Prikaz temperature motora kada postoji samo lampica

RI-C3

New member
nisam stručnjak ali evo nepisano pravilo:D
dok je motor hladan ne tjeraj ga u visoke okretaje,vozi lagano.
ako imaš turbinu i ako se dugo voziš nemoj odma gasiti motor nego nakon koje minute.
to je cijela filozofija.
 

zujo

New member
Meni to nema smisla. Ako do posla imam npr. 3 km što je kratka relacija za zagrijavanje motora, što god radio nakon što prijeđem ta 3 km, opet dođemo do toga da sam se ta 3 km vozio s hladnim motorom i s pojačanim habanjem dijelova motora. A kad stignem na odredište i ugasim auto svejedno je koja je temperatura motora jer se ništa ne troši dok je ugašen.

To je neka moja logika, samo da naglasim da sam i ja vozač amater a ne stručnjak.
 

RI-C3

New member
dobro kažeš zujo.apsolutno nikakvog smisla ne vidim u tome da čekam da se motor zagrije pa da ga onda ugasim.To je sasvim nepotrebno,nelogično.
 

Konrad

New member
Prvi put čujem...
Znam da je loše za motor (ako je turbak) kad se voziš na autocesti, staneš na benzinsku i odmah ugasiš; tada je bolje čekati minutu-dvije da se turbina malo uspori i ohladi.

Ali da treba čekati da se motor zagrije da bi ga mogao ugasiti.... nikad čuo...



Isto tako, navodno, kad se motori auta ne bi nikada gasili, mogli bi odvoziti 1'000'000 Km

Pročitao negdje, nisam testirao :thinking:
bilo bi zanimljivo ulje mijenjat i kvacilo a da ga ne gasis ROFL

nemoze se turbina ako je vrela ohladit za minutu-dvije

Ima li netko stručan tko bi to mogao objasniti kako treba? Ja kao vozač amater znam da se kod hladnog motora dijelovi brže habaju, kod benzinaca benzin ulazi u ulje i smanjuje mu vrijednost - motor se ne zagrije dovoljno da bi izbacio benzinske pare, mješavina goriva u hladnom motoru nije optimalna pa onda nije ni izgaranje, u motoru se skuplja kondenzirana voda... sve u svemu kratke relacije s nezagrijanim motorom su štetne.
A Tec, tvoj "primjer" je ipak šala, nadam se.
nije sala nego pitanje?
neces se sad vozit okolo da se zagrije motor ako ides na kratku relaciju
 

Marko

Well-known member
Ima li netko stručan tko bi to mogao objasniti kako treba? Ja kao vozač amater znam da se kod hladnog motora dijelovi brže habaju, kod benzinaca benzin ulazi u ulje i smanjuje mu vrijednost - motor se ne zagrije dovoljno da bi izbacio benzinske pare, mješavina goriva u hladnom motoru nije optimalna pa onda nije ni izgaranje, u motoru se skuplja kondenzirana voda... sve u svemu kratke relacije s nezagrijanim motorom su štetne.
A Tec, tvoj "primjer" je ipak šala, nadam se.
Ima , ima jedan strucnjak, ime mu je dr. sc. Djast Fakin Gugl-It dipl. ing i dosta toga zna, posebice o tehnici. Mozda budes imao srece pa ti koji forumas napise ako mu se bude dalo.

Upali, vozi koliko treba, ugasi... I da, Tec se ne shali... lp
 

Nono

Èlan
U nastojanju da ovo malo rasčistimo kopam po internetu pa sam naišao na tvrdnju da u hladnom motoru nezagrijano ulje ne dopire svakamo kamo bi trebalo. Ovo mi već izgleda kao dobar argument ako je istina. Isto tako na puno mjesta može se pronaći stručan stav da motori koji često voze na kratkim relacijama (dakle: gase se nezagrijani) imaju kraći rok trajanja.
 

Dalibor

Dado Tornado
istina je da za motor nije dobro gasiti ga dok nije postigao radnu temperaturu.

ima više razloga zašto je to tako.
nekim tipovima motora (wankel u npr. mazdi rx8) imaju naznačeno, ne da to nije preporučljivo, nego je čak i zabranjeno (mislim da se zalije pa ga poslije ne možeš upaliti, a taj razlog "previše goriva" jedan je od razloga i za otto motore).
 

deda

New member
Sa ćime se vi bakćete,pa nemrem vjerovat kaj vam je tolko dosadno ili se spremate na doktorat iz strojarstva-smjer motori sa unutarnjim izgaranjem,kako pravilno upotrebljavati i slićna sranja?
Toplu vodu su davno još otkrili pećinski ljudi,a kaj sad vi mudrujete,kupi,tankaj i vozi kako ti treba i možeš koga vraga filozofirate bez veze,di samo pronalazite te nebulozne strućne savjete,upute ili kako već,jel ste morti to pročitali u knjižici sa uputsvima upotrebe vozila,ili vam je to savjetoval neki diplomirani slastičar koji radi na prodaji vozila u salonu,pa vam je rekel da ne metneš kolač u rol prije nek se zagrije pećnica na 220 c?
Oprostite na sarkazmu,ali naprosto me potjeralo.
 

Nono

Èlan
znaci ja idem do punca i morma cekat da se motor zagrije da ga ugasim? i pritom trosim gorivo bezveze?
Zašto to ne možeš skužiti? Nemoj trošiti gorivo, kako kažeš bezveze, to je tvoja stvar ali onda štetiš motoru. Pa ti biraj. Bez obzira što to smatram korisnim, ja volim napraviti koji kilometar više jer volim voziti, volim biti u autu. Zato sam, uostalom, na ovom forumu.
Ako postoji forum o pranju veša, ja tamo ne bi ništa pisao, a oprati na ruke još tri košulje i dva para gaća samo zato da se bolje zagrijem, ne bi nikako. Evo tako ti govoriš o još par km vožnje. Kao da je to tako grozno. Žišku?
 

Konrad

New member
cekaj, ja ti hocu reci da necu NEPOTREBNO radit kilometarazu...ako sam ga tako vozio 168 000 km i nije mu nista, jos čupa ko mutav ocito ta teorija ne drzi vodu
 

Nono

Èlan
Deda, nema niš na televiziji pa mi je dosadno.
Možda je diskusija dosadna i slabo argumentirana, ali stav ti je ko da pričamo o upotrebi pegle na ugljen. :)
 

Nono

Èlan
Tec, pa stvar je upravo u riječi koju si napisao velikim slovima: NEPOTREBNO. Ne slažemo se zato jer ja mislim da je potrebno. To da je tvoj auto OK nije neki argument. Moj isto ide super, možda bolje od tvojeg.
 
Na vrh