Prikaz temperature motora kada postoji samo lampica

ZVAJ

Skoro zreo
Na praćenju. U servisu ništa novo. Samo se nivo vode podigao do sredine boce. inače pod haubom puno bijelih mrlja ali od soli. Ništa nismo odvrtali neka stoji tako.
 

liberty

Well-known member
pitanjce:

kod auta koji imaju samo lampicu temperature rashladne tekućine
a nemaju kazaljku pokazivača za isto

kako provjeriti ispravan rad termostata?
odnosno kako provjeriti da se termostat slučajno nije pokvario i ostao u otvorenom položaju pa je motor unatoč radu stalno hladan?

a uz to pitanje frenda koji nije član foruma: što to znači ako se lampica koja označava da je rashladna tekućina hladna ne ugasi u vožnji već i dalje pokazuje da je rashladna hladna iako to nije, i ugasi se tek kada se auto ugasi pa onda upali

puno pitanja za vrijedne znalce...
 

Damaj

Active member
kako provjeriti ispravan rad termostata?
odnosno kako provjeriti da se termostat slučajno nije pokvario i ostao u otvorenom položaju pa je motor unatoč radu stalno hladan?
Putno računalo bi trebalo prijaviti kvar jer računalo upravlja termostatom (C4II).

a uz to pitanje frenda koji nije član foruma: što to znači ako se lampica koja označava da je rashladna tekućina hladna ne ugasi u vožnji već i dalje pokazuje da je rashladna hladna iako to nije, i ugasi se tek kada se auto ugasi pa onda upali
Obično nema nikakvog indikatora za "hladnu" rashladnu tekućinu, imaš lampicu za "pregrijanu" rashladnu tekućinu.
 

Lakii

Well-known member
Ali, nije samo fora u rastu temperature. Naime, ako auto izgubi vodu negdje, temperatura na skali će početi padati jer senzor više nije u vodi, nego u zraku, a temperatura motora će ići u nebo.
Nije ti to bas tako. Uzmi Xantiu na primjer. Sonda temperature ti je na kucistu termostata, tj. na glavi motora. Kuha se motor, kuha se i sonda s njim, bila u vodi ili ne! Pokazat ce povisenu temp.!

Zanimljivo je jos i da temp. na kazaljci table i temp. koju mjeri ECU dolaze sa dvije razlicite snode.



Mislim, umjesto da svi auti imaju pokazivač i temp vode i temp ulja (senzore imaju), oni miču takve stvari. Što je najgore, to nije ni skupo, ne kužim zašto...
To je luksuz, nepotreban na malim gradskim autima, tako se to gleda.

A i zgodno im dodje, jer si povecavas sanse za unistiti motor, bilo zbog pregrijavanja, bilo zbog forsiranja na hladno. A iskljucivi krivac uvijek budes ti u ovoj prici!
Ionako se ne zivi od prodaje auta nego od prodaje dijelova...
 

radojkta

Member
Ako već nisu htjeli staviti "nepotrebnu"kazaljku mogli su staviti tu mogućnost u izbornik!
Npr.ja na poslu vozim bus kod kojeg u izborniku vidiš temp motora i koja se nakon nekoliko sek makne ili kad napraviš neku radnju tipa stisneš kočnicu ili ubaciš u brzinu
I uza sve to ima i zvučni i vizualni signal ako je temp previsoka ili ako je razina antifriza preniska
 

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
To je super ako ima!Pa zašto nisu stavili i na novi C4!To bi mi puno značilo kad već nema kazaljku!(koja je po meni nezamjenjiva)
Ja na piksaću to imam..svjetli plavo dok je motor hladan,što je znak da ga ne "ganjaš" :whistling:

nemojte mi reć da na novom c4 nemate to ?? :shock::confused:
 

brezC4

New member
nemojte mi reć da na novom c4 nemate to ??
nemojte mu ništa reći! ;)

a primjetio sam i ja da je tendencija u male gradske aute ne ugrađivati pokazivač (u bilo kojem obliku) temperature. tako je recimo i u twingu. zašto, nije mi baš jasno jer ionako moraš imati nekakvu sondu za očitanje temperature pa valjda ne bi trebao biti problem povući metar kabela i nekakvu kazaljku.
 

La Marche

Iskreni optimist
Mislim da ti instrumenti niti ne trebaju. Danas valjda svatko zna da ne treba tjerati motor u visoke okretaje dok je hladan. Danas su motori takvi da auto niti ne treba tjerati u visoke okretaje. Danas je cijena goriva takva da i tako ne tjerate motor u visoke okretaje. A već desetljećima se auti ne pregrijavaju tokom vožnje. Ako se pokvari nešto u sistemu, i tako ima hrpa senzora koji javljaju i ovo i ono. A to mi je pouzdanije nego da će npr. moja punica pažljivo pratiti otklone svih kazaljki. Daj bog da zna u kojoj je brzini i koliko se brzo vozi, još ako ugleda i pješaka na vrijeme - super! A sve je veći broj vozača koji automobil doživljavaju tako, pa mi je logično da se i automobili tome prilagođavaju. Daj bog da se sjetiš ulje pogledat između servisa...
 

knez-bj

New member
To je super točno, u samo dva dana sam vidio na cesti sigurno 20 automobila sa gotovo praznim gumama,na dva je zadnji kraj plesao lijevo-desno kao pas kojeg je lupio auto, a da ne govorim kolikima su neispravna svjetla i sl. Znam da svi mi sa novim C4 gledamo na svaku sitnicu, ali se samo nadam da svi senzori i kompjutor rade dobro i ne budu počeli gluposti pokazivati... Najviše me muči to što je za mjesec puna mu godina i swervis, registracija i kasko...
 

Konrad

New member
ja bi to sve povadio...kao onaj sustav za tlak u gumama, rulja je postala toliko ljena sama provjeravat gume...najbolje da se auto i toci sam, sam ide na servis, a oni nek samo sjednu i voze...
 

dturcic

New member
ja bi to sve povadio...kao onaj sustav za tlak u gumama, rulja je postala toliko ljena sama provjeravat gume...najbolje da se auto i toci sam, sam ide na servis, a oni nek samo sjednu i voze...
Samo ukucaš broj kreditne i sve će biti obavljeno :angel:

Think different :cool:
 

Nono

Èlan
C4 u exclusive paketu stvarno ima jako puno dobrih rješenja, senzora, lampica itd što nemaju ni auti klase iznad njega. Zato mi je neshvatljivo da nema pokazivač temperature motora. Siguran sam da nisu šparali. Ne radi se o tome. Netko je rekao ovdje da svatko zna da se hladan motor ne treba tjerati u visoke okretaje. To je OK, ali meni kazaljka temperature služi za drugu stvar. Držim se pravila da ne treba ugasiti motor prije nego je dosegnuo radnu temperaturu. Zato kad idem na posao po hladnom vremenu, a temp. nije na radnoj razini, ja napravim još jedan mali đir dok se ne ugrije. Da li radim bespotrebno? Ako radim nešto što je korisno za motor, zašto onda nema pokazivača temperature?
Ako je to što radim bez veze onda možda ni ne treba.
 

Dalibor

Dado Tornado
nema pokazivača temperature jer se vozači ne žele zbunjivati.
recimo drugi primjer, neki generacijski konkurenti C4, imaju pokazivač ali on nakon pola minute rada ode na sredinu skale, pa ti sad zaključi što i kak.
zašto se to radi?! pa postoje teme na ovom forumu gdje je napisano masu poruka oko toga zašto ventilator kilera radi neko vrijeme nakon gašenja motora, neki su čak išli električarima i mehaničarima zbog toga...
vozio sam se prošlo ljeto s jednim koji je palio grijanje na +40 kako bi "ohladio motor" jer se kazaljka približavala 3/4 skale.
 

Marko

Well-known member
vozio sam se prošlo ljeto s jednim koji je palio grijanje na +40 kako bi "ohladio motor" jer se kazaljka približavala 3/4 skale
Vidiš kako vozač poznaje svoj auto, da nije upalio grijanje ne bi se vas dvoje vozili - nego bi kuhali... ROFL
 
Na vrh