom drugom dijelu infrastrukture).

ne mogu vjerovati da se jos ugradjuju u aute aparati sa samo 6 mjesta za memoriju stanica
To su počeli izbacivati kako su softverski riješili kanale sa LIST opcijom, koja ti uvijek pokazuje sve dostupne kanale oko tebe (s obzirom na jačinu signala) ... nije C5 jedini, većina novijih funkcionira na taj način ... dobro da uopće i postoji tih 6 direktnih ... :D
 
Posljednje uređivanje:

Vedri

New member
Molim za upute kako doci do senzora za pracenje voznog traka i gdje se tocno nalazi? Izvana vidim samo parking senzore, a ne vjerujem da je to isto. Pretpostavljam da je to kao nekakva kamerica, ili?
Nadam se da ne treba skidati branik da ga ocistim / operem :confused:
 

vborovic

C5 modifikator
Mehanika

Upravljač - Zupčasta letva

Jedan od pozantiji kvarova, zbog izgledne greške u dizajniranju same letve, jest curenje do kojega može doći na nekim od spojeva, i to se događa na relativno velikom broju vozila, onima kojima nije procurilo do 150.000 km imaju sreću i neka se nadaju da bude tako i ostalo. Postoji mogućnost reparacije, ali je upitni životni vijek nakon toga (20-30 tisuća km), cijena toga je nekakvih 2000 kn ... nova letva košta oko 8000 kn, postoje neki zamjenski modeli koji su nešto jeftiniji, ali dođu oko 6000 kn ...

Na novijim modelima vozila, iza 2012 (ili preciznije, OPR 13097 >), proizvođač je napravio određene korekcije koje bi trebale produljiti vijek letve, jer su bolje odradili brtvljenje i anti-korozivnu zaštitu.
 

vborovic

C5 modifikator
Prvo i očito je da će početi ulje puštati negjde, u malim količinama, ne možeš znati bez micanja donjeg pokopca ispod motora (ako ga imaš naravno, nekima je otpalo da ni ne znaju da su ga imali) ... u kasnijoj fazi osjetit ćeš na okretanju volana da ide teže (nešto veći orpor, i neće se volan htjeti vraćati u nulti položaj baš glatko kao dok je sve ispravno)
 

mamut

C5
Donator foruma
Ovih dana bi trebao postati vlasnik C5 iz 2012., zanima me gdje pronaći/kupiti/nabaviti onaj manual od auta, knjigicu sa uputstvima kak bi se reklo, jer uz auto nema na hrvatskom a ja bih volio imat
 

Vedri

New member
:palac-gore:evo mene nazad nakon 10tkm
moram priznati da me autic osvaja samo tako i uvlaci mi se pod kozu.
zahvaljujem jos jednom svima na podrsci i savjetima. napravio sam super kupnju, te vec razmisljam kako ce i slijedeci auto biti c5. nadam se da ih ipak nece prestati proizvoditi - hidro ovjes je stvarno zakon!

vracam se na senzore drzanja voznog traka... mislio sam da je komentar oko pranja bio duhovit, ali kako mi se to ponovo dogodilo moram napisati kako ja to rjesavam. jednostavno miniwash po dijelu gdje su senzori + podno pranje vozila. meni to radi odlicno. inace, senzori ne ocitavaju bas savrseno, te se dosta puta dogodi da ne odreagiraju. kada su stare linije na cesti, kada su izbljedile, ili jednostavno kada refleksija nije dovoljna. vec sam se navikao.

ovjes - hidro stvarno radi dobro. najbolje se vidi na jako ostecenim dionicama po kojima sam se vozio relativno cesto. steta samo sto kada auto podignem od zemlje cudno se ponasa, te ga uzbrdica malo zeza. kotaci kao da ne prijanjaju dobro uz put, a neugodan zvuk udarca kada predjes preko rupe ili kamena mi bas nije po volji. ali sve to ne smeta, jer ipak je to i namjenjeno samo povremenim izletima van asfalta. udobnost je cista 5-ica :palac-gore:

riknula mi je prva zaruljica - od fara. h7. i tako sam se namucio sa njom... skidanje pola minute, stavljanje nove 15 sekundi :whistling: obozavam ovaj auto. ako je netko ikada mijenjao zaruljicu na meganu, znat ce da to nije ispod 20 minuta (ili servis za manje uporne). bravo citroen! :stovanje:

radio.. navikao sam se na tih samo 6 memorija za stanice. ionako ih vise puno niti ne koristim, jer sam se navikao na LIST. ono sto me odusevilo je kvaliteta signala. tuner i antena i drugi tuner - fenomenalno! ne znam ciji je radio ugradjen, ali stvarno hvata signal besprijekorno.

za sada imam 3 problema koja cu rjesavati kad malo zasja sunce. 1. ne radi mi pranje farova. ne znam da li postoji zaseban osigurac samo za to. i da, naravno da sam probao sa upaljenik kratkim svjetlima.
2. osjecam male vibracije kada ubrzavam u visim brzinama (4,5,6) na 1.500 okretaja. negdje na forumu sam vidio da je jos netko imao takav problem, ali sa time mogu zivjeti, tako da to moram prihvatiti kako jest.
3. prednji desni kotac... kada predjem preko rupe, on se cuje drugacije od ostalih. nekako lupi na rupi. rekao bi kao da ima lufta. takodjer mi se desi kad vozim na autoputu, prikocim, auto krene u lijevu stranu. kad pustim kocnicu, krene lagano u desnu. pomislio sam da je mozda do kocnica, ali prednost u dijagnozi dajem luftu u desnom kotacu. to je stvar koju svakako moram rijesiti, jer me jako smeta i teoretski moze biti opasno, pogotovo ako netko drugi vozi.

za kraj.. ukupna prosjecna potrosnja na 10tkm je 7,2 litre - zadovoljan.
 

mamut

C5
Donator foruma
vborovic zahvaljujem se na linku, ako ne uspijem dobiti u citroenu original, bude i ovaj poslužio odlično. To znači vrijedi za moj potencijalni citroen iz 2011. godine?
 

vborovic

C5 modifikator
Velika većina stvari je ista, moguće da ne bude uključenih uputa za tvoj radio uređaj (ako je stariji model), nego samo za navigacijske uređaje, i farovi su drukčiji (nema npr HP24 dnevnog svjetla nego LED traka, pa shodno tome upute imaju drukčiji sadržaj) ... trebam pogledati u svojoj arhivi, lako moguće da imam neke i od starijih uputa, bližih tvom konkretnom autu (nisam siguran dal na hrvatskom, ali sigurno su barem na engleskom, ne nekom trećem jeziku)
 

vborovic

C5 modifikator
Mislim da ti ne bude prošlo dok nemaš 10 postova ... no kao i uvijek, takve stvari budem podijelio sa svima (download ograničen vremenski, namjerno ... pa tko iskoristi, iskoristi)
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh