Pomoć pri kupnji

vborovic

C5 modifikator
U nastavku opisa o zupčastoj letvi, napomena: jedan model zupčaste postoji za 16" kotače, za sve ostale (17-19") postoji drugi model:

Promjer kotača: Kotač 16" | Kotač 17" - 18" - 19"
Specifičnost: Dugi hod | Kratki hod
Hod zubne letve: 92 mm x 2 | 90 mm x 2 (može se naletjeti i na oznake 184 odnosno 180)
 

zzdado

New member
Prijatelju vborovic, danas sam primjetio na mom C5 automatic 1.6 eHDI 2013. godiste....prilikom ulaska u garazu kod kretanja u rikverc pri cemu sam okrenuo volan puni lijevo cuje se neki zvuk kao da struze guma od gumu.Tako nesto sam imao i kod Lagune samo sto se tu takav isti zvuk cuo kada je auto puno vozen i kada se krecetao sasvim lagano i volan se okretao n lijevu i desnu stranu.Upravo me taj zvuk podsjeca kao da neka guma tare drugu gumu ili metal.Prije mi je to na Laguni majstor to rjesavao nekim podmazivanjem pa jedno vrijeme tog zvuka nije bilo....ja bih ovo nazvao neprijatna duboka skripa.Ovo se desava samo kod okretanja puni lijevo i kretanja u rikverc.Malo opsisrno od mene:confused::confused::confused:
 

vborovic

C5 modifikator
Malo opsisrno od mene
Ne kužim dal me sad na kraju nešto pitaš, konstatiraš ili se razgovaraš sa sa sobom ... ? ... :D

Prednji pogon je "relativno jednostavan" što se tiče zvukova koji su povezani sa motanjem volana maksimalno u jednu stranu i dobivanjem zvukova koji su direktno vezani sa okretanjem kotača ... može biti sasvim jednostavno, da se jedna od unutarnjih obloga kotača odvojila od svojih kopči, pa ju guma dodiruje dok je okrenuta do kraja (mogući su vidljivi tragovi na oblozi od takvog habanja) ... to se lako utvrdi, vizualno ili s rukom probaš dal je obloga na mjestu (ili ima lufta) ... drugi vrlo česti kvar je homokinetički zglob, koji više "lupa" nego "struže", odnosno mogao bi brojati "udrace" kako kotač ubrzava ... u pravilu se mijenjaju, jer je to relativno jeftini popravak, rijetko tko ide na reparaciju s njima ... ovo podmazivanje što je majstor na Laguni mogao izvesti mi je upitno, jer se tu nema što posebno podmazati ... krivo, može se staviti mast u homokinetički, ali konkretno lupanje uzrokuje mehanički luft u zglobu homokinetičkog, koji se sa masti ne može popraviti ... postoje i neke manje standardne stvari, koje mogu biti uzrok, tipa uporna spona/štanga na jednom kraju, pa dok je kotač maksimalno okrenut u jednu stranu, ona je isto tako maksimalno "na udaru", pa bi se moglo čuti kako u njoj "lupa" (ali "struganje" teško) ... neki bi tvrdili da može biti do nosača motora (zna biti uzrok nekih lupanja), ali to se ne manifestira pri malim brzinama i na ravnome, mora biti udaraca od podloge pri vožnji ... budem još razmislio dal sam nešto previdio, ali rekao bih da je to to od mogućeg, na prvu (i prema tvom opsežnom opisu) ... ukoliko si u mogućnosti, probaj bez motora imati smotani volan u jednu stranu, pa ga guraj u rikverc kojii metar, dal ćeš ćuti išta bolje/preciznije (izvana ili iz kabine, ako imaš pomoć za ovo, još bolje) nego dok motor radi ... ovo sve sam pisao pod pretpostavkom kako si sam naveo:

kod kretanja u rikverc
znači, zvuk ti nastaje kretanjem vozila, a ne dok je vozilo u mjestu (tako sam bar shvatio)
 

zzdado

New member
Sutra cu istestirati jos detaljnije pa ti opisem sta se desava ...koliko sam danas skuzio kada sam smotao puni lijevi i krenuo u rikverc tada sam cuo taj zvuk ne lupanja nego bas trenja gume od gumu ili gume od metal...ono kao da guras suhu gumu kroz nesto tijesno...ja malo konstatujem ali ipak je pitanje za tebe vborovic jer vjerujem da mi mozes pomoci i da si imao vec nekada takav slucaj...u svakom slucaju hvala ti i sutra cu probati puni lijevi bez kretanja ali mislim da bi to vec primjetio....ono sa lagunom majstor je rekao da na letvi volana ima neka guma ili dihtung koji izaziva to trenje pri okretanju volana.....tako sam ga bar ja skontao jer nisam neki majstor za auta
 

vborovic

C5 modifikator
Okretanje volana (skretanje) i okretanje kotaca (oko svoje osi) nije bas isto ... letva volana se moze cuti/osjetiti, ali dok motas volan, dakle, i u mjestu ... ovo sto ti pricas da se cuje kod pomicanja auta s letvom volana nebi trebalo biti povezano
 

anburaze

New member
To se dogadja kada je manjak ulja u servo sistemu. Moze biti neko crijevo do pumpe, semering letve volana ili manzetne letve volana. Vidi gdje pusta ulje,vidi se kad se smota lijevo i desno,s straznjih strana poluosovina.
 

Milosh

Test
Savjet za kupovinu i mišljenje o jednom C5

Pozdrav svima,

Miloš ovdje iz Dubice, BiH..

Registrovao sam se na ovom forumu prije skoro godinu dana prvenstveno da bih saznao nešto više od supruginom C4, ali ovu temu otvaram iz sasvim drugog razloga.

Da malo pojasnim pozadinu priče, trenutno u porodici imamo dva auta, Ford Focus MK2 i Citroen C4 MK1 Coupe, ali zbog nedostatka prostora i udobnosti treba nam veci i bolji auto.

Jedan od modela koji nam se svidjaju je i C5, a kako se nedavno ukazala dobra prilika za kupovinu (barem ja mislim da je dobra, zato sam ovdje da vas pitam), želim da vas pitam za savjet oko kupovine.

Radi se o C5 X7, 2011. godište, facelift model sa LED DRL svjetlima, obična bijela boja. Auto je trenutno u vlasništvu mog radnog kolege koji ga namjerava prodavati, a on je inače drugi vlasnik. Kupljen je i do današnjeg dana redovno održavan samo u ovlaštenom Citroen servisu u Sarajevu. Na satu trenutno ima oko 65 000 km, a trenutni vlasnik ga je kupio sa 35 000 km. Postoji servisna knjižica i svi računi od servisa. Oprema je Tendance ali sa dubokim-profilisanim sjedištima, hidrauličar, sa običnim displejom, mp3 radio sa USB ulazom. Dva seta alu felgi (18'' ljetne i 16'' zimske)...

Ovo je link za stari oglas kad je auto ljetos bilo na prodaju:
http://www.olx.ba/artikal/22143551/citroen-c5-1-6-thp-tendance/

Motor je 1.6 THP sa 115 kW (156 KS). Znam da je taj motor jako rijedak na našim prostorima kao i uopšte turbo-benzinci, ali ima nekoliko razloga zašto me takav motor privlači naspram dizela. Prvo, malo je konstrukcijski jednostavniji, tj. nema dvomasenog zamajca i DPF-a, a sistem ubrizgavanja goriva je u principu jednako složen i osjetljiv. Drugo, imam jako loše iskustvo sa kvalitetom dizel goriva u BiH, nekako imam osjećaj da bi to sa benzinom trebalo biti manje izraženo (prije svega mislim na vodu u gorivu i zaleđivanje iste). Treće, buka. Znam da je C5 dobro zvučno izolovan i da je buka u dizel varijantama na niskom nivou, ali vjerujte da sam jako osjetljiv na ikakvu buku motora (što se tiče buke, ja bih najradije električni auto tipa Tesle :D ). Inače, taj motor ima 156 KS i 240 NM obrtnog momenta. Ako to uporedim sa najčešćim dizelom koji se kod nas prodaje (1.6 e-HDI), on ima 115 KS i identičan obrtni moment, tj. ovaj benzinac je jači za 40 KS.

Da tražim dizela, tražio bih isključivo 2.0 motor, ali problem mi je što svi koji se prodaju imaju barem 145 hiljada km na satu, a ko zna koliko u stvarnosti imaju. Želim auto sa malo pređenih km kojim ću biti zadovoljan u smislu da je pouzdan, udoban, i da nakon 3-4 godine korištenja nema 200+ hiljada km na satu.

Vozio sam ga, sviđa mi se kako ide, udobnost, upravljivost (isprobavao sam ga dok je na 16'' točkovima), unutrašnjost. Jako je očuvan. Unutra nema nikakvih istrošenih detalja a izvana ima jednu ogrebotinu iznad zadnjeg desnog točka koju bi trebalo naknadno sanirati. Naročito me privlači to što mu znam porijeklo, koje je 100% istinito, i taj motor.

Što se tiče tog motora, saznao sam da su ti motori u početku imali problem valjda sa podmazivanjem natezača lanca (on nema zupčasti već lanac) ali je to navodno riješeno sa facelift-om ili od 2011, nisam siguran. Kolega (vlasnik, koji je inače auto novinar tvrdi da je to kod ovoga ispravljeno). Konkretno, ovom motoru je zamijenjena pumpa visokog pritiska pri samom isteku garancije, kad je imao 35 000 na satu. Kako i zašto je ta pumpa stradala ne znam, ali uglavnom zamijenjena je novom (nije rađena reparacija) u garantnom roku. Od tada auto super ide i nema nikakvih problema.

Izvinjavam se što sam se raspisao i hvala vam ako ste ovo sve pročitali. :)

Želio bih vaš savjet u smislu vašeg mišljenja o tom autu, da me ispravite ako sam u nečemu pogrešno informisan, ako imate više nekih saznanja o tom motoru i iskustvima s njim, te konačno, na šta da naročito obratim pažnju prilikom kupovine. Pročitao sam sve teme na forumu u dijelu Moj C5 II i čitam i dalje, ali opet, ako imate neki set obaveznih kontrolnih tačaka na kritičnim dijelovima koje bi trebalo uraditi, recite.

Hvala još jednom i pozdrav!
 

vborovic

C5 modifikator
Odokativno s obzirom na napisano, kupi ga ... imajući u vidu trenutnu prijeđenu kilometražu, nekakvi ozbiljniji servisi te čekaju tek nakon 150 ili bliže 200 tisuća, tako da imaš dovoljno vremena da ga do tada izvoziš pa prodaš, ili ako ćeš mu raditi veliku kilometražu, da će ti se isplatiti popravci ... kontrolne točke su kao i za svaki drugi auto + posebni naglasak na ovjes, da li sve radi kako treba (najbolje usporediti sa drugim hidrauličarem)
 

ZlatkoC4

Well-known member
Nema se tu što puno dodati sve si sam već odgovorio eventualno neka ti netko kao što ti je kolega vborovic rekao pregleda ovjes dali hidro ovjes kako treba.

I sad prije kupnje razmisli dali ti treba navigacija ili neka druga dodatna oprema koja se naknadno baš i neda ugraditi u stvari da se ugraditi ali pre skup sport. tako da nebih poslje tražio kako bih nešto dodatno ugradio a što drugi imaju u svom paketu opreme.
ako te zadovoljava ovako stanje i oprema onda definitivno ga kupi. Po meni također ne treba nikakva druga oprem već ta koja i je na njemu.

ali po svemu sudeći auto je za 5 valjda zato što je C5 :grin:
sretno
 

Milosh

Test
Vborovic i Zlatko, hvala!

Sto se tice opreme, slazem se da je ovo sto trenutno posjeduje sasvim dovoljno za normalno koristenje auta.

Da li je to dovoljno meni, nikako! :grin:

Ja sam inace tech freak i meni bi po mjeri bilo auto sa svom mogucom opremom koja postoji.

Ali tako mi je uvijek kad kupujem auto, ne mogu naci sve sto trazim. Prioritet su dobar motor, kilometraza i provjerena istorija auta, a kad se to poklopi onda je nedostatak neke (dodatne) opreme u drugom planu, manje bitan. Kad bih nasao auto sa svom mogucom opremom i ovom kilometrazom, morao bih ga platiti barem 40% vise.

Inace, sto se tice naknadne ugradnje opreme, znam da je to skup sport ali sam dobro izvjezban u njemu. :) Ne bih da zvucim umisljeno, ali cisto onako informacije radi, kad vec pricamo o tome, u svog Focus-a sam ugradio toliko opreme da je sad ima duplo vise nego kad je izasao iz fabrike (samo da nabrojim par stvari: oem xenone, oem sistem pranja farova, oem dodatni elektro grijac kabine, instr. tabla/kilometar sat iz FL modela (to ne mogu cak ni u ovlastenom :) )). Znam da su francuska auta totalno drukcija ali vjerujte da je i Ford sa svojim musicama jako komplikovan (za razliku od vozila iz VW i Opel grupe, barem sam tako cuo). Inace, najcitaniji dokument koji imam u pdf-u je kompletna sema auta na 120+ strana. :D Takodje sam neke dijelove narucivao sa otpada iz UK i Svedske.

Tako da, sigurno cu pokusati neke stvari dodatno ugraditi, a nadam se da cu potrebno znanje steci i od vas.

Pored toga sto je istorija ovog auta provjerena i sto potpuno vjerujem kolegi, planiram da ga odvezemo do ovlastenog na rutinsku provjeru iznutra (dijagnostika) i izvana.
 

Bunika

New member
Pozdrav svima,

novi sam na ovom forumu. Trenutno vozim Toyotu Corollu Verso iz 2004. godine koju bih sada htio zamijeniti drugim autom. Prvotno sam gledao C4 Grand Picasso, usputno pogledao i C5 Break (X7) i zaljubio se... Imam predrasude prema francuskim autima jer sam prije imao Clia iz 2003. koji se jako puno kvario. O Citroenima ne znam gotovo ništa, no uglavnom se po pričama da čuti "nemoj Francuza, nikad Francuza" itd., no to su samo priče i želim čuti informacije iz prve ruke prije nego što se upustim u kupovinu.

Danas sam pričao i sa jednim članom foruma, koji mi je nahvalio C5 i naveo neke od najčešćih problema: cilindar i pumpa H3+ ovjesa, zamašnjak, letva volana, mogući problemi s AT uslijed neodržavanja. Ako sam što zaboravio slobodno nadopunite. :)

Uglavnom, auto koji me zanima:
C5 Break, 2.0 HDI, 2008. godina, prva reg 2009., registriran do 06/2017, 217 tisuća km
Hidraulički ovjes, automatski mjenjač

Auto jako lijepo izgleda. Drugi vlasnik (kod kojeg je auto 6 mjeseci) kaže da je redovno održavan (nemam detalja o rađenim servisima). On je promijenio diskove i disk pločice, i poluosovinu jer mu je auto tresao. Svjestan sam da me nakon kupovine čeka veliki servis i eventualno još nekakvi popravci jer ipak se radi o autu starom 9 godina. Ali ipak strah me održavanja i kvarova zbog već ranije spomenutog lošeg uskustva sa francuskim autima.

Tražena cijena je 7500€, podložno pregovorima.

Da li je to ok cijena? Na što da obratim pažnju kod kupovine? Da li je opravdan moj strah vezano uz održavanje ovjesa i mjenjača? Gdje da napravim dijagnostiku i provjeru auta prije kupovine (dobio sam preporuku za Porkolabića u VG)?

Unaprijed hvala svima na pomoći! :)
 

citric

New member
Pozdrav

zamolio bi Vas za pomoć i vaše mišljenje te da mi skrenete pozornost na možebitne mane i buduće troškove. U palnu sam kupnje polovnog C5 te sam jučer probao 2.2 HDI 150 kW oprema Exlusive sa 6 brznskim automatskim mjenjačem s hidro ovjesom. Auto ima prijeđenih 142000 km 2013 godište napravljenih većinom po autoputu. Prilikom vožnje nisam primjetio nikakve mane da nešto klapa, cuga ili nekakvo drugo čudno ponašanje
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Vrhunski je to auto... ako ostavlja dobar dojam na cesti, ja bi ga još samo u ovlašteni na brzu dijagnozu poslao. Ako i tamo položi sve, keš na sunce :D
 

hrky

New member
pozdrav, došlo je vrijeme da se zamijeni moj c5 iz 2003 za noviji stroj i naravno samo u obzir dolazi isto c5, jer jednostavno nakon njega i ne pomišljam na drugi auto, dale imam u planu jedan koji je preko prijatelja i mogu reći sigurna kupnja koliko to može biti s obzirom da je rabljeni, c5 1.6 hdi iz 2010 god sa 135000 km, auto sam probao , vozio , pregledao i stvarno nemam zamjerki na njega, problem je u tome što sam ja htio 2.0 a ne 1.6 ali ovaj dobijam po dobroj cijeni, pa vas sam molim da mi malo pomognete oko odabira i dali je taj 1.6 pouzdan, inače nisam neki trkač pa da mi treba 170 ks pod haubom, dakle normalna vožnja većinom gradska i jednom godišnje na more, hvala unaprijed
 
Na vrh