Scala & Golf by Liberty

liberty

Well-known member
Cmax prodan
u širu obitelj dolazi (danas) brat blizanac Berlinga - Toyota proace verso 1.5 hdi 130 ks ručni mjenjač u nekoj jačoj opremi (2024. s oko 10.000 km - znat ću kad ju vidim).
Rekli su mi da košta 27.500 a da je nova takva sada na akciji 32.600, pa se član šire obitelji odlučio za polovnjaka (pretpostavljam rent-a-car) - ja sam sugerirao da se kupi novo, no nije ni moj auto ni moja odluka
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Mislim da su uštimali taj motor do sada, a i trebao bi imati koju godinu garancije pa su valjda mirni
 

liberty

Well-known member
Mislim da su uštimali taj motor do sada, a i trebao bi imati koju godinu garancije pa su valjda mirni
mislim da daju još 9 godina garancije jer ako se nova toyota (pa i ta) kupi da je 10 godina garancije
5000€ za 10tkm je solidan popust, mada ja nikad nebi dao tolike pare za taj auto, ali to je samo moje mišljenje
nema druge opcije
ljudima trebaauto s kliznim vratima, izbor je:
- ford/caddy
- berlingo/partner/rifter/toyota
- kangoo

kod nas kangoo kao da ne postoji
a ford/caddy su isti auti koji ako su opremljeni kao berlingo/toyota koštaju oko 38.000 eur
s praktički svom opremom (tzv. family kod toyote) ista košta na popustu 32.600 eur

tako da u biti ni nema izbora
1.2 benz u takom autu ne dolazi u obzir

uostalom caddya već imaju, treba im auto takve koncepcije novi (caddy ima 7 godina)
 

dinko1981

Well-known member
Ma nisam mislio u smislu da ima druge, bolje opcije, već da mi je nepojmljivo dati skoro 30 tisuća za bilo koji auto a posebno u tipu berlinga
 

liberty

Well-known member
Ma nisam mislio u smislu da ima druge, bolje opcije, već da mi je nepojmljivo dati skoro 30 tisuća za bilo koji auto a posebno u tipu berlinga
ali ako ti je takav auto nužan?
ne vidim druge opcije

danas Polo košta od 20 teur na više, nema jeftinih auta
ono što je nekad bilo 30 teur je sad bar 40 teur ako ne i više u automobilskom svijetu

za mene ne postoje skupi auti
već samo oni koji nemaju svrhu ili za kojima ne postoji potreba

ako je svrha auta prijevoz lubenica - postoji svrha
ako je to vožnja po Grobniku - postoji svrha
ako je to odlazak do Mlinara kupit si hrenovku u tijestu - postoji svrha
a koliko će netko izdvojiti za auto koji mu pruža neku svrhu - to je individualno i teško usporedivo

slikovitije to mogu objasniti ovako - ako čovjeke veseli auto od 100 teur i on se zbog toga bolje osjeća i bolji je prema drugima - taj auto ima svrhu....no to nužno ne znači da svatko ora potrošiti 100 teur da bi postigao tu svrhu
i potpuno je individualno koliko je nekome nešto skupo

u mom gradu stan od 80 m2 prosječno novo opremljen/uređen košta 240 teur
ako auto košta 30 teur, nije auto ni skup koliko je stan skup
dok ako gledamo dijelove HR gdje se stan od 80 m2 dobije za 80 teur, onda možda možemo reći da je auto od 30 teur skup

uz to, kako postići da je auto pouzdan ako nije nov/noviji
a ako je auto nov/noviji on košta

šta je nekome pouzdano?
i to je isto pitanje
osobito vezano uz svrhu tj namjenu automobila
 

liberty

Well-known member
opral sam škodu izvana
i namazal je nekim sredstvom za zaštitu sjaj
hebeni kamenac se uhvatio za gril...bumo to riješili postepeno
radil sam to od ponoć do 2 ujutro tako da isam nikom smetal
zatim sam doma krpe oprao i taman pred 3 ujutro zaspao
zadovoljan, srce ko kuća, duša ispunjena

treba za vikend joj oprat stakla unutra
 

liberty

Well-known member
došel je u tu širu u obitelj
Proace ilitiga blizanac od ostojećeg berlinga

ne znam, mene ne oduševljava
malo sam ga pogledao unutra van
već kaže dodaj adblue

plastika unutra kao i onaj naš prije berlingo - ništa bolja
onaj pretinac iznad instrumenata moraš držati inaće ti poklopi prste
ne vidim smisao krovnih nosača na toj visini (za civilnu uporabu)
obzirom se radi o modelu sa u biti svom opremom (onaj bolji paket opreme) meni je poražavajuće da ima halogena svjetla
nešto sam provirio koliko je trošio u zadnjih 10.000 km i u zadnjih oko 65.000 km - jako puno, prosječna je brzina 50 kmh, netko ga je pržio - potrošnja je bila od 6,5 do 8,5 litara
sjediš u njemu, vani jako puše, vjetar ga ziba - to sam zaboravio da je moguće, kod "normalnih" auta to se ne dešava
unutarnje ručice prednjih vrata su prenisko postavljene
polica iza infotainmenta je nepraktična (mala, uska)
pretinci u kliznim vratima su veći nego u starom berlingu

uglavnom, ovako dok nije u pokretu meni to nije ništa bolji auto od mog nekadašnjeg berlinga
a infotainmenti, parking senzori, kamere, električna ručna kočnica, felge - to meni kod takvog tipa auta ne radi neku razliku

bumo vidjeli kako će se pokazati taj 1.5 hdi
ima 13.000 km
e da piše mu da mora na servis za (?) 18.000 km ili 9 tjedana
nije moj, nije moja briga, bi rekli
 

liberty

Well-known member
golfinjo je prešao negdje 177.400 km
hm, malo su me neugodno iznenadile kumho ljetne gume na izlizanom gradskom asfaltu kod jačeg kočenja pri nevelikoj brzini (vani sunčano toplo 17 stupnjeva)
jučer sam ga vozio otvorenom cestom, potrošnja je nekih 30-35% manja od gradske vožnje
ide sutra na registraciju, ima ove godine 16 godina

scalinjo - svaki put kad izađem na autoput nova točkica od kamenčića ili na braniku ili na haubi
ovaj put je baš "odvalila" u branik - morati ću to sam sanirati
kako su današnji autolakovi osjetljivi....
ona ima nekih 12.550 km, u zadnjih oko ...koliko 2.800 km od servisa (valjda) po mojoj procjeni potrošila oko 1 dcl ulja (odpokativno, to ni ne dodajem)
za vikend sam otišao napumpati golfu i scali gume
rijetko to radim
na scali mislim da to nisam napravio jedno 3500 km (4-5 mj) i baš je tlak u svakoj gumi pao za 0,3-0,4

golf imak radi jedno 1.000 km mjesečno, i zadnji put je pumano nakon čavla u gumi - njemu je u nekih 1.500 km tlak ipak manje pao, ali dobro mu je došlo pumpanje (0,2 mislim da je pao na svim gumama)

iskreno meni paše da je u gumama viši tlak od propisanog tj. na razini više osoba u autu + prednje čak i mrvu više
jer inaće primječujem da mi se prednje gume troše više po rubovima nego sredini (jednakomjerno)

e sad.....scala ima cjelogodinje continental (xl, ne znam zašto, ali su xl) i one imaju sad oko 10.500 km
ok su, nemam neke zamjerke, možda su malo bučnije i tvrđe od ljetnih, ostalo je ok

budem vido na golfu za nekoliko stotina km koliko ću uliti ulja - to kod njega radim na 2.000 km jer je njemu potrošnja ulja (tim motorima pod normalno, a na plin još i više) cca 1 do 1,5 dcl na 1.000 km....zasada na 1.250 km od zadnjeg nadolijevanja nije neka značajna razlika

na tehničkom su pregledali golfa danas - uvijek se čude nakon pregleda ppodvozja i općenito d ispod kako je u jako dobrom stanju

šta moram riješiti na golfu:
- pranje stražnjeg stakla, cijev koja ide kroz 5. vrata je očito pukla, sumnjao sam i prije da nije u bajnom stanju
nije problem ni u mlaznici (u 3. stop svjetlu) ni negdje prije 5. vrata) već baš u tom crijevu (u biti je plastično)

alu felge od golfa imaju više oštećenja nego kad sam ih uzeo (po rubovima/obodu)
žena i ja pazmo na te stvrai - mislite da su oštećenja nastala jer je netko prije zamaskirao na jednostavniji brži i jeftiniji način prethodna oštećenja pa se ona sad manifestiraju protekom vremena?
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh